ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en dat noem je een goede oplossing?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zo rijd ik tegenwoordig met bandenwarmers om de banden. Het ziet er niet uit en het rijd een beetje vreemd maar slijten doen de banden niet meer... :p
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tijmen schreef:Nadat ik het stuur van Adinsx heb gezien en ik al wat mindere plekken op mijn stuur voelde ben ik maar overgegaan op een stuurwielhoes. Het ziet er niet uit en het is wel een erg dik stuur zo maar slijten zal het niet meer....

Ik ben dan ook blij met mijn z.g.a.n. stuurtje uit de UK (Y)

Zal binnenkort eens een foto maken van het stuur, tis niet zo zeer het leer dat compleet weg is, maar wel de linker thump.

Ik vind het er niet uitzien in ieder geval, dus dan moet er wat gebeuren hè ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Is het niet mogelijk om je bestaande stuur opnieuw te laten bekleden met een betere leersoort?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ronnie schreef:Is het niet mogelijk om je bestaande stuur opnieuw te laten bekleden met een betere leersoort?
Jawel, hier in het dorp zit een bedrijf die daar in gespecialiseerd is, maar het probleem is dat die handgrepen niet los verkrijgbaar zijn |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Tom schreef:en dat noem je een goede oplossing?
Beter voorkomen dan genezen....
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tijmen schreef:
Tom schreef:en dat noem je een goede oplossing?
Beter voorkomen dan genezen....
wel een schapenwolhoes he?

doe het dan ook goed
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Ik wil eigenlijk wel een K&N kit op de Clio zetten, wat meer geluid mag wat mij betreft wel.

Ik zat te kijken naar de 57A-610 maar ik kan er nergens prijzen van vinden. Iemand suggesties?
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tijmen schreef:Ik wil eigenlijk wel een K&N kit op de Clio zetten, wat meer geluid mag wat mij betreft wel.

Ik zat te kijken naar de 57A-610 maar ik kan er nergens prijzen van vinden. Iemand suggesties?
beter een autostyle, +10pk!!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Daar heeft die wat aan? :~

Op ebay staan er een paar voor rond de 170 euro ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Volgens mij gaat het om de +Db en weet Tijmen dondersgoed dat er geen pk's bijkomen :wink:

Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Maarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last van :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tijmen, doe nu eerst maar de middendemper er tussenuit halen.

Heb ik ook gedaan, en dat is een behoorlijk verslavend geluid. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

De uitlaat blijft lekker zitten tot 'ie rot is, hij hangt mij daar prima. Voordeel van een K&N vind ik dat ik dan niet elke 20k dat ding hoef te vervangen.

Ohw ja, een bondje om het stuur had beter gepast bij het bondje aan de spiegel :p , niet aan gedacht helaas....
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last van :p
Nou inderdaad :smile: zit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Ja onder de bestuurdersstoel.

Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Maarten-Jan schreef:
Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last van :p
Nou inderdaad :smile: zit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen :lol:
Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waarde :p )
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Arno17 schreef:
DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Ja onder de bestuurdersstoel.

Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Toen in 2003 de phase 2 ineens 2.000 euro duurder werd, werd ESP wel standaard.
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:
Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last van :p
Nou inderdaad :smile: zit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen :lol:
Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waarde :p )
Ik deed heel erg mijn best maar M.J. was gewoon sneller dan mij! Best sneu voor mij, al zeg ik het zelf...
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Tijmen schreef:
Arno17 schreef:
DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Ja onder de bestuurdersstoel.

Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Toen in 2003 de phase 2 ineens 2.000 euro duurder werd, werd ESP wel standaard.
Wat zijn eigenlijk in grote lijnen de verschillen tussen de phase I, II en III? Phase III is 182 pk iig, ik heb het verder niet over uiterlijk.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

komt door het gaatje in de uitlaat?? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

