project: r5 EBS cabrio kevinB draait een gtt zonder turbo?
mocht je er niet uitkomen, pm je dan? 

Immer wieder die verdammte Holländer
ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom
maareuh, je hebt dus een 1.4 turbo motor en je wilt er nu de turbo vanaf halen, omdat ze die op de keuring zien zitten hebben?! ja toch hé..?
maareuh, zien ze dan ook niet dat er een 1.4 in ligt ipv een 1.1?
anders wil ik er ook wel voor gaan..
greetz
Droes
maareuh, je hebt dus een 1.4 turbo motor en je wilt er nu de turbo vanaf halen, omdat ze die op de keuring zien zitten hebben?! ja toch hé..?
greetz
Droes
-
- Contacteer:
Over de 1.4 hebben ze het niet gehad, (moter is krak hetzelfde) had wel vanmorgen nog het plaatje op de motor zwart gespoten.Droes schreef:ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom![]()
greetz
Droes
en het eerste dat ik ga doen is het plaatje van de 1.1 er op hangen (beter zeker zijn)
denk wel dat het voor jou makkelijker is, met gewoon de chsnr over te zetten, dat kan ik zelf niet, omdat het een EBS is in plaats van een renault he.
-
- Contacteer:
motercode hebben ze niet naar gekeken, die turbo hing er gewoon te veel aan naar de zin van die keurder....Steven schreef:Naja ik probeer creatief mee te denken
Je kan er ook een plaatje opbouten met die 4 gaten...
Maar ori spruitstuk enzo is misschien mooier idd.
Wat registreren ze eigenlijk? De motorcode ofzo?
-
- Contacteer:
juist zelf nog niet aan gedacht, gietijzer lassen, komt niet goed.Menno schreef:Op zich kan 't motortje 't wel zonder turbo.
Steven heeft wel hele wilde plannen, stukjes lassen in een gietijzeren turbinehuis![]()
Maar je kunt ff een buisje bakken wat ipv de turbo tussen spruitstuk en downpipe geschroefd kan worden. En anders een spruitstuk en voorpijp van een normale 5 er op zetten.
Denk ook om de olieleiding, vooral de aanvoer moet je goed dichtmaken!
had ook aan een ander spruitstuk gedacht, maar het zal makkelijker zijn om de turbo door iets anders te vervangen, als er nu een job is die ik niet graag doe aan een gtt, dan is het de collectors wisselen.

ivm de olie leidingen gewoon boutje indraaien zal wel lukken zeker? wil zegggen geen problemen opleveren?
alles is te doenkevinb schreef:oh ja, had aan een 10.000 gedacht, is dit te doen denk je?

heb nog wel een leuke Tungsten Grey GTT in de aanbieding

niet te geloooovenSteven schreef:Ik blijf bij het turbinehuis en dan niet dichtlassen maar er een plaatje opbouten met flink wat gungum
Das nog redelijk simpel te fixxen en in te bouwen.

is er dan een groot verschil met de GTE motor? of GTX, das beide 1.7 toch hé?kevinb schreef:Over de 1.4 hebben ze het niet gehad, (moter is krak hetzelfde) had wel vanmorgen nog het plaatje op de motor zwart gespoten.Droes schreef:ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom![]()
greetz
Droes
en het eerste dat ik ga doen is het plaatje van de 1.1 er op hangen (beter zeker zijn)
denk wel dat het voor jou makkelijker is, met gewoon de chsnr over te zetten, dat kan ik zelf niet, omdat het een EBS is in plaats van een renault he.
of toch maar voor de GTS gaan die 1.4 is?
zouden ze dat op de keuring merken??
Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.
Whaha dit is genen 1.1 he menneke, dit is of ene 3pitte r of ne slechte diesel

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Riël schreef:Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tis toch alleen voor die ***-keuring-Ray- schreef:niet te geloooovenSteven schreef:Ik blijf bij het turbinehuis en dan niet dichtlassen maar er een plaatje opbouten met flink wat gungum
Das nog redelijk simpel te fixxen en in te bouwen.hij hep weer wat

-
- Contacteer:
Hier in Belgie wordt er niet gereden met je auto, je blijft er gewoon bij.Riël schreef:Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.
je komt binnengereden, ze kijken de papierrommel van je auto na, meten de CO / roetuitstoot.
Dan mag je verder rijden, kijken ze je lichten/sproeiers, toeter enz na.
Dan mag je op de remmentestbank rijden worden je remmen getest, je schokdempers.
dan rijden ze hem op de brug, wordt er is goed mee geschud, voor te kijken of alle rubbers goed vastzitten, ondertussen kijken ze ook naar roest, lekages enz.
dan mag je buiten rijden, en om de hoek je papierrommel weer gaan halen, en 30 achterlaten.
zow, dat is een belgische keuring, ook wel is control genoemd

-
- Contacteer:
denk als je er gewoon de 1.4 in legt, dat ze der zelfs nog niet achter vragen, tuurlijk valt een turbo iets harder op heDroes schreef:
is er dan een groot verschil met de GTE motor? of GTX, das beide 1.7 toch hé?
of toch maar voor de GTS gaan die 1.4 is?
zouden ze dat op de keuring merken??

