ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Florus

white gtt power schreef:men maat heeft toch 200 + pk op de wielen met zen 1400 cc'tje. heeft wel enkele mods meer :wink:
Bedoel je Seger?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ahh die R5..daar zijn wel meer dan enkele mods meer aan gebeurd wat ik van Maurice gehoord heb :worship:
white gtt power

ja zeker,

mja int vervolg zal ik men vragen en derg voor mij houden, want jullie hier denken toch maar altijd dat iedereen uit zen nek lult. ik ga geen
Laatst gewijzigd door white gtt power op zo 12 feb 2006 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert Turbo

Steven schreef: For the record: Er zijn trouwens meerdere 'bewezen' 200pk rijders op vrijwel standaard onderblok, hier in NL ja....
Job Turbo (jeroen) heeft met zijn 5je met 1400cc blokje 208pk bij 1.1 Bar.

Ook orgineel onderblok.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

white gtt power schreef:ja zeker,

mja int vervolg zal ik men vragen en derg voor mij houden, want jullie hier denken toch maar altijd dat iedereen uit zen nek lult. ik ga geen beweringen doen als het nie zo is hè!
He komop. niet gelijk je zo laten kennen.. De meesten die wat sceptich zijn, zijn zelf ook al wat langer bezig met een renault/GTT :wink:

Dus laten we het gezellig houden. En als er iets is. gewoon melden. wie weet kan de rest er ook nog wat van leren. (Y)

Gr.Frits
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik ben benieuwd
laat maar zien, de snelste van europa (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Car: M536

Toch zijn er ook een aantal die beter hun mond kunnen houden...
seger

hallo
kan hier eigenlijk mij iemand vertellen wat het verschil is tussen een gt turbo en een gt turbo coupe. Soms staat dat extra vermeld. Ik meen het ooit eens ergens gelezen te hebben?
white gtt power

ok , zeker gezellig houden, ik val niemand persoonlijk aan.

maar vorige keer wou ik een mooi topic openen waarin iedereen zen mods neerzette van zen 5 en prestaties, wat doen ze, ze sluiten men topic alvrens ik 1 antwoord krijg
reden, zo topics zaaien onrust en zorgen voor discussies die we hier niet willen! komaan, waarvoor dienen forums dan!
ik heb veel intresse in GTT'tjes, waar moet ik men info en gebruikservaringen anders halen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

RobertR19 schreef:
Steven schreef: For the record: Er zijn trouwens meerdere 'bewezen' 200pk rijders op vrijwel standaard onderblok, hier in NL ja....

Ook orgineel onderblok.
en blijft die heel?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

seger schreef:hallo
kan hier eigenlijk mij iemand vertellen wat het verschil is tussen een gt turbo en een gt turbo coupe. Soms staat dat extra vermeld. Ik meen het ooit eens ergens gelezen te hebben?
volgens mij waren dat af fabriek racevijfjes die in de 5 coupecup gebruikt werden net zoiets als de cliocup nu
correct me if i am wrong
white gtt power

Luco/Alpine-racer schreef:ik ben benieuwd
laat maar zien, de snelste van europa (Y)
ja die uitspraak was miss ongepast, maar bloedsnel is i wel. en nu komen er een dezer dagen nog wat extra mods bij, ze gaan toch mogen oppassen voor dit 5je op de strip.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik wens je echt succes
toch blijf ik erbij dat meer dan 200 pk uit 1400 cc niet heel blijft als je het regelmatig gebruikt
ja misschien als je maar een paar 100 km per jaar ermee rijd
maar een discussie hierover is zinloos en zou er graag bewijzen van zien dat het heel blijft (Y)
Robert Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:
RobertR19 schreef:

Ook orgineel onderblok.
en blijft die heel?
Jahoor rijd nog steeds. (nu staat hij in de stalling)
Maar voordat hij de stalling in ging, heb ik hem zien rijden.)
GerryTT

white gtt power schreef:ok , zeker gezellig houden, ik val niemand persoonlijk aan.

maar vorige keer wou ik een mooi topic openen waarin iedereen zen mods neerzette van zen 5 en prestaties, wat doen ze, ze sluiten men topic alvrens ik 1 antwoord krijg
reden, zo topics zaaien onrust en zorgen voor discussies die we hier niet willen! komaan, waarvoor dienen forums dan!
ik heb veel intresse in GTT'tjes, waar moet ik men info en gebruikservaringen anders halen.
Leek mij idd ook een leuk topic. Jammer dat het weggehaald is (N)
white gtt power

ja mijn droomtopic,

gewoon van idereen, alle mods die er gedaan waren + wat prestaties indien getest. ksnap echt niet wat er kan mislopen met zo een topic. heb zelfs pm gestuurd om em toch te openen opnieuw, maar de forum moderators vonden het zelfs bij nader inzien niet geschikt.
seger

Luco/Alpine-racer schreef:ik wens je echt succes
toch blijf ik erbij dat meer dan 200 pk uit 1400 cc niet heel blijft als je het regelmatig gebruikt
maar een discussie hierover is zinloos en zou er graag bewijzen van zien dat het heel blijft (Y)
Mijn gt werd tot voor enkele maanden dagelijks gebruikt en ik rijd ook oa naar Assen en heb daar 2.5 gereden. Tot nu toe bleef alles heel maar dan moet de wagen ook perfekt in het oog gehouden worden en zoals veel gt onder de olie hangen enz...
Dagelijks reed ik er wel 1.5 tot 1.7 bar mee onder de gasklep.
GerryTT

Luco, het is best mogelijk om 200+ uit een 1400tje te halen en ik zal het bewijzen ook :smoke: Maar alles hangt af van de besteurder. Een originele gtt rij ik binne 200mtr naat de klote als ik wil. Mensen net als Steven kunnen tig km rijden met een opgevoerde gt. Meestal ligt het aan het baasje :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

seger schreef:
Mijn gt werd tot voor enkele maanden dagelijks gebruikt en ik rijd ook oa naar Assen en heb daar 2.5 gereden. Tot nu toe bleef alles heel maar dan moet de wagen ook perfekt in het oog gehouden worden en zoals veel gt onder de olie hangen enz...
Dagelijks reed ik er wel 1.5 tot 1.7 bar mee onder de gasklep.
ja en hoeveel km reed je per jaar?
ik vind het knap dat die heel blijft
en je kan wel op 1,5 rijden maar gebruik je het ook daadwerkelijk
no offence hoor
maar ik ken er diversen die het getunede vermogen dagelijks gebruiken en dan gaat het toch vrij regelmatig kapot
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Als je met oude zooi begint is het vaak zo kapot ..
Begin je met nieuw spul en goed dan kan het zeker ff mee ...

Maar ik ben ook wel benieuwd of we nu praten over pk's aan de wielen of...?
En het koppel hoe is het daar mee ?

En punt twee krijg je het op de weg ?
De set up die ik nu heb is al lekker vlot maar alles kan gekker :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

GerryTT schreef:
Luco, het is best mogelijk om 200+ uit een 1400tje te halen en ik zal het bewijzen ook :smoke: Maar alles hangt af van de besteurder. Een originele gtt rij ik binne 200mtr naat de k*%$e als ik wil. Mensen net als Steven kunnen tig km rijden met een opgevoerde gt. Meestal ligt het aan het baasje :beer:
helemaal met je eens maar blijft zon blok (laat ik voorzichtig zijn) 75.000 km heel als je de pks daadwerkelijk gebruikt?
white gtt power

ik heb erbij gezeten op 1.5 bar, deze jonge kan sprinten niet normaal, hij laat zen auto in 1ste amper spinnen en schiet weg als een raket op gewone 185-60-13 bandjes.
je moet denken 200m op 8.5 sec, dan krijg je het vermogen toch op de baan lijkt me.
GerryTT

Ik hoop dat mijn blok straks 100k meegaat. En met mijn rijstijl denk ik wel wat meer km's te halen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

GerryTT schreef:Ik hoop dat mijn blok straks 100k meegaat. En met mijn rijstijl denk ik wel wat meer km's te halen
dan zal je een rustige rijstijl hebben en die 200 pk maar af en toe aanspreken dus?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Luco, ik denk dat je teveel aan circuit auto's denkt. Niemand rijdt de gehele dag vol vermogen. Een motor van de clio maxi bv moest om de 1000 km uit elkaar. :p
Florus

jochem de haas schreef:En punt twee krijg je het op de weg ?
Dat vraag ik me nu ook af,hoe krijg je het op de weg?,heb met de aanpassingen die ik nu heb al moeite in z'n 1ste versnelling :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:Luco, ik denk dat je teveel aan circuit auto's denkt. Niemand rijdt de gehele dag vol vermogen. Een motor van de clio maxi bv moest om de 1000 km uit elkaar. :p
nee niet alleen circuit
maar waarom een auto bouwen met meer dan 200pk en maar 2% van de tijd er gebruik van maken
en dat probeer ik uit te leggen
als je hem gebruikt waarvoor je hem bouwt gaat die nog geen 50.000 mee en dat geeft niemand toe
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ach 1 voordeel het is jou geld niet :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Florus schreef:
jochem de haas schreef:En punt twee krijg je het op de weg ?
Dat vraag ik me nu ook af,hoe krijg je het op de weg?,heb met de aanpassingen die ik nu heb al moeite in z'n 1ste versnelling :~
sperretje :D :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

jochem de haas schreef:Ach 1 voordeel het is jou geld niet :p
daar gaat het ook niet om jochem (Y)
geld moet nu eenmaal rollen :lol: :lol: :lol:
GerryTT

Luco/Alpine-racer schreef:
GerryTT schreef:Ik hoop dat mijn blok straks 100k meegaat. En met mijn rijstijl denk ik wel wat meer km's te halen
dan zal je een rustige rijstijl hebben en die 200 pk maar af en toe aanspreken dus?
Haha....NEE Goed warmrijden(twee keer de ven. aan horen slaan) Dan een uurtje gassen.... of twee :p En daarna minimaal 15 km rustig het blokkie af laten koelen. Moet jij es kijken hoelang je er plezier van hebt (Y)
GerryTT

En Ja.... Ik wil wel een keer tegen dat gele hok van jouw racen op het circuit :worship: Zal ik bewijzen dat je met 200+ kunt racen en daarna gewoon naar huis kunt rijden
GerryTT

Iemand sliks te leen? :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

je mag wel slicks van mij lenen hoor
14" of 15" (Y) (Y)
GerryTT

15" en die afspraak staat! Toch?
Gesloten