Sasje - zoekt een GTE

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Die 309 van mij zou wel op gas mogen, die zuipt... Niet te zuinig
Es kijken of deze tank de 1:8 wel kan halen. :~

Tis wel jammer dat die carterpan er zo lastig afgaat met het blok erin, anders was die bus ook geen probleem. Als het blok er eenmaal naast ligt is vaak het hek van de dam...
Rwd-student
Contacteer:

SasjeSuper5 schreef:de hartoperatie heeft gister avond tot drie uur 's nachts geduurd.
helaas is niet alleen de koppakking aangetast, maar is ook één cilinderbus aan de binnenkant (drie krassen) en bovenop beschadigd. maar de beschadigingen aan de koppakking en kop zitten bij de buitenste cilinder aan de turbokant, en de beschadigingen aan de cilinderbus zitten bij die ernaast.
is het nog te volgen?? :p
ik ga vandaag proberen gelijk met die kop naar van thiel motorenrevisie te gaan, ik neem een foto van de schade aan de cilinderbus mee. uiteindelijk meer werk dan ik had gehoopt, want ook al zou je met de schade in de cilinder kunnen rijden, ik neem liever geen risico!
als ik toch alles uit de motorruimte moet halen, is het wel dé gelegenheid om wat aan de bekabeling te doen, want de draadboom is echt een ongelovelijke puinzooi!
heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? wat is aan te raden, een nieuwe kabelboom halen, of gewoon zelf aan de slag met nieuw draad en stekkertjes...
en tja, als alles er toch naast ligt, waarom dan niet kompleet reviseren?? (I) maar dit gaat veel meer tijd kosten (en geld (N) ) en het is niet nodig om weer met de vijf te gaan rijden. ik heb alleen persoonlijk zo'n hekel aan half werk... eigenlijk wil ik er gelijk een langdurig project van maken en vanalles nieuw erop zetten:
-bedrading
-alle pakkingen/rubbers
-alle lagers
-nieuwe koppeling
-nieuwe turbo
-nieuwe slangen (allemaal)
-onderdelen schuren en spuiten
-en vast nog wel meer...

maar :~ dit gaat vet geld kosten, maar dan is hij wel weer 100%
post hier even een link als je een topic hebt met soortgelijk revisiewerk!
wat is jullie mening over mijn plannetjes??
:)
Sas, je loopt weer veel te hard van stapel. Nieuwe lagers en turbo etc. is nog helemaal geen sprake van. Hetzelfde geld voor koppeling enzo. Eerst maar eens afwachten wat van thiel over de cilinderbus zegt. Je kunt toch niet betalen wat je nu allemaal zegt :p

Eerst maar eens rijden met die bak, voor je het weet moet er een volvo komen ivm de betrouwbaarheid :wink: Anders heb ik nog wel een fuego voor je :lol:

LAter!
Haas
Car: Megane RS

anders een goeie zuiger met bijbehorden cilinder geen optie? Dus maar 1tje wisselen....?

Roep maar wat... :~
SasjeSuper5
Contacteer:

nou ben vandaag met mijn cilinderkop naar Van Thiel Motorenrevisie geweest, ze hebben ernaar gekeken en dit was de conclusie:
ze kunnen de kop niet zo ver vlakken dat alle schade weg is, want dat zou veel meer dan vijf honderdste millimeter zijn. als optie zei die kerel dat ik een stuk uit zou moeten dremelen, en dan met tiglassen dicht laten maken en dan konden zij hem weer vlakken... :~

dit gaat allemaal veel langer duren dan ik had gedacht! wat te doen, wat te laten... ik weet het even niet meer! ik ga wel een nieuwe kop zoeken, ga niet met een half gare gebakke kop rondrijden met een turbo (N)

nog zoiets, ff een sas idee (I)
past een 1.7 turbo onderblok van volvo in een gtt?
lijkt me wel nice (0) van 1.4 naar 1.7!!!
Haas

tief er dan een compleet volvo blok in ;)

zit er een scheur in je kop dan?
Bart V

Nee joh niet doen zo'n volvo blok. Beter kan je er dan een 1.8 16V in zetten, die zijn betaalbaar en minstens zo snel in een 5 (Y)

Ik zou eerst even die kras goed bekijken. Als het meevalt zou je eerst een andere kop kunnen proberen op het huidige onderblok, ookal blijft het dan een gok.
Steven

Laat er gewoon 0,1 mm vanaf halen, met een sterkere koppakking (meeste zijn 1.9mm ipv standaard 1.8mm) Gaat dat prima. Das geen probleem iig. Je kunt zelfs koppakkingen van 2.0 en 2.1mm krijgen om je compressie iets te verlagen. En voor origineel met hogere compressie kun je ook 1,6mm monteren.

