ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Poeh... Da's veel geld, maar ze zitten dan ook wel heerlijk! :) Ik mis ze nog elke dag. 700 euro gaat me iets te ver, helaas. Anders had ik ze in mijn 5je gezet.
Riël
Über-Spammer

Zit toch tzelfde als R19 16v stoelen toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lionheart
Contacteer:

Merijn schreef:Poeh... Da's veel geld, maar ze zitten dan ook wel heerlijk! :) Ik mis ze nog elke dag. 700 euro gaat me iets te ver, helaas. Anders had ik ze in mijn 5je gezet.
Doe een leuk bod zou ik zeggen. Dan komen we er vast wel uit :)
Merijn
Über-Spammer

Riël schreef:Zit toch tzelfde als R19 16v stoelen toch?
No way... :) Willi-stoelen zijn über! (Y) De stof is 10 keer zachter en steviger. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de looks.

@Lionheart: Zie PM. (Y)
Calle

... lampje gevarenlicht schakelaar...

Ik heb even met de soldeerbout zitten spelen (voorzichtig) en er een nieuw lampje in gesoldeerd. Priegel werk, maar wel weer licht.

Ik heb alle lampjes van mijn dashboard ondertussen vervangen (mijn dash moest er toch uit voor de kachelradiateur), het is een kutwerkje, maar toch wel weer fijn in het donker.

... vage versnellingspook...

Waarschijnlijk is de veer direct onder de pook los geschoten of gebroken, als die los zit voelt het wat rammelig aan.

Een willy heeft toch ook een grotere spoorbreedte voor t.o.v. een 16V?
Lionheart
Contacteer:

@Merijn: je hebt PB :beer:
Merijn
Über-Spammer

Calle schreef:Een willy heeft toch ook een grotere spoorbreedte voor t.o.v. een 16V?
Klopt, 1,5 cm per kant, als ik me niet vergis.
Sanderrr

Frank M schreef:
Sanderrr schreef:Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
Waarom ben je dan op zoek naar een Williams?

my two cents:
Het hangt er een beetje vanaf met welke insteek je zo'n auto koopt. Voor mij is de Williams de grote jongensdroom. Alle technische problemen, de hoge aanschafkosten en andere problemen doen daar simpelweg gewoon niets aan af.
Een Clio16v met een snel blok en een Williams is wat mij betreft appels en peren.
Omdat het een Williams is :wink: Maar voor mensen die het puur voor de snelheid doen is dat een betere oplossing. Ik heb zelf tijdje een 16v gehad, dat was leuk, maar een Willy is toch anders. En dat wil ik nu :)
Sanderrr

-Ray- schreef:
Sanderrr schreef:
Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:

Die had ik dus ook zien staan. Hoef ik nu niet meer langs dan :wink: Heb van het weekend ook de Willy van MP uit Hoofddorp gereden en die had dus ook dezelfde puntjes. Roest bij achterschermen, stuur zat op een of andere manier ook niet goed (ik vond het voor geen meter rijden), rare geluiden vanaf 160 km/u, problemen met alarm (deuren niet met sleutel open te krijgen en starten met noodknopje), voorscherm stuk, stuurbekrachtiging liep op zijn einde en remmen vond ik ook niet helemaal ok.
Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
heb je zo hard gereden bij de proefrit? :D dan weet ik wel wie je bij je had :lol:
Neeh, hij was niet mee :lol: Waarschijnlijk hadden we dan ergens op de Driemerenweg stil gestaan, want de gebruikelijke Stevietest had hij niet overleefd denk ik :p
Haas
Car: Megane RS

:lol:

ah..dan weet ik nu ook welke sander jij bent :P
Sanderrr

Haas schreef::lol:

ah..dan weet ik nu ook welke sander jij bent :P
Shit, snel ff een mod vragen om mijn naam te veranderen :wink:
Haas

ik ben mod :D

die kunnen geen namen aanpassen overigens.. :P alleen riel en martijn van leeuwen :)
Lionheart
Contacteer:

Interieur is verkocht (aan ClioFreak) ! 8)
LotuzClioWilliams

Lionheart schreef:Interieur is verkocht (aan ClioFreak) ! 8)
Sheik the Mighty Clio Freak? :)
Steven
Car: M536

Sanderrr schreef:
-Ray- schreef:heb je zo hard gereden bij de proefrit? :D dan weet ik wel wie je bij je had :lol:
Neeh, hij was niet mee :lol: Waarschijnlijk hadden we dan ergens op de Driemerenweg stil gestaan, want de gebruikelijke Stevietest had hij niet overleefd denk ik :p
Whehe, voel je een auto nou goed aan de tand ofnie? :D
Gaan we zaterdag weer? Of heeft Ray nog wat te testen? 8)
-Ray-
Contacteer:

nee zaterdag ken ik niet, en zondag ben ik in greuning. pindakaasch
Immer wieder die verdammte Holländer
Sanderrr

