ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mwa, die overgang naar 'rete snel' zit er inderdaad bij 5000tpm, dan wordt de nokkenas namelijk versteld, in ieder geval daarbij in de buurt.

Bij normaal gebruik kom ik daar overigens nauwelijks, hooguit als ie lekker warm is en ik even wil genieten :p


Mag ik als derde even het gel*l over de 3e versnelling ontkrachten? ;)
Dat slaat nergens op inderdaad.

Tja, de RS is onder de 3000tpm erg goed te rijden, je komt met gemak mee met het verkeer. Boven de 5000tpm veranderd het karakter inderdaad behoorlijk, maar ik vindt het héérlijk :)


Weer een ervaring rijker Dolf (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Weet nog wel dat ik daar in het begin van onder de indruk was maar als je er eenmaal aan gewend bent valt het wel mee :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Patrick.B schreef:@martijn, mag ik even zeggen dat je erg aan het zeuren bent de laatste paar dagen.

Tuurlijk hoopt hij niemand zoiets erg toe.

Je kan wel mod zijn maar je kan ook normaal doen.
dat snap ik ook wel.

dus omdat ik mod ben mag ik niet posten wat ik denk? ik typte gewoon wat ik vond van die opmerking, heeft niets met mod te maken..

maar inderdaag was het wat overdreven..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dolf jans schreef:Arno hoe verhoudt zich de Twingo II RS ten opzichte van de Clio II & III RS?
Weet iemand of de Twingo II RS Cup verkocht gaat worden in Nederland?
Verkeerde topic, I know. Effe dan. :wink:
Qua wegligging beter dan de Clio RS, kan niet oordelen over de Clio III, maar de Clio III phII die ik één dagje heb mogen lenen was feller en minder nerveus dan de Clio II en Twingo RS....ietwat meer comfort zeg maar.

De Twingo RS Cup gaat het hier niet worden ben ik bang.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Adinsx schreef:Mwa, die overgang naar 'rete snel' zit er inderdaad bij 5000tpm, dan wordt de nokkenas namelijk versteld, in ieder geval daarbij in de buurt.
Nou dacht ik altijd dat die nokkenasverstelling continue variabel was. Ik dacht altijd dat, gegeven het feit dat 'ie een dubbel lucht-inlaattraject heeft, de grote luchtklep zo rond de 5000rpm open gaat. Wat is het nou?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

nokkenas verhaal, dat is het.

ff quote van mezelf in oude post:
The Renault Sport engine belongs to the ‘F’ family of engines. This unit benefits from the very latest innovations from Renault: valve timing using roller cam followers to reduce friction, tubular camshafts for an 800g weight saving and compactness thanks to redesigned accessory mountings.

This engine also incorporates two-position inlet valve timing. The system provides two settings for opening and closing the inlet valves and enhances both cylinder filling and torque output at mid-range speeds, without affecting power output at full load and at high speed.

Renault Sport’s engineers achieved the power gains in the 2.0-litre engine by enhancing the flow of gas in the air intake manifold. The goal was to enable cylinders to inhale the largest possible quantity of air/petrol mixture, in order to increase the engine’s specific power output.

To increase the performance of the base 2.0-litre engine Renault Sport’s engineers made the following modifications:

The aluminium inlet manifold has been increased in length with a plenum volume increased from 3 to 4.8 litres to match the high speeds achieved by this unit.

The profile and section of the cylinder head ducts were machined by Mecachrome.

The valves, made from Nimonic (75% Nickel, 25% Chrome and Titanium), retain their former dimensions but offer resistance to high temperatures.

The platinum electrode spark plugs ensure more reliable spark generation and better mixture ignition. The life of the plugs is extended to 120,000 km.

Valve timing has been changed. Valve overlap is increased to achieve greater power output at high speed, while the reduced overlap permitted by the variable valve timing at low speeds increases flexibility and idling stability.

