Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman

Steven schreef:Maargoed je hebt gelijk, toch zitten die originele gordelbevestigingen in de middentunnel/dorpel gewoon op een gelaste kooimoer, zonder opdikplaat.
Kijk maar eens aan de onderkant, maar waar die moer zit, is zit er een extra plaat, van wel 1,5 mm dik.

Gordelbevestigingspunten zijn echt wel sterk uitgevoerd hoor. Mn fietstas uit 1985 had al een dikker plaatje tussen de moer en het plaatstaal van de middentunnel.

Vwb rooie mormel: zucht, wrijf het nog effe in ja.... :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Ik heb die plaatjes bij Biesheuvel vandaan, ze worden ook in de racerij gebruikt in combinatie met fia keur dingen dus dat zit wel goed. De lasnaad is ook prima :)

De orginele plekken gebruiken lukt niet omdat die op 1 plek aan de stoel vast zit. Heb sowieso van die plaatjes nodig, het is alleen even de vraag hoeveel dus. De riem waar hij over de schouders gaat komt in ieder geval aan de kooi. De 5e en 6e punt tussen de benen is even kijken dus.
HOHO Tim, deze plaatjes worden inderdaad met FIA keur gebruikt maar dan moet de plaat wel onder de moer zitten he bij de bevestiging, en niet de plaat op de bodem lassen en de moer erbovenop, want dan breken ze gegarandeerd af.
Dus gat in bodem boren, plaatje eronder tegenaan duwen en van binnenuit dan het oog erindraaien is de enigste goede manier.

Of eerst de moer rondom aflassen op het plaatje en dan het plaatje rondom vastlassen op de bodem.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Car: E36 M3

Dat was dus inderdaad even mij punt, onder zoals jij nu inderdaad zegt of binnen in de auto vastlassen :)

Maar jij denkt dat het afbreekt als het in de auto op de bodem gelast wordt dus? Opzich zou het in het ergste geval kunnen als je logisch redeneert de bout er bovenaf kunnen breken, dat zal niet gebeuren als de bout onder zit inderdaad...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Juist en alleen zo zit er ook FIA keur op.
Tim

Helder (Y)
Haas
Car: Megane RS

die bout breekt niet af, je rukt de bout incl moer van die plaat af :)
Steven
Car: M536

Hehe wat een geneuzel over dat plaatje en dat terwijl het vanaf het begin af aan wel duidelijk was hoe het moet :D
Haas

gelukkig komen we altijd uit op hetzelfde als ome steven ;)
Steven

Nee nee, Tim en Ronald wisten het al voordat de vraag gesteld werd.

Maargoed het was een leuke discussie, ik wijs als winnaar ome_Cannon aan :D
Als prijs krijgt ie 1 gordelplaatje
Tim

Vragen kan altijd, misschien kan het makkelijker en is dat ook prima ;)
Haas

Steven schreef:Nee nee, Tim en Ronald wisten het al voordat de vraag gesteld werd.

Maargoed het was een leuke discussie, ik wijs als winnaar ome_Cannon aan :D
Als prijs krijgt ie 1 gordelplaatje
owja, canonnetje..
jij was die mislukte wtb'er ;)
Steven

Ah man, ga jij ook ff je clio afmaken :lol:
canonballman

joehoe, waar kan ik mn gordelplaatje afhalen?!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Is jou crosser daarna dan af (0) ?
Tim

Nieuwe maand, nieuwe vraag 8)

Ik heb nu Sparco geboorde en gegroefde schijven standaard formaatje, 259mm onder de auto.
Zou het meerwaarde hebben om Clio RS remmen te monteren, 280mm schijven? Ik zou dan orginele schijven met DS2500 blokken monteren.

Wat zijn nou in mijn geval de voordelen van deze eventuele switch?
Tom
Moderator
Car: MB

Voordeel is dat je meer warmte kwijt kan in die schijf volgens mij. Nadeel is dat je meer roterende massa hebt. Heb je al staalomvlochten remleidingen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim

Zou je dat van die roterende massa goed merken?
Staalomvlochten remleidingen heb ik nog niet, moeten er nog wel op ergens in de komende maanden :)
Tom
Moderator

sommige mensen merken niets en sommigen alles :D . Ik rijd ook met 285mm en heb er weinig last van.

Staalomvlochten krijg je wel een iets minder sponzig pedaal van vind ik. Dat is wel een aardige upgrade voor niet teveel centen.
Robke
Car: Lexus IS250

Gewoon staalomvlochten slangen, grotere hoofdremcilinder, Dot 5.1 olie, DS2500's en cheapo standaard remschijven werkte bij mijn Clio toch wel super hoor.
Setje remschijven was 4 tientjes, dan was het ook niet erg als je ze krom trapte of scheurde. :D
Tim

Last van een ietwat sponzig pedaal heb ik wel, die remleidingen staan dan ook op de verlanglijst.

