project: r5 EBS cabrio kevinB draait een gtt zonder turbo?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

haha, zal een van de dagen beginnen, heb hier nog wel een stel turbo's liggen, er moet gewoon een oplossing voor zijn , als ik hem wegdoe ga ik er achteraf te veel spijt van krijgen...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah tis ook zonde, je hebt veel werk erin zitten en toch relatief weinig van kunnen genieten.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

mocht je er niet uitkomen, pm je dan? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom :wink:
maareuh, je hebt dus een 1.4 turbo motor en je wilt er nu de turbo vanaf halen, omdat ze die op de keuring zien zitten hebben?! ja toch hé..?
maareuh, zien ze dan ook niet dat er een 1.4 in ligt ipv een 1.1?
anders wil ik er ook wel voor gaan..
greetz
Droes
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:mocht je er niet uitkomen, pm je dan? :)
Oprotteeeeh >-)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

-Ray- schreef:mocht je er niet uitkomen, pm je dan? :)
Doe ik zeker, kan misschien nog wel ff duren, heb echt weinig tijd de laatste weken, maar hou je zeker op de hoogte!!

thx in ieder geval!! (Y)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

oh ja, had aan een 10.000 € gedacht, is dit te doen denk je?
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Droes schreef:ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom :wink:
maareuh, je hebt dus een 1.4 turbo motor en je wilt er nu de turbo vanaf halen, omdat ze die op de keuring zien zitten hebben?! ja toch hé..?
maareuh, zien ze dan ook niet dat er een 1.4 in ligt ipv een 1.1?
anders wil ik er ook wel voor gaan..
greetz
Droes
Over de 1.4 hebben ze het niet gehad, (moter is krak hetzelfde) had wel vanmorgen nog het plaatje op de motor zwart gespoten.
en het eerste dat ik ga doen is het plaatje van de 1.1 er op hangen (beter zeker zijn)

denk wel dat het voor jou makkelijker is, met gewoon de chsnr over te zetten, dat kan ik zelf niet, omdat het een EBS is in plaats van een renault he.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Steven schreef:Naja ik probeer creatief mee te denken ;)
Je kan er ook een plaatje opbouten met die 4 gaten...

Maar ori spruitstuk enzo is misschien mooier idd.

Wat registreren ze eigenlijk? De motorcode ofzo?
motercode hebben ze niet naar gekeken, die turbo hing er gewoon te veel aan naar de zin van die keurder....
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Menno schreef:Op zich kan 't motortje 't wel zonder turbo.

Steven heeft wel hele wilde plannen, stukjes lassen in een gietijzeren turbinehuis :worship:

Maar je kunt ff een buisje bakken wat ipv de turbo tussen spruitstuk en downpipe geschroefd kan worden. En anders een spruitstuk en voorpijp van een normale 5 er op zetten.

Denk ook om de olieleiding, vooral de aanvoer moet je goed dichtmaken!
juist zelf nog niet aan gedacht, gietijzer lassen, komt niet goed.
had ook aan een ander spruitstuk gedacht, maar het zal makkelijker zijn om de turbo door iets anders te vervangen, als er nu een job is die ik niet graag doe aan een gtt, dan is het de collectors wisselen. :)

ivm de olie leidingen gewoon boutje indraaien zal wel lukken zeker? wil zegggen geen problemen opleveren?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik blijf bij het turbinehuis en dan niet dichtlassen maar er een plaatje opbouten met flink wat gungum ;)

Das nog redelijk simpel te fixxen en in te bouwen.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

gietijzer valt wel te lassen maar dan moet je t warmstoken tot het roodgloeiend is, dan is het nog redelijk te lassen.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

kevinb schreef:oh ja, had aan een 10.000 € gedacht, is dit te doen denk je?
alles is te doen :)

heb nog wel een leuke Tungsten Grey GTT in de aanbieding ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Ik blijf bij het turbinehuis en dan niet dichtlassen maar er een plaatje opbouten met flink wat gungum ;)

Das nog redelijk simpel te fixxen en in te bouwen.
niet te gelooooven :lol: hij hep weer wat
Immer wieder die verdammte Holländer
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

kevinb schreef:
Droes schreef:ik lees dit ook natuurlijk aandachtig mee, de meeste weten wel waarom :wink:
maareuh, je hebt dus een 1.4 turbo motor en je wilt er nu de turbo vanaf halen, omdat ze die op de keuring zien zitten hebben?! ja toch hé..?
maareuh, zien ze dan ook niet dat er een 1.4 in ligt ipv een 1.1?
anders wil ik er ook wel voor gaan..
greetz
Droes
Over de 1.4 hebben ze het niet gehad, (moter is krak hetzelfde) had wel vanmorgen nog het plaatje op de motor zwart gespoten.
en het eerste dat ik ga doen is het plaatje van de 1.1 er op hangen (beter zeker zijn)

denk wel dat het voor jou makkelijker is, met gewoon de chsnr over te zetten, dat kan ik zelf niet, omdat het een EBS is in plaats van een renault he.
is er dan een groot verschil met de GTE motor? of GTX, das beide 1.7 toch hé?
of toch maar voor de GTS gaan die 1.4 is?
zouden ze dat op de keuring merken??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.

Whaha dit is genen 1.1 he menneke, dit is of ene 3pitte r of ne slechte diesel :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Riël schreef:Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.