A special four-in-one tubular exhaust manifold feeds into two catalytic converters mounted side by side. This speeds the flow of gases through the stainless steel exhaust sytem and avoids back pressure as they exit the engine.
With a capacity of 1998cc, this engine develops its maximum power of 124kW at 6,250rpm, with maximum torque reaching 200Nm at 5,450rpm. To ensure smooth, pleasurable driving, 85% of maximum torque is available in a range extending from 2,500 to 6,500rpm and 95% of maximum power kicks in at 5,800rpm, with little power loss beyond 6,250rpm.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Maarten-Jan schreef:De overgang bij 5000 rpm vind ik wel mee vallen, hij gaat dan wel serieus trekken maar de overgang is in mijn ervaring niet heel abrupt.
Dat van de 3e is idd gelul.
MJ, misschien was het motorisch wel geen representief exemplaar.
Het was echt serieus BAM !! bij 5000 ineens volle kracht vooruit.
Net als heel vroeger bij de BMW 2002 turbo (Ja, daar heb ik ooit in de zeventiger jaar een paar honderd kilometer mee mogen rijden).
Een en ander overeenkomend met het interessante verhaal van Arno over de bouw en karaktereigenschappen van de motor.
Zou me echter niet verbazen wanneer er goedkooppoo benzine inzat, het geluid was niet echt fraai,. Het stuur stond scheef, de wielen waren niet goed gebalanceerd, kortom niet echt met liefde onderhouden dus wellicht ook niet het beste in de tank, hoe mooi de auto ook was.......
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

In mijn ervaring is de vermogens opbouw wel progressief, maar niet heel extreem. In het het verhaal van Arno kun je ook zien dat een vrij groot deel van het koppel over een groot deel van het toerenbereik beschikbaar is :) Benzine maakt een hoop uit inderdaad, heb het wel eens getest voor de gein. 98 is toch het beste :)

BMW 2002 is wel een bijzondere auto (Y)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Maarten-Jan schreef:In mijn ervaring is de vermogens opbouw wel progressief, maar niet heel extreem. In het het verhaal van Arno kun je ook zien dat een vrij groot deel van het koppel over een groot deel van het toerenbereik beschikbaar is :) Benzine maakt een hoop uit inderdaad, heb het wel eens getest voor de gein. 98 is toch het beste :)

BMW 2002 is wel een bijzondere auto (Y)
HEhe, eindelijk eens iemand die het belang van goede benzine inziet! :worship:
Mijn 1600 loopt niet voor niets mierenzoet en zijdezacht..... :)

voor mij alleen:
BP ultimate
Shell V-power
Shell V-power Racing (alleen in Duitsland verkrijgbaar)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Priyantha schreef:Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
Jongen, daar is werkelijk geen antwoord op te geven.
PRIMAN, da's zoooooo subjectief. Daar zijn geen twee meningen gelijk over te vinden. Pure gevoelskwestie...........
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar het verschil tussen die beide zou toch wel duidelijk moeten zijn ?
Maarja ach, ik vroeg het mij ook alleen maar af :lol:
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Maarten-Jan schreef:In mijn ervaring is de vermogens opbouw wel progressief, maar niet heel extreem. In het het verhaal van Arno kun je ook zien dat een vrij groot deel van het koppel over een groot deel van het toerenbereik beschikbaar is :) Benzine maakt een hoop uit inderdaad, heb het wel eens getest voor de gein. 98 is toch het beste :)

BMW 2002 is wel een bijzondere auto (Y)
Vriend van mij heeft 8 jaar een 2002 turbo in bezit gehad en daar heb ik zeer regelmatig mee gereden. Het turbo gat in zo'n ding was eerder een ravijn en de boost die dat ding gaf was in combinatie met het antieke onderstel bijna angstaanjagend :evil: . Tot nu toe de meest heftige auto die ik ooit heb gereden en ik ben aardig wat gewend ondertussen.

