[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ik ben er toch, en als er niet teveel idioten op de baan zijn laat ik de seat misschien ook even uit :grin:

Beetje johnnies plagen >) :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven(stk)

Luco/Alpine-racer schreef:Ik ben er toch, en als er niet teveel idioten op de baan zijn laat ik de seat misschien ook even uit :grin:

Beetje johnnies plagen >) :lol:
Het is in het weekend dus het zal wel aardig druk zijn vrees ik (U)
Tim
Car: E36 M3

Moah, in de supersport zal het denk ik nog wel te doen zijn ondanks de drukte.
Steven(stk)

Tim schreef:Moah, in de supersport zal het denk ik nog wel te doen zijn ondanks de drukte.
en dat het druk was dat willen we weten (U) .

ik was rond kwart voor elf op zandvoort , toen was er bijna geen sport klasse meer, en pas na 12 uur supersport. Uiteindelijk heb ik 2x supersport gereden. Tussendoor nog even bij bart v een babbeltje gemaakt en nog even wezen kijken bij luco en daarna bij erwin. Ziet er netjes uit bij beide (Y)

De schroefset is echt 300% procent verbetering, qua wegligging super, de auto is veel beter te controleren/"in balans". Als je over de grens gaat breek alleen de achterkant uit, best leuk glijden in een fwd :D . in de supersport kan ik best redelijk meekomen, mijn voorbanden hebben sowieso veel minder te lijden. Ik heb iig 2 sessies met een grote glimlach gereden.

Qua remmen ben ik nog niet gelukkig, geen last van fading etc maar toch een paar momentjes gehad dat, oa door erg enthiousaste remacties van voorgangers, ik wel erg dicht op mijn voorganger uitkwam en ook echt niet harder kon remmen.

Dus ik zit eraan te denken om toch maar rs remmerij op de vijf te gaan zetten, jammer alleen dat mijn 16v schijven nog lang niet op zijn.
mark 5t
Contacteer:

laat die remmen maar effe wachten beetje meer circuit ervaring en je bent dat niet nodig.

wat voor blokken heb je?

ik heb namelijk ferodo ds 3000 op mijn cup clio en achter 2500 en dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

zelfs menig race auto van tegenwoordig remt eerder als ik :D
Bart V

Was mooi dagje inderdaad vandaag (Y)
mark 5t schreef:laat die remmen maar effe wachten beetje meer circuit ervaring en je bent dat niet nodig.

wat voor blokken heb je?

ik heb namelijk ferodo ds 3000 op mijn cup clio en achter 2500 en dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

zelfs menig race auto van tegenwoordig remt eerder als ik :D
Wat heeft dat met ervaring te maken? De prestaties van oem 16V remmen zijn gewoon niet goed genoeg voor intensief circuitgebruik. Verder zou ik zeggen dat hoe meer ervaring je krijgt, des te intensiever ga je die remmen gebruiken, en maakt aangrijpgedrag en dosering het verschil. Elke beetje goede coureur zal dat erkennen.
Steven
Car: M536

Dit is alleen maar een goed teken dat Steef tegen het einde van die DS2500 aanloopt, hup op de schop ermee :)
mark 5t
Contacteer:

daar gaan we weer met de remmen discussie!

dat groter beter is weten we allemaal wel.

als je hierboven goed leest was het nogal druk op de baan en werd ie een paar keer verrast, met wat meer ervaring zal je dit niet snel overkomen en heb je dus hele grote kans dat je remmen wel voldoen.

ik heb in elk geval nog nooit problemen gehad met mijn OEM clio 16V remmen op de cup clio.

mijn advies is dus ds 3000 er onder en nog een paar keer de baan op voor wat meer ervaring en je zal zien dat die remmen best ok zijn.

bespaard je een hoop geld/werk en tijd.
Steven

Relax Mark, je hebt zeker wel gelijk. Met DS3000 op 260mm schijfjes kun je heel ver komen, vooral op een wat lichtere 5
Zeker als je niet slepend remt, maar gewoon lekker laat en hard 8)
mark 5t
Contacteer:

dat zeg ik hahaha eindelijk iemand die het begrijpt.
Tim

Qua remmerij is een cupclio niet anders als een gewone 16V of Williams toch?

