ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Diesel heeft voor dagelijks gebruik best een hoop voordelen. En de hedendaagse diesels rijden echt prima. Maar het geluid, het gevoel, de geur, de beleving zal voor mij toch niet snel een mooie benzine motor overtreffen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nee dat sowieso niet, er zit geen emotie in. Maar het rijdt gewoon fijn, niks terugschakelen gewoon gas geven bij 90 en je zit zo op 130/140.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mijn safrane ook?
Vind die vergelijking altijd nog maar zo zo. Als je auto' s naast mekaar zet is een diesel zelden in het voordeel of het moet echt 'out of the league' zijn. Het hoge koppel wordt vaak afgevangen door een wat langere overbrenging wat de duur van de trekkracht ook verkort. In the end heb je nauwelijks wat gewonnen tov een soepele benzine. Laat staan een potentere benzine. Diesel = marketing :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

1op22

haal dat maar is met een benzine, laat staan met een gasboot riel

dat is de hoofdreden van diesel in mijn ogen

alles valt in het niets als je verbruik vergelijkt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik kijk enkel naar de kosten, waar kom jij nu mee?
Wat heb ik aan laag verbruik met een hoge brandstofprijs en belasting hier?

Tuurlijk, een Clio DCi zal goedkoper rijden, maar ik weet dat Ollie een clio 1.6 16v op LPG heeft gehad, en die kies ik 100x voor die DCi.

Wijs mij eens een diesel in maatje safrane aan die goedkoper rijdt?

De rekensom heb ik nu al duizend keer gemaakt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

clio bij zuinig gebruik: 2000km:20L=100L x 1,30E=130 euro voor 2000km

saf. bij zuinig gebruik: 2000km:10L=200 x 0,65E=130 euro voor 2000km
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

10 km red je niet :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

1:20 met een dci ook niet :wink:

edit: wegenbelasting zal ook niet veel schelen tussen beide, echter heb je met een safrane wel een stuk meer auto dan die clio...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En dubbel gewicht. Nagaan wat een vergelijkbare auto doet :p
1:8 is realistischer ja.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tutuur schreef:1:20 met een dci ook niet :wink:

edit: wegenbelasting zal ook niet veel schelen tussen beide, echter heb je met een safrane wel een stuk meer auto dan die clio...
Ik rij gemiddeld 1 op 20 anders zonder als een bejaarde te rijden :)
en dan niet eens een cliko maar een laguna.

De laguna II phase II van mij pa doet op de autobahn 1 op 18,5 met 170 op de cruise control. Doe dat maar eens met een benzine, laat ik het toerental van 2800 toeren bij die snelheid nog even buiten beschouwing.

Dat een 2.5 dat ook nog wel lukt vanuit de 5 bij 90 geloof ik wel, maar ik vergelijk het met een 2.0 / 1.8 16v. Zelfde klasse.

Ik heb niets tegen gas verder, ik weet hoe een laguna op lpg rijdt, en dat is best goed. Maar het elke 300 km tanken is kwalitatief uitermate teleurstellend, het toerental bij 120 is ook niet prettig. Doe dan maar diesel, 1050 km op een tank, 2800 toeren bij 120. Met een lag II of III met zesbak zelfs 2200 toeren bij 120. Kom daar maar eens aan met een benzine/lpg.

Voor reizen / veel kilometers prefereer ik toch echt een diesel. Zodra het sportief gebruik wordt is het uiteraard andersom.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zullen we maar weer ontopic gaan? :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

wij vs ontopic 0-1 :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Deal :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maarten-Jan schreef:
tutuur schreef:1:20 met een dci ook niet :wink:

Voor reizen / veel kilometers prefereer ik toch echt een diesel. Zodra het sportief gebruik wordt is het uiteraard andersom.

Helemaal mee eens sinds oktober vorig jaar, nu maar inderdaad weer OT... :smoke:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
ja dat haal ik, rij naar mijn werk op 80 wegen (24km), als je snelweg gaat rijden haal je het inderdaad niet, haal in de winter met gemak 1:21,5 (mijn boordcomputer staat dan op 3.9/100, maar die is te optimistisch), in de zomer 1 op 22,5

maar goed, ontopic weer.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
ja dat haal ik, rij naar mijn werk op 80 wegen (24km), als je snelweg gaat rijden haal je het inderdaad niet, haal in de winter met gemak 1:21,5 (mijn boordcomputer staat dan op 3.9/100, maar die is te optimistisch), in de zomer 1 op 22,5

maar goed, ontopic weer.
Nog even dan, bestuur mijn diesel als een benzine auto, dus sportief.

