ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Moderator
- Car: MB
Toch bevalt een apple laptop (als niet zo veeleisende gebruiker) echt enorm goed (loopt niet vast, crasht niet, geen virussen, blijft snel,...), maar de kosten van een nieuwe macbook liggen al direct op een bedrag met 3 nullen.
Is het geen idee om onderweg iets te kopen (taxfree?!?) of daar? Weet niet precies hoe de prijzen nu liggen daar. En verder ben ik niet zo'n nerd, dus kan ik weinig over pc's zeggen. Internetcafe's hebben ze zat overigens daar.
Is het geen idee om onderweg iets te kopen (taxfree?!?) of daar? Weet niet precies hoe de prijzen nu liggen daar. En verder ben ik niet zo'n nerd, dus kan ik weinig over pc's zeggen. Internetcafe's hebben ze zat overigens daar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: R19.R
Geldt ook voor Ubuntu en windows 7, dus dat vind ik geen argument.Tom schreef: (loopt niet vast, crasht niet, geen virussen, blijft snel,...),
Ze hebben natuurlijk wel een leuk design maar mij gaat het er om dat zo'n ding werkt en doet wat ie moet doen. Heb zelf een thinkpad, iets duurder als gemiddeld maar nog altijd goedkoper dan apple. Ziet er niet uit maar onverwoestbaar en draait uitstekend.
een man van mijn hartMaarten-Jan schreef:Geldt ook voor Ubuntu en windows 7, dus dat vind ik geen argument.Tom schreef: (loopt niet vast, crasht niet, geen virussen, blijft snel,...),
Ze hebben natuurlijk wel een leuk design maar mij gaat het er om dat zo'n ding werkt en doet wat ie moet doen. Heb zelf een thinkpad, iets duurder als gemiddeld maar nog altijd goedkoper dan apple. Ziet er niet uit maar onverwoestbaar en draait uitstekend.

ubuntu op een thinkpad, een overwoestbare combi
-
Snap ik
ging even in op je punt dat het niet vastloopt / crasht / etc.
Dat is niet apple specifiek
Ubuntu op een thinkpad is inderdaad een zeer goede combi
Maar draai nu ongeveer een maand windows 7 op de thinkpad, tot nu toe ook een goede combi

Dat is niet apple specifiek
Ubuntu op een thinkpad is inderdaad een zeer goede combi

Maar draai nu ongeveer een maand windows 7 op de thinkpad, tot nu toe ook een goede combi

Dan toch maar een EEE pc. Een collega werkt trouwens op een MSI wind die is wel te spreken.
DVDtjes kun je ook als .iso bestand afspelen, dus hop een 2.5 inch 300gb usb harddiskje erbij voor 60 euro en gaan met die banaan.
DVDtjes kun je ook als .iso bestand afspelen, dus hop een 2.5 inch 300gb usb harddiskje erbij voor 60 euro en gaan met die banaan.
netbookjes zijn wat klein vind ik, typt niet zo heel makkelijk en DVD kijken is not done.
Doe dan gewoon een Macbook, prima beeld, lekker licht en de accu gaat lang mee.
Ik vind ze zwaar gebruikersvriendelijk, ze zijn alleen wel wat duurder in aanschaf.
Een nieuwe macbook pro is wel wat prijziger, dan zit je al snel rond de 1000 euro.
Ik heb mijn witte macbook destijds via MP gekocht voor 650 euro.
Doe dan gewoon een Macbook, prima beeld, lekker licht en de accu gaat lang mee.
Ik vind ze zwaar gebruikersvriendelijk, ze zijn alleen wel wat duurder in aanschaf.
Een nieuwe macbook pro is wel wat prijziger, dan zit je al snel rond de 1000 euro.
Ik heb mijn witte macbook destijds via MP gekocht voor 650 euro.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan is dat low-budget wel over.
Kosten per gebruiksjaar zijn wel lager, spul is erg duurzaam.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
in welk opzicht?
Is imho niet duurzamer als elke andere laptop. enkel duurder.
Is imho niet duurzamer als elke andere laptop. enkel duurder.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Duurzamer als in: langer bruikbaar. Mijn iMac (eerste model) werkt nog prima. De NB kan er nog steeds op gemaakt worden. En er worden wel A-producten in verwerkt, net als in een Lenovo, etc. Bijvoorbeeld Dell staat daar nog een tikje onder.
Lijkt me voor dit gebruik trouwens niet heel relevant.
Lijkt me voor dit gebruik trouwens niet heel relevant.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
Er zit zeker verschil duurzaamheid tussen laptop's, daar ben ik het wel mee eens. Gek genoeg zelfs tussen producten van dezelfde fabrikant. Heb ooit een NEC laptop gehad, P3 1200, inmiddels 9 jaar oud, draait nog steeds. Accu is uiteraard niet veel soeps meer (uurtje en dan is het gebeurd). Maar mijn tante is er blij mee, later nog een NEC gekocht, 4 keer laten reparen in 2 jaar, daarna nog een keer stuk en toen een schop gegeven.
Budget werdt wat hoger en dan wil je kwaliteit en gezien NEC eigen PB rommel is links laten liggen. Dan kom je vanzelf bij IBM / Lenovo uit
Apple is me gewoon te duur, heb ik er niet voor over. Is niet duurzamer dan lenovo, en kan ook niet meer. Ziet er alleen mooier uit maar dat is voor mij irrelevant
Budget werdt wat hoger en dan wil je kwaliteit en gezien NEC eigen PB rommel is links laten liggen. Dan kom je vanzelf bij IBM / Lenovo uit

