ACT: Clio RS
Update over de distributie: liep even wat vertraging op vanwege de Nokkenassen op de goede manier vastzetten enzo, maar hij heeft nu de officiële Renault tools en kan weer verder! Ook komt een maatje van hem (Renault monteur) even dubbelchecken of alles goed zit, aangezien het erg nauw luistert. (Zoals Adinsx al ervaren heeft.
.)

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@Tom
Ja dat is denk ik ook wel zo gepiept, maar pa zelf had er geen ervaring mee en sowieso hebben ze niet veel klanten met een F4R RS lopen.
Hij dacht dat er een lange smalle bougiesleutel nodig zou kunnen zijn. Maar dat lijkt mee te vallen dus.
@CySt
Ik waarschuwde al, dat je speciaal gereedschap nodig had
Heb je trouwens ook de doppen voor op de cilinderkop erbij?
Let verder goed op de spanner, of laat daar op letten. Luistert erg nauwkeurig om af te stellen, en het is vrij slecht te zien
Ja dat is denk ik ook wel zo gepiept, maar pa zelf had er geen ervaring mee en sowieso hebben ze niet veel klanten met een F4R RS lopen.
Hij dacht dat er een lange smalle bougiesleutel nodig zou kunnen zijn. Maar dat lijkt mee te vallen dus.
@CySt
Ik waarschuwde al, dat je speciaal gereedschap nodig had

Heb je trouwens ook de doppen voor op de cilinderkop erbij?
Let verder goed op de spanner, of laat daar op letten. Luistert erg nauwkeurig om af te stellen, en het is vrij slecht te zien

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Nouja zo.. inlaat moet je wel eraf halen, bij een F7P is stelt het helemaal niks voor.Tom schreef:volgens mij heb je die dingen zo vervangen.
500ste post, biertijd.
Ja, dat zei je al, ik las het ook in je topic. Ik had hem het AW topic ook doorgestuurd en hij heeft ook Autodata om hem te helpen. Dus komt wel goed. Hij zei me dat hij ff hulp had ingeroepen, omdat de nokkenaspoulie heel nauw schijnt te luisteren en als je 1mm ernaast zit, de motor al in de soep loopt. Dus heeft hij even iemand met specialistische kennis erbij gehaald.Adinsx schreef:@CySt
Ik waarschuwde al, dat je speciaal gereedschap nodig had
Heb je trouwens ook de doppen voor op de cilinderkop erbij?
Let verder goed op de spanner, of laat daar op letten. Luistert erg nauwkeurig om af te stellen, en het is vrij slecht te zien

De doppen voor de cilinderkop weet ik niet. Ik ben niet op de hoogte van de details, zitten die niet standaard bij de distributieset? De nokkenasdoppen bijvoorbeeld wel toch? (Die je bij jou er ook af moest slopen)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dus hij heeft het foto-verslag er zowat uitgeprint bij liggen?
De doppen moet je apart bestellen. Zitten niet bij de set in.
Overigens. Waarom is de nokkenaspoulie losgehaald?
Je drukt het speciale gereedschap erin en dan is de boel geblokkeerd. Dan nog een pen onderin het blok voor de krukas en klaar. Loshalen, vastzetten, spannen etc..
Maargoed, ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk over denkt. Deze uitdaging

De doppen moet je apart bestellen. Zitten niet bij de set in.
Overigens. Waarom is de nokkenaspoulie losgehaald?
Je drukt het speciale gereedschap erin en dan is de boel geblokkeerd. Dan nog een pen onderin het blok voor de krukas en klaar. Loshalen, vastzetten, spannen etc..

Maargoed, ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk over denkt. Deze uitdaging
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Volgens mij heeft hij er even vlug naar gekeken, maar voor de details enzo gebruikt hij volgens mij autodata.Adinsx schreef:Dus hij heeft het foto-verslag er zowat uitgeprint bij liggen?![]()
De doppen moet je apart bestellen. Zitten niet bij de set in.
Overigens. Waarom is de nokkenaspoulie losgehaald?
Je drukt het speciale gereedschap erin en dan is de boel geblokkeerd. Dan nog een pen onderin het blok voor de krukas en klaar. Loshalen, vastzetten, spannen etc..
Maargoed, ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk over denkt. Deze uitdaging
Ik weet niet precies hoe het met de poelie zit. Ik denk niet dat hij hem los heeft gehaald, maar dat hij bedoelde dat ALS hij hem los haalt dat het heel nauw luistert. Vandaar dat hij nu dus dat speciale Renault blokkeer-gereedschap heeft geregeld.