in en uitlaat is anders 172 tov 182
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Tijmen schreef:
Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:
Ronald1916V schreef:
Maarten-Jan schreef:Hij hoorde met de circuitdag de hele tijd mijn clio achter hem brullen, nu gaat ie ook aan een ander luchtfilter :p
Dan moet ie een beetje doorrijden, dan heeft ie daar geen last van :p
Nou inderdaad :smile: zit ik daar met een 172 beetje een 182 op te duwen :lol:
Dan moet ie inderdaad helemaal doorrijden (al heeft heelhouden soms ook wel eens z'n waarde :p )
Ik deed heel erg mijn best maar M.J. was gewoon sneller dan mij! Best sneu voor mij, al zeg ik het zelf...
Net wat Wouter zegt, jij had een handicap en dat was dat fluitje in je uitlaat... :)
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Kan me niet voorstellen dat het gat in de uitlaat zoveel verschil maakt, ik merkte er niet veel van eerlijk gezegd. Ik merk het eerder als het heel warm is en de aangezogen lucht dus vrij waardeloos :evil:

Ik hoorde toevallig dat in het laatst verschenen Alpine Magazine een heel goed stuk stond over alle verschillen tussen de verschillende phase's (Y)
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ja, dat was zeker een heeeel goed stuk in AM 54..... :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Incl. een paar foutjes Tijmen.

Daar moet ik je nog even over mailen trouwens, zal het nog eens secuur doornemen :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik had het er met Dirk Jan nog over Tijmen, maar jouw banden deden jou gewoon de das om. Ik kon zoveel harder door de bocht dat jij daar op het rechte stuk niet voor kon compenseren met die 10 pk meer :)
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Maarten-Jan schreef:Ik had het er met Dirk Jan nog over Tijmen, maar jouw banden deden jou gewoon de das om. Ik kon zoveel harder door de bocht dat jij daar op het rechte stuk niet voor kon compenseren met die 10 pk meer :)
Ik kon het 's ochtends toch aardig bijbenen tussen alle mannen op slicks. Maar als het echt warm werd dan deden de Pilots het niet best meer nee.

Wat voor rubber reed jij dan op?
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Durex
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Haha :p

Nee, ik had ook straatbandjes, Pirelli P5000, heerlijke band, gaf helemaal niks op het circuit, zelfs niet na lange tijd op de grens rijden :)

Helaas uit het programma, ze waren nog goedkoop ook (50 euro p/s).
Heb wel nieuwe bandjes nodig voor de voorkant, zit nu te kijken naar de pirelli P7, krijgt wel goede recensies en is met 60 p/s ook niet duur. Enigste nadeel aan Pirelli is het snelle slijten (20.000 - 30.000 km hooguit).
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

Arno17 schreef:
DennisT schreef:Zit er op een Clio RS 172 phase II standaard een cd-wisselaar? Zo ja waar zit die? En ESP? Toevallig ook bluetooth icm Carminat navigatie?
Ja onder de bestuurdersstoel.

Geen ESP en ook geen Blauwe tand
Geheh, serieus?

Daar eerst maar eens even gaan kijken dan! (D) :evil:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ maarten kijk eens naar yokohamas s drive.

zijn zeer goed en niet duur.
ik rijdt er mee onder mijn gtt.

chris zet ze ook onder al zijn sportieve renaults.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ik rijd zelf met de pirelli p zero nero, met dank aan een tip van priyantha, heerlijk bandjes, ook nat, en ook op de ring houden die erg goed, slijten wel redelijk snel maar goed. Ook vrij stil en alles. Ik vind ze echt super. (Y)

En ik heb achterop goodyear eagle f1 liggen, die zijn vrij hard en maken ook wel wat herrie, maar slijten echt bijna niet, droog ook vrij veel grip alleen nat weer wat minder. Grote nadeel is de prijs, grote voordeel is dat het profiel er super mooi uitziet!

En ik heb de dunlop p7000 voorop gehad, droog wel redelijk, niet echt super veel grip zoals de pirelli's nu, nat gleden ze me wat snel en ze slipten met volgas nogal snel door vond ik, echt veel grip houden deden ze niet, opzich wel redelijk als gewone straatband maar ik was er niet kapot van.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Mark, ik ga ze in het vergelijk mee nemen (Y)
Rij nu lekker op winterbanden, dus is iets voor maart / april als de zomervelgen er weer op komen :)
Plaats reactie