ACT : Formule 1 Deel I
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Volgend jaar 4 Renaults op de grid.
RedBull Renault
Ik heb er nog wel vertrouwen in de komende races...
Schumi, maak je borst maar nat



RedBull Renault
Ik heb er nog wel vertrouwen in de komende races...
Schumi, maak je borst maar nat

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Ik zal wel spoken zien, maar Schumacher heeft in Indianapolis besloten om te stoppen met racen. Ra,ra politie pet, wie heeft er sinds Indy de meeste overwinningen...
Renault mag geen massadempers meer gebruiken, Alonso wordt bestraft, en de FerrariIsAlles is een onpartijdige partij in deze???
http://www.formule1.info/pagina_grandprixs.php
Renault mag geen massadempers meer gebruiken, Alonso wordt bestraft, en de FerrariIsAlles is een onpartijdige partij in deze???
http://www.formule1.info/pagina_grandprixs.php
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nu krijg ik nog meer rare ideen, Doornbos is door Ferrari aangesteld om Alonso te pesten tijdens de wedstrijden.Duupke schreef: Renault mag geen massadempers meer gebruiken, Alonso wordt bestraft, en de FerrariIsAlles is een onpartijdige partij in deze???

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Wie weet...


Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ah joh, nog 3 races, schumacher neemt afscheid als wereldkampioen en eindelijk wordt het rustig in dit topic!



Merijn schreef:Voor de mensen die twijfels hebben bij de straf van Alonso, hier het bewijs dat hij HELEMAAL NIEMAND TOT LAST IS!
http://www.youtube.com/watch?v=IweQAAxOVjg
En ja, ik ben zwaar pissed op Ferrari, maar vooral op de baancommisarissen die hier een wereldtitel op het spel zetten. Alleen maar om Ferrari te helpen.
Zoals Alonso al zegt: Formule 1 is geen sport meer.![]()
:kots:
Zelfs Max Mosley zegt dat Alonso niemand tot last is geweest... Heeft hij de macht niet om er iets aan te doen?!
Och , ik vind het er alles behalve minder spannend op worden eigenlijk.
Wat je zegt over de A1 ... het is wel leuk, maar toch mis ik dat wat de F1 heeft.
ja... leuk idd, maar ik mis talenten in die klasse. Hoop dat t nu beter wordt, maar van 7 a 8 goeie coureurs en de rest No-No's..das leuk voor t spektakel van de belachelijke momenten en crashes, maar voor t nivo..Merijn schreef: Ik zit al met smart te wachten op het nieuwe A1-seizoen. Daar gaat het tenminste wél eerlijk.

nette actie was dat idd, super!
dat moet ik nog zien. Tuurlijk is het een topper..maar een jaar of twee/drie een topper zijn, hebben er meerdere gedaan.Merijn schreef:Ik durf 'm wel aan: Alonso is BETER dan Schumacher.

ik hoop t !!!Paul1916v schreef:ah joh, nog 3 races, schumacher neemt afscheid als wereldkampioen .....

Merijn schreef:Heet nieuws: DOORNBOS IN DE RED BULL!
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=29297