Ik denk inderdaad dat hij achteraf zal zeggen dat het meer werk was dan gedacht. Maar eens moet de eerste keer zijn.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
inlaat moet er deels af ja. Maar die paar boutjes heb je toch zo los. Denk dat je in een half uur een heel eind klaar bent als je gewoon doorwerkt.alexs schreef:Nouja zo.. inlaat moet je wel eraf halen, bij een F7P is stelt het helemaal niks voor.Tom schreef:volgens mij heb je die dingen zo vervangen.
500ste post, biertijd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ze waren het net in pauzetijd even aan het uitzoeken op dialogys en infotech. Pakking is morgen binnen. Dus morgenavond gaan we er achter komen of het in een halfuurtje te doen is. 
Overigens gaan we meteen alle boutjes van de klepdeksel 1 voor 1 loshalen en opnieuw op moment vastzetten. Hij drukt wat olie er langsop, daar wil ik meteen vanaf.
Dankzij een linkje van Ron een jaar terug kwam ik dat op een engels forum tegen als kwaaltje.

Overigens gaan we meteen alle boutjes van de klepdeksel 1 voor 1 loshalen en opnieuw op moment vastzetten. Hij drukt wat olie er langsop, daar wil ik meteen vanaf.
Dankzij een linkje van Ron een jaar terug kwam ik dat op een engels forum tegen als kwaaltje.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Moet je dan niet ook een kleppendekselpakking bestellen?Adinsx schreef:Overigens gaan we meteen alle boutjes van de klepdeksel 1 voor 1 loshalen en opnieuw op moment vastzetten. Hij drukt wat olie er langsop, daar wil ik meteen vanaf.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nop.
We pakken 1 voor 1 de boutjes los, en meteen weer vast. De hele deksel gaat er dus niet af. Anders zou ook de nokkenas los kunnen komen.
Hij lekt echt langs de boutjes op. Niet door de pakking heen
We pakken 1 voor 1 de boutjes los, en meteen weer vast. De hele deksel gaat er dus niet af. Anders zou ook de nokkenas los kunnen komen.
Hij lekt echt langs de boutjes op. Niet door de pakking heen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Lelijke kleur 
Nee, mijn volgende auto zal een Mégane RS zijn.
Heb me voorgenomen er altijd op vooruit te willen gaan.
Nu nog een jaartje of 2 de tijd om m'n vriendin die richting op te krijgen.
Zij ziet liever een 5-deurs of station.
Mijn voorstel: Haar Twingo II eruit voor Clio of Mégane Estate en mijn Clio RS eruit voor een Mégane RS werd hard van tafel geveegd
Iets met huis inrichten, tuin, tuinset etc...
Maar ondertussen wil ze wel in september naar Curaçao.
Overigens zal ik het binnenkort updaten in het register.

Nee, mijn volgende auto zal een Mégane RS zijn.
Heb me voorgenomen er altijd op vooruit te willen gaan.
Nu nog een jaartje of 2 de tijd om m'n vriendin die richting op te krijgen.
Zij ziet liever een 5-deurs of station.
Mijn voorstel: Haar Twingo II eruit voor Clio of Mégane Estate en mijn Clio RS eruit voor een Mégane RS werd hard van tafel geveegd

Iets met huis inrichten, tuin, tuinset etc...

Maar ondertussen wil ze wel in september naar Curaçao.

Overigens zal ik het binnenkort updaten in het register.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ja, ik vind dat zilver ook helemaal niets. Die auto van Erik hier op RTC had ik inderdaad ook kunnen kopen, ziet er netjes uit en alles is gedaan (ook de distributie), maar die kleur.. Als het nou Storm Gray was geweest.
.
Een Mégane RS is inderdaad weer net een stapje hoger, maar voor mij met mijn 21 jaar onbetaalbaar.
. Koop voor je vriendin anders een Smart, kan het resterende geld in de Mégane.
. En ik heb nog wel een adresje voor je op Curaçao, kost maar 50 gulden per nacht. Moet je het wel met wat minder luxe stellen, maar je bent er wel. (En een Mégane voor de deur).
Edit: de ProClip is binnen!
![Afbeelding]()

Een Mégane RS is inderdaad weer net een stapje hoger, maar voor mij met mijn 21 jaar onbetaalbaar.