Apple is me gewoon te duur, heb ik er niet voor over. Is niet duurzamer dan lenovo, en kan ook niet meer. Ziet er alleen mooier uit maar dat is voor mij irrelevant
precieze specs weet ik niet, maar de V&D heeft er 1 in de aanbieding bij het prijzen cirkoes, 249. 10 inch blabla. misschien is het niks maar ik dacht wel aan je en das ook wat waardSteven schreef:Zo even wat anders, voor m'n reis wil ik toch wel een laptop hebben, ik weet alleen nog niet precies welke.
Momenteel heb ik een 17" bakbeest, maar die is eigenlijk net ff te groot om mee te nemen.
Wat zoek ik:
-Liefst zo klein mogelijk, maar nog wel enigzins redelijk op te tikken
-Wel met wifi erin
-Moet ook nog wel een DVDrom inzitten
En niet al te duur, budget liefst rond de 300.
Iemand een goed advies voor me?

Immer wieder die verdammte Holländer
staat er niet bij
op bol.com issie duurder, maar er zit dus wel Wlan op:
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-ac ... index.html
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-ac ... index.html
ik heb al 4 jaar een PB, simpel ding gekocht bij de Wehkamp, nog nooit opnieuw geinstalleerd oid, nog nooit problemen mee gehadRobke schreef:Packard Bell....
Hmm best intressant 
Kun je een beetje fastoenlijk pr0n draaien op zo'n ding? Eh ik bedoel microsoft office en dingen als winamp?

Kun je een beetje fastoenlijk pr0n draaien op zo'n ding? Eh ik bedoel microsoft office en dingen als winamp?
Laatst gewijzigd door Steven op wo 23 sep 2009 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
daar zal Merijn vast wel antwoord op hebben? 

Ik heb er mindere ervaringen mee, net als met Acer overigens.-Ray- schreef:ik heb al 4 jaar een PB, simpel ding gekocht bij de Wehkamp, nog nooit opnieuw geinstalleerd oid, nog nooit problemen mee gehadRobke schreef:Packard Bell....
Goede laptop merken vind ik HP, Toshiba en Sony, maar die zijn dan ook wel wat prijziger over het algemeen.
1G ram en een niet al te snelle processor, verwacht er nou geen HD kwaliteit van. maar hier doe ik het met 512mb en een antieke Celeron en geen probleem met GGG en BukakefestSteven schreef:Hmm best intressant

je wil toch gewoon een beetje forummen, surfen en misschien wat bloggen? dan heb je helemaal niet zoveel nodig. gewoon office 2000 installeren, draait licht zat. no problemo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor de gene die ING bankieren. Er is weer een mailtje op komst met de mededeling dat je ergens moet inloggen om je gegevens te controleren. De url van dit inlogscherm klopt totaal niet en je moet je pincode invoeren.
Let hier op dus!!!
Let hier op dus!!!

sowieso nooit met wachtwoorden gaan strooien via mails... maar er zullen gerust mensen zijn die erin trappen!Ronnie schreef:Voor de gene die ING bankieren. Er is weer een mailtje op komst met de mededeling dat je ergens moet inloggen om je gegevens te controleren door in te loggen. De url klopt totaal niet en je moet je pincode invoeren.
Let hier op dus!!!
-
- Contacteer:
ik heb em pas 3x gehad in 2 uur tijd
vertrouwde t al niet

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
probleem met GGG en Bukakefest
Geef die inloggegevens eens
Geef die inloggegevens eens

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
aight! pica pica chuuuuuuuuSteven schreef:You're right my brothah!
Zal zo je fotos es zippen.
[img]http://s3.amazonaws.com/abadaumea/avata ... ikachu.gif[/img]
-
- Contacteer:
ik klik sowieso nooit op die rommel 
volgens mij heb ik mijn email zelfs nooit doorgegeven aan de postbank, en dan ineens een mail van hun

volgens mij heb ik mijn email zelfs nooit doorgegeven aan de postbank, en dan ineens een mail van hun