Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

met Red onze Privacy?

Die hele site, heeft geen enkele relevante achtergrond.
Opgezet door Driving Fun.com, geholpen met een Promojobs.nl ;)

Daarnaast rammelt deze site op allerlei onwaarheden, is het héél veel propaganda, en het gekste is het volgende:


- Al xxxx nederlanders zijn TEGEN rekeningrijden.
Ben ik helemaal niet tegen, ik ben tegen privacy. Daar ging te site toch over?

- Proef in duitsland was catastrofe?
Ik doe mijn best de proef te vinden, maar niks over te zien. Waarschijnlijk ook onvergelijkbaar (propaganda)

- Onze privacy dreigt opgeheven te worden
Naja, opgeheven ... aangetast. Als je thuisblijft heb je privacy

- Het invoeren van de kilometerheffing kost miljarden
wat niet?

- Autorijden zal voor velen veel duurder worden, met name voor de huishoudens die zich geen splinternieuwe auto met groen energielabel kunnen veroorloven
Met name mensen die heel weinig rijden gaan erop vooruit, zoals eerder verondersteld.

en nog heel veel om te besluiten met:

"Argumenten tegen de kilometerheffing werden massaal gegeven door gebruikers van Driving-Fun, Gummen.org en Autoweek.nl."
:~ Gelukkig heeft daar het merendeel een onpartijdige blik op zaken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja Riel, nogmaals zie ik van jouw ook geen steekhoudende argumenten die het tegendeel bewijzen.
- Het invoeren van de kilometerheffing kost miljarden
wat niet?
Zow wat een goed argument is dit :wink:

Maar we zullen zien als het eventueel toch doorgaat.

Proef in duitsland, goed zoeken die is er echt geweest (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Waarom zou ik niet in de file gaan staan en waarom zou ik minder gaan rijden als het me toch niet meer kost? :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Prachtige column
We doen het vrijwel allemaal, of hebben het in het verleden gedaan: zuigen aan 's overheids tiet. We betalen er ook flink voor, dus dan mag het toch? Als alle belastingen, heffingen, accijnzen en naheffingen verrekend zijn mogen we blij zijn als we de helft van ons geld over hebben. We betalen op Scandinaviërs na zo'n beetje het meest belasting ter wereld. Onze overheid is dan ook mássief. Werkelijk elke politieke partij heeft heilige huisjes die voor het zij links, het zij rechts overeind gehouden moeten worden. Zorg- en huurtoeslag voor de PvdA, de HRA voor de VVD, ga het rijtje maar af.

Ikzelf ontvang vrij goedkoop en vrij goed onderwijs aan de universiteit. Ik begrijp dat de overheid me enorm steunt en elke 24e van de maand ben ik dan ook blij als mijn saldo weer éventjes boven de nul uitkomt. Maar toch wringt er iets. Of het nou links of rechts is, overal wordt geklaagd – en terecht – over de vele subsidies, uitkeringen, overlegclubjes, vergoedingen, ontheffingen, vergunningen, bureaucratie, et-ce-te-ra. Onze overheid heeft, welke partijen ook aan de macht zijn, maar één doel: zichzelf rechtvaardigen.

Zonder problemen om op te lossen zou er namelijk geen overheid nodig zijn. In de praktijk betekent het vaak echter dat de overheid op grote maatschappelijke problemen decennia niet thuis geeft, terwijl dingen die de bevolking helemaal niet zo hoeft opeens prioriteit één moeten zijn. Echte problemen zijn namelijk eng, en worden door de vierjarenclubjes die we steeds maar weer kiezen meestal voor zich uitgeschoven. Volgende regering, hun probleem. Als er al maatregelen worden genomen blijken die achteraf meestal onjuist of zelfs tegengesteld te werken. Fouten worden verdoezeld, schuld weggemoffeld. Jij een baantje hier, jij daar, iedereen happy. Behalve de kiezer.

