ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ik wilde eigenlijk ook niet deze hele discussie oprakelen(?)...

Maar t gaat mij er puur om dat ik wel vaker hoor van mensen: "oh, daar ga ik niet tegen sporten want dat verlies ik".

TEn eerste: WAT BOEIT DAT! loop je dan zo'n grote onherstelbare deuk in je ego op als je een keertje het stront voor je ogen gereden wordt?
(okay, winnen willen we allemaal...maar toch...)

Ten tweede, probeer t gewoon.

wie weet rijd je hem wel zoek!
a) reactie
b) schakelen
c) staat van voertuig
d) staat van bestuurder...
etc etc.

Ik vind t iig altijd leuk om effe te sporten tegen wie dan ook. En wat diegene ook onder zn kont heb.

GEwoon (Y) (Y) en een :D op mn bek.

dat is waar t om gaat.

toch?

En als je niet snel genoeg blijkt te zijn.....DOE ER DAN WAT AAN!!! :wink: :) :lol:

t boeit mij verder ook geen biet hoor.

ach laat ook maar.
kben alweer helemaal kwijt wat ik verder nog wilde vertellen..... :beer: (oh..."beer"....nee hoor, dat nog niet. Ik dacht waterpijp.....HAHAHAHAHA!)

greets
Marcel B.

idd, ik ging vandaag ook weer ff lekker achter een dikke porche aan, duurde alleen niet zo lang :)
Don't walk the grass... smoke it
JW 21T

Van een corrado vr6 win je niet zo maar.
Mijn zwagertje heeft er ook een en een standaard 21turbo kan hem niet bij houden.
Heb een chipje van Menno en nu kan ik hem voorblijven maar op topsnelheid komt ie me wel weer voorbij.
Enigste nadeel van zon vr6 is dat ie erg veel toeren nodig heeft voor hij wat doet.
Heb er vaak zat in gereden maar het kabaal wat zon ding geeft is heel apart! Geef mij maar het blazen van die turbo :lol:
Jerk

Een tijd geleden samen met Roy naar Leiden geweest samen met nog een gozer met een Corrado VR6.
Dat was een 2.9 liter.
Maar hij werd toch ff ingehaald door een witte Renault 5 GT Turbo en een grijze Opel Corsa. :worship:
Hij wist niet wat hem overkwam. (Y)
Menno

Jerk schreef:.
een witte Renault 5 GT Turbo en een grijze Opel Corsa. :worship:
(Y)
zijn die eigenlijk een beetje aan elkaar gewaagd?
rev it like a rental
Douwe

Ollie schreef:
Douwe schreef:VR6 snel :s de gemiddelde niet is mijn ervaring in mijn vorige auto 205 1.9 GTI hield ik ze goed bij en regelmatig in :D was wel een getuned blok van +/-200pk >-) en geen achterbank en andere onnodig gewicht :wink:
En nu heb je een Twingo?
Yepz :lol: hiervoor eigenlijk alleen maar snelle opgefokte blokken gehad :D:
- VW Golf II 1 van de eerste TDI's opgefokt 120pk

- Opel Calibra (pk's weet ik niet maar snel voor zo'n logge bak)

Auto weg wegens roest :s en niet zo'n beetje ook :lol:

- VW Golf III 1.8 160pk

Auto weg bleek voor totolos te zijn geweest en was geplamuurd was bij de APK niet ontdekt :s

- VW Golf I cabrio 120pk (Austin metro als 2de)

Was een opknap project alleen de kosten rezen de pan uit was niet langer haalbaar :s

- Peugeot 205 1.9 GTI 200pk (Austin metro als 2de)

Versnellingsblok gaar motorisch was tegelijk iets stuk gegaan reparatie kosten waren niet haalbaar zeker niet aangezien ik in die week voor m'n werk opeen niet meer 10km per dag moest rijden maar 120 :s

Zoals je aan de pk's ziet geen 1 blok was standaard :smoke:

Dus toen was ik het zat :evil: en ben ik gezien de lange afstanden overgestapt op een zuinigere auto en deze kon ik voor 750,- euro onder de tweedehands waarde kopen van een collega van m'n moeder. En aangezien ik diezelfde week een auto nodig had had ik weinig keus.