Met DS3000 kom je inderdaad een heel eind. Zo af en toe heb ik alleen het idee dat ze iets minder remmen als ze echt heet worden. Al kan dat nu ook te maken hebben met oude remvloeistof en opgelost worden door die te vervangen en m'n stalen remslangen te monteren hoop ik.

Grotere schijf is dan wel lekker denk ik met afvoeren van de warmte.

Een boel zit ook in de remstijl.
Maarten-Jan
Car: R19.R

mark 5t schreef:dat zeg ik hahaha eindelijk iemand die het begrijpt.
Ik ben het ook helemaal met je eens Mark, had met de 19 ook gewoon DS3000 op de circuitdagen, nergens last van. Geen fading, blijven bijten, en schijven zijn nog steeds niet krom. Dus altijd dat ge-emmer over RS remmen, terwijl je met een setje DS3000 al een heel eind op weg bent. En dat voor veel minder moeite en euros :)
Steven(stk)

ah gelijk een hele discussie (Y)

Mijn probleem was inderdaad wat Mark zegt, ik werd verrast door mensen die harder remden voor de bocht (er dus langzamer doorheen gingen).

Op een paar momenten was ik al maximaal aan het remmen en kon dus niet een tandje harder remmen.

Verder totaal geen last van fading ed, dus wat dat betreft voldoet de huidige remmerij wel maar het zou op die momenten prettiger zijn als er wat meer reserve in zou zitten :)
Steven(stk)

goed weer een update.

De remmen voor vervang ik door 307 klauwen, past op mijn clio 16v schijven en hebben een stuk grotere remzuigers en grotere remblokken, en belangrijker ik heb ze toch liggen.
Verder komt er de hoofdremcilinder en bekrachtiger van de clio 16v op. Die zijn net wat groter . Met rondom nieuwe leidingen zou dat voorlopig wel zat moeten zijn.

Vandaag een poging gedaan de williams draagarmen te monteren op het 5gt subframe.
Conclusie dat gaat niet passen zonder een hoop weg te slijpen aan het subframe en/of de draagarmen. Binnenkort toch maar het 16v suframe monteren.
Martijn Kool

juist incl blok dan graag.

:p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan

307 klauwen? Dat past niet zonder aanpassingen neem ik aan?
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:juist incl blok dan graag.

het blok van de 16v hangt er al in toch? (0) :P

Maarten-Jan schreef:307 klauwen? Dat past niet zonder aanpassingen neem ik aan?
Ik heb gepast op een 16v fusee met schijf, en dat lijkt exact te passen zonder aanpassingen.
Of en hoeveel winst het oplevert valt uiteraard nog te bezien :)
Maarten-Jan

Oké, interessant!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Je bedoelt het willie blok ?
Das wel nodig ook ................nu was de gele 5 sneller :grin:
Steven(stk)

Jochem de Haas schreef:

Je bedoelt het willie blok ?
Das wel nodig ook ................nu was de gele 5 sneller :grin:
en zodra dat williams blok er in zit schroef jij de druk naar 1 bar en ben ik weer zoek (0)
Steven

Ach na 3 rondjes Zandvoort staat hij dan rokend aan de kant, dus kun jij weer vrolijk zwaaien. :D

Toch hoort dat ding harder te lopen hoor Steve, heb je dat openluchtfilter al weggekeild? Bij de 205GTI van een vriend van me maakte het echt gigantisch verschil dattie verplaatste van boven spruitstuk naar vooraan achter accu. Voelde echt als 20pk verschil.

Verder moet je even kijken naar de diameter van die zuigers, die 307 klauwen zie je in het peugeotwereldje ook veel op de 205jes terugkomen, goed afgekeken (Y)
Je moet alleen dus ff opzoeken wat de diameter van de HRC van de 307 is en dan denk ik dat je uitkomt op een Laguna RTi HRC (23.8 uit m'n hoofd), dus dan zou ik die 16v HRC lekker in de hoek trappen.