Een Clio Sport die zo'n dreun geeft is duidelijk niet in orde.
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Priyantha schreef:Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
Ik heb ze allebei op dezelfde dag kunnen rijden en ik vind het verschil niet zo groot op de normale weg. Oncomfortabel zijn ze allebei zeker niet. Een Twingo RS Cup, das net een skippy bal!
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Tijmen schreef:
Maarten-Jan schreef:In mijn ervaring is de vermogens opbouw wel progressief, maar niet heel extreem. In het het verhaal van Arno kun je ook zien dat een vrij groot deel van het koppel over een groot deel van het toerenbereik beschikbaar is :) Benzine maakt een hoop uit inderdaad, heb het wel eens getest voor de gein. 98 is toch het beste :)

BMW 2002 is wel een bijzondere auto (Y)
Vriend van mij heeft 8 jaar een 2002 turbo in bezit gehad en daar heb ik zeer regelmatig mee gereden. Het turbo gat in zo'n ding was eerder een ravijn en de boost die dat ding gaf was in combinatie met het antieke onderstel bijna angstaanjagend :evil: . Tot nu toe de meest heftige auto die ik ooit heb gereden en ik ben aardig wat gewend ondertussen.

Een Clio Sport die zo'n dreun geeft is duidelijk niet in orde.
Tijmen, zo langzamerhand krijg ik de indruk dat ik nog een keer moeten rijden met een ander exemplaar. Dank voor je meedenken. Dolf (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Heb gereden een Clio III ph II en heb zelf een Clio II RS ph II gehad.

In volgorde van comfort ( als je dat nog zo kan noemen)

Clio RS III
Clio RS II




Twingo RS met cupchassis.

En boost heb ik bij beide niet zo ervaren, wel is de Clio II heftiger dan de Clio III heb ik het idee.

De Twingo heeft na aanpak van Fastchip een beter gespreid vermogens opbouw.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Arno17 schreef:Heb gereden een Clio III ph II en heb zelf een Clio II RS ph II gehad.

In volgorde van comfort ( als je dat nog zo kan noemen)

Clio RS III
Clio RS II




Twingo RS met cupchassis.

En boost heb ik bij beide niet zo ervaren, wel is de Clio II heftiger dan de Clio III heb ik het idee.

De Twingo heeft na aanpak van Fastchip een beter gespreid vermogens opbouw.
Arno, wanneer ik jou zo hoor en geld en vormgeving zou geen rol spelen
dan zijn mijn volgende aankoop een Twingo RS met Eibach verlagingsveren en fastchipbehandeling zijn.......
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Priyantha schreef:Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
Ik heb een Clio III RS ph2 Cup en die is wel redelijk stevig geveerd/gedempt, maar niet oncomfortabel. Een normale RS, zonder cup onderstel, zou een flinke stap zachter moeten zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik vind die "boost" zo rond de 5000rpm helemaal niet zo uitgesproken. Ook niet bij de vorige RS-en(Clio II ph2 en ph3) die ik gehad heb. Wel is het natuurlijk zo dat je boven de 5000rpm moet zijn als je vol vermogen wil hebben, maar dat lijkt me logisch voor een atmosferische race-motor. Dan klinkt 'ie ook het lekkerst. Kortom, ik begrijp het probleem eigenlijk niet...
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

#Ron# schreef:
Priyantha schreef:Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
Ik heb een Clio III RS ph2 Cup en die is wel redelijk stevig geveerd/gedempt, maar niet oncomfortabel. Een normale RS, zonder cup onderstel, zou een flinke stap zachter moeten zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik vind die "boost" zo rond de 5000rpm helemaal niet zo uitgesproken. Ook niet bij de vorige RS-en(Clio II ph2 en ph3) die ik gehad heb. Wel is het natuurlijk zo dat je boven de 5000rpm moet zijn als je vol vermogen wil hebben, maar dat lijkt me logisch voor een atmosferische race-motor. Dan klinkt 'ie ook het lekkerst. Kortom, ik begrijp het probleem eigenlijk niet...
Er is ook geen ' probleem' Ron. :smile:
Het was mijn eerste keer met een RS en vond de RS nogal heftig van kiet gaan bij 5000 toeren vergeleken bij m'n 1.6je die een voor het gevoel veel vlakker koppel en vermogenskromme heeft.
Dat laatste maakt het 'met het gas sturen' iets gemakkelijker. :)
Bovendien werd al gezegd dat de abrupte overgang ook te maken zou kunnen hebben met de staat van de motor; hoe bereden en onderhouden (fris luchtfilter?) in die 118.000 km en welke benzine in de tank?