- Renault Twingo 55pk 90nm :lol:

Oh ja en de tijd dat tussen mijn eerste en mijn laatste auto (twingo) zat..... was 1,5 jaar. :lol: De twingo heb ik nu ongeveer 2 jaar :D zegt wat over hoe tevreden ik over mijn bakkie ben. (tuurlijk is wat langezamer maar daarvoor is motor donatie uitgevonden dus dat komt wel goed :D )
John B
Contacteer:

Zelfs met de lichtere motoren is het leuk om te sporten :D :D (natuurlijk niet tegen gtt's en vr6jes en 16v'ers :wink: )
en ik verlies niet super vaak (behalve tegen mijn vriendin :( ) :p
Robert dB.

Menno schreef:
Jerk schreef:.
een witte Renault 5 GT Turbo en een grijze Opel Corsa. :worship:
(Y)
zijn die eigenlijk een beetje aan elkaar gewaagd?
De witte is net ff sneller.
Douwe

@ John B Ben ik mee eens, gisteren gesport tegen een BMW :D zij kwamen binnen de bebouwde kom met 100km voor bijzeilen :evil: met een smile op hun gezicht dat ging mij te ver dus ik "rustig" erachteraan. (100km gaat me te ver zelfs om 00:00 's avonds) Hij remde af voor een stoplicht die oranje werd... alleen dat bleef oranje want die zijwegen zijn afgesloten en dat wist ik :D dus ik vol gas er links voorbij zag drie beteutelde gezichten in m'n spiegel 8)

Uiteraard hadden ze me bij het volgende stoplicht weer ingehaald maar ze keken strak voorzichuit en lachte niet meer :D
Droes

mss hier al gepost maar vroeg me af hoe het zit tss
R5 GTT vs Clio Williams (of 16v)
gaat dat wat gelijk op in een sprintje of wint de turbo het toch van het aantal CC's :wink:
Douwe

Volgens mij wordt de GTT geklopt door een willi misschien dat het bij het optrekken gelijk op gaat maar ik denk dat zeker bij de wat hogere snelheden de GTT nergens meer is :s

Maar dat denk ik :D
Jeroen Lubking
Contacteer:

Een beetje goed gekietelde gtt en een williams houd het niet meer bij.Ook niet op hogere snelheid.Pas boven de 200 km/uur word het minder.

Geloof dat Florus en Ivo nog wel eens tegen elkaar aan het sporten zijn geweest.
En dan heb je een snelle gtt vs vlotte willi.

Standaard willi veegt de vloer aan met standaard gtt.

Gtt op 1 bar en paar kleine mod`s gaat tie de willi voorbij.

Willie met chippie uitlaat enz is weer sneller als gtt.....

Enz enz enz..........

Eindeloze discussie. :D

mvg jeroen Lubing,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Jeroen Lubking
Contacteer:

JW 21T schreef:Van een corrado vr6 win je niet zo maar.
Mijn zwagertje heeft er ook een en een standaard 21turbo kan hem niet bij houden.
Heb een chipje van Menno en nu kan ik hem voorblijven maar op topsnelheid komt ie me wel weer voorbij.
Enigste nadeel van zon vr6 is dat ie erg veel toeren nodig heeft voor hij wat doet.
Heb er vaak zat in gereden maar het kabaal wat zon ding geeft is heel apart! Geef mij maar het blazen van die turbo :lol:
Nou ik weet niet wat voor 21 jij hebt maar das er 1 zonder turbo zeker? :lol:

Ik weet niet hoe een standaard 21 rijd,heb nooit een standaard 21Turbo gehad. :smoke:

Maar een vr6 is ontbijt voor een beetje 21Turbo,
Keb het nog nooit verloren van een vr6,zelfs niet van die golf vr6 turbo in haarlem! 8)
Helaas reed JP toen in mijn auto.... :(

Keb zelf ook wel eens in een vr6 gereden maar vond dat nou niet echt spectaculair,tis vlot maar niet snel.

Op topsnelheid was het al helemaal geen probleem.
Laatste wedstrijdje wat ik heb gereden was tegen een S8 op de A4 en die ging in de begrenzer met 250km/u
en toen kwam ik voorbij........... :lol:

Helaas is dit de laatste keer dat ik met de auto heb gereden,gezien dat een uurtje later een drijfstang een uitstapje maakte en een gaatje in men onderblok prikte... :@

maarja...

