ACT: Benzine
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.as ... LA=nl&TT=2
van de nederlandse bevolking is meer dan 80% in bezit van rijbewijs en auto. Dus wat droes zegt kan voor maximaal 20% meetellen. Niet erg relevant...
van de nederlandse bevolking is meer dan 80% in bezit van rijbewijs en auto. Dus wat droes zegt kan voor maximaal 20% meetellen. Niet erg relevant...
ja kijk zoals riël zegt, goedkoper wordt het niet als je gaat boycotten, das nu eenmaal zo.
benzineprijzen schommelen nu eenmaal, hopelijk voor jullie tuimelt i ooit nog is naar beneden.
Mij gaje allesins niet meer horen klagen over de naftprijs hier in belgië, is echt een groot verschil met holland pff
benzineprijzen schommelen nu eenmaal, hopelijk voor jullie tuimelt i ooit nog is naar beneden.
Mij gaje allesins niet meer horen klagen over de naftprijs hier in belgië, is echt een groot verschil met holland pff
Riel, het is de reinste oplichting waar ze mee bezig zijn.
Bedenk je dit eens: Shell verhoogt de prijzen, alle oliemaatschappijen volgen die prijzen op. Daar zit toch geen logica in? Dat wil dus zeggen dat bijv. BP best lagere prijzen kan aanbieden, maar het niet doet. Dat lijkt wel degelijk op prijsafspraken en wat mij betreft mogen ze iets als de OPTA in het leven roepen om dit soort dingen te controleren.
Een ander punt is dat Shell elke keer als reden geeft om de prijzen te verhogen dat de olieprijzen zijn gestegen. Klinkt heel logisch, inderdaad. Maar, wanneer de olieprijzen zakken gaat de benzineprijs niet omlaag. Leg dat maar eens uit!

Bedenk je dit eens: Shell verhoogt de prijzen, alle oliemaatschappijen volgen die prijzen op. Daar zit toch geen logica in? Dat wil dus zeggen dat bijv. BP best lagere prijzen kan aanbieden, maar het niet doet. Dat lijkt wel degelijk op prijsafspraken en wat mij betreft mogen ze iets als de OPTA in het leven roepen om dit soort dingen te controleren.
Een ander punt is dat Shell elke keer als reden geeft om de prijzen te verhogen dat de olieprijzen zijn gestegen. Klinkt heel logisch, inderdaad. Maar, wanneer de olieprijzen zakken gaat de benzineprijs niet omlaag. Leg dat maar eens uit!

Volgens mij hadden we ooit een idee om de A2 voor de helft te blokeren of zoMerijn schreef:We worden genaaid waar we bijstaan. En als we niks doen, zal er ook geen verandering in komen.
Iemand een beter idee dan die boycot??

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Net nog ff in België getankt, maar dat is dus ook wel een stuk duurder geworden zeg 
Was eerst iets van een 1.05 euro per liter en nu al een 1.157 ofzo.
Ik weet niet hoog de prijs op dit moment in het midden van NL is...

Was eerst iets van een 1.05 euro per liter en nu al een 1.157 ofzo.
Ik weet niet hoog de prijs op dit moment in het midden van NL is...
De shell die daarvoor zit is goedkoper....of tank jij 98?Steven schreef:Ik heb eergister voor 1.253 getankt bij de onbemande Esso.
Rijd ik later door Heemskerk bij afrit H'kerk, zie ik dat het bij de BP even duur is
D'r is echt geen peil op te trekken gewoon...
Daar heb ik gister getank nl....

Alleen nog maar VW!
-
- Über-Spammer
Het mailtje dat rond gaat heeft volgens mij al veel mensen aan het denken gezet.
Zelfs mensen waarvan je nooit zo denken dat die dat mailtje krijgen hebben hem in hun mailbox...
Zelfs mensen waarvan je nooit zo denken dat die dat mailtje krijgen hebben hem in hun mailbox...
98 uiteraard...R(ay)Si schreef:De shell die daarvoor zit is goedkoper....of tank jij 98?Steven schreef:Ik heb eergister voor 1.253 getankt bij de onbemande Esso.
Rijd ik later door Heemskerk bij afrit H'kerk, zie ik dat het bij de BP even duur is
D'r is echt geen peil op te trekken gewoon...
Daar heb ik gister getank nl....
Jah die Shell en BP kunnen lekker met elkaar concureren. Alleen zijn ze vaak ook behoorlijk duur.
-
Ik ben vandaag terug gekomen uit venezuela.
In venezuela betaal je met Bolivares.
De koers op het moment is dat je ongeveer 3000 bolivares krijgt voor je euro.
Een liter benzine in venezuela, die vergelijkbaar is met euro 95, kost 80 bolivares. Een simpel reken sommetje verteld ons dus dat de venezuelaan dus ongeveer 0,026 eurocent kwijt is voor een liter benzine. Tja, zo kan het dus ook. Een volle tank voor nog geen anderhalve euro.
Een liter benzine in venezuela, die vergelijkbaar is met euro 95, kost 80 bolivares. Een simpel reken sommetje verteld ons dus dat de venezuelaan dus ongeveer 0,026 eurocent kwijt is voor een liter benzine. Tja, zo kan het dus ook. Een volle tank voor nog geen anderhalve euro.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
2 eurocent?????????
Hoeveel kost het importeren van daar naar hier? Jeemig dat is zo goed als gratis man...
(Owja als je importeert moet je wel weer accijns betalen, stom systeem...)
Hoeveel kost het importeren van daar naar hier? Jeemig dat is zo goed als gratis man...
(Owja als je importeert moet je wel weer accijns betalen, stom systeem...)
-
- Über-Spammer
en niet een klein beetje, neeeee mega veel.. betaal je alsnog het zelfde
of zoiets.

qauckemoly schreef:Ik ben vandaag terug gekomen uit venezuela.

