ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marieke

Paul1916v schreef:Stefan ook maar es aan het pokeren zetten dan :lol:
Hahaha heeft ie weleens gedaan met vrienden (ja ik moet toegeven, ik zat er ook bij.... :shame:) maar dan met stuivers. Als hij ooit een keer wint kunnen we samen 1 lollie kopen :pompom:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

met vrienden en vriendinnen vooral moet je strippoker spelen! :lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Vriendinnen vooral...
paulvanrooij
Contacteer:

Jij was toch meer van de vrienden Merijn? :lol: :p ;)
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Pokeren voor opa's? :)

Alles leuk en aardig, maar als je $200 in een weekend wint, dan ben ik maar een opa. ;)
ik wou het nét typen!!
Marieke schreef:Hmmm ik val op rijkere opa's ;) :P
ah..... :P
Merijn schreef:Vriendinnen vooral...
:ja: of huisgenotes.... ;)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

pokeren ...toch maar eens leren

Er bestaan vele pokervarianten en het is onmogelijk om ze allemaal uit te leggen. Daarom heb ik ervoor gekozen om op deze pagina een uitleg te geven van de overeenkomstige regels tussen alle varianten en vervolgens 3 van de meest populaire daarvan in detail uit te werken. Als je wilt leren hoe je poker moet spelen, lees je dus eerst deze pagina helemaal door en vervolgens klik je op een van de onderstaande links om te lezen hoe de algemene regels toegepast worden in de volgende varianten:

Texas Hold'em

7 Card Stud

Draw

De regels die gelden voor alle pokervarianten:

Bij pokeren win je als je aan het einde van een spel de beste combinatie van 5 kaarten in handen hebt, of als je als enige speler over blijft (je blijft als enige over als alle andere spelers het opgeven). Ook als er met meer dan 5 kaarten wordt gespeeld, zoals bij 7 Card Stud, gaat het om de beste combinatie van 5 kaarten! De winnaar krijgt de inhoud van de pot (alle inzetten bij elkaar). Mogelijke combinaties.

Als twee spelers dezelfde combinatie hebben met dezelfde waarde, bijvoorbeeld ieder een paar zessen, dan bepaalt de hoogste kaart die niet bij de combinatie hoort (maar wel bij de beste 5 kaarten van deze speler) wie er wint. Als die ook gelijk is vergelijk je de op een na hoogste kaart. Je gaat zo door totdat iemand de beste hand van 5 kaarten heeft. Let erop dat in varianten met meer dan 5 kaarten het alleen gaat om de beste 5 kaarten! De rest doet niet mee. Het kan dus voorkomen dat er gelijk spel wordt gespeeld, bijvoorbeeld als beide spelers een gelijke straight hebben. In dat geval wordt de inhoud van de pot gelijk verdeeld over de winnaars.

Bij elke pokervariant zijn er meerdere inzetronden, namelijk steeds na het delen van 1 of meerdere kaarten. Ook is er vaak een "blind bet" of een "ante", een inzet voordat je je kaarten krijgt, om te zorgen dat er alvast wat geld in de pot zit. De speler die opent met inzetten kan kiezen tussen de volgende 3 acties:

- Bet: geld inzetten en mee blijven spelen.

- Check: niks inzetten maar wel mee blijven spelen.

- Fold: uit het spel stappen. De speler kan dan niet meer winnen maar hoeft ook niet in te zetten.

De volgende speler moet kiezen of hij mee wil blijven spelen. Als hij dat wil moet ie de eerdere inzet van de ronde evenaren of verhogen. Daartoe heeft hij de volgende keuzes:

- Check: als er nog niets is ingezet door een eerdere speler (er is dus alleen nog maar gechecked!!!) kan iemand mee blijven spelen zonder in te zetten, door te checken. Als er al een inzet is gedaan door een eerdere speler, mag je niet checken.

- Call: de speler zet een bedrag in dat net zo groot is als alle bets en raises (zie hieronder) uit deze inzetronde die hij nog niet eerder ge-called heeft. Hij mag mee blijven spelen. Zo wordt ervoor gezorgd dat iedereen die mee blijft spelen dus evenveel in moet zetten!

- Raise: de speler callt (zie hierboven) en verhoogt de inzet ook nog. Iedere speler die na deze speler komt moet dus een hoger bedrag callen als hij mee wil blijven doen. Ook de spelers die al ingezet hadden voordat deze raise werd ingezet moeten de raise callen (alleen het raise bedrag, zodat iedereen uiteindelijk evenveel moet inzetten), of folden.

- Fold: uit het spel stappen. De speler kan dan niet meer winnen maar hoeft ook niet in te zetten. Alle inzetten die deze speler eerder heeft gedaan is hij kwijt.