Iig hoop lol gehad met de 21...
En ze zijn zeker niet traag!!

mvg jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
JW 21T

Echt waar in een standaard 21 turbo kun je een vr6 niet goed bij houden.
Met tussen acceleraties verras je hem meestal wel maar als hij echt oplet dan trekt een standaard 21t het niet.
We hebben het vaak geprobeerd en die vr6 brult huilt en jammerd als een klein kind maar loopt wel uit. :@
Met een chippie van Menno 1.1bar en 1e en 2e versnelling niet meer begrensd kijkt hij nu continu naar m'n achterkant :D
Heb nog nooit 250km/u kunnen bereiken hij gaat max op de teller 240 met 6200rpm.
gille
Contacteer:

JW 21T schreef:Echt waar in een standaard 21 turbo kun je een vr6 niet goed bij houden.
Met tussen acceleraties verras je hem meestal wel maar als hij echt oplet dan trekt een standaard 21t het niet.
We hebben het vaak geprobeerd en die vr6 brult huilt en jammerd als een klein kind maar loopt wel uit. :@
Met een chippie van Menno 1.1bar en 1e en 2e versnelling niet meer begrensd kijkt hij nu continu naar m'n achterkant :D
Heb nog nooit 250km/u kunnen bereiken hij gaat max op de teller 240 met 6200rpm.
zo een VR6 eet ik op als ontbijt,en maar 240,sorry man maar ik ga op teller richting 260,en dat met 205/40/17,wel gekietelde kop en betere turbo,maar zelfs-vroeger met alleen de menno chip had ik daar geen problemen mee,genoeg corrado's gehad om te proberen, i eat them for breakfest :worship:
Patrick

JW 21T schreef:Van een corrado vr6 win je niet zo maar.

ik weet niet in welke staat jouw auto cq turbo is,maar standaard was het voor mij makkelijk om een vr6 weg te rijden.
wat de top betreft kom ik heel makkelijk bij de 250,dan gaat het ietsiepietsie nog omhoog maar hoeveel durf ik je niet precies te zeggen.
ik moet zeggen dat ik de mijne standaart best wel in orde vondt kwa snelheid ed,maar met menno sjip gaat ie prima.
maaaaaaaaaaarr het is nooit genoeg dus vandaar van de zomer project eins,21 turbo oplappen en wie weet nog wat modeficaties.

maar ik bedoel er niks mee wat jouw auto betreft,begrijp me niet verkeerd kerel :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
JW 21T

Heb er zelfs een nieuw! motorblok inliggen + nieuwe turbo.
Heeft nu 55.000 km gelopen (staat nu in winterstalling).
Bij elke test van een 21 turbo bv autovisie halen ze nooit zon hoge top. Gewoon max 227km/u.
Ik vindt het een beetje sterke verhalen maar dat zal wel aan mij liggen.
Met die andere chip loopt ie gewoon als een beest maar ik heb gewoon de normale toeren begrenzer 6250tpm en top max 240km/u op de klok.
En dat is echt geen echte km/u.
gille
Contacteer:

JW 21T schreef:Heb er zelfs een nieuw! motorblok inliggen + nieuwe turbo.
Heeft nu 55.000 km gelopen (staat nu in winterstalling).
Bij elke test van een 21 turbo bv autovisie halen ze nooit zon hoge top. Gewoon max 227km/u.
Ik vindt het een beetje sterke verhalen maar dat zal wel aan mij liggen.
Met die andere chip loopt ie gewoon als een beest maar ik heb gewoon de normale toeren begrenzer 6250tpm en top max 240km/u op de klok.
En dat is echt geen echte km/u.
he JW,ask de maestro himself(menno)
groetjes
Ivo
Über-Spammer

Jeroen Lubking schreef:Een beetje goed gekietelde gtt en een williams houd het niet meer bij.Ook niet op hogere snelheid.Pas boven de 200 km/uur word het minder.