Voortdurend prioriteit leggen bij zaken die de burger eigenlijk niet wil om de aandacht af te leiden van échte problemen, dat fenomeen ontstijgt de huidige overheid. We zouden met z'n allen bést zonder de CO2-hype kunnen overleven – een tv doet het immers ook op kernenergie, de Afghanen kunnen het hopelijk ook wel zonder ons af, we krijgen met z'n allen nog heel wat kwartjes van Kok terug, Europa is een hártstikke tof, maar ontzettend hol vat – wat was er ook weer mis met het Verdrag van Schengen? –, rechts vindt die uitkeringstrekkers maar niks en links wil de HRA weg en hogere belastingen voor rijken en bedrijfsleven, zodat dat, inmiddels opgeslokt in een wéér groter wordende overheid, toebedeeld kan worden aan 'degenen die het al zo moeilijk hebben'.

Een nieuw fenomeen – iets van de afgelopen anderhalve decennia, eigenlijk – is 'het ministertje dat wel even iets technologisch invoert'. Of dat nou de DNA-database is, of die voor vingerafdrukken, het biometrisch paspoort, de OV-chipkaart, het Elektronisch Patiëntendossier, rekeningrijden, DigiD, cameratoezicht, het vernieuwde burger-'service'-nummer of het te grabbel gooien van privacy, dat maakt weinig uit. Het telt allemaal bij elkaar op. Overal hijgt de gretige overheid in de nek van burgers, om ze nóg meer te kunnen controleren, reguleren en algeheel wántrouwen. De burger is slechts nog het melkkoetje van de overheid, verder mag-ie z'n bek dicht houden en werken met z'n donder. Dat kan ook niet anders – grotere schuld vanwege de crisis betekent meer rente, overheid die nog steeds gestaag groeit moet harder burgers uitknijpen, verzet harder ontkennen of de kop indrukken.

En overal klinkt het nog: “Ik heb niks te verbergen. Als de overheid mij in de gaten wil houden en registreren voor veiligheid of gemak, dan gaan ze hun gang maar. Ik doe niks illegaals.” Ondertussen bliept over vijf jaar iedereen die de autosleuteltjes aanraakt of het OV instapt een signaaltje richting Vadertje Staat. Ga rustig slapen, hier ben ik, uw burger. Knijp mij maar uit. Volg me beter dan de Stasi. Infiltreer mijn persoonlijke leven, tap alles af wat je kunt vinden zonder toestemming te hoeven vragen, want IK heb NIKS te verbergen.

Niks?

We gaan met z'n allen, als we niet opletten, naar een politiek systeem waarin de burger schuldig is tot onschuld bewezen is. Deze week kwam een voorstel in het nieuws over het streamen van pedofilie of ander geblacklist materiaal; toevallig een verboden site op jouw IP? Computer in beslag, jij in 't gevang. Hoe je er ook op kwam. Vragen worden later gesteld. Dit soort initiatieven, over de gehele linie van het overheidswezen eigenlijk, worden véél te vaak door Kamermeerderheden aangenomen. We werken toe naar een land waar de burger speelbal is van Vadertje Staat, belastingen van loon ingehouden kunnen worden, computers uitgelezen, telefoons afgeluisterd. De Staat staat hierbij veelal bóven justitiële bemoeienis. Dat dit alles een groot gevaar en een gruwelijk hellend vlak is, hoef ik niet uit te leggen. Gretig grijpt de overheid naar enge dreigingen – zeespiegel stijgt, terrorisme, dom Frans meisje spingt van Nemo-brug – om meer controle uit te oefenen en daarmee nog meer haar eigen bestaan te rechtvaardigen. Hoe groter de overheid immers, hoe belangrijker.

Een paar jaar geleden was er een hele grote demonstratie tegen de individualisering in de samenleving. De minister die verantwoordelijk was zei hierop: “100.000 man? Dan zijn er blijkbaar 15,9 miljoen die er geen erg in hebben, want die hoor je niet.” Precies die arrogantie zou keihard afgestraft moeten worden. En juist omdat de overheid zo'n massieve moloch is waar geen burger meer omheen kan, een blok aan het been dat je vanaf geboorte tot ver na de dood met je meesleept.
Ondertussen is er in de politiek niemand die zegt: kan het niet wat minder? Is het niet een idee om een grootschalige inventaris te doen, voor mijn part door KPMG of zo, en te kijken wat er al per direct geschrapt kan worden? Wie komt er met een goed analytisch plan om de overheid stapsgewijs tot zo klein mogelijk te reduceren? Macht zorgt altijd voor een drang naar meer macht in de mens, helaas is dat dierlijke aspect er nog niet evolutionair uitgefokt. Een overheid lijkt me daarom vrijwel altijd, welke Trias Politica of Verlichting je er tegenaan gooit, gedoemd om te groeien. Te overrompelen. Te censureren. Daarom zeg ik: de schaar erin.