Veel snelweg met 120 km/u en stad gewoon lekker sportief........gemiddeld verbruik 1 op 16.7.

Snelweg 100 geeft de BC aan.....1 op 24.9
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als jij je diesel rijd zoals je ook met je benzine deed dan reed je dus altijd als een oude sok (0) Schakelen bij 4000rpm.......... :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

scherp :lol:

edit: gister avond vlak voor ik thuis was:

R9-R vs MB c230 1-0

hij kon het niet waarderen :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tom schreef:Als jij je diesel rijd zoals je ook met je benzine deed dan reed je dus altijd als een oude sok (0) Schakelen bij 4000rpm.......... :smoke:
Ben ik toch ook........binnenkort maar eens gaan kijken voor een hoedje... en aanvraag indienen voor een rollator :wink:

Met de diesel schakel ik juist nog eerder...........het nieuwe rijden zeg maar.... :p

ergo, je snapt wat ik bedoel.......kijk maar naar brandstofverbruik..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:scherp :lol:

edit: gister avond vlak voor ik thuis was:

R9-R vs MB c230 1-0

hij kon het niet waarderen :lol:
geweldig dit :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Net onderweg naar arco z'n werk kwam ik nog een impreza wrx 2009 tegen

R9-R vs WRX 0-3
Nat wegdek, 155 banden en 160pk gaan niet samen :lol:
3de versnelling kwam ik wel aardig mee :D

Kon geen lachje van af, hij heeft me geen seconde aangekeken :p

Op de terugweg nog een 306 xsi
R9-R vs 306 xsi 2-0

Hij kon het wel waarderen en riep nog uit zijn raam: wat is dat voor apparaat? :p

Begin deze auto met de dag leuker te vinden :worship:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:Net onderweg naar arco z'n werk kwam ik nog een impreza wrx 2009 tegen

R9-R vs WRX 0-3
Nat wegdek, 155 banden en 160pk gaan niet samen :lol:
3de versnelling kwam ik wel aardig mee :D

Kon geen lachje van af, hij heeft me geen seconde aangekeken :p

Op de terugweg nog een 306 xsi
R9-R vs 306 xsi 2-0

Hij kon het wel waarderen en riep nog uit zijn raam: wat is dat voor apparaat? :p

Begin deze auto met de dag leuker te vinden :worship:
kom is met een filmpie of zo. Wil wel zien hoe dat ding gaat :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op een filmpje ziet zoiets er toch nooit snel uit... Maar vrijdag uit het werk miss maar ff een klein filmpje maken :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:Op een filmpje ziet zoiets er toch nooit snel uit... Maar vrijdag uit het werk miss maar ff een klein filmpje maken :)
sja dan maar geduld hebben tot de 10e van april :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ga je een rondje mee? ;)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:Ga je een rondje mee? ;)
lijkt mij wel lachuh :lol:

Het is dat je niet om de hoek woont anders kwam ik ff langs :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Goed excuus om een stukje te rijden :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Levensgevaarlijk dat hok met van die smalle bandjes en standaard remmen ... :p

Wel geinig en alleen jammer van die brulpijp, dan is de functie van "sleeper" weg, vind ik.

Voor de rest : :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Standaard remmen?!?!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Des te eerder hangt hij in een boom :bang:

















:wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wat maakt dat nou uit ......
Je hoeft toch niet te remmen..als je alle auto's voor blijft.
Nee joh ...das niet belangrijk...
Gewoon een ongeventileerde enkele dunne reno 9 schijf met bij passend dunne blokjes...

Of ik weet al wat hij zet er gewoon weer een knieen breekende kooi in
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:lol: :lol:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Erik (Schepjes) schreef:klik
muh hond schrok zich de knetters :lol: :lol:
Beest blaffen joh :klop:

(geluid stond een beetje hard)
Plaats reactie