ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
jiggy
Contacteer:

WouterW schreef:
jiggy schreef:
Remon-CL10 schreef:
jiggy schreef:
WouterW schreef:
jiggy schreef:is het voorruit van de clio gekit of zit het alleen met rubbers vast?? heb er al weer een flinke jaap in.
Ja lastig als je daar niet voor verzekerd bent
:lol: precies zwaar k#t is dat. auto-totaalglas doet het voor 220 euro met raamband. dat is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden. en carglass wou er 350 voor hebben :gun:
Bij mij vroeg CarGlass er 370,- voor (N) Dan maar laten zitten :D
nee joy dat kan ook niet. ga het eerst wel eens samen met m'n broer proberen. die heeft het wel eens vaker gedaan.
CG en Autotaalglas zijn ook het duurste (omdat ze aan verzekeraars kortingen tot 60% moeten geven). Geen bij garage X laten doen, die zijn vaak goedkoper dan CG en Autotaalglas.
nou jah ga het eerst wel ff met m'n broer proberen. die heeft het wel eens vaker gedaan zal alleen wat langer duren. we zullen het wel zien :)
Riël
Über-Spammer

Anders quote een paar keer :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jiggy
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Anders quote een paar keer :lol:
zolang we er wijzer van worden moet het kunnen :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

jiggy schreef:
Riël Notermans schreef:Anders quote een paar keer :lol:
zolang we er wijzer van worden moet het kunnen :p
Scheelt weer terug bladeren :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
jiggy
Contacteer:

wat in de diameter van een clio uitlaatpijp 5 cm toch???
jiggy
Contacteer:

jah cker wel (Y)
ygkremer

Ik heb op mijn auto ook koplamp verstelling maar dat werkt helemaal niet. Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? gewoon met kabeltjes neem ik aan?
De zwarte dingetjes zitten ook niet aan mijn lampen vast en heb ook geen idee hoe ze vast moeten zitten maar ze bewegen zowieso niet eens. Vink eigenlijk beetje zonde van de optie...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

even een vraag over een keuringspunt, de afdichtrubbers van mijn voorste schokbrekers zijn kapot. ze zijn verder niet lek.

is dit afkeur als ik ermee op apk ga? anders bespaar ik me de moeite met schuren en koop me een setje nieuwe schokbrekers.
Dennis_16v

de ene apkboer keurt t wel af, de ander weer niet...

ik denk zolang ze niet lek zijn, ist geen afkeurpunt (Y)
Dennis_16v

ook ik heb even een vraag:

ik sta op t punt om een apex suspension kitje te kopen

verlaging: -60mm incl versterkte schokbrekers

als ik deze erop zet, waar kan dan allemaal slijtage komen?
Aandrijfassen was al een bekend punt, maar verder?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

valt wel mee hoor, ook je assen. heb een clio gehad waar een apex 60mm set onder zat. je auto word er vooral knetterhard van aan de achterkant.

slijtage valt mee. houd rekening dat je lagers op je schokbrekers voor wel eens aan vervanging toe kunnen zijn :wink:
Dennis_16v

zijn deze duur, of valt dat dit verhouding wel mee? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

voor wat het is, is het niet teveel geld... goedkoper dan origineel volgens mij :wink:
Dennis_16v

APEX set kost bij improve 329, maar daar komen dus dan ook nog eens voor nieuwe lagers bij van 40 euro de stuk?
Of kan ik gewoon met deze ff rustig verder rijden :p
Dennis_16v

en oja nieuwe bumpertjes etc, kan ik dus ook wel vergeten met deze verlaging of valt dat ook mee? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

verlagen kan met originele en andere bumpers. je kan een cupra lip er makkelijk tussen krijgen met 60mm.