Het is niet de bedoeling dat mensen onverhoopt overlijden door bijvoorbeeld het gebrek aan onderdak of voedsel. Ook op medisch en educatief vlak kunnen we het ons als Westerse competitieve samenleving niet veroorloven dat er mensen buiten worden gesloten. Daarnaast is het onderhouden van onze infrastructuur wellicht een goed idee. Op die punten zou een overheid kunnen komen kijken. De politie moet natuurlijk blijven functioneren, een -klein- leger blijft handig en zo zijn er nog een paar dingetjes, maar het overgrote merendeel van de huidige regels zou geschrapt kunnen worden. Over time.

Voor mijn part spreken we af dat we Papa Staat bijvoorbeeld 50 procent verkleinen in 25 jaar. Waar blijft het plan, de denktank, de oproep, de partij? Is dit niet een gapend gat op de rechterflank waar VVD of D66 in zou kunnen springen? Een reductie met de helft zou elke Nederlander, van 0 tot 112, 10.000 euro per jaar schelen. Geld dat weer geïnvesteerd, geconsumeerd of gespaard kan worden. 150 miljard per jaar. En waar blijft de roep om te werken naar een Nationale SPAARPOT in plaats van Schuld? We betalen ons scheel aan rente – 25, 30, 35 miljard per jaar, elk jaar meer – aan het toch al volledig zelfverrijkte bankwezen. Laten zij óns maar betalen! Aflossen die schuld dus, zo spoedig mogelijk. En vervolgens sparen en rentenieren van je pot geld. Zoals China dat al jaren slim doet – geld laten werken als bonus, niet als last. We zijn er rijk zat voor, de prioriteiten liggen er alleen niet. Zoals gewoonlijk.

Ik zeg niet dat ik anarchistisch ben, want dat ben ik niet. Eerder radicaal liberaal. Een bepaald gecentraliseerd gezag moet er zijn om stabiliteit te waarborgen. Maar geef de macht dan zoveel mogelijk aan de burger, laat het kleinschalig, zorg voor betere verantwoording. En laat elkaar in gódsnaam met rust. Een overheid zou als een aardige zuster moeten zijn. Een behulpzaam muurbloempje dat naadloos en geruisloos op de achtergrond meewerkt als het nodig is. Nu is de staat meer de twee zware jongens die mijn huis in elkaar komen trimmen als ik morgen het geld niet heb. Een briesend paard, een dolle stier is ze aan het worden.

Waar is het Nederland van polderen, van leven en laten leven, van nuchterheid, vindingrijkheid en pragmatisme gebleven? Waar is de back to basics-partij? De demonstraties tegen de bemoeienis? Blijven we écht eeuwig elke demonstratie de hel in wensen, terwijl we de rest van het internet vol klagen over die rot-Balkenende? Elke maand is er wel weer een nieuwe maatregel die de burger angst en woede in zou moeten boezemen, maar elke keer weer praat Nova of de RTL het goed met een dom statistiekje hier of een of andere expert daar en slaapt Nederland blijkbaar rustig verder. We lijken van liberaal pragmatisme weg te zakken naar radicaal nihilisme. Het baart me werkelijk zorgen. Gaan we d'r nog wat aan doen, of moeten we de hoop maar opgeven?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Deze is nog mooier, denk dat de prijzen vanklassiekers de pan uit gaan rijzen :grin:
Uitslag Autoblog kilometerheffing enquête
Gepost op Monday, 30 November 2009 om 15:50

Over de kilometerheffing is inmiddels zoveel gezegd en geschreven dat we het bijna zat zijn. Toch moeten we toegeven dat Camiel Eurlings met dit voorstel nu eens wel de ballen toont die al zijn voorgangers (en dat zijn er veel geweest) niet hebben getoond. Wat dat betreft kunnen we alleen maar ons petje afnemen voor de verkeersminister. Let wel: dat zegt nog niets of we het inhoudelijk ook goede plannen vinden. We vonden het ook veel belangrijker om nu juist jullie mening over de kilometerheffing te horen: tijd voor de uitslag van de Autoblog kilometerheffing enquête.