Geloof dat Florus en Ivo nog wel eens tegen elkaar aan het sporten zijn geweest.

mvg jeroen Lubing,
Klopt inderdaad, dat was op een vrijdag avond naar Leiden, ik had wel het idee dat ik wat vlotter ben dan die williams, want ik kon er voorbij.... :)
Ik schakel zelf altijd erg vlot, die Williams zat 7000 trn in 2, terwijl ik bij 5500 trn overschakel...., koppel is alles.... :worship:
Florus

Ivo8hoven schreef:
Jeroen Lubking schreef:Een beetje goed gekietelde gtt en een williams houd het niet meer bij.Ook niet op hogere snelheid.Pas boven de 200 km/uur word het minder.

mvg jeroen Lubing,
Klopt inderdaad, dat was op een vrijdag avond naar Leiden, ik had wel het idee dat ik wat vlotter ben dan die williams, want ik kon er voorbij.... :)

Ik schakel zelf altijd erg vlot, die Williams zat 7000 trn in 2, terwijl ik bij 5500 trn overschakel...., koppel is alles.... :worship:
Nog een keer,nog een keer :D ,vandaag
weer ff uitgeleefd op Assen,en verloren van een clio 1.8 16v,snel bakkie dus :worship:
Jasper16v

was het wel een 1.8 16v? :)
Ivo
Über-Spammer

Ik zal deze zomer echt wel een keer op zandvoort of assen een sprintje trekken hoor, lijkt me echt geweldig om is te zien wat ie nou echt doet met wat leuks naast je..... :lol:

:wink:
Florus

Zeker weten,heb met de eigenaar staan praten
is ook iemand van het forum hier,was wel het nodige
aan gedaan maar toch,het blijft een 1.8 en zonder turbo (Y)
Florus

Ivo8hoven schreef:Ik zal deze zomer echt wel een keer op zandvoort of assen een sprintje trekken hoor, lijkt me echt geweldig om is te zien wat ie nou echt doet met wat leuks naast je..... :lol:

Turbo's/lachgas zijn errug in,
een colt turbo,civic turbo,civic lachgas,skyline,daar maak je
dus weinig tegen klaar,maar blijft leuk sprinten op
het circuit :)
Robert dB.

Die Ivo-jonghe ist ook wel schnell!!
Stylo

Florus schreef:
Ivo8hoven schreef:Ik zal deze zomer echt wel een keer op zandvoort of assen een sprintje trekken hoor, lijkt me echt geweldig om is te zien wat ie nou echt doet met wat leuks naast je..... :lol:

Turbo's/lachgas zijn errug in,
een colt turbo,civic turbo,civic lachgas,skyline,daar maak je
dus weinig tegen klaar,maar blijft leuk sprinten op
het circuit :)
:lol: :lol: :D Lach-gas :D :lol: :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Robert dB. schreef:Die Ivo-jonghe ist ook wel schnell!!
zekers, ik houd hem iig niet bij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.

hij mij net wel :smoke:
Tom
Moderator
Car: MB

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Leuke veranderingen doen een hoop :D

ps: hoe staat het met je project Robert dB.
Robert dB.

Maik, was toch ff benieuwd, trap jij het gas pedaal wel 's in???

Voor het project verschijnt wel weer een topic, be patient.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

PM robert dB.
daarna komt ik hier verslag uit brengen :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ja ik trap wel eens mijn gaspendaal in, maar kom helaas niet zulke sportieve auto's tegen, waarvan je echt kan zeggen van WOUW daar heb ik van gewonnen.

Meestal kom ik een aantal golfjes of honda's tegen, deze zijn helaas niet dus danig snel dat ik het de moeite waard vindt om op de schrijven.

Laatst wel een porsche 911 turbo. Deze was zeer rap, helaas werden we allebij opgehouden door het verkeer.
Hij stak zijn (Y) omhoog en ik ook natuurlijk :)

BTW: Zondag 7maart een peugeot 206 die me probeerde in te halen, maar dat lukte niet waardoor hij bijna in de berm zat :lol: (PeterGTTurbo heeft alles gezien ;) )..

dat was ut wel weer :D greetz maik.
-Ray-
Contacteer:

die 206 viel in de categorie treiteren maik. jij reed niet door, hij wil inhalen en jij rijd m dusdanig klem waarna hij bovenop je bumper komt te zitten. vervolgens ga je een beetje langzaam rijden en de boel lopen sarren...
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Jah das toch echt een mindere actie hoor Maik, zo creeer je wel een fout imago (N)
Gesloten