ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tijmen schreef:Nadat ik het stuur van Adinsx heb gezien en ik al wat mindere plekken op mijn stuur voelde ben ik maar overgegaan op een stuurwielhoes. Het ziet er niet uit en het is wel een erg dik stuur zo maar slijten zal het niet meer....
Ik ben dan ook blij met mijn z.g.a.n. stuurtje uit de UK

Zal binnenkort eens een foto maken van het stuur, tis niet zo zeer het leer dat compleet weg is, maar wel de linker thump.
Ik vind het er niet uitzien in ieder geval, dus dan moet er wat gebeuren hè

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jawel, hier in het dorp zit een bedrijf die daar in gespecialiseerd is, maar het probleem is dat die handgrepen niet los verkrijgbaar zijnRonnie schreef:Is het niet mogelijk om je bestaande stuur opnieuw te laten bekleden met een betere leersoort?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wel een schapenwolhoes he?Tijmen schreef:Beter voorkomen dan genezen....Tom schreef:en dat noem je een goede oplossing?
doe het dan ook goed
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik wil eigenlijk wel een K&N kit op de Clio zetten, wat meer geluid mag wat mij betreft wel.
Ik zat te kijken naar de 57A-610 maar ik kan er nergens prijzen van vinden. Iemand suggesties?
Ik zat te kijken naar de 57A-610 maar ik kan er nergens prijzen van vinden. Iemand suggesties?
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
beter een autostyle, +10pk!!!Tijmen schreef:Ik wil eigenlijk wel een K&N kit op de Clio zetten, wat meer geluid mag wat mij betreft wel.
Ik zat te kijken naar de 57A-610 maar ik kan er nergens prijzen van vinden. Iemand suggesties?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Volgens mij gaat het om de +Db en weet Tijmen dondersgoed dat er geen pk's bijkomen
Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter
Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last vanMaarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tijmen, doe nu eerst maar de middendemper er tussenuit halen.
Heb ik ook gedaan, en dat is een behoorlijk verslavend geluid.
Heb ik ook gedaan, en dat is een behoorlijk verslavend geluid.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De uitlaat blijft lekker zitten tot 'ie rot is, hij hangt mij daar prima. Voordeel van een K&N vind ik dat ik dan niet elke 20k dat ding hoef te vervangen.
Ohw ja, een bondje om het stuur had beter gepast bij het bondje aan de spiegel
, niet aan gedacht helaas....
Ohw ja, een bondje om het stuur had beter gepast bij het bondje aan de spiegel

hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nou inderdaadRonald1916V schreef:Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last vanMaarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja onder de bestuurdersstoel.DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waardeMaarten-Jan schreef:Nou inderdaadRonald1916V schreef:Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last vanMaarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilterzit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen

Toen in 2003 de phase 2 ineens 2.000 euro duurder werd, werd ESP wel standaard.Arno17 schreef:Ja onder de bestuurdersstoel.DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Geen ESP en ook geen Blauwe tand
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Ik deed heel erg mijn best maar M.J. was gewoon sneller dan mij! Best sneu voor mij, al zeg ik het zelf...Ronald1916V schreef:Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waardeMaarten-Jan schreef:Nou inderdaadRonald1916V schreef:Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last vanMaarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilterzit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen
)
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Wat zijn eigenlijk in grote lijnen de verschillen tussen de phase I, II en III? Phase III is 182 pk iig, ik heb het verder niet over uiterlijk.Tijmen schreef:Toen in 2003 de phase 2 ineens 2.000 euro duurder werd, werd ESP wel standaard.Arno17 schreef:Ja onder de bestuurdersstoel.DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Geen ESP en ook geen Blauwe tand
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Net wat Wouter zegt, jij had een handicap en dat was dat fluitje in je uitlaat...Tijmen schreef:Ik deed heel erg mijn best maar M.J. was gewoon sneller dan mij! Best sneu voor mij, al zeg ik het zelf...Ronald1916V schreef:Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waardeMaarten-Jan schreef:Nou inderdaadRonald1916V schreef:Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last vanMaarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilterzit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen
)

Kan me niet voorstellen dat het gat in de uitlaat zoveel verschil maakt, ik merkte er niet veel van eerlijk gezegd. Ik merk het eerder als het heel warm is en de aangezogen lucht dus vrij waardeloos
Ik hoorde toevallig dat in het laatst verschenen Alpine Magazine een heel goed stuk stond over alle verschillen tussen de verschillende phase's