Eens met tankwagen oprijden naar Venezuela

Interessant stuk over de waterstofeconomie. Zojuist was er een docu op nederland 3. http://tegenlicht.vpro.nl
Daar kun je hem nog eens bekijken.
Vooral de laatste opmerking, de allerlaatste zin van het commentaar van die man, 'daar gaan de belastingcenten heen' , of op zijn minst heen zouden moeten gaan. Ja, met het oog op de toekomst, laat mij maar betalen voor de benzine !
Vooral de laatste opmerking, de allerlaatste zin van het commentaar van die man, 'daar gaan de belastingcenten heen' , of op zijn minst heen zouden moeten gaan. Ja, met het oog op de toekomst, laat mij maar betalen voor de benzine !
-
- Über-Spammer
lekker in belgie getankt 1,166
per liter.
en nog geen kilometer verder was een Schelp
maar wie gaat daar nou tanken voor 1,305 p/l

en nog geen kilometer verder was een Schelp

actie ?qauckemoly schreef:De benzine is vandaag weer twee cent per liter duurder geworden. Volgens het nieuws is de benzine in nederland nog nooit zo duur geweest. In belgie is het 17 cent per liter goedkoper. Eigenlijk zouden we actie moeten ondernemen, snelweg bezetten ofzo net als die woonwagenkamp bewoners vanochtend. Iemand suggesties voor een ludieke actie?
Onderhoud van een 5 gt is duurder als zijn dorst.
koop anders een diesel.
reken maar na 415.000 km gedeeld door 13,5l/100 km is 30740 liter weggespoeld, is gemiddeld over 17 jaar 35.000 eurootjes.
Onderhoud was zo'n 40.000 euri.
ja heb ik gezien die docu, interessant maar niet nieuw voor mij.Riël schreef:Interessant stuk over de waterstofeconomie. Zojuist was er een docu op nederland 3. http://tegenlicht.vpro.nl
brandstofcel is de toekomst, water uit de uitlaat.
Er hoeft trouwens geen waterstof in er kunnen ook andere brandstoffen in, waterstof is wel lekker schoon.
Nadeel is er is niks meer te tunen aan een elektromotor en ik denk dat ze minder lang mee kunnen.
benzine is er trouwens nog de komende 40-70 jaar en wat opgepompt wordtmoet toch verkocht worden, dus ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Al denk ik dat de kosten voor rijden met electromotor binnen 40 jaar goedkoper zijn dan op benzine, niet ? Ik zit er ook wel mee dat er geen verbrandingsmotoren meer zijn, maar wie weet wat er nog verzonnen wordt 

-
Een electromotor heeft zijn hoogste koppel bij z'n laagste toeren, daarom komt een trein zo relatief goed van zijn plek
Dat worden dus stoplicht sprintjes "ohne ende"

Dat worden dus stoplicht sprintjes "ohne ende"

One clio to rule them all
-
De Tango in Venlo: E.1.16,9
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
moet het even kwijt,
is eigenlijk een beetje de gek aansteken,
maar stond vorige week bij de pomp, mijn megane te vullen, 325 km
26 liter erin
en 11,50 afrekenen
Geweldig dat lpg
26 liter erin
en 11,50 afrekenen

Geweldig dat lpg
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou ja, hier tank ik 26 liter voor nog geen 10 euroOlijnsma schreef:moet het even kwijt,
26 liter erin
en 11,50 afrekenen![]()
![]()
![]()
Geweldig dat lpg

-
- Contacteer:
Misschien moeten we eens een "rtc op gas" actie doen, dat een bedrijf ons sponsort en meerdere auto's op gas zet 

Nee hoor. Misschien klepjes en zittingen wat eerder, en dat nog niet. Vaker stellen, maar het rijdt wel erg goedkoop. Ik heb een gewone 5, 1.4i op gas met 300k probleemloos erop. Wél geen last van pingelen 

-
- Contacteer:
Gas gaat prima, volgens JL tuning is het zelfs beter. En daaronder valt het niet pingelen.
Klepjes en zittingen wat eerder, dat is bij elke auto op lpg zo. Dus dat is niet enkel bij een gtt.
Dat er iets kapot gaat door op gas te rijden is een fabeltje, en waar die vandaan komt zou ik niet weten.
Klepjes en zittingen wat eerder, dat is bij elke auto op lpg zo. Dus dat is niet enkel bij een gtt.
Dat er iets kapot gaat door op gas te rijden is een fabeltje, en waar die vandaan komt zou ik niet weten.
Men bedoelt hiermee dus je kleppen en zittingen. Knap dan weer dat er gezegd wordt dat het beter is terwijl dit eerder defect gaatJoost (DoubleYou) schreef: Dat er iets kapot gaat door op gas te rijden is een fabeltje, en waar die vandaan komt zou ik niet weten.