En anders ff een andere cilinderkop scoren of een heel blok? Kep voor Rudo laatst ook een compleet blok ingebouwd wattie had gekocht voor iets van €150, blokkie liep prima.
SasjeSuper5
Contacteer:

die kop is gewoon bij twee cilinders beschadigd, kan er wel wat van af laten halen en een dikke koppakking kopen, maar heb de gewone koppakking al en heb nu liever snel een andere, liefst gereviseerde, kop

die cilinderbus is zo mee gereden, en daar is geen schade aan pakking/kop/zuiger te zien, dus ik denk dat ik het er op waag om het onderblok zo te laten...
Robert Turbo

SasjeSuper5 schreef:
nieuwe turbo
Die turbo die erop zit is een hybride T2.
Niet zolang geleden gereviseerd bij Turbo Hoet.
Niks aandoen dus.
Riël
Über-Spammer

Andere kop erop schroeven, boel in mekaar flansen, en jassen met dat ding. Een kop vind je op elke straathoek voor 25 euro.

Een gtt komt niet zo heel nauw met al dat paswerk, die blokken zijn echt robuust van onder.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus

Steven schreef: Tis wel jammer dat die carterpan er zo lastig afgaat met het blok erin, anders was die bus ook geen probleem.
Die carterpan ligt er zo vanaf,met 't blok er nog in; 2 voorste motorsteunen ff oplossen,blok een paar cm omhoog lichten, en 't pannetje kan eronder vandaan...... :p

En net wat je zegt, als 't hele blok eenmaal op de werkbank ligt, gaat 't van kwaad tot erger.... :D
Riël Notermans schreef: Een kop vind je op elke straathoek voor 25 euro.
Ja,de rotte zooi van een ander wat ook al 10x gevlakt is :dSb: .........
SasjeSuper5
Contacteer:

dan ben ik nu wat meer gerust gesteld, ik was echt al bang dat ik straks het blok eruit moest gaan halen, en als het er dan eenmaal naast staat hang ik het niet snel terug. dan wil ik echt alles perfect hebben...
maar dat hoeft inderdaad niet, moet gewoon leuk en niet al te duur blijven!!
ik heb tot nu toe pas twee advertenties op marktplaats gevonden van cilinderkoppen voor de vijf. gelijk maar mailtjes verstuurd...
ben benieuwd, misschien wordt het dan toch nog een quicky :beer:

even een edit:
je zegt dat die onderblokken heel robuust zijn, maar volgens de vorige eigenaar kwam er wel ergens een tik uit het blok, ondanks dat te kleppen gesteld waren. volgens Van Thiel was dan waarschijnlijk de zuiger in de beschadigde cilinder vervormd kon zijn, waardoor die gaat kantelen. hij zei dat dit vaker voorkwam bij deze blokjes, evenals die beschadigingen van de kop. dit zou zijn omdat de turbodruk wordt opgeschroefd zonder naar de rest van de afstelling te kijken.

stel dat ik de zuiger en cilinder zo laat, met het risico dat het over een paar maanden alsnog stuk gaat, dan wil ik de kans op schade wel zo klein mogelijk houden. hoe vind ik de goede afstelling??? (de turbodruk staat nu op 0.8 bar)
Riël
Über-Spammer

Floris, dat valt echt wel mee, die rotte zooi.

de blokken gaan alleen kapot door een verkeerde afstelling, en niet door teveel druk!

Ik heb pas nog een net kopje weggedaan aan patrick L. voor dat geld, die rijdt perfect.
SasjeSuper5
Contacteer:

precies, verkeerde afstelling
hoe kom ik dan aan de goede afstelling?
Riël
Über-Spammer

Goeie vraag.

CO-meter, wideband lambda, fingerspitzengefuhl, en belangrijkste, een fatsoendelijke carb!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Je kan al het al vrij simpel meten met een normale lambdasensor. Je weet welk voltage hoort bij een arm of rijk mengsel, en zodoende kan je heel cheap meten of je mengsel wel rijk genoeg is op vollast. wideband is mooier, maar weer veel duurder. Ik zou het houden op lambda=0.85, dan zit je safe en haal je maximaal vermogen uit je mengsel.

Er zijn ook vrij eenvoudige A/F ratio metertjes in de handel.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en als je al een hybride turbo erop hebt zitten doe er dan gelijk een groep a carburateur op
zeker als je met wat hogere druk wilt rijden

die tik kan zoveel zijn
kan ook een drijfstang lagertje zijn
Steven

Kantelende zuigers kunnen die blokken echt heel oud mee worden.

In principe zijn die blokken heel sterk, maarja met lomp gedrag kun je alles slopen. Simpel turbodruk opdraaien en verder niet naar omkijken gaat eigenlijk te gemakkelijk en daardoor draait het zaakie stuk.