Edit: de ProClip is binnen!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik moest toen ik de Clio kocht (begin dec. 2007) kiezen uit een zwarte of blauwe.
Blauw werd het en nog altijd absoluut geen spijt.
In het zwart vallen de lijnen gewoon te veel weg...
Een Smart? Zeg. M'n pa werkt bij Renault, de hele familie rijdt Renault en ik zweer er ook zo ongeveer bij. (Tenzij de jackpot gewonnen wordt
)
Curaçao is geboekt. Lions Dive Resort naast Mambo-beach en van alle luxe voorzien
De Mégane kan nog wel even wachten. 5-deuren of een Estate brengt ook andere dingen met zich mee 
Blauw werd het en nog altijd absoluut geen spijt.

In het zwart vallen de lijnen gewoon te veel weg...
Een Smart? Zeg. M'n pa werkt bij Renault, de hele familie rijdt Renault en ik zweer er ook zo ongeveer bij. (Tenzij de jackpot gewonnen wordt

Curaçao is geboekt. Lions Dive Resort naast Mambo-beach en van alle luxe voorzien


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adinsx schreef: Mijn voorstel: Haar Twingo II eruit voor Clio of Mégane Estate en mijn Clio RS eruit voor een Mégane RS werd hard van tafel geveegd![]()
Iets met huis inrichten, tuin, tuinset etc...
Maar ondertussen wil ze wel in september naar Curaçao.
Oooh zo herkenbaar......

Die fase 3 lijkt lelijk in die kleur,Ja, ik vind dat zilver ook helemaal niets. Die auto van Erik hier op RTC had ik inderdaad ook kunnen kopen, ziet er netjes uit en alles is gedaan (ook de distributie), maar die kleur.. Als het nou Storm Gray was geweest
Vind de kleur juist in't eggie supers!
Er zit een bepaalde gloed in, erg mooi in ieder geval.
Maargoed, 2 kijkers aankomende week.
Tja, misschien had ik op zijn minst even moeten gaan kijken, maar toen was je vraagprijs nog 7000 euro. Maargoed, is nu toch te laat.Erikjuhh schreef:'Die fase 3 lijkt lelijk in die kleur,
Vind de kleur juist in't eggie supers!
Er zit een bepaalde gloed in, erg mooi in ieder geval.
Maargoed, 2 kijkers aankomende week.

Ik was gisteren trouwens bij Martijn in Nijkerk, die begon over jouw auto te vertellen. Ene Erik uit Putten met een RS. Ik dacht, hey, die ken ik!

Hij doet ook mijn onderhoud.Erikjuhh schreef:Hij doet het onderhoud aan mijn auto;)
Hij heeft hem wel eens een dagje meegehad, naar apk station ed..
Lyrisch is ie erover ja;) Mooi toch!
Toevallig trouwens!

Als ik had geweten dat je auto in onderhoud was geweest bij Martijn, dan was ik zeker even komen kijken naar je auto, ook al was ie zilver.

Tja, te laat....
Ik raak hem wel kwijt, ben er niet bang voor;)
Ik zit natuurlijk helemaal in de 'peugeot rallye wereld'
3 106 rallyetjes gehad en heb nu een 205 rallye met MI16 blok...
Als je het over een beest heb, daar verbleekt de RS bij;)