Qua roterende massa valt het dus wel mee begrijp ik. Al is een beter setje remmen meer waard dan ietwat acceleratievermindering voor mijn doeleinden :)

Kromtrappen is met die prijzen niet zo erg nee, dat is een voordeel ten opzichte wat ik voor m'n huidige schijven betaald heb :~
Die grotere hoofdremcilinder, is die noodzakelijk. Ik heb al het een en ander gelezen en het werd wel aanbevolen maar ik las ook iets over dat je dan remleidingen/nippels nieuw moest maken met de (23,7mm?) hoofdremcilinder.
In het grotere remmen topic kon ik er zo niet een helder antwoord uit krijgen...
Steven

Luister jij wel eens als jij iets aan mij vraagt? :p
Tim

Dat weet je toch, per definitie niet (L)

Maar ik ben even kwijt waar je op doelt, anders had ik deze vraag ook niet gesteld :)
Vertel nog eens dan, dan weet ik gelijk of ik echt niet luister of dat ik het alleen even kwijt was :D
Robke
Car: Lexus IS250

Alle leidingen moeten vervangen worden volgens mij ja, maar dat beperkt zich tot de motorruimte, de twee leidingen naar achteren zijn daar gekoppeld. Ik herinner me trouwens net dat ik ook een stel cup remlauwen had, dus met grotere zuigerdiameter. Dan heb je in ieder geval zeker iets aan de Laguna hoofdremcilinder.
Steven

Je vroeg aan mij exact hetzelfde op die meeting samen met Ronaldo.

Of je die 285mm nog merkt.

Toen zei ik dus dat ik van DS2500&259 naar DS2500&285 ben gegaan met als hoofdzaak de betere warmteafdracht. Qua remkracht scheelt het wel wat, maar een set DS3000 zou ik nu liever erbij hebben, vooral met stalen remslangen voor een stevigere pedalfeel.

Op m'n ouwe GT ging ik van 240mm met standaard blokken naar 285, DS2500 en staalomvlochten leidingen. Dat was in 1x echt een massive verschil. Daar kon ik met 3x 200 naar 100 remmen enorme koppijn van krijgen 8)

In jouw geval moet je lekker naar Rob luisteren, stalen leidingen en knappe blokken. Neem ook gelijk DS3000, maar let wel op dat je die schijven erg heet&krom kunt trappen als je flink je best doet.

Persoonlijk vind ik die RS-remmerij altijd wat prijzig, tis een mooie upgrade, maar je moet klauwen, schijven en die adapters kopen, waar je met die set van mij met een adaptertje en schijven klaar bent. En toch nagenoeg zelfde effect.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de helft heb betaald voor nieuwe schijven en blokken. Tov van een RS set, die toch snel richting de 500 gaat voor beetje vers spul (En 2ehands klauwen).
Steven

Robke schreef:Alle leidingen moeten vervangen worden volgens mij ja, maar dat beperkt zich tot de motorruimte, de twee leidingen naar achteren zijn daar gekoppeld. Ik herinner me trouwens net dat ik ook een stel cup remlauwen had, dus met grotere zuigerdiameter. Dan heb je in ieder geval zeker iets aan de Laguna hoofdremcilinder.
Zonder die cupklauwen ist ooknie echt nodig, voor die RS-klauwen weer wel dacht ik.
Tim

Ah er begint me inderdaad weer wat te dagen ja :)

Bedankt voor het herhalen ;) De rest ook btw! (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Voor 700 heb je nieuwe wilwoods met adaptors en schijven en klauwen. :D (0)
Tim

Net iets boven budget ;)
D'r moeten nog meer dingen gebeuren aan de Clio dus sinterklaas maar lief aankijken!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

schijven heb ik voor je (Y)
Tom
Moderator

een upgrade naaer 285 kost overigens niet zo veel extra (als je gewoon normale 21 schijven haalt via de AM-handel en reno 5 remtangen van de sloop), "probleem" is alleen die bracket die je moet hebben. Maar als deze schijven nog goed zijn zou ik iig deze eerst kort rijden.
Steven

Juistem, daar gaan we weer Tom :D

Zijn trouwens gegroefde schijven, dus als je flink je best doet scheur je ze zo in 2en. Dan weet je dat je klaar bent voor iets groters 8)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Nu wil ik niet zeuren over regeltjes maar de DS3000's hebben geen E-keur..

Waarschijnlijk puur omdat je ze op temperatuur moet remmen voordat er wat zinnigs gebeurd, verzekeringtechnisch kan het wel eens slecht aflopen bij een ongelukje :)
Tom
Moderator

Ik raad hem al Stevie :worship: (Y)
Steven

Tja je moet iemand wel gruwelijk totall rijden wil je het zover krijgen hoor, ik heb nog nooit een agent zien loeren naar iemands remblokken. Besides, je kan er niet eens aan zien watvoor blokken het zijn, dusja als je daarvoor bang bent, kun je beter je auto verkopen en veilig op de bank gaan zitten gamen. (ringen in GT4 oid) :p

Al mogen ze wel boetes geven voor het gebruik van Greenstuff :D
Tom
Moderator

greenstuff
paddo's? :lol: :wink:
Plaats reactie