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik kan me voorstellen wat je bedoeld maar vind het verhaal rond de benzine,onderhoud en luchtfilter tamelijk onzinnig. Ook al zit er 95 in, bij 118 zal die geen pk's verliezen of anders reageren. Ik heb zelf nogal ervaring met de RS en de brutale overgang ligt gewoon aan je schakelgedrag omdat je geen ervaring hebt met dit soort auto. De koppeling is een pak strakker en grijpt er veel harder in, dit is een kwestie van gewoon worden. Eens je dit onder de knie hebt kan je er ook normaal mee koppelen/rijden.

Een vergelijk maken met de 1.6 is volledig uit den boze. Heb zelf ook een 1.6 16v als daily en er is geen vergelijk, op geen enkel gebied.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

-jo- schreef:Ik kan me voorstellen wat je bedoeld maar vind het verhaal rond de benzine,onderhoud en luchtfilter tamelijk onzinnig. Ook al zit er 95 in, bij 118 zal die geen pk's verliezen of anders reageren. Ik heb zelf nogal ervaring met de RS en de brutale overgang ligt gewoon aan je schakelgedrag omdat je geen ervaring hebt met dit soort auto. De koppeling is een pak strakker en grijpt er veel harder in, dit is een kwestie van gewoon worden. Eens je dit onder de knie hebt kan je er ook normaal mee koppelen/rijden.

Een vergelijk maken met de 1.6 is volledig uit den boze. Heb zelf ook een 1.6 16v als daily en er is geen vergelijk, op geen enkel gebied.
Wat een gelul :gun:
Wie zegt dat ik schakelde op het moment van de vermogenswinst?
Heb verleden jaar nog een jaartje met een Impreza WRX gestuurd dus ben wel wat gewend. Koppeling is helemaal niet strak, een poesie vergeleken met de WRX. Volgens mij heb je nog een kater van gisteravond Jo want je lult maar wat zonder te weten waar het over gaat........
Bovendien is m'n 1.6 dusdanig verbouwt dat ik rondjes draai om jou 'daily' :D
:)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dolf jans schreef: Wat een gelul :gun:
ik ben dan ook een lul...
dolf jans schreef:Heb verleden jaar nog een jaartje met een Impreza WRX gestuurd dus ben wel wat gewend. Koppeling is helemaal niet strak, een poesie vergeleken met de WRX.
ga je nu ook met een impreza vergelijken?
dolf jans schreef:Bovendien is m'n 1.6 dusdanig verbouwt dat ik rondjes draai om jou 'daily' :D

Wauw...als je dat spannend vind moet je dat zeker doen.Denk eerder dat je iets teveel naar Ken Brock gekeken hebt.
dolf jans schreef:Volgens mij heb je nog een kater van gisteravond Jo want je lult maar wat zonder te weten waar het over gaat........
Als er hier iemand een kater heeft zal jij het wel zijn, hieronder staan jouw eigen woorden ivm vergelijkingen.
dolf jans schreef: Het was mijn eerste keer met een RS en vond de RS nogal heftig van kiet gaan bij 5000 toeren vergeleken bij m'n 1.6je die een voor het gevoel veel vlakker koppel en vermogenskromme heeft.
Dat laatste maakt het 'met het gas sturen' iets gemakkelijker. :)
Bovendien werd al gezegd dat de abrupte overgang ook te maken zou kunnen hebben met de staat van de motor; hoe bereden en onderhouden (fris luchtfilter?) in die 118.000 km en welke benzine in de tank?
Maar goed, wat jij wil hoor. :~
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tussen 95 en 98 kan je wel verschil merken maar dat is meer hoe "mooi" die loopt. Het zal vast 1,5 pk schelen (dat 98 aanbevolen staat er niet voor niets op) maar daaraan merk je niet dat er 95 inzit. Koppeling is wel degelijk strak, heb een keer in een stukje gereden in een sti, daar zit maar weinig verschil in.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ben inderdaad ook van mening dat vergelijk met een 1.6 16V volkomen mank gaat, al heb je nog zo veel gedaan aan de wegligging.

Met het gas spelen in de bochten is gewoon een kunstje dat je kan leren met elke auto.

Maar ik weet nog goed dat ik mijn 1.6 16V had ingeruild en de eerste keer de snelweg opdraaide met de RS, precies ook het punt waar ik met de 1.6 altijd vol door heen kon.
Met de RS kon dat niet omdat mijn snelheid veeeel te hoog lag.

De grijns op mijn smoel had je toen moeten zien terwijl ik in 3 vol doorhaalde.
Zat in een zucht op de 170, daar waar de 1.6 alles uit de kast moest halen om de 150 aan te tikken.

Subbie WRX is natuurlijk weer van hele andere orde.

Maar goed Dolf, je punt is duidelijk........koop gewoon een Twingo RS. :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik ga mee met Maarten, 98 maakt vooral het verschil stationair en op hoge toerentallen, dus als je echt de max eruit wil halen.

Op VpowerRace loopt ie zelfs nog wat beter.

Ik tank overigens ook alleen maar officiële Ron98. Dus geen Vpower in NL.
Altijd BP-Ultimate dus (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Moet toegeven dat ook ik de extra boost bij 5000 toeren wel mee vind vallen (3 RS phase 1 cup). Het is wel zo dat bij een normale(re) auto de puf er dan volledig uit is en bij de Cliko merk je dan nog een extra "versnelling", maar niet echt een stevige duw in de rug.

Kan ook zijn dan ik er aan gewend ben, maar ik vind het wel meevallen. Wat ook al eerder is aangegeven, bij het dagelijks gebruik kom je in dat toerenbereik eigenlijk haast nooit (tenminste: ik niet, ben niet zo aan het trappen in de file :lol: ).

Over het cup onderstel: ja het is stug maar niet echt oncomfortabel. In eerste instantie werd men er ook voor gewaarschuwd dat er haast niet mee te rijden zou zijn als dagelijks vervoer (staat ergens nog een video review online van een autoblad). Maar toen ik voor de proefrit de straat uit stuiterde bij VkV in Rotterdam (en die straat is slecht) viel dat mij behoorlijk mee. Moet wel toegeven dat ik altijd verlaagde auto's heb gereden, dus echt comfort ken ik niet :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Je raakt er aan gewend hoor ;)
Heb ik inderdaad ook. Terwijl ik vrolijk door trek naar 7000rpm, zit m'n zwager al met z'n maag in de keel.

Daarna omgewisseld, en als bijrijder, merk je zelf veel meer de power die dan vrij komt. (Y) Wat dat betreft laat ik m'n vriendin ook zo nu en dan rijden. (Lees BOB'en) Gewoon weer even dat gevoel op doen van de eerste proefrit 2 jaar terug ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik pak s zomer's wel eens een weekje de 19 ipv de RS, vind die auto altijd erg fijn om te rijden voor het betere bochtenwerk. Maar als ik dan weer in de RS stap dan komt inderdaad weer het gevoel van de proefrit terug :smile:
Ook merk je dat de remmen "iets" beter zijn :p
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Adinsx schreef:Ik ga mee met Maarten, 98 maakt vooral het verschil stationair en op hoge toerentallen, dus als je echt de max eruit wil halen.

Op VpowerRace loopt ie zelfs nog wat beter.