een lagersetje is meen ik tussen de 45 en 50 euro per stuk. dat is helemaal compleet met rubber en al. als je nog geen speling erop hebt zitten kun je ze laten zitten.
jiggy
Contacteer:

ik heb zelf ook apex 60mm veren voor, maar je kunt gewoon je originele 16v bumpers erop laten + onderlip. het enige wat miss een keer kan gaan slijten is je wiellager dat heb ik ook al gehad. en aan de achterkant heb via de torsie staaf ofzo 7 cm verlaagt alleen zit er nu compleet geen vering meer in. alleen m'n achterbanden willen wel eens wat gaan slijten omdat ze tegen wielkas aan komen. ik heb rondom 15-195-50 banden.
Laatst gewijzigd door jiggy op di 26 dec 2006 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

jiggy
Contacteer:

ojah ik had trouwens wel een probleem met uitlijnen van de voorbanden. want dat bedrijf kon ze niet 100% meer uitlijnen. dus het kan zijn dat de banden gaan slijten aan de binnenkant. dus let daar wel goed op voor je een klapband krijgt.
-PAZ-
Über-Spammer

waarom konden ze hem niet uitlijnen dan??
R5GTT. Drive it like you stole it
jiggy
Contacteer:

-PAZ- schreef:waarom konden ze hem niet uitlijnen dan??
dat weet ik niet meer. moet ik ff kijken op de papieren kijken.
jiggy
Contacteer:

het stond niet op de papieren, maar had volgens mij iets te maken met stabilisatorstang of stuurstang wat ze niet meer goed konden afstellen.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

denk dat ze bedoelen dat ze het camber niet kunnen corrigeren, dit staat negatief door je verlaging denk ik :)
jiggy
Contacteer:

Paul1916v schreef:denk dat ze bedoelen dat ze het camber niet kunnen corrigeren, dit staat negatief door je verlaging denk ik :)
(Y) dat zou het ook geweest kunnen zijn idd. ze hebben wat andere dingen verzet zo dat het wel een stuk beter is geworden.
-PAZ-
Über-Spammer

dat lijkt me ook het meest voor de hand liggende, omdat je ook altijd wel wat camber verandering hebt na verlagen en dit niet bij alle auto's te verstellen is, kan je wel eens met een verkeerd slijtage patroon uitkomen dan
jiggy
Contacteer:

-PAZ- schreef:dat lijkt me ook het meest voor de hand liggende, omdat je ook altijd wel wat camber verandering hebt na verlagen en dit niet bij alle auto's te verstellen is, kan je wel eens met een verkeerd slijtage patroon uitkomen dan
nou jah het is wel aardig klote want moet om de zoveel tijd wel ff m'n banden checken of ze niet sluiten. dus als iemand oplossing heeft??
Steven(stk)

jiggy schreef:
-PAZ- schreef:dat lijkt me ook het meest voor de hand liggende, omdat je ook altijd wel wat camber verandering hebt na verlagen en dit niet bij alle auto's te verstellen is, kan je wel eens met een verkeerd slijtage patroon uitkomen dan
nou jah het is wel aardig k*%$e want moet om de zoveel tijd wel ff m'n banden checken of ze niet sluiten. dus als iemand oplossing heeft??

camber correctie bouten
-PAZ-
Über-Spammer

of de gaten in je veerpoten iets uitvijlen waardoor je ook het camber iets kan bijstellen
Dennis_16v

in ieder geval bedankt voor de info
trouwens maakt zo'n radical voorbumper veel uit met de orginele bumper als ik dat ding dan ook nog eens 60mm laat verlagen, of kan ik daarvoor beter 40mm pakken :)
jiggy
Contacteer:

STK schreef:
jiggy schreef:
nou jah het is wel aardig k*%$e want moet om de zoveel tijd wel ff m'n banden checken of ze niet sluiten. dus als iemand oplossing heeft??

camber correctie bouten
oke super zal eens gaan kijken (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heeft iemand een kapotte 16v uitlaat? ik heb enkel de buis nodig om mn eigen uitlaat te kunnen maken.

liefst iets rvs als het even kan, maar een andere mag ook. danku :)
Dennis_16v

stuk metalen buis is toch ook goed, ik heb er geen btw.. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja oke maar al die bochten erin he :wink: daar begin ik niet aan. gewoon eentje afzagen en vastlassen aan mn devil.
Dennis_16v

ik heb geen bochten :O, heb gewoon een rechte open pijp, die overgaat naar de middendemper, kat en dan doorloopt naar het spruitstuk.. geen rare bochten :p
Gesloten