Een goed gereviseerde carb is idd al een hele stap in de goeie richting en dan bedoel ik niet alleen een pakkinsetje. Misschien heeft Sfen die groep A nog te koop, das wel een goeie...
SasjeSuper5
Contacteer:

volgens mij is die carb die er nu op zit gewoon goed, hoeveel moet hij voor die carb hebben dan? als het niet al te duur is dan zal ik het misschien wel overwegen...
Haas

wat kostte een gerev. Gr A bij MB ook weer, iets van 200 eu?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

die van mij kan je voor de helft krijgen
Haas

ja, voor d ehelft en een vriendendienstje zeker? :P
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:klop: o|O
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

doorsmeren bedoel je? :lol:
neu 100 euri is een mooi prijsje
Haas

doorsmeren? daar is de oliepomp voor toch? ;)

grappie :D
Steven

Tjonge, is Sfen een x serieus moet het gelijk weer door iemand anders vergalt worden :D

Maareh tis iig een goeie carb die van Sfen (mits ie em niet gesloopt heeft), ik draaide er 2 jaar terug nog 150wielpk's mee :p
SasjeSuper5
Contacteer:

we hebben al ge-pmt :wink:
Menno

d'r mag best meer dan 5 honderste van die kop af. Zolang je geen anderhalve bar turbodruk gaat rijden, is iets meer compressieverhouding alleen maar prettig.
rev it like a rental
SasjeSuper5
Contacteer:

ik ga van de week nieuwe kop en carb ophalen waarschijnlijk, en ik krijg een set pakkingen en nieuwe kopbouten binnen, ook nieuwe rvs pakkingen voor de turbo gelijk. ik ga nu een nieuwe waterpomp kopen en wil meteen nieuwe bougies halen.
welke raden jullie mij aan voor de gtt?? thanx!!
Steven

Bougies en waterpomp zou ik lekker bij de Brezan ofzo halen. En dan alleen de pomphelft, scheelt je een hoop kosten.

NGK B8EV(X) moet je hebben, zijn wel iets van 10-12 euro per stuk, maar gaan rustig 20 tot 25.000 km mee. Kep er iig nog nooit 1 verrot gereje.
Na 20k had ik mijn ouwe in die van m'n zus d'r GT gedaan en die heeft er nog rustig 5000km mee doorgekacheld totdat ie wegging.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heej sas ik heb nog wel meer voor je !
tot vrijdag

jaaa geedit pff sorry hoor
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op wo 28 feb 2007 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heej suus ik heb nog wel meer voor je !
tot vrijdag
Wie? :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heej suus ik heb nog wel meer voor je !
tot vrijdag
Wie? :lol:
waar het hart volvan is.............. :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
SasjeSuper5
Contacteer:

zo, ik heb gister even het komplete interieur eruit gesloopt
hij is ooit omgebouwd voor grijs kenteken, dus er zat een vlakke laadvloer achterin. ik trek dat tapijt eraf, was het gewoon een stalen plaat van 100kg die vast zat gelast!!! |:
dus die heb ik er gelijk maar even uitgeflext, was ook nog helemaal verroest...
en het hele tapijt en onderliggende meuk eruit gehaald.
ik heb nu het hele interieur nu dus te koop... :p
behalve het dashbord en de deurpanelen, die laat ik nog even zitten. deurpanelen gaan er ook nog een keer uit, maar dat doe ik pas als ik een kooi heb >-)
kuipstoelen moet ik binnenkort ook even fixen ergens, want die stoelen stinken :lol:
verder zit er nog op een aantal plekken roest, of course! dus vandaag even langs de lieve mannen van velba geweest. heb twee bussen tectyl-spul, voorbehandeling en bodyprotector, filler, primer, highgloss wit, nieuw lucht- brandstof- en oliefilter, NGK B8EVXjes en nieuwe motorolie (10W40 synth.) en koelvloeistof (Y)
dus ik kan vanavond aan de slag met die bitumen zooi plakkaten van de bodem afhalen. en dan alle roest zo goed mogelijk wegmaken :D
vette shit allemaal, was gister pas om 3:00 uur 's nachts thuis!!
kan de hele dag wel doorklussen, maar moet ook nog lessen volgen, niet geheel onbelangrijk. vanavond gaat iedereen filmavond houden met bier, maar ik blijf liever hier :lol:
als ik alles beetje gefixt heb zal ik wel even wat foto's posten.

nog een vraagje: hoeveel motorolie gaat er precies in? 3.75 liter dacht ik, maar weet het niet zeker meer...
Haas

haha....echt cool om te lezen dat een meisje zo gek kan zijn op auto's en dan ook nog een gtt ipv "een 206je, die wil ik een!!" Dat soort vrouwen....tsja :lol:

mooi dat je zo volenthousiast aan de slag gaat! Houdt dat vast, want het gaat een keer over........... :~
Plaats reactie