Ik tank overigens ook alleen maar officiële Ron98. Dus geen Vpower in NL.
Altijd BP-Ultimate dus (Y)
Goeie aanvulling, VPower NL alleen in noodgevallen wanneer je er niet op vertrouwt dat er BP in de buurt is en je ' echt nodig moet' ..... :wink:
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Jo beste jongen en geen lul(letje), je maakt je slogan niet waar.... :)

Wanneer iemand aan de schijt is wil dat niet zeggen dat ie in het algemeen een schijtbak is...... :bang:

NOGMAALS: wanneer ik ga proefrijden dan is mijn Clio de referentie (Waar moet ik het anders mee vergelijken).
Vervolgens kijk de naar de plussen en minnen ten opzichte van die referentie.
Daaruit bleek dat ik niet genoeg redenen had om te kiezen voor die RS.
Vervolgens kwam ik er via onze diverse vrienden hier achter dat die RS misschien wel niet het goede voorbeeld
van een RS was.
Daar zijn we wat verder over gaan filosoferen. Get the picture JOMAN??

Nog bedankt voor de tip gewoon te gaan proefrijden, zonder meer een interessante ervaring..........
(om nog lang over na te praten is gebleken :wink:)

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Adinsx schreef:Ik hoop nog steeds op iemand die zijn 182 plat rijdt met dit weer zodat ik dat stuur kan overnemen, mits die niet zo afgetakeld is als de mijne...
je hebt pm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb het gezien :)

Je hebt ook al een PM terug. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Paar plaatjes spammen van deze zeldzame kleur

[img]http://farm4.static.flickr.com/3080/285 ... f34c_o.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3026/285 ... 9d65_o.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3276/285 ... f2a0_o.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3098/285 ... 506e_o.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3268/285 ... 06e4_o.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2325/239 ... 05cf_o.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2111/239 ... b780_o.jpg[/img]

Sowieso, voor de plaatjesliefhebbers, ga naar Flickr.com, gebruik Clio RS of Clio 182 of 172 of 197 o.i.d. als zoekterm en je krijgt pagina's vol met mooie kiekjes.
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

Tijmen schreef:
Priyantha schreef:Hoe (on)comfortabel is zo'n Clio 3 RS met CUP onderstel eigenlijk ? :D
Op sommige sites lees ik weer dat een standaard 3RS al keihard is op sommige juist weer niet, wat is het nou ? >)
Ik heb ze allebei op dezelfde dag kunnen rijden en ik vind het verschil niet zo groot op de normale weg. Oncomfortabel zijn ze allebei zeker niet. Een Twingo RS Cup, das net een skippy bal!
Wat betreft de Clio er is verschil merkbaar maar oncomfortabel kan je het niet noemen.
Het is natuurlijk ook wat je zelf prettig vindt.
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

dolf jans schreef:Jo beste jongen en geen lul(letje), je maakt je slogan niet waar.... :)

Wanneer iemand aan de schijt is wil dat niet zeggen dat ie in het algemeen een schijtbak is...... :bang:

NOGMAALS: wanneer ik ga proefrijden dan is mijn Clio de referentie (Waar moet ik het anders mee vergelijken).
Vervolgens kijk de naar de plussen en minnen ten opzichte van die referentie.
Daaruit bleek dat ik niet genoeg redenen had om te kiezen voor die RS.
Vervolgens kwam ik er via onze diverse vrienden hier achter dat die RS misschien wel niet het goede voorbeeld
van een RS was.
Daar zijn we wat verder over gaan filosoferen. Get the picture JOMAN??

Nog bedankt voor de tip gewoon te gaan proefrijden, zonder meer een interessante ervaring..........
(om nog lang over na te praten is gebleken :wink:)

8)

En toch is er een behoorlijke extra duw in de rug! (Wel iets anders dan de standaard lineaire vermogenskromme;) )
Nu ben ik dat wel gewend, na rallye te hebben gereden (Die deed niks onder de 5000 tpm) maar het is meer een extra vermogen treetje, geen turbo gat idee, dat is meer rallye-eigen;)

Verder, je zoekt een RS? gewoon doen! Ik vind hem echt supers!!

(Overigens is er bij mij weinig verschil tussen 98 of 95,
98 merk ik vooral stationair...
Plaats reactie