Tekenend is dat vooral diegenen die privé een auto rijden de enquête hebben ingevuld. Maar liefst 64% van de respondenten heeft aangegeven privé te rijden en daarmee dus straks ook zelf de kilometerheffing te betalen. Dat doet blijkbaar nu alvast pijn in de portemonnee, want de respondenten zijn heel duidelijk of ze een dergelijke heffing zien zitten.

Ben je voor/tegen het beprijzen van autogebruik in plaats van autobezit (zoals bijv. een KM-heffing)?

* Tegen (62,8 %)
* Voor (33,6 %)
* Weet niet (3,6 %)


Jaarkilometrage

De meest opvallende antwoorden kwamen toch wel uit de vraag of we minder denken te gaan rijden als gevolg van de kilometerheffing. Het overgrote merendeel geeft aan dat dat niet kan. Nog geen 15% denkt door de kilometerheffing minder te gaan rijden, waarmee het idee dat de kilometerheffing de files zal reduceren stevig onderuit wordt gehaald. Dat er een groep is (20,5%) die de extra kosten niet interesseert is uiteindelijk niet zo verrassend. Als je in een duurdere (en nieuwere) auto rijdt, dan is de afschrijving al zo stevig dat de overige kosten er verder amper toe doen. Voor een BMW 550i bijvoorbeeld (20.000 km per jaar) bedragen de geschatte brandstofkosten 220 euro per maand, terwijl de geschatte afschrijving bijna 2000 euro per maand is.

Het meest opvallende is toch wel dat 65% aangeeft niet minder te kunnen gaan rijden in hun situatie. Natuurlijk is er een vrij grote groep die simpelweg op vaste tijden op het werk moet zijn: iedereen die met roosters of openingstijden werkt zit daar aan vast. Echter ook diegenen die kinderen naar- en van kinderopvang of school moeten brengen zitten in een strak tijdsschema. En daar is de auto nu juist zo handig. Toch is deze groep van 65%, die niet minder kan rijden, erg interessant: waarom kunnen ze de auto niet laten staan en wat zou de overheid daar aan kunnen doen?

Minder rijden kilometerheffing

Als we de totalen doorrekenen, dan blijkt de kilometerheffing nauwelijks tot een vermindering van het aantal kilometers te leiden. Het totale kilometrage over alle respondenten daalt met slechts 3%. De gemiddelde stijging van het wegverkeer per jaar is 2%, dus met de invoering van de kilometerheffing krijgen we de files terug die we 1,5 jaar geleden hadden. Dat lijkt dan ook niet heel erg veel zoden aan de dijk te zetten.

Wellicht kunnen de overstappers naar andere vervoermiddelen wel voor de broodnodige vermindering van de files zorgen. De 46,6% die overweegt een klassieker (van voor 1985) te gaan rijden zullen daar uiteraard niet aan bijdragen. Het valt overigens te bezien of er daadwerkelijk veel mensen in auto’s te gaan rijden die over het algemeen geen airbags, geen airco, geen ESP, geen elektrische ramen en beduidend minder comfort bieden. Een overstap naar de motor is wellicht nog oncomfortabeler, maar wel heel veel goedkoper en je kunt er mee tussen files doorrijden. Alleen jammer dat motor rijden niet echt de veiligste hobby is die je kunt kiezen. Het reizen per openbaar vervoer is (verkeerstechnisch) veiliger en je ontmoet er allerlei ontzettend interessante mensen. Toch zou slechts 8,1% een overstap naar het OV zien zitten.

Overweeg je een motor te gaan rijden (waarvoor geen kilometerheffing verschuldigd is)?

* Nee (64,0 %)
* Ja (36,0 %)

Overweeg je een klassieker van voor 1985 te gaan rijden (waarvoor geen kilometerheffing verschuldigd is)?

* Nee (53,4 %)
* Ja (46,6 %)

Overweeg je om meer met het openbaar vervoer te gaan reizen?