Voor de Reno Sport klauwen (zelfde als origineel, maar grotere zuiger) had je ook als de Laguna HRC nodig.
Tim

Evenals met de RS remmetjes.

Maar hij is ongeveer net zo snel als m'n Willy nu, komt aardig overeen :) Een sprintje hebben we niet getrokken maar zo achter mekaar aan vangen richting Ter Apel wou aardig :D
Timmie82

Je had de snelheid er vandaag op Zandvoort aardig inzitten he? :)

By the way, ze was wel al 18 hoor.. 18 jaar en 8 maanden om precies te zijn ;)

[img]http://i44.tinypic.com/10dv255.jpg[/img]
Tim

Haal weg die foto, krijg last van wild zaad...

Enne, hoe weet jij die info nou weer dan? :P
tutuur
Clubsponsor

laat ik nou 20 zijn :lol:
Tim

Nee ze heeft iets oudere nodig zie ik al. Ik offer me op :P
tutuur
Clubsponsor

als ze maar goed terecht komt :beer: ik ken je niet dus daar kan ik niet over oordelen :lol:
Tim

Hehe, het gaat zoals het gaat toch? Als ze maar schreeuwt :P

Maare Steven, heb je tijd en zin om vrijdag 24 juli mee te gaan naar de Ring? Dan hopen we op een redelijk rustige dag en kunnen we met de regelmatige Ringridders eens samen een paar rondes doen!? :)
Steven(stk)

:lol:

@steven thnx, de filter staat op de todo lijstje

@timmie82 ja het ging lekker, de laatste sessie nog even wat minder bandenspanning gezet, maareh kan jouw werkgever niet eens een leuk race team sponsoren ? , hij leek het wel erg leuk te vinden ;), en 18 ? had ik niet gedacht. Nog even met die jongen van die 1 serie staan praten, ding is te koop maarja :P

@tim , ik maar denken dat jij al een vriendin hebt.... :P
Steven(stk)

Tim schreef:Hehe, het gaat zoals het gaat toch? Als ze maar schreeuwt :P

Maare Steven, heb je tijd en zin om vrijdag 24 juli mee te gaan naar de Ring? Dan hopen we op een redelijk rustige dag en kunnen we met de regelmatige Ringridders eens samen een paar rondes doen!? :)
Zin zeker, maar ik moet even kijken hoe ik met werk zit, + ik moet mijn remmen nog even doen voor die tijd :)
Timmie82

Nadat ik d'r zag vanochtend bij de kaartverkoop dacht ik.. Nou.. Moet er maar eens van komen dat ik met d'r ga praten :D

[img]http://94.100.116.20/293200001-29325000 ... _X-Zw.jpeg[/img]
Tim

Steven(stk) schreef: @tim , ik maar denken dat jij al een vriendin hebt.... :P
Voelt ze niets van ;)

En nu maar hopen dat ze niet weer al m'n posts zit te volgen :lol:

Maar je remmen, al bekend wat je er voor moet aanpassen?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

mooi bodywork ;)
Timmie82

Steven(stk) schreef:@timmie82 ja het ging lekker, de laatste sessie nog even wat minder bandenspanning gezet, maareh kan jouw werkgever niet eens een leuk race team sponsoren ? , hij leek het wel erg leuk te vinden ;)
Hij is helemaal besmet met het virus ja! Die gaan we zeker vaker zien. Leuke auto ook die MG maar niet echt geschikt om mee te komen met de snellere jongens. Andere auto issie gelukkig heel hard naar op zoek.
Tim

Timmie82 schreef:Nadat ik d'r zag vanochtend bij de kaartverkoop dacht ik.. Nou.. Moet er maar eens van komen dat ik met d'r ga praten :D

[img]http://94.100.116.20/293200001-29325000 ... _X-Zw.jpeg[/img]
Tim, je hebt toch niet weer gevraagd of ze een broodje worst zonder broodje wou? En nu weer uithuilen dat je een zere, rode wang hebt? o|O
Plaats reactie