ACT: Mégane II RS
Het verschil is volgens mij wel dat wrappen eraf te halen is en dit niet...
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Wrappen ziet er erg gaaf uit zeg! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Auto vandaag weer even bij pa geweest.
Stotteren is zoals gezegd over, maar het luchtverontreiniginslampje knippert nog wel eens.
Uitgelezen -> gemiste verbranding 4e cilinder.
Weer gewist, en zodra hij weer gaat knipperen meteen weer uitlezen.
Is het niet veranderd van cilinder, dan gaan ze verder zoeken en bobine vervangen
Auto loopt netjes, ook stationair. Lampje gaat ook uit nadat je weer even gereden hebt, maargoed, heb garantie hè
Stotteren is zoals gezegd over, maar het luchtverontreiniginslampje knippert nog wel eens.
Uitgelezen -> gemiste verbranding 4e cilinder.
Weer gewist, en zodra hij weer gaat knipperen meteen weer uitlezen.
Is het niet veranderd van cilinder, dan gaan ze verder zoeken en bobine vervangen

Auto loopt netjes, ook stationair. Lampje gaat ook uit nadat je weer even gereden hebt, maargoed, heb garantie hè

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Car: R19.R
Dan zou je even de originele fabrikant moeten achterhalen, in elk geval van de trekhaak en langs die weg zien te bestellen.DennisT schreef:Die is dus niet meer leverbaarBOY80 schreef:Bij toeval daarnet m'n rekening teruggevonden van de trekhaak:
Afneembare trekhaak: 7711237113
Kabelset 7-polig: 7711419214
- Adinsx
Lastig uitzoekwerk inderdaad, maar gewoon een aantal fabrikanten benaderen om ze dit uit te laten zoeken. Moet vast lukken.
Overigens, bestelnummers etc kun je gemakkelijk op dit forum vinden m.b.t. de Mégane II
http://megane2.superforum.fr/t77-liste- ... es-renault
Wel even google Translate ernaast
Overigens, bestelnummers etc kun je gemakkelijk op dit forum vinden m.b.t. de Mégane II
http://megane2.superforum.fr/t77-liste- ... es-renault
Wel even google Translate ernaast

-
bij ons ook zon megane rs gehad, met zelfde storing daar zat het uiteindelijk in de injectoren,. eerst de storings injector vervangen en kort daarna kwam er weer een injector.. uiteindelijk zijn ze alle 4 vervangen en storing bleef weg..
Na een koude start schakelt de auto wat stroever dan wanneer hij warm is (na 10 min dus ofzo), enig idee waar dit aan kan liggen? Ik dacht zelf maar eens te beginnen met de bakolie te vervangen omdat het zich alleen bij koude motor voor doet.
je kunt de bakolie wel vervangen maar dat zal wss niks schelen. is toch best logisch dat wanneer de olie koud is dat hij dan wat stroever schakeld?
- Adinsx
Eerst even spul van forte erin, daarna pas verversen.
door lakaanslag is het in het begin stroef. Als de bak opwarmt, wordt de lak zacht en gaat het soepeler.
door lakaanslag is het in het begin stroef. Als de bak opwarmt, wordt de lak zacht en gaat het soepeler.
51-SL-KF nietwaar?DennisT schreef:Die is dus niet meer leverbaarBOY80 schreef:Bij toeval daarnet m'n rekening teruggevonden van de trekhaak:
Afneembare trekhaak: 7711237113
Kabelset 7-polig: 7711419214
Leverbaar van Bosal,
* 033-011 Vaste trekhaak €204.- ex BTW
* 033-014 Afneembare trekhaak €298.- ex BTW
* RN069BB Kabelset 7-polig €65.- ex BTW (merk ECS)
* RN069DB Kabelset 13-polig €69.- ex BTW (merk ECS)
Leverancier heeft momenteel alleen de 033-014 op voorraad in "mijn" magazijn liggen. De andere dingen zou ik even over moeten bellen.