* Nee (91,9 %)
* Ja (8,1 %)

De Nederlandse overheid staat nu niet bekend als daadkrachtige partij die complexe projecten effectief weet te managen. Specifiek het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft met de betuwelijn, de HSL en de tunnels op de A73 niet laten zien dat ze echt grip hebben op dit soort trajecten. Strikt genomen kunnen we het Camiel Eurlings niet kwalijk nemen, hij heeft de projecten ook maar van voorgangers geërfd. Met een onbeschreven blad beginnen is hem ook niet gegund, 88,3 % denkt niet dat het mogelijk is om een fraudebestendig systeem voor kilometerheffing te implementeren. Daar komt ook nog eens bij dat 93,3% de overheid niet vertrouwt met alle potentieel privacy gevoelige informatie over ritten, tijdstippen en locaties. Over het tappen van de gegevens van kilometerheffing is overigens nog niets gezegd, maar technisch gezien is het een eitje. Het is maar dat je het weet.

Ondanks de beloftes van verkeersminister Camiel Eurlings denk het overgrote meerendeel (85%) dat autorijden per saldo duurder gaat worden. Slechts een hele kleine minderheid (4,6%) denkt door minder en/ of op andere tijden te rijden geld te kunnen besparen.

Kosten autorijden

Ben je van plan om na invoering van de kilometerheffing meer buiten de spits te gaan rijden?

* Nee, want dat kan niet in mijn situatie (72,6 %)
* Ja (15,1 %)
* Nee, want de extra kosten interesseren me niet (12,3 %)


Of de files daadwerkelijk zullen verminderen door de invoering van de kilometerheffing is niet alleen afhankelijk van of we minder gaan rijden. Ook zullen we (of liever gezegd jullie) de spits moeten gaan mijden. Jammer genoeg is slechts 15,1% van plan om de spits te gaan mijden. Vandaar ook dat de overgrote meerderheid denkt dat het aantal files niet gaat verminderen. Overigens zou een vermindering van 15% van het verkeersaanbod in de spits al voor een aardige vermindering van de files moeten kunnen zorgen. Dat effect treedt alleen niet op als deze mensen nu al niet de weg op gaan in de spits.

Denk je dat er minder files komen door invoering van de kilometerheffing?

* Nee (92,1 %)
* Ja (7,9 %)


Beste methode om files te bestrijden

Goedkoper uit door kilometerheffing

Het algehele beeld is op dit moment gitzwart: we zien de invoering van de kilometerheffing niet zitten. We vrezen voor onze privacy, geloven niet dat de overheid een dergelijk grootschalig project aankan en nog veel belangrijker is dat we niet voornemens zijn om ons gedrag te veranderen. Voorlopig trekken we liever onze knip (al dan niet gedwongen door omstandigheden) en tuffen vrolijk verder in de file. Niet dat ik het zo heel raar vind overigens: file rijden kost nu ook al tijd, brandstof en extra onderhoud aan de auto. Maakt het dan nog uit dat er een bedrag voor de kilometerheffing bijkomt? Gelukkig leven we in een democratisch land en zijn jullie ook heel duidelijk wat de invloed is van de invoering van de kilometerheffing op jullie stemgedrag.

Heeft de invoering van de kilometerheffing invloed op jouw stemgedrag?

* Ja, ik zal zeker NIET stemmen op een partij die voor de kilometerheffing is (73,3 %)
* Nee, er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken (21,2 %)
* Nee, ik stem op de partij die Autoblog mij adviseert (3,9 %)
* Ja, ik zal zeker WEL stemmen op een partij die voor de kilometerheffing is (1,5 %)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Idd, erg goed om zoiets te lezen, nu maar hopen dat dit ook zoden aan de dijk zet en dat ze die ellende niet ons door de strot gaan duwen. En hopelijk dat ze voor de verkiezingen toch eieren voor hun geld gaan kiezen anders word die eurlings ook gefileerd en het cda zal ook heel veel stemmen verliezen met dit geneuzel. :P

Ik stem iig pvv, als protest stem. (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jullie moeten dit topic omdopen naar Riëls en Luco's Rekeningrijden chattopic :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:jullie moeten dit topic omdopen naar Riëls en Luco's Rekeningrijden chattopic :lol:
Nou ja jammer dat er niet meer er over na gaan denken hier, je bent zometeen allemaal de dupe (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

voor mij is het allemaal niet zo moeilijk, ben het er absoluut niet mee eens, ga er niet op vooruit. ga dus alle mogelijke petities tekenen en partijen stemmen om tegen te werken.

mocht het er toch doorheen getrapt worden (wat zeer waarschijnlijk is), koopt deze jongen heel snel (lees: volgend jaar) een ouwe ster op LPG.