Als alle bets en raises zijn gecalled (dus iedereen die mee blijft doen heeft het zelfde bedrag ingezet!) wordt de volgende kaart gedeeld, of het is tijd voor de showdown als de laatste kaart al gedeeld is. Bij de showdown laat iedere speler die nog meedoet zijn kaarten zien. De speler met de beste combinatie van 5 kaarten wint.

Vaak wordt er gespeeld met een gelimiteerde inzet. Dit om te voorkomen dat de bedragen te snel oplopen.

Als een speler niet genoeg fiches op tafel heeft om te kunnen callen, dan kan hij alles inzetten wat hij nog heeft en alsnog callen (tijdens een spel mag een speler nooit fiches bij kopen). De speler is dan "all-in". Vanaf dit moment wordt er een nieuwe pot begonnen. De andere spelers spelen gewoon verder en zetten in in deze nieuwe pot. De speler die all-in is speelt nog mee, maar hoeft niet meer in te zetten en kan dan ook alleen maar de eerste pot winnen. De tweede pot is dan voor de speler met de op-een-na sterkste hand. Als een andere speler wint dan wint die beide potten. Je kunt dus alleen die pot(ten) winnen waarin je volledig hebt meegedaan met inzetten.

Je kunt elke pokervariant ook "low" spelen. Dit houdt in dat je speelt voor de laagst mogelijke combinatie van 5 kaarten ipv de hoogste. Let erop dat in dit geval 2,3, 4, 5, 6 een erg goede kaart lijkt, maar het is een straight en dus niet bepaald laag! Meestal mag in een low spel de aas als 1 gebruikt worden.

Je kunt een spel ook "high/low" spelen. Een speler kiest dan of hij probeert een hoge of een lage combinatie te halen. Er zijn dan twee winaars die de pot dus moeten delen: de hoogste combinatie en de laagste. Een speler mag ook beide tegelijk proberen, maar moet dat dan wel aankondigen aan de rest.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
paulvanrooij
Contacteer:

Texas Hold'em (Y)
Merijn
Über-Spammer

No Limit Texas Hold'em vind ik persoonlijk de leukste variant...
paulvanrooij
Contacteer:

Idd (Y)
Niets leuker dan All In te gaan (en te winnen dan :D )
Marieke

Oproep voor de pannenkoekenbakkers onder ons:

Wat zijn de verhoudingen zo'n beetje als je pannenkoekdeeg wilt gaan maken?

Heb eieren, bloem en melk maar hoeveel van wat? :)
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

WTF, is deze al langsgekomen???

http://www.nu.nl/news.jsp?n=899545&c=22&rss
Merijn
Über-Spammer

Gisteren nog een leuke...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5/nice.JPG[/img]

Maar de verliezende partij was het er niet zo mee eens. :)

Hospit14: what a crank
Hospit14: a 5 bet like that you fool
Hospit14: get lost you don't deserve to win
Merizzle: fool? learn how to play poker, man...
Merizzle: it was a little lucky, but you played it way too loose
Hospit14: sure you reject
Hospit14: because you can't respect a player like you
Merizzle: what do you mean?
Hospit14: do the odds
Merizzle: the odds weren't against me... i had 2 pair on the flop!
Hospit14: you still have a good chance of losing that hand
Merizzle: yeah... :-/
Hospit14: what a loser
Merizzle: hahah... you're the loser here :)
Merizzle: a bad one too
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

basis recept voor pannenkoeken

Ingrediënten:
Voor ongeveer 8 pannenkoeken

200 gram tarwebloem
mespunt zout
2 eieren
1/2 liter melk
ca.50 gram boter
eventueel 1 eetlepel suiker voor zoete pannenkoeken Bereiding:

Roer de bloem met een mespunt zout door elkaar. Maak een kuiltje in het midden en breek de eieren er boven. Voeg 2 dl. melk toe en roer dit alles met een garde of een mixer tot een glad beslag. Voeg al roerend de rest van de melk toe. Laat het beslag 30 minuten rusten. Verhit een klontje boter in een pan met anti baklaag en schep met een soep opschep lepel het beslag in de pan en laat het beslag alle kanten uitvloeien,door de pan scheef te houden. Bak de pannenkoeken op een halfhoog vuur aan beide zijden licht bruin. Houd de pannenkoeken warm op een bord op een pan met kokend water
Eet smakelijk.
Merijn
Über-Spammer

Marieke schreef:Oproep voor de pannenkoekenbakkers onder ons:

Ik heb gisteren nog pannekoeken staan bakken... Dat beslag wijst zichzelf toch wel? Als je voor 1 of 2 personen gaat maken zou ik maar 1 ei gebruiken, beetje zout en dan gewoon met bloem en melk op de juiste dikte krijgen. Niet te moeilijk over doen, joh. :)
paulvanrooij
Contacteer:

whahaha mooie hand merijn! (Y) wat een sukkeltje!