Ik hoorde toevallig dat in het laatst verschenen Alpine Magazine een heel goed stuk stond over alle verschillen tussen de verschillende phase's

hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, dat was zeker een heeeel goed stuk in AM 54..... 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik had het er met Dirk Jan nog over Tijmen, maar jouw banden deden jou gewoon de das om. Ik kon zoveel harder door de bocht dat jij daar op het rechte stuk niet voor kon compenseren met die 10 pk meer 

Ik kon het 's ochtends toch aardig bijbenen tussen alle mannen op slicks. Maar als het echt warm werd dan deden de Pilots het niet best meer nee.Maarten-Jan schreef:Ik had het er met Dirk Jan nog over Tijmen, maar jouw banden deden jou gewoon de das om. Ik kon zoveel harder door de bocht dat jij daar op het rechte stuk niet voor kon compenseren met die 10 pk meer
Wat voor rubber reed jij dan op?
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Durex
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haha
Nee, ik had ook straatbandjes, Pirelli P5000, heerlijke band, gaf helemaal niks op het circuit, zelfs niet na lange tijd op de grens rijden
Helaas uit het programma, ze waren nog goedkoop ook (50 euro p/s).
Heb wel nieuwe bandjes nodig voor de voorkant, zit nu te kijken naar de pirelli P7, krijgt wel goede recensies en is met 60 p/s ook niet duur. Enigste nadeel aan Pirelli is het snelle slijten (20.000 - 30.000 km hooguit).

Nee, ik had ook straatbandjes, Pirelli P5000, heerlijke band, gaf helemaal niks op het circuit, zelfs niet na lange tijd op de grens rijden

Helaas uit het programma, ze waren nog goedkoop ook (50 euro p/s).
Heb wel nieuwe bandjes nodig voor de voorkant, zit nu te kijken naar de pirelli P7, krijgt wel goede recensies en is met 60 p/s ook niet duur. Enigste nadeel aan Pirelli is het snelle slijten (20.000 - 30.000 km hooguit).
Geheh, serieus?Arno17 schreef:Ja onder de bestuurdersstoel.DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Daar eerst maar eens even gaan kijken dan!


@ maarten kijk eens naar yokohamas s drive.
zijn zeer goed en niet duur.
ik rijdt er mee onder mijn gtt.
chris zet ze ook onder al zijn sportieve renaults.
zijn zeer goed en niet duur.
ik rijdt er mee onder mijn gtt.
chris zet ze ook onder al zijn sportieve renaults.
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ik rijd zelf met de pirelli p zero nero, met dank aan een tip van priyantha, heerlijk bandjes, ook nat, en ook op de ring houden die erg goed, slijten wel redelijk snel maar goed. Ook vrij stil en alles. Ik vind ze echt super.
En ik heb achterop goodyear eagle f1 liggen, die zijn vrij hard en maken ook wel wat herrie, maar slijten echt bijna niet, droog ook vrij veel grip alleen nat weer wat minder. Grote nadeel is de prijs, grote voordeel is dat het profiel er super mooi uitziet!
En ik heb de dunlop p7000 voorop gehad, droog wel redelijk, niet echt super veel grip zoals de pirelli's nu, nat gleden ze me wat snel en ze slipten met volgas nogal snel door vond ik, echt veel grip houden deden ze niet, opzich wel redelijk als gewone straatband maar ik was er niet kapot van.

En ik heb achterop goodyear eagle f1 liggen, die zijn vrij hard en maken ook wel wat herrie, maar slijten echt bijna niet, droog ook vrij veel grip alleen nat weer wat minder. Grote nadeel is de prijs, grote voordeel is dat het profiel er super mooi uitziet!
En ik heb de dunlop p7000 voorop gehad, droog wel redelijk, niet echt super veel grip zoals de pirelli's nu, nat gleden ze me wat snel en ze slipten met volgas nogal snel door vond ik, echt veel grip houden deden ze niet, opzich wel redelijk als gewone straatband maar ik was er niet kapot van.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Mark, ik ga ze in het vergelijk mee nemen
Rij nu lekker op winterbanden, dus is iets voor maart / april als de zomervelgen er weer op komen

Rij nu lekker op winterbanden, dus is iets voor maart / april als de zomervelgen er weer op komen