maar daarom hoef ik toch niet dit hele topic vol te spammen als het ook in 7 regels kan ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Joopieboy schreef:Idd, erg goed om zoiets te lezen, nu maar hopen dat dit ook zoden aan de dijk zet en dat ze die ellende niet ons door de strot gaan duwen. En hopelijk dat ze voor de verkiezingen toch eieren voor hun geld gaan kiezen anders word die eurlings ook gefileerd en het cda zal ook heel veel stemmen verliezen met dit geneuzel. :P

Ik stem iig pvv, als protest stem. (Y)
Hopen dat we daar dan beter van worden, onze blonde god gaat ons wel helpen :D Kan alleen maar lachen om Geertje. Die bouwt ze waarschijnlijk alleen bij marrokkaanse automobilisten in om te kijken of ze richting landsgrens gaan de ja of de nee.



Alleen, die eerste vraag van autoblog:

Ben je voor/tegen het beprijzen van autogebruik in plaats van autobezit (zoals bijv. een KM-heffing)?

* Tegen (62,8 %)
* Voor (33,6 %)
* Weet niet (3,6 %)

Vraag me af wat de doelgroep van deze enquete was :lol: ohja, dikke autobezitters (de doelgroep van autoblog).

Die column is inderdaad wel aardig en trefzeker. Maar beetje offtopic. Daar ken ik er ondertussen ook wel meer van.


@ray
Sorry maar roep dan niks als je niks zinnigs toe kan voegen. Dit is best een interressant onderwerp en eens of oneens gaat het niet om. Als jejezelf niet wil verdiepen in de hele materie dan ga wat in het ACT posten? Denk dat die ouwe sterren op gas ook wel duur worden dan.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 30 nov 2009 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heb ik tot nu toe ook niet gedaan. reageerde alleen even op de opmerking van Luco over het meedenken. maar goed, zal je topic niet meer vervuilen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan het mij toch niet kwalijk nemen dat hier verder niemand post? Dat vind ik wel erg flauw. Je reageerde niet op zijn vraag maar maakte je opmerking daarvoor al.

Edit hierboven wel effe aangepast, niet kan klonk wel wat bot :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riel, tuurlijk is het een beetje offtopic, maar legt wel de vinger waar het zeer doet denk ik (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik neem niemand wat kwalijk en probeer zeker niet flauw te doen, viel mij alleen op dat het jullie 2 lukt om pagina's vol te discussieren over het rekeningrijden. beiden met een eigen mening, zeker leuk om te lezen.

maar goed, we hebben het er nog wel eens over bij een bbq met een pot Jupiler (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:p :p :p (Y) , sjorslick uitnodigen en we zijn klaar
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haha.
Tijd voor vrouwen in die beslissingsgroepen. Die laten zich niet zo snel verleiden door technologische snufjes :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Luco/Alpine-racer schreef:
-Ray- schreef:jullie moeten dit topic omdopen naar Riëls en Luco's Rekeningrijden chattopic :lol:
Nou ja jammer dat er niet meer er over na gaan denken hier, je bent zometeen allemaal de dupe (N)
Ik denk er zeker wel over na en wil best een discussie aangaan...
Maar sommige dingen worden zo kansloos beargumenteerd, dat het gewoon geen zin heeft om er serieus op in te gaan... (S)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jacco- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
-Ray- schreef:jullie moeten dit topic omdopen naar Riëls en Luco's Rekeningrijden chattopic :lol:
Nou ja jammer dat er niet meer er over na gaan denken hier, je bent zometeen allemaal de dupe (N)
Ik denk er zeker wel over na en wil best een discussie aangaan...
Maar sommige dingen worden zo kansloos beargumenteerd, dat het gewoon geen zin heeft om er serieus op in te gaan... (S)
Dus als je het niet eens bent met argumentatie loop je weg of wat?

Ik ben helemaal niet voor de km heffing alleen zet ik wel ?? bij de argumentatie die voornamelijk door onbegrip en onwetendheid wordt veroorzaakt. Nuanceren dus.

Ik neem ook aan dat je mijn argumenten bedoelt, want alle andere vallen wel in jouw straatje ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

nee tegen kmheffing, we betalen al per km.......aan de pomp
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Riël schreef:Dus als je het niet eens bent met argumentatie loop je weg of wat?

