ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Diesel heeft voor dagelijks gebruik best een hoop voordelen. En de hedendaagse diesels rijden echt prima. Maar het geluid, het gevoel, de geur, de beleving zal voor mij toch niet snel een mooie benzine motor overtreffen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee dat sowieso niet, er zit geen emotie in. Maar het rijdt gewoon fijn, niks terugschakelen gewoon gas geven bij 90 en je zit zo op 130/140.
Mijn safrane ook?
Vind die vergelijking altijd nog maar zo zo. Als je auto' s naast mekaar zet is een diesel zelden in het voordeel of het moet echt 'out of the league' zijn. Het hoge koppel wordt vaak afgevangen door een wat langere overbrenging wat de duur van de trekkracht ook verkort. In the end heb je nauwelijks wat gewonnen tov een soepele benzine. Laat staan een potentere benzine. Diesel = marketing
Vind die vergelijking altijd nog maar zo zo. Als je auto' s naast mekaar zet is een diesel zelden in het voordeel of het moet echt 'out of the league' zijn. Het hoge koppel wordt vaak afgevangen door een wat langere overbrenging wat de duur van de trekkracht ook verkort. In the end heb je nauwelijks wat gewonnen tov een soepele benzine. Laat staan een potentere benzine. Diesel = marketing

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
1op22
haal dat maar is met een benzine, laat staan met een gasboot riel
dat is de hoofdreden van diesel in mijn ogen
alles valt in het niets als je verbruik vergelijkt
haal dat maar is met een benzine, laat staan met een gasboot riel
dat is de hoofdreden van diesel in mijn ogen
alles valt in het niets als je verbruik vergelijkt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
Ik kijk enkel naar de kosten, waar kom jij nu mee?
Wat heb ik aan laag verbruik met een hoge brandstofprijs en belasting hier?
Tuurlijk, een Clio DCi zal goedkoper rijden, maar ik weet dat Ollie een clio 1.6 16v op LPG heeft gehad, en die kies ik 100x voor die DCi.
Wijs mij eens een diesel in maatje safrane aan die goedkoper rijdt?
De rekensom heb ik nu al duizend keer gemaakt
Wat heb ik aan laag verbruik met een hoge brandstofprijs en belasting hier?
Tuurlijk, een Clio DCi zal goedkoper rijden, maar ik weet dat Ollie een clio 1.6 16v op LPG heeft gehad, en die kies ik 100x voor die DCi.
Wijs mij eens een diesel in maatje safrane aan die goedkoper rijdt?
De rekensom heb ik nu al duizend keer gemaakt

clio bij zuinig gebruik: 2000km:20L=100L x 1,30E=130 euro voor 2000km
saf. bij zuinig gebruik: 2000km:10L=200 x 0,65E=130 euro voor 2000km
saf. bij zuinig gebruik: 2000km:10L=200 x 0,65E=130 euro voor 2000km
1:20 met een dci ook niet 
edit: wegenbelasting zal ook niet veel schelen tussen beide, echter heb je met een safrane wel een stuk meer auto dan die clio...
edit: wegenbelasting zal ook niet veel schelen tussen beide, echter heb je met een safrane wel een stuk meer auto dan die clio...
En dubbel gewicht. Nagaan wat een vergelijkbare auto doet 
1:8 is realistischer ja.

1:8 is realistischer ja.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik rij gemiddeld 1 op 20 anders zonder als een bejaarde te rijdentutuur schreef:1:20 met een dci ook niet
edit: wegenbelasting zal ook niet veel schelen tussen beide, echter heb je met een safrane wel een stuk meer auto dan die clio...

en dan niet eens een cliko maar een laguna.
De laguna II phase II van mij pa doet op de autobahn 1 op 18,5 met 170 op de cruise control. Doe dat maar eens met een benzine, laat ik het toerental van 2800 toeren bij die snelheid nog even buiten beschouwing.
Dat een 2.5 dat ook nog wel lukt vanuit de 5 bij 90 geloof ik wel, maar ik vergelijk het met een 2.0 / 1.8 16v. Zelfde klasse.
Ik heb niets tegen gas verder, ik weet hoe een laguna op lpg rijdt, en dat is best goed. Maar het elke 300 km tanken is kwalitatief uitermate teleurstellend, het toerental bij 120 is ook niet prettig. Doe dan maar diesel, 1050 km op een tank, 2800 toeren bij 120. Met een lag II of III met zesbak zelfs 2200 toeren bij 120. Kom daar maar eens aan met een benzine/lpg.
Voor reizen / veel kilometers prefereer ik toch echt een diesel. Zodra het sportief gebruik wordt is het uiteraard andersom.
Zullen we maar weer ontopic gaan? 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
wij vs ontopic 0-1 