Ik raak hem wel kwijt, ben er niet bang voor;)
Ik zit natuurlijk helemaal in de 'peugeot rallye wereld'
3 106 rallyetjes gehad en heb nu een 205 rallye met MI16 blok...
Als je het over een beest heb, daar verbleekt de RS bij;)
Gisteren bij Martijn zijn garage was een jongen Cees-Jan er en die heeft Ron een 306 laten ombouwen naar 2liter met turbo. Ik heb ernaast gezeten en dat ding ging loeihard.. Daar gaat hij op Koninginnedag mee rijden op het circuit wanneer de 205club de boel afhuurt (Zolder).Erikjuhh schreef:Tja, te laat....![]()
Ik raak hem wel kwijt, ben er niet bang voor;)
Ik zit natuurlijk helemaal in de 'peugeot rallye wereld'
3 106 rallyetjes gehad en heb nu een 205 rallye met MI16 blok...
Als je het over een beest heb, daar verbleekt de RS bij;)
weet iemand hoe je de ruitenwissers bij een rs eraf haalt? Ik wil dat rooster eronder los krijgen, maar krijg de ruitenwisser er niet af. Ze zitten met een bout vast, maar nadat ik die los gedraaid heb zit er nog geen beweging in. Weet iemand hier een trucje voor?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
flink bewegen, zit goed vastgerot meestal (maar breek het niet af)
Klein poelietrekkertje of voorzichtig met een waterpomptang vind ik het makkelijkst
Klein poelietrekkertje of voorzichtig met een waterpomptang vind ik het makkelijkst
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
CySt schreef: Hij doet ook mijn onderhoud.. Eerst bij mijn Clio 16v en vanaf nu bij mijn RS. Hij zou de distributie doen, maar heeft het nu toch maar uitbesteed aan een vriend van hem, Bouke (ken je hem ook?) die 10 jaar monteur was bij Renault en al vele RSjes heeft gedaan. Als het goed is Bouke er nu op dit moment mee bezig.
Dus uiteindelijk krijgen we gelijk met dat een RS'je echt geen 16V is?

Ik heb vanavond de bougies vervangen overigens en alle boutjes van de klepdeksel 1 voor 1 los gehad. blauwe pakking eronder en weer vastgezet.
Totaal uurtje of 2 bezig geweest en 2 knokkels losgehaald

Foto's volgen nog voor de liefhebbers

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
JaAdinsx schreef:Dus uiteindelijk krijgen we gelijk met dat een RS'je echt geen 16V is?

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mee nam?
Dus de boel zit al wel weer in elkaar?
Het is in ieder geval wel leuk om te doen. Heb er samen met m'n pa ook 2,5 avond over gedaan. En met de spanner hebben we ook een collega van pa gebeld. Pa is meer met storingen bezig dan het sleutelwerk, dus een hulplijn over de afstelling van de spanner was even nodig
Maargoed, het wordt dus opgelost bij je
.
Ben wel benieuwd wat de prijs wordt / blijft....
Dus de boel zit al wel weer in elkaar?

Het is in ieder geval wel leuk om te doen. Heb er samen met m'n pa ook 2,5 avond over gedaan. En met de spanner hebben we ook een collega van pa gebeld. Pa is meer met storingen bezig dan het sleutelwerk, dus een hulplijn over de afstelling van de spanner was even nodig

Maargoed, het wordt dus opgelost bij je

Ben wel benieuwd wat de prijs wordt / blijft....
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De boel is nooit uit elkaar geweest.Adinsx schreef:Mee nam?
Dus de boel zit al wel weer in elkaar?
Het is in ieder geval wel leuk om te doen. Heb er samen met m'n pa ook 2,5 avond over gedaan. En met de spanner hebben we ook een collega van pa gebeld. Pa is meer met storingen bezig dan het sleutelwerk, dus een hulplijn over de afstelling van de spanner was even nodig
Maargoed, het wordt dus opgelost bij je.
Ben wel benieuwd wat de prijs wordt / blijft....


De prijs zal er niet (veel) hoger om worden, dat regelen zij onderling. Even afwachten, aangezien de multi-set en waterpomp er ook nog bijkomt.. Zal wel richting de 500 worden.

Mijn RS is klaar! Uiteindelijk dus gedaan door Bouke, die al heel veel RSjes heeft gedaan, ook Cup versies.
Distributieset, multi-set, waterpomp, nieuwe bakolie, nieuwe motorolie. Kosten: 500 euro. Was eigenlijk iets meer geworden, maar we hadden 500 afgesproken, dus Martijn zei het is goed zo.
Vanavond ophalen!
.
Distributieset, multi-set, waterpomp, nieuwe bakolie, nieuwe motorolie. Kosten: 500 euro. Was eigenlijk iets meer geworden, maar we hadden 500 afgesproken, dus Martijn zei het is goed zo.
Vanavond ophalen!

geen gekke prijs, het is gewoon veel werk.