Ik ben helemaal niet voor de km heffing alleen zet ik wel ?? bij de argumentatie die voornamelijk door onbegrip en onwetendheid wordt veroorzaakt. Nuanceren dus.

Ik neem ook aan dat je mijn argumenten bedoelt, want alle andere vallen wel in jouw straatje ;)
Ik loop nooit weg voor een discussie, dus ook zeker in dit geval niet...
Maar ik heb geen zin om "argumenten" zoals op de eerste post te gaan weerleggen...
Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens want van argumenten durf ik niet eens te spreken. Ze zijn zo simplistisch verwoord dat ik vrees 6 kilometer te moeten gaan typen omdat je het anders niet begrijpt :S
En aangezien ik beter weet, wacht ik eerst wel af tot je met serieuze argumenten komt :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... e-auto.xml

Gewoon laten dokken die bakken is mijn mening (Y)

(krijg hem niet actief, de link (N) )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ze hebben het ook alleen over het milieu aspect. Hoe moet de infrastructuur betaald worden? :) Daar maken de hyvriderijders ook gebruik van :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... e-auto.xml

Gewoon laten dokken die bakken is mijn mening (Y)

(krijg hem niet actief, de link (N) )
Beetje raar he, eerst hoeven ze niks meer te betalen, geen bpm en mrb.
Want de regering wil schoon rijden stimuleren.
Vervolgens doen mensen dat en dan worden ze genaaid want ze moeten dan ook gaan betalen, dus van gratis (op accijns benzine na) ineens naar een prijs per km.
Lekker is dat, elke hybriderijder is dus duurder uit dankzij het stimuleren van de regering (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat ze nu geen MRB dokken vind ik ook niet terecht. Die dingen stoten ook gewoon schadelijke stoffen uit (enkel minder) en worden ook gewoon in een fabriek met uitstoot gemaakt. Dat ze die dingen minder belasten alla (ze willen toch immers over uitstoot gaan heffen), maar helemaal niets is niet eerlijk in mijn ogen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

TOM, of het nu eerlijk is of niet.

Je wordt eerst overgehaald zon lelijk ding te kopen om goedkoper uit te zijn en vervolgens wordt je genaaid door de onbetrouwbare regering die ineens ziet dat er nu toch wel erg weinig binnenkomt, dus ga maar weer betalen.

Dat is het punt in mijn beleving.


Verder ben ik het wel met je eens dat ze ook moeten betalen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

daar heb je wel gelijk (sukkels daar in Den Haag :smile: ), maar op die manier kun je nooit een verandering doorvoeren. Afschaffen van de BPM zou dan ook niet kunnen. Immers niet eerlijk voor de mensen die nu een auto met de volle mep aanschaffen.


En die grote getalen komt overigens vooral door al die gierige leaserijders :lol: . Dat de overheid daar in getrapt is is helemaal een domme actie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja, ze hebben alleen maar domme acties :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met een hybride ben je sowieso al goedkoper uit, omdat dat ding gewoon zuiniger is voor zijn formaat.

dat is toch de reden dat je er een koopt of niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de leaserijder koopt hem niet omdat de auto zuiniger is (kan zijn!!), maar omdat hij er per maand minder voor moet betalen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

AnthonyR schreef:Ze hebben het ook alleen over het milieu aspect. Hoe moet de infrastructuur betaald worden? :) Daar maken de hyvriderijders ook gebruik van :)

...niet, we krijgen Belgische wegen
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Die mogen ze van mij houden hoor :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Met een hybride ben je sowieso al goedkoper uit, omdat dat ding gewoon zuiniger is voor zijn formaat.

dat is toch de reden dat je er een koopt of niet?
Klopt, alleen hebben redelijk wat mensen hem aangeschaft omdat je ook geen bpm en mrb hoeft te betalen.
Maar zometeen wel ineens km heffing, dan wordt zon ding behoorlijk duurder, terwijl de regering het wilde stimuleren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ja maar dan kan je zo'n hybride weer eerder inruilen met de sloopregeling, is goed voor het milieu, je weet toch! (N)
Trust me. I know what I'm doing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xabre schreef:Ja maar dan kan je zo'n hybride weer eerder inruilen met de sloopregeling, is goed voor het milieu, je weet toch! (N)
:lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie