ACT: Clio16V I
-
naja ik tankte voorheen altijd 98... nu V-Power, ik merk het verschil wel degelijk 

zal de tank eens helemaal leeg rijden en dan eens kijken of ik het nu wel merk. want realizeer me net dat ik het nog niet heb getankt met de nieuwe motor erin.Dennis_16v schreef:naja ik tankte voorheen altijd 98... nu V-Power, ik merk het verschil wel degelijk
-
na 1x merk je t nog niet, je gaat t pas merken als je 2 a 3x dit hebt getankt, motor moet er ook nog ff aan wennen 

-
het is waar hoor Riël 
ok dan
-
- Contacteer:
't is maar een beetje, maar alle beetjes helpen 
als 't nie zou werken , tankte ik wel 98
, is goedkoper heey

als 't nie zou werken , tankte ik wel 98

-
euro 95 is nog goedkoper 

goh, ik rij met euro 95 van de esso of octa+, en ik doe toch meestal zo'n 450km ermee, soms zelfs 500. astemblief 

-
- Contacteer:
Johan_16v schreef:goh, ik rij met euro 95 van de esso of octa+, en ik doe toch meestal zo'n 450km ermee, soms zelfs 500. astemblief

-
gaat de motor daarvan niet pingelen? 

-
wanneer moet de distributieriem van een Clio 16v eigelijk vervangen worden?
Dit blok heeft nu 135.000 gedraait, en toen ik m kocht 2000km terug is de distributieriem ook vervangen. Hoeveel km gaat zo'n riem eigelijk mee
Dit blok heeft nu 135.000 gedraait, en toen ik m kocht 2000km terug is de distributieriem ook vervangen. Hoeveel km gaat zo'n riem eigelijk mee

std 16vtje loopt prima op 95 hoor.Dennis_16v schreef:gaat de motor daarvan niet pingelen?
gechipte niet meer...daar zal 98 in moeten in de meeste gevallen.
-
- Über-Spammer
mijne loopt enkel op 98, wel blueprint en gechipt door achterberg. maximaal 400-425km op een tank. en dat houd in 100 op de autoweg en continu bij 2000 toeren doorschakelen.
bij gechipte moet je gewoon 98 erin doen, dan weet je zeker dat het goed gaat

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
En toch vind ik de mijne 10x lekkerder lopen op 98.. op 95 tikt ie veel meer, en loopt minder lekker stationair..Haas schreef:std 16vtje loopt prima op 95 hoor.Dennis_16v schreef:gaat de motor daarvan niet pingelen?
gechipte niet meer...daar zal 98 in moeten in de meeste gevallen.
weet iemand hier toevallig hoe je die kleine zijpaneeltjes onder de deuren eraf haalt. heb het voorste stuk al los ,maar krijg het achterste stuk waar de riem ook naar binnen loopt niet los.
Dat valt tegen. Ik rij met een gechipt williams Achterberg blok. Daar red ik wel 500 km op de tank mee. En dat is niet met 100 op de snelweg en doorschakelen bij 2000 rpmJ-P-S schreef:mijne loopt enkel op 98, wel blueprint en gechipt door achterberg. maximaal 400-425km op een tank. en dat houd in 100 op de autoweg en continu bij 2000 toeren doorschakelen.

Die van mij zuipt 1 op 10 ongeveer (Euro 95) en dan rij ik nog rustig! Dus kan ongeveer 400 km met een tank doen, dan brandt het lampie nog net nie.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
ik zou op een volle tank omgeveer 400km kunnen rijden. alleen rij ik nog al veel op snelweg dus ga ik net niet proberen 

laat maar heb het al voor mekaar gekregen.jiggy schreef:weet iemand hier toevallig hoe je die kleine zijpaneeltjes onder de deuren eraf haalt. heb het voorste stuk al los ,maar krijg het achterste stuk waar de riem ook naar binnen loopt niet los.
-
- Über-Spammer
is je blok dan ook geheel aangepast? of enkel de chip?Dat valt tegen. Ik rij met een gechipt williams Achterberg blok. Daar red ik wel 500 km op de tank mee. En dat is niet met 100 op de snelweg en doorschakelen bij 2000 rpm
wat is trouwens de reden dat het koppelings pendaal van de clio zo zwaar is bij het intrappen??
-
misschien zijn binnekort je koppelingsplaten versleten.. ik heb er iig geen last van 

-
kabel vervangen schijnt ook soms een enorme verbeteriong te zijn heb ik wel eens gelezen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
nee dat sowieso niet want heb het zelfde met de nieuwe motor die er nu in ligt. en het is wel iets wat bij de clio hoort, maar dacht misschien dat er standaard een wat zwaardere drukgroep in zit van af de fabriek.Dennis_16v schreef:misschien zijn binnekort je koppelingsplaten versleten.. ik heb er iig geen last van
zou best kunnen. heb ook eens iets gelezen dat je het redelijk kon verhelpen door iets met je zuiger ringen te doen, maar dat lijkt me stug.kool schreef:kabel vervangen schijnt ook soms een enorme verbeteriong te zijn heb ik wel eens gelezen
-
of klaagt je vriendin ook al dat de koppeling zo zwaar isjiggy schreef:zou best kunnen. heb ook eens iets gelezen dat je het redelijk kon verhelpen door iets met je zuiger ringen te doen, maar dat lijkt me stug.kool schreef:kabel vervangen schijnt ook soms een enorme verbeteriong te zijn heb ik wel eens gelezen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
jah dat klopt die vindt het zwaar kutkool schreef:of klaagt je vriendin ook al dat de koppeling zo zwaar isjiggy schreef:zou best kunnen. heb ook eens iets gelezen dat je het redelijk kon verhelpen door iets met je zuiger ringen te doen, maar dat lijkt me stug.kool schreef:kabel vervangen schijnt ook soms een enorme verbeteriong te zijn heb ik wel eens gelezen?

zal wel eens kijken wat het beste is om het een beetje te verhelpen.Robke schreef:Het is pedaal.......
volgens mij zit er op de Megane coupé 2.0 16V een zogenaamde soft pedal conversion, misschien kun je die zo bij de dealer bestellen of op de sloop halen ofzo.