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Topsport en eerlijk gaat niet samen!Merijn schreef:FIA is niet onpartijdig... Dat hebben ze al zo vaak laten zien.
Ik zit al met smart te wachten op het nieuwe A1-seizoen. Daar gaat het tenminste wél eerlijk.
De Tour van dit jaar had meerdere dopinggevallen, alleen waren die gemeld en dat was voor een soort van verkoudheid......jajaja.
De A1 auto's zijn allemaal hetzelfde, toch gaat die van Frankrijk veel sneller dan die van de rest.........
Maar goed, je kan overal iets achter zoeken en dan zal je altijd iets vinden waarvan je kan zeggen............jaja!?..............
met de nieuwe regels op komst word de F1 alleen maar saaier. ze rijden strx allemaal met de zelfde ECU, en zo heb je nog een aantal veranderingen. en dat alleen maar om de kleinere teams te helpen tegen de grote fabrieks teams, kan ik me enigzins wel iets bij voorstellen maar vind het wel minder. De F1 is de konings klassen en dat moet wel zp blijven, ze gaan steeds meer richting de A1 toe, en dat vind ik dan wel weer een stuk minder. Laat ze dan met een regel komen met dat ze maar een X bedrag per seizoen mogen gebruiken.
maar dat MS stopt vind ik wel jammer qua sportiviteit was hij niet altijd goed, maar het is en blijft de beste coureur, helemaal na zijn prestaties.
maar dat MS stopt vind ik wel jammer qua sportiviteit was hij niet altijd goed, maar het is en blijft de beste coureur, helemaal na zijn prestaties.
hoezo kleinere teams? het zijn zo ongeveer allemaal fabrieksteams...
zo is de lezing van de FIA ja, maar in praktijk is t onzin...
wie t niet kan betalen, moe tniet meedoen, simpel! Gezeur over al dat geld, maakt de sport kapot... dat hele motorbevriezing is dan ook het slechtste idee ooit!
zo is de lezing van de FIA ja, maar in praktijk is t onzin...
wie t niet kan betalen, moe tniet meedoen, simpel! Gezeur over al dat geld, maakt de sport kapot... dat hele motorbevriezing is dan ook het slechtste idee ooit!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Precies zoals ik de vragenlijst van de FIA heb ingevuld, de F1 is het ultieme in de autosport en niet voor iedereen weggelegd.Haas schreef:hoezo kleinere teams? het zijn zo ongeveer allemaal fabrieksteams...
zo is de lezing van de FIA ja, maar in praktijk is t onzin...
wie t niet kan betalen, moe tniet meedoen, simpel! Gezeur over al dat geld, maakt de sport kapot... dat hele motorbevriezing is dan ook het slechtste idee ooit!
Geen gezeik verder nu toepassen maar lekker blijven innoveren, wie had ooit gedacht dat ze met een V8 tegen de 20.000 rpm aan zouden zitten.
Innovatie = goed!
Maar als dat betekent dat men niet meer kan slipstreamen en dus inhalen zeer moeilijk wordt, lijkt het me toch wel duidelijk de verkeerde kant op te gaan.
Ik vind het geen rare gedachte van de FIA dat er wat gedaan moet worden aan de hoge snelheden, maar hun oplossingen zijn echt matig. Er zal gewoon wat gedaan moeten worden aan de aerodynamica. Minder downforce en minder 'zuigkracht' onder de auto (weg die diffuser!).
Maar met strenge regels blijft er innovatie bestaan. Ook als er weer met een pookje geschakeld gaat worden, met een kabeltje gas gegeven wordt zal er ruim voldoende ruimte zijn voor innovatie.
Maar als dat betekent dat men niet meer kan slipstreamen en dus inhalen zeer moeilijk wordt, lijkt het me toch wel duidelijk de verkeerde kant op te gaan.

Ik vind het geen rare gedachte van de FIA dat er wat gedaan moet worden aan de hoge snelheden, maar hun oplossingen zijn echt matig. Er zal gewoon wat gedaan moeten worden aan de aerodynamica. Minder downforce en minder 'zuigkracht' onder de auto (weg die diffuser!).
Maar met strenge regels blijft er innovatie bestaan. Ook als er weer met een pookje geschakeld gaat worden, met een kabeltje gas gegeven wordt zal er ruim voldoende ruimte zijn voor innovatie.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
WTF is dit het nou???????? hij rijd er dik VOOR !Merijn schreef:Voor de mensen die twijfels hebben bij de straf van Alonso, hier het bewijs dat hij HELEMAAL NIEMAND TOT LAST IS!
http://www.youtube.com/watch?v=IweQAAxOVjg
En ja, ik ben zwaar pissed op Ferrari, maar vooral op de baancommisarissen die hier een wereldtitel op het spel zetten. Alleen maar om Ferrari te helpen.
Zoals Alonso al zegt: Formule 1 is geen sport meer.![]()
:kots:
Zelfs Max Mosley zegt dat Alonso niemand tot last is geweest... Heeft hij de macht niet om er iets aan te doen?!

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Erik (Schepjes) schreef:WTF is dit het nou???????? hij rijd er dik VOOR !Merijn schreef:Voor de mensen die twijfels hebben bij de straf van Alonso, hier het bewijs dat hij HELEMAAL NIEMAND TOT LAST IS!
http://www.youtube.com/watch?v=IweQAAxOVjg
En ja, ik ben zwaar pissed op Ferrari, maar vooral op de baancommisarissen die hier een wereldtitel op het spel zetten. Alleen maar om Ferrari te helpen.
Zoals Alonso al zegt: Formule 1 is geen sport meer.![]()
:kots:
Zelfs Max Mosley zegt dat Alonso niemand tot last is geweest... Heeft hij de macht niet om er iets aan te doen?!


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
de 1 in de flying lap de ander in zijn outlap.
Het is vergezocht ik geeft het gelijk toe, maar er kan reden zijn om hem te bestraffen, je rijdt in de vuile lucht van je voorganger en die voorganger moet je laten passeren, je mag niet tot last zijn voor degene in de flying lap.
Welke afstand daar dan weer voor staat is een ander verhaal wat niet benoemt is.
Vergezocht blijft het!
Alleen of MS en Ferrari en de FIA daar de oorzaak van zijn.............je kan dan ook wel stellen dat Ferrari heeft ingebroken in het computersysteem van Renault en de motor heeft doen ploffen.
Het is vergezocht ik geeft het gelijk toe, maar er kan reden zijn om hem te bestraffen, je rijdt in de vuile lucht van je voorganger en die voorganger moet je laten passeren, je mag niet tot last zijn voor degene in de flying lap.
Welke afstand daar dan weer voor staat is een ander verhaal wat niet benoemt is.
Vergezocht blijft het!
Alleen of MS en Ferrari en de FIA daar de oorzaak van zijn.............je kan dan ook wel stellen dat Ferrari heeft ingebroken in het computersysteem van Renault en de motor heeft doen ploffen.
Het gaat gewoon te ver. En het is echt TE toevallig dat juist Ferrari hier de bezwaarmakende partij is en het in het oh zo corrupte Italie is. Ik vind het geen toeval tenminste.
In een race zou men hier niet eens een blauwe vlag voor geven... Echt compleet overdreven. Als dit al niet mag, dan krijgt elke kwalificatie elke coureur die NIET achteraan het treintje rijdt een soortgelijke straf. Dat is toch van de zotten?! Zoals ze bij andere teams al vaker gezegd hebben: Massa/Ferrari had maar een ander moment moeten kiezen om een tijd te rijden. Klaar...
In een race zou men hier niet eens een blauwe vlag voor geven... Echt compleet overdreven. Als dit al niet mag, dan krijgt elke kwalificatie elke coureur die NIET achteraan het treintje rijdt een soortgelijke straf. Dat is toch van de zotten?! Zoals ze bij andere teams al vaker gezegd hebben: Massa/Ferrari had maar een ander moment moeten kiezen om een tijd te rijden. Klaar...
tsja, ik blijf erbij, elk team zou in een dergelijke situatie op dit soort dingen beroepen. It's worth the try....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Punt is dat Massa de vliegende ronde deed en Alonso de outlap, de regel is dat je dan niet de vliegende ronde mag verstoren en dat is in deze niet helemaal duidelijk wat daarvoor maatgevend is, feit is dat je van je gas afmoet om aanstormende voorbij te laten gaan, dus van de ideale lijn afwijken.Merijn schreef:Het gaat gewoon te ver. En het is echt TE toevallig dat juist Ferrari hier de bezwaarmakende partij is en het in het oh zo corrupte Italie is. Ik vind het geen toeval tenminste.
In een race zou men hier niet eens een blauwe vlag voor geven... Echt compleet overdreven. Als dit al niet mag, dan krijgt elke kwalificatie elke coureur die NIET achteraan het treintje rijdt een soortgelijke straf. Dat is toch van de zotten?! Zoals ze bij andere teams al vaker gezegd hebben: Massa/Ferrari had maar een ander moment moeten kiezen om een tijd te rijden. Klaar...
Alle meeste gevallen gaan de outlap rijders aan de kant, iets wat Alonso niet kon doen omdat hij voor het verstrijken van de tijd over de lijn moest komen om zijn ronde af te maken.
Zodoende reed Alonso de hele vliegende ronde van Massa voor hem uit, dat er geen bepaalde tijd of afstand voor staat is een vraagteken indeze en dan bedoel ik heeft Massa idd last gehad van Alonso op deze manier.
En als Alonso geen lekke band had gehad was er ook niks aan de hand geweest, maar dat is nu allemaal voltooid verleden tijd.
