Je vroeg aan mij exact hetzelfde op die meeting samen met Ronaldo.
Of je die 285mm nog merkt.
Toen zei ik dus dat ik van DS2500&259 naar DS2500&285 ben gegaan met als hoofdzaak de betere warmteafdracht. Qua remkracht scheelt het wel wat, maar een set DS3000 zou ik nu liever erbij hebben, vooral met stalen remslangen voor een stevigere pedalfeel.
Op m'n ouwe GT ging ik van 240mm met standaard blokken naar 285, DS2500 en staalomvlochten leidingen. Dat was in 1x echt een massive verschil. Daar kon ik met 3x 200 naar 100 remmen enorme koppijn van krijgen
In jouw geval moet je lekker naar Rob luisteren, stalen leidingen en knappe blokken. Neem ook gelijk DS3000, maar let wel op dat je die schijven erg heet&krom kunt trappen als je flink je best doet.
Persoonlijk vind ik die RS-remmerij altijd wat prijzig, tis een mooie upgrade, maar je moet klauwen, schijven en die adapters kopen, waar je met die set van mij met een adaptertje en schijven klaar bent. En toch nagenoeg zelfde effect.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de helft heb betaald voor nieuwe schijven en blokken. Tov van een RS set, die toch snel richting de 500 gaat voor beetje vers spul (En 2ehands klauwen).