Je kan het voor die 30 euro natuurlijk ook gewoon proberen hé.
heeft ie toch al gedaan...
Oplossing van menno lijkt me het beste, vervang de turbo door een stuk pijp.
heb toch men twijfels dat ze de volgende keer als je gaat, ze het niet zullen merken dat er een 1.4 in ligt.
toen ik de laatste keer ging, zag dienen pé naar mijn 5'je (turbo-look), keek naar de papieren van wagen (daar staat dus 1.1 of 5L) en kmoest wel direct men kapo opendoen en ze hebben daar echt wel serieus in zitte kijke..
hoe doe je dat dan met het chassis nr? er staat toch een nummmer in je chassis en je hebt toch ook een plaatje waar dat nummer opstaat!?
toen ik de laatste keer ging, zag dienen pé naar mijn 5'je (turbo-look), keek naar de papieren van wagen (daar staat dus 1.1 of 5L) en kmoest wel direct men kapo opendoen en ze hebben daar echt wel serieus in zitte kijke..
hoe doe je dat dan met het chassis nr? er staat toch een nummmer in je chassis en je hebt toch ook een plaatje waar dat nummer opstaat!?
Met herkeuring ni int zelfde station Kenny ?KennyGTT schreef:Ik zou gewoon op nog een paar ander plaatsen naar de keuring gaan. Als je geluk hebt en de juiste keurder hebt ziet of zegt die er niks van.
stond toch ooit is een artikel in de gazet dat er een man naar de keuring was geweest, hij was afgekeurd, en paar kilometer verder was er ook een keuring daar was i wel goedgekeurd! 
Tblijft natuurlijk een riskante zaak, zoals kevin nu heeft.
voor mij is het simpel, ik hou mijn 5'je tot i oldtimer is, hij rijdt bijna niet in het jaar, enkel voor meetings. Heb auto van het werk. En zo'n 1.1 verzekeren en van benzine voorzien is kinderspel
onderhoud is ook 0,0 dus wrm zoiets wegdoen

Tblijft natuurlijk een riskante zaak, zoals kevin nu heeft.
voor mij is het simpel, ik hou mijn 5'je tot i oldtimer is, hij rijdt bijna niet in het jaar, enkel voor meetings. Heb auto van het werk. En zo'n 1.1 verzekeren en van benzine voorzien is kinderspel

onderhoud is ook 0,0 dus wrm zoiets wegdoen

-
- Contacteer:
jep, herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren.
Hebben deze week een ford transit gehad op het werk waar we een nazicht aan moesten geven voor de keuring, voor ons werd hij afgekeurd, wegens chassisbalken doorgeroest, roet te hoog, olie en waterlek, enz...
We spreken met de klant af dat hij eerst zo gaat voor te proberen en zien wat de opmerkingen zijn, deze dan eventueel te vervangen/herstellen, zodat hij nog een jaartje zou kunnen rijden.
Klant komt terug, met groene kaart, 1 opmerking over waterlekje.
de week daarvoor krijgen we een ford ka binnen, 3 jaar oud eerste keuring, wordt afgekeurd omdat een van de grote lichten te ver naar beneden staat.....
ik snap het ni meer hoor....
Hebben deze week een ford transit gehad op het werk waar we een nazicht aan moesten geven voor de keuring, voor ons werd hij afgekeurd, wegens chassisbalken doorgeroest, roet te hoog, olie en waterlek, enz...
We spreken met de klant af dat hij eerst zo gaat voor te proberen en zien wat de opmerkingen zijn, deze dan eventueel te vervangen/herstellen, zodat hij nog een jaartje zou kunnen rijden.
Klant komt terug, met groene kaart, 1 opmerking over waterlekje.
de week daarvoor krijgen we een ford ka binnen, 3 jaar oud eerste keuring, wordt afgekeurd omdat een van de grote lichten te ver naar beneden staat.....
ik snap het ni meer hoor....

pff belgië is een kloteland op gebied van verkeer en alles wat met oto's te maken heeft.. sniet zo moeilijk om te begrijpe ze 
wat gebeurd er trouwes als je een tweede keer een rode kaart krijgt? nog niet meegemaakt dermee..
wat gebeurd er trouwes als je een tweede keer een rode kaart krijgt? nog niet meegemaakt dermee..
Ja.