waar speel jij meestal?
Marieke

Merijn schreef:
Marieke schreef:Oproep voor de pannenkoekenbakkers onder ons:

Ik heb gisteren nog pannekoeken staan bakken... Dat beslag wijst zichzelf toch wel? Als je voor 1 of 2 personen gaat maken zou ik maar 1 ei gebruiken, beetje zout en dan gewoon met bloem en melk op de juiste dikte krijgen. Niet te moeilijk over doen, joh. :)
Ik dank u en Hessel (Y)
Haas
Car: Megane RS

affikken die hap merijn! :bang:
Merijn
Über-Spammer

Ja, toch? :) Wat een nerd...
paulvanrooij
Contacteer:

wat bedoelt ie met de odds? wil ie dat je Aas-5 suited weggooit? pfff.. heel misschien als ie flink had geraised ja :S sukkeltje :D
Merijn
Über-Spammer

Odds... de afweging of de raise te hoog is ten opzichte van de pot die je kunt winnen. In dit geval raised hij dus met $0,50 boven op de big blind. Da's dus niet veel... Normaal gooi ik zulke handen ook weg, maar ik dacht, laat ik eens gek doen. ;) En het betaalde zich uit. Als ie hoger had gezet, dan was ik zeker weggeweest. Maar dan nog... A5 suited (van hetzelfde soort) is zeker geen slechte hand. Die 5 is alleen een beetje laag. :)

Toen er geen straat- en/of flushkans meer was, durfde ik het wel aan.
paulvanrooij
Contacteer:

ja dat bedoel ik, had ie maar meer moeten raisen toch? 2x de BB (big blind) raisen jaag je weinig mensen mee weg :)
Merijn
Über-Spammer

Inderdaad... Dan blijven de Aasjes wel zitten. En dat ik dan 2-pair hit op de flop, tja... Da's mooi meegenomen. ;)

Maar jij, hij was weer blut gespeeld en was daar duidelijk niet blij mee. :P

Maar onder het mom van: You win some, you lose some... :)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... utzooi.JPG[/img]

Tja... wat doe je hieraan??
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 27 nov 2006 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik snap echt geen ruk van dat pokeren :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer

€50 per uur en ik leer het je... Aftrekbaar van de belasting. :P
paulvanrooij
Contacteer:

Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar dit is nog niet eens een echte 'bad beat'..dat je dan link bent is nog enigzins te snappen

dat is dus wel een Bad Beat! :lol:
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op ma 27 nov 2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Volgens mij wilde ie jou alleen maar mee hebben. Hij heeft gewoon pech. Want op de flop ligt nog die harte aas.

Uh, bij die vorige dan :)
Laatst gewijzigd door Johan op ma 27 nov 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Merijn schreef:€50 per uur en ik leer het je... Aftrekbaar van de belasting. :P
afzetter :lol: :lol: :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer

Daarom... Pech gehad! Zo ga ik er ook wel eens in. That's poker. :) Hij had toch wel een beetje in kunnen zien dat er een redelijke kans was dat ik AQ zou hebben bijvoorbeeld. Als hij dan lekker door blijft gaan met betten... tja, wie ben ik dan om zijn geld niet af te pakken? ;)
Merijn
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Merijn schreef:€50 per uur en ik leer het je... Aftrekbaar van de belasting. :P
afzetter :lol: :lol: :biertjuh:
Een beetje pokeraar wint al €50 per uur, dus het is een goeie investering. :D ;)
paulvanrooij
Contacteer:

die angelskid had na de river moeten raisen man! met 3 vrouwen op tafel is de kans dat ergens een full house zit flink groot, en die krijg je dan echt wel mee..
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

welke sites speel jij Merijn?
Merijn
Über-Spammer

Ja, ach... ik ben al lang blij. :) Anders was ik alles kwijt geweest, want ik was echt wel meegegaan! Maar zelfs ik werd verslagen door een boat en quads. :(
Merijn
Über-Spammer

dennisvr schreef:welke sites speel jij Merijn?
Titan Poker
Party Poker
Everest Poker en
Pacific Poker.

De laatste tijd eigenlijk alleen maar op Titan, omdat ik daar het meeste geld heb gewonnen. :)
paulvanrooij
Contacteer:

Merijn schreef:Ja, ach... ik ben al lang blij. :) Anders was ik alles kwijt geweest, want ik was echt wel meegegaan! Maar zelfs ik werd verslagen door een boat en quads. :(
Dat zijn de klotehanden ja..aan de andere kant, ik heb anderen er zo ook al eens in laten gaan, en dan ben je wel blij :D
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

veel fish daar? Moet ik daar ook maar es gaan kijken ;)

(ben niet zo goed hoor ;) )
Gesloten