Steven schreef:
Sanderrr schreef:
-Ray- schreef:heb je zo hard gereden bij de proefrit? :D dan weet ik wel wie je bij je had :lol:
Whehe, voel je een auto nou goed aan de tand ofnie? :D
Gaan we zaterdag weer? Of heeft Ray nog wat te testen? 8)
Ja, als het kan wel. Die Willy in Bodegraven staat nog te koop op MP. Heb hier al eerder gehoord dat die wel de moeite waard is. Is de eigenaar hier ook actief of weet iemand anders wat van die auto?
LotuzClioWilliams

Als je die maar niet gaat "testen". :(
frank_williams

Je bedoelt die van Maikel?
Staat ergens tussen de projecten :)

hier dus http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1574616
Sanderrr

LotuzClioWilliams schreef:Als je die maar niet gaat "testen". :(
Naja, het is een snelle auto die gemaakt is om ook snel te kunnen rijden. Als je interesse in een auto hebt, moet je wel weten wat hij doet als je ook daadwerkelijk snel rijdt. En we rijden hem heus wel netjes warm, het is geen golf tdi.
Die Willy waar ik afgelopen weekend in gereden hebt, gaf bij 160 km/u een hoop rare geluiden. Zou erg zuur zijn als je pas achter komt als je hem gekocht heb.
Ik neem aan dat er hier genoeg mensen zijn die hun auto ook af en toe flink op hun staart trappen. Dus waarom in een testrit niet?
Steven

LotuzClioWilliams schreef:Als je die maar niet gaat "testen". :(
Net alsof wij ff zo'n ding komen afraggen :p
Zeker bij een particulier gaat dat ook zo makkelijk :D

Ik test een auto gewoon waar ie voor gemaakt is, niet om ff van de omgeving te genieten.
Sanderrr

Frank M schreef:Je bedoelt die van Maikel?
Staat ergens tussen de projecten :)

hier dus http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1574616
Aha, dank u :beer:
LotuzClioWilliams

Tuurlijk moet je de wagen uitproberen, maar dat is niet helemaal de indruk die jullie hier achterlieten.

Als je echt op zoek bent naar een mooie, goede Williams moet je zeker die van Maikel gaan bekijken. Die is meer waard dan waarvoor hij laatst te koop stond.
Steven

Jah wij gaan wel es gierend een rotonde over en dan liggen we helemaal slap, oeh what a crime (S)
Haas

ken niemand die dat geen lol vind :P ;)
SheikValver

LotuzClioWilliams schreef:
Lionheart schreef:Interieur is verkocht (aan ClioFreak) ! 8)
Sheik the Mighty Clio Freak? :)

:@ neuhhhhh niet aan mij, was net te laat
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Haas schreef:ken niemand die dat geen lol vind :P ;)
Mn moeder is er nooit zo blij mee :lol:
PATRICK-CLIO

accu-tipje

ik heb met me dikke hoofd het lampje een keer binnen aan gelaten sindsdien is me accu brak. Hij heeft nu geen zin om te starten hehe ( wat een armoede) Heeft iemand een idee wat goede accus zijn die niet snel leeg gaan etc etc/ prijs......

thanks alvast
PATRICK-CLIO

accu-tipje

ik heb met me dikke hoofd het lampje een keer binnen aan gelaten sindsdien is me accu brak. Hij heeft nu geen zin om te starten hehe ( wat een armoede) Heeft iemand een idee wat goede accus zijn die niet snel leeg gaan etc etc/ prijs......

thanks alvast
Haas

in principe, als je ze netjes behandeld gaan ze lang zat mee.. Dus geen lampen aan laten staan :p niet om de twee minuten vol vermogen vragen, dus ook regelmatig lange stukken rijden om m max op te laden enz.
prijs voor een willi accu? denk iets van 5 a 6 tientjes. Excl montage dan :)
Strijder

Het zal de ouderdom zijn die van mij was na drie jaar alweer vervangen laatst. Denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt welk merk je neemt.
PATRICK-CLIO

thx haas en stijder

hij was bang in het donker toen had ik het lampje maar aan gelaten.

Ik rij overigens ook niet super veel maar als ik rij dan is het wel een eindje.....weetje misschien een goed merk...nu zit er varta in..
Haas

hmz...drie jaar is wel erg snel, maar weet niet hoeveelkm je per jaar rijd?
Haas

varta is prima shit hoor!

had er in mijn S een van renault zelf, ook niet stuk te krijgen...3.5 jaar gereden en nooit 1 ding aan gemerkt. Denk dat t niet heel veel uitmaakt wat betreft merk..
PATRICK-CLIO

thx,

haal van de week wel een varta geval

is het verstandig om een zwaardere accu te nemen of slaat dat nergens op? ivm audio, alarm.
Gesloten