Deal 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Maarten-Jan schreef:tutuur schreef:1:20 met een dci ook niet
Voor reizen / veel kilometers prefereer ik toch echt een diesel. Zodra het sportief gebruik wordt is het uiteraard andersom.
Helemaal mee eens sinds oktober vorig jaar, nu maar inderdaad weer OT...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja dat haal ik, rij naar mijn werk op 80 wegen (24km), als je snelweg gaat rijden haal je het inderdaad niet, haal in de winter met gemak 1:21,5 (mijn boordcomputer staat dan op 3.9/100, maar die is te optimistisch), in de zomer 1 op 22,5tutuur schreef:haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
maar goed, ontopic weer.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nog even dan, bestuur mijn diesel als een benzine auto, dus sportief.Martijn Kool schreef:ja dat haal ik, rij naar mijn werk op 80 wegen (24km), als je snelweg gaat rijden haal je het inderdaad niet, haal in de winter met gemak 1:21,5 (mijn boordcomputer staat dan op 3.9/100, maar die is te optimistisch), in de zomer 1 op 22,5tutuur schreef:haal jij 1:22 dan? meeste wat ik lees is 1:18 met clio dci's..
maar goed, ontopic weer.
Veel snelweg met 120 km/u en stad gewoon lekker sportief........gemiddeld verbruik 1 op 16.7.
Snelweg 100 geeft de BC aan.....1 op 24.9
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
scherp 
edit: gister avond vlak voor ik thuis was:
R9-R vs MB c230 1-0
hij kon het niet waarderen

edit: gister avond vlak voor ik thuis was:
R9-R vs MB c230 1-0
hij kon het niet waarderen

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ben ik toch ook........binnenkort maar eens gaan kijken voor een hoedje... en aanvraag indienen voor een rollatorTom schreef:Als jij je diesel rijd zoals je ook met je benzine deed dan reed je dus altijd als een oude sokSchakelen bij 4000rpm..........
Met de diesel schakel ik juist nog eerder...........het nieuwe rijden zeg maar....

ergo, je snapt wat ik bedoel.......kijk maar naar brandstofverbruik..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
geweldig dittutuur schreef:scherp
edit: gister avond vlak voor ik thuis was:
R9-R vs MB c230 1-0
hij kon het niet waarderen

Net onderweg naar arco z'n werk kwam ik nog een impreza wrx 2009 tegen
R9-R vs WRX 0-3
Nat wegdek, 155 banden en 160pk gaan niet samen
3de versnelling kwam ik wel aardig mee
Kon geen lachje van af, hij heeft me geen seconde aangekeken
Op de terugweg nog een 306 xsi
R9-R vs 306 xsi 2-0
Hij kon het wel waarderen en riep nog uit zijn raam: wat is dat voor apparaat?
Begin deze auto met de dag leuker te vinden
R9-R vs WRX 0-3
Nat wegdek, 155 banden en 160pk gaan niet samen

3de versnelling kwam ik wel aardig mee

Kon geen lachje van af, hij heeft me geen seconde aangekeken

Op de terugweg nog een 306 xsi
R9-R vs 306 xsi 2-0
Hij kon het wel waarderen en riep nog uit zijn raam: wat is dat voor apparaat?

Begin deze auto met de dag leuker te vinden

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
kom is met een filmpie of zo. Wil wel zien hoe dat ding gaattutuur schreef:Net onderweg naar arco z'n werk kwam ik nog een impreza wrx 2009 tegen
R9-R vs WRX 0-3
Nat wegdek, 155 banden en 160pk gaan niet samen
3de versnelling kwam ik wel aardig mee
Kon geen lachje van af, hij heeft me geen seconde aangekeken
Op de terugweg nog een 306 xsi
R9-R vs 306 xsi 2-0
Hij kon het wel waarderen en riep nog uit zijn raam: wat is dat voor apparaat?
Begin deze auto met de dag leuker te vinden

Op een filmpje ziet zoiets er toch nooit snel uit... Maar vrijdag uit het werk miss maar ff een klein filmpje maken 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
sja dan maar geduld hebben tot de 10e van apriltutuur schreef:Op een filmpje ziet zoiets er toch nooit snel uit... Maar vrijdag uit het werk miss maar ff een klein filmpje maken

Ga je een rondje mee? 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
lijkt mij wel lachuhtutuur schreef:Ga je een rondje mee?

Het is dat je niet om de hoek woont anders kwam ik ff langs

Goed excuus om een stukje te rijden 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Levensgevaarlijk dat hok met van die smalle bandjes en standaard remmen ...
Wel geinig en alleen jammer van die brulpijp, dan is de functie van "sleeper" weg, vind ik.
Voor de rest :

Wel geinig en alleen jammer van die brulpijp, dan is de functie van "sleeper" weg, vind ik.
Voor de rest :

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Standaard remmen?!?!
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wat maakt dat nou uit ......
Je hoeft toch niet te remmen..als je alle auto's voor blijft.
Nee joh ...das niet belangrijk...
Gewoon een ongeventileerde enkele dunne reno 9 schijf met bij passend dunne blokjes...
Of ik weet al wat hij zet er gewoon weer een knieen breekende kooi in
Je hoeft toch niet te remmen..als je alle auto's voor blijft.
Nee joh ...das niet belangrijk...
Gewoon een ongeventileerde enkele dunne reno 9 schijf met bij passend dunne blokjes...
Of ik weet al wat hij zet er gewoon weer een knieen breekende kooi in
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
muh hond schrok zich de knettersErik (Schepjes) schreef:klik


Beest blaffen joh

(geluid stond een beetje hard)