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Welke lakaanslag? Af-fabriek zooi?Adinsx schreef:Eerst even spul van forte erin, daarna pas verversen.
- Adinsx
Nee.
Een soort hard laagje uit de versnellingsbakolie door vervuiling etc. Forté noemt dit lak- of vernisaanslag. Koud keihard en zodra het warm wordt wordt het zachter en schakelt de bak fijner.
Ga even kijken waar ik dat verhaal heb. Moment.
Edit:
Niet snel te vinden. Maar probeer het eens met zo'n bussie. Handleiding even goed volgen en daarna de bakolie verversen. Zou een stuk kunnen helpen.
Hier gaat ie overigens ook moeilijker in een versnelling als de boel koud is.
Een soort hard laagje uit de versnellingsbakolie door vervuiling etc. Forté noemt dit lak- of vernisaanslag. Koud keihard en zodra het warm wordt wordt het zachter en schakelt de bak fijner.
Ga even kijken waar ik dat verhaal heb. Moment.
Edit:
Niet snel te vinden. Maar probeer het eens met zo'n bussie. Handleiding even goed volgen en daarna de bakolie verversen. Zou een stuk kunnen helpen.
Hier gaat ie overigens ook moeilijker in een versnelling als de boel koud is.
-
- Car: R19.R
@Adinsx, heb je hier wat meer info over als je wat beter zoekt? Ben er wel nieuwsgiering naar namelijk, eventueel met foto's...
- Adinsx
Ik heb voor het werk (de Topmonteurs van ons AMT Garageforum) een workshop georganiseerd bij Forté, waarbij we onder andere deze info kregen.
Ik ga nog even zoeken of ik die presentatie ergens heb, of meer informatie. Er is wel een "Technische leergang" uitgebracht van ons samen met Forté. Te vinden bij 'Delta Press'.
[img]http://www.autosleutelen.nl/images/9789066749917.jpg[/img]
Ik ga nog even zoeken of ik die presentatie ergens heb, of meer informatie. Er is wel een "Technische leergang" uitgebracht van ons samen met Forté. Te vinden bij 'Delta Press'.
[img]http://www.autosleutelen.nl/images/9789066749917.jpg[/img]
Sorry, je hebt helemaal gelijkDennisT schreef:Al bekeken, volgens Bosal voor elke megane behalve voor de RS(moet je maar zoeken op hun website).
Wel bedankt voor het kijken

Heb vanmiddag nog ff gebeld voor je, foutje in het systeem...
Ik hou het in de gaten, mocht ik nog iets vinden, hoor je het

- Adinsx
filmpje over het water transfer printing:
http://www.foliez.com/waterprinting.html
http://www.foliez.com/waterprinting.html
- Adinsx
Dit komt erin via de speaker. Volgens mij kun je daar wat om afkitten o.i.d.
Exact weet ik het niet overigens, ergens gelezen in dit topic, of op de Mégane Club
Edit: 1 van de topics: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13237.0
Exact weet ik het niet overigens, ergens gelezen in dit topic, of op de Mégane Club
Edit: 1 van de topics: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13237.0
- Adinsx
Vandaag bij een wrap-bedrijf geweest, tijdens het wrappen van een Panamera.
Meteen maar even een stukje folie (mat zilver) gescoord, om daarmee binnenkort de spiegels eens te wrappen.
Eens kijken of dat wat wordt, want spiegels schijnen vrij lastig te zijn vanwege de rondingen
Foto'tje volgt nog.
Meteen maar even een stukje folie (mat zilver) gescoord, om daarmee binnenkort de spiegels eens te wrappen.
Eens kijken of dat wat wordt, want spiegels schijnen vrij lastig te zijn vanwege de rondingen

Foto'tje volgt nog.
-
Altijd leuk om eens te proberen toch? Ik denk er zelf over om het plastic van de B stijl carbon te wrappen. Dat is volgens mij wel te doen, en zou niet mistaan in mijn optiek. 

Heb het dak van mijn Meegaan zelf gedaan
Tis op zich goed te doen, als je weet hoe het werkt
Kleine stukkies zijn zeker goed te doen, heb ook nog wel een stukje carbonfolie over

Tis op zich goed te doen, als je weet hoe het werkt

Kleine stukkies zijn zeker goed te doen, heb ook nog wel een stukje carbonfolie over

-
Heb je folie van 3m gebruikt Jacco?
- Adinsx
Het bedrijf waar ik was maakt gebruik van SOTT folie. Het stukje dat ik mee kreeg, was de folie waarmee een Panamera Turbo S (wat een bak trouwens
) was gewrapd.
Tis me nu nog te koud om aan het klooien te gaan, maar het komt voor de meeting er nog wel op.
Overigens, deed iedereen zijn radio het vanmorgen?
Hier niet. alleen klok en temperatuur (-9) in beeld. Radio gaat met geen mogelijkheid aan.
Lampje van aanknop brandt wel, en ook de USBstick geeft licht.
Rara
Ga zo de radio er maar even uitpakken, stroom eraf en weer erin. Anders maar weer even gevalletje garantie.

Tis me nu nog te koud om aan het klooien te gaan, maar het komt voor de meeting er nog wel op.
Overigens, deed iedereen zijn radio het vanmorgen?
Hier niet. alleen klok en temperatuur (-9) in beeld. Radio gaat met geen mogelijkheid aan.
Lampje van aanknop brandt wel, en ook de USBstick geeft licht.
Rara

Ga zo de radio er maar even uitpakken, stroom eraf en weer erin. Anders maar weer even gevalletje garantie.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Iets verderop in het dorp was het -10Adinsx schreef:Overigens, deed iedereen zijn radio het vanmorgen?
Hier niet. alleen klok en temperatuur (-9) in beeld. Radio gaat met geen mogelijkheid aan..

Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
Moest even de radiocode opzoeken, maar heb hem er even uitgehaald, stekkers eruit etc.
viel me op dat het display in het midden gewoon verlicht bleef / was.
Radio gereset en nu werkt het weer
Maar toch maar even een mail richting Munsterhuis knallen.
viel me op dat het display in het midden gewoon verlicht bleef / was.
Radio gereset en nu werkt het weer

Maar toch maar even een mail richting Munsterhuis knallen.