Dat de motor van Alonso ploft is een mooie voor MS, anders hadden we weer die discussie gehad over MS en Ferrari en de FIA.........zodra MS de titel weer pakt in de resterende races, dan had iedereen het weer gehad over de actie op Monza.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zodoende reed Alonso de hele vliegende ronde van Massa voor hem uit, dat er geen bepaalde tijd of afstand voor staat is een vraagteken indeze en dan bedoel ik heeft Massa idd last gehad van Alonso op deze manier.
dus als je sneller bant dan je achterligger, dan heeft de achterliggende daar last van?
die redenatie mag je me uitleggen
de telemetrie wees uit dat alonso ruim een sec voor massa reed
dat is ongeveer 100 meter
daar heb je dus geen last van
Dat de motor van Alonso ploft is een mooie voor MS, anders hadden we weer die discussie gehad over MS en Ferrari en de FIA.........zodra MS de titel weer pakt in de resterende races, dan had iedereen het weer gehad over de actie op Monza.
waarschijnlijk is de motor geploft omdat die op de tiende plek moest starten en dus naar voren moest
misschien hebbe ze hem 200 toeren meer gegeven en is die daardoor geploft
mar dat is speculatie
feit is dat zelfs mosley en vele kenners zeggen dat die massa nooit gehinderd heeft
dus als je sneller bant dan je achterligger, dan heeft de achterliggende daar last van?
die redenatie mag je me uitleggen
de telemetrie wees uit dat alonso ruim een sec voor massa reed
dat is ongeveer 100 meter
daar heb je dus geen last van
Dat de motor van Alonso ploft is een mooie voor MS, anders hadden we weer die discussie gehad over MS en Ferrari en de FIA.........zodra MS de titel weer pakt in de resterende races, dan had iedereen het weer gehad over de actie op Monza.
waarschijnlijk is de motor geploft omdat die op de tiende plek moest starten en dus naar voren moest
misschien hebbe ze hem 200 toeren meer gegeven en is die daardoor geploft
mar dat is speculatie
feit is dat zelfs mosley en vele kenners zeggen dat die massa nooit gehinderd heeft
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
100m met die snelheid, is de lucht niet ineens schoon hoor, maar goed, das lullen in de marge en dus vind ik t ook onzin.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik zei dus ook al dat het vergezocht is en ben idd ook wel de mening toegedaan dat het dikke bull is( Red Bull vind ik wel oke)
Dat die motor ploft omdat meneertje op P10 terecht kwam is natuurlijk ook vette onzin, gewoon de mazzel die een MS altijd heeft als het nodig is( hebben Duitsers dat niet vaker?? )
Kortom, Monza kunnen we achter ons laten en verder kijken naar de komende 3 races.
Btw, hoe gaat het in de Subleaque bij MikeWes?............
Dat die motor ploft omdat meneertje op P10 terecht kwam is natuurlijk ook vette onzin, gewoon de mazzel die een MS altijd heeft als het nodig is( hebben Duitsers dat niet vaker?? )
Kortom, Monza kunnen we achter ons laten en verder kijken naar de komende 3 races.
Btw, hoe gaat het in de Subleaque bij MikeWes?............
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
slecht haha
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De molen zal binnenkort harder gaan draaien nu je grote vriend er de brui aan geeft...Luco/Alpine-racer schreef:slecht haha
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig
En mooi was om te lezen over Kimi en Ferrari, die was allang vastgelegd door Ferrari aldus Todt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat was oud nieuws van kimi, die hadden een overeenkomst jaArno17 schreef:De molen zal binnenkort harder gaan draaien nu je grote vriend er de brui aan geeft...Luco/Alpine-racer schreef:slecht haha
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig
En mooi was om te lezen over Kimi en Ferrari, die was allang vastgelegd door Ferrari aldus Todt
maar ca heeft vier weken geleden ergens getekend, maar waar???
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De vreemdste verhalen doen de ronde. Er gaan zelfs geruchten dat Albers naast Alonso komt te zitten bij McLaren, nu alle aandelen verkocht zijn aan Mercedes. De La Rosa is alles behalve zeker, dus het zou zo maar kunnen. En aangezien Albers natuurlijk hoge ogen gegooid heeft in de DTM bij Mercedes, is het niet eens zo heel gek misschien.
Het zou wel de klapper van het jaar zijn, als ie dat voor elkaar heeft gekregen.
Het zou wel de klapper van het jaar zijn, als ie dat voor elkaar heeft gekregen.

Albers heeft toch al voor volgend jaar getekend bij midland??
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Luco, van formula1.com ff geleend:Luco/Alpine-racer schreef:dat was oud nieuws van kimi, die hadden een overeenkomst jaArno17 schreef:De molen zal binnenkort harder gaan draaien nu je grote vriend er de brui aan geeft...Luco/Alpine-racer schreef:slecht haha
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig
En mooi was om te lezen over Kimi en Ferrari, die was allang vastgelegd door Ferrari aldus Todt
maar ca heeft vier weken geleden ergens getekend, maar waar???
Todt:
Dat bedoel ik!Sometimes I was smiling a bit when I saw those speculations or private meetings to try to get Kimi, he said. "What is important is that we never had any kind of pre-contract, we had a signed contract, that's all.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat zeg ik toch, die hadden een overeenkomstArno17 schreef:Luco, van formula1.com ff geleend:Luco/Alpine-racer schreef:dat was oud nieuws van kimi, die hadden een overeenkomst jaArno17 schreef:De molen zal binnenkort harder gaan draaien nu je grote vriend er de brui aan geeft...Luco/Alpine-racer schreef:slecht haha
maarre bij wie zou ca getekend hebben, hij deed nogal geheimzinnig
En mooi was om te lezen over Kimi en Ferrari, die was allang vastgelegd door Ferrari aldus Todt
maar ca heeft vier weken geleden ergens getekend, maar waar???
Todt:
Dat bedoel ik!Sometimes I was smiling a bit when I saw those speculations or private meetings to try to get Kimi, he said. "What is important is that we never had any kind of pre-contract, we had a signed contract, that's all.
gaat mij meer om ca, waar die getekend heeft
zo te horen in het intervieuw niet bij spyker
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
8 oktober weten we meer. Persoonlijk denk ik niet bij spyker, of waren die 4 weken geleden al eigenaar.Pollo schreef:Albers heeft toch al voor volgend jaar getekend bij midland??
Arno17 schreef: Topsport en eerlijk gaat niet samen!
Maar goed, je kan overal iets achter zoeken en dan zal je altijd iets vinden waarvan je kan zeggen............jaja!?..............
En Alonso is hard op weg om het meest sneue en zieligeventje uit de F1 te worden door dit ten volle te gebruiken in z'n uitspraken. Ik persoonlijk had al geen hoge pet op van hem, maar de recente uitspraken......;
http://www.racefreaks.nl/news_managemen ... leid=15281