Whaha dit is genen 1.1 he menneke, dit is of ene 3pitte r of ne slechte diesel :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:
Steven schreef:Ik blijf bij het turbinehuis en dan niet dichtlassen maar er een plaatje opbouten met flink wat gungum ;)

Das nog redelijk simpel te fixxen en in te bouwen.
niet te gelooooven :lol: hij hep weer wat
Tis toch alleen voor die ***-keuring :p
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Riël schreef:Nou ja zonder turbo lukt wel, totdat ze gaan rijden.

Whaha dit is genen 1.1 he menneke, dit is of ene 3pitte r of ne slechte diesel :lol:
Hier in Belgie wordt er niet gereden met je auto, je blijft er gewoon bij.

je komt binnengereden, ze kijken de papierrommel van je auto na, meten de CO / roetuitstoot.
Dan mag je verder rijden, kijken ze je lichten/sproeiers, toeter enz na.

Dan mag je op de remmentestbank rijden worden je remmen getest, je schokdempers.
dan rijden ze hem op de brug, wordt er is goed mee geschud, voor te kijken of alle rubbers goed vastzitten, ondertussen kijken ze ook naar roest, lekages enz.

dan mag je buiten rijden, en om de hoek je papierrommel weer gaan halen, en 30€ achterlaten.

zow, dat is een belgische keuring, ook wel is control genoemd :p
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Droes schreef:
is er dan een groot verschil met de GTE motor? of GTX, das beide 1.7 toch hé?
of toch maar voor de GTS gaan die 1.4 is?
zouden ze dat op de keuring merken??
denk als je er gewoon de 1.4 in legt, dat ze der zelfs nog niet achter vragen, tuurlijk valt een turbo iets harder op he :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan het voor die 30 euro natuurlijk ook gewoon proberen hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heeft ie toch al gedaan...
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oplossing van menno lijkt me het beste, vervang de turbo door een stuk pijp.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

heb je nu een datum gekregen wnr je moet terug gaan naar de keuring?
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

VERBODEN TOT HET VERKEER

dus staat geen datum op eigenlijk.

als ik de rest in orde breng, en ik kom terug, krijg ik een geldigheid van 3 maanden, om met die turbo te rijden
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

heb toch men twijfels dat ze de volgende keer als je gaat, ze het niet zullen merken dat er een 1.4 in ligt.

toen ik de laatste keer ging, zag dienen pé naar mijn 5'je (turbo-look), keek naar de papieren van wagen (daar staat dus 1.1 of 5L) en kmoest wel direct men kapo opendoen en ze hebben daar echt wel serieus in zitte kijke..

hoe doe je dat dan met het chassis nr? er staat toch een nummmer in je chassis en je hebt toch ook een plaatje waar dat nummer opstaat!?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wat een moeilijk gedoe in Belgie (N)
Zou wel erg zonde zijn als je hem nu moet verkopen. :(
5 GT Turbo '88 GT5
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ik zou gewoon op nog een paar ander plaatsen naar de keuring gaan. Als je geluk hebt en de juiste keurder hebt ziet of zegt die er niks van. (Y)
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

KennyGTT schreef:Ik zou gewoon op nog een paar ander plaatsen naar de keuring gaan. Als je geluk hebt en de juiste keurder hebt ziet of zegt die er niks van. (Y)
Met herkeuring ni int zelfde station Kenny ?
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

stond toch ooit is een artikel in de gazet dat er een man naar de keuring was geweest, hij was afgekeurd, en paar kilometer verder was er ook een keuring daar was i wel goedgekeurd! :S

Tblijft natuurlijk een riskante zaak, zoals kevin nu heeft.
voor mij is het simpel, ik hou mijn 5'je tot i oldtimer is, hij rijdt bijna niet in het jaar, enkel voor meetings. Heb auto van het werk. En zo'n 1.1 verzekeren en van benzine voorzien is kinderspel :lol:
onderhoud is ook 0,0 dus wrm zoiets wegdoen :D
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

jep, herkeuring moet in hetzelfde station gebeuren.

Hebben deze week een ford transit gehad op het werk waar we een nazicht aan moesten geven voor de keuring, voor ons werd hij afgekeurd, wegens chassisbalken doorgeroest, roet te hoog, olie en waterlek, enz...
We spreken met de klant af dat hij eerst zo gaat voor te proberen en zien wat de opmerkingen zijn, deze dan eventueel te vervangen/herstellen, zodat hij nog een jaartje zou kunnen rijden.
Klant komt terug, met groene kaart, 1 opmerking over waterlekje.

de week daarvoor krijgen we een ford ka binnen, 3 jaar oud eerste keuring, wordt afgekeurd omdat een van de grote lichten te ver naar beneden staat.....


ik snap het ni meer hoor.... :@
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

pff belgië is een kloteland op gebied van verkeer en alles wat met oto's te maken heeft.. sniet zo moeilijk om te begrijpe ze :wink:

wat gebeurd er trouwes als je een tweede keer een rode kaart krijgt? nog niet meegemaakt dermee..
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

ni veel denk ik, moogt ge gewoon nog is terug komen, en de staat nog is sponseren :@
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

wat gebeurt er eigenlijk met de benzinedrukregelaar als ik de turbo afkoppel?
gaat deze normaal werken?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie