team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]
-
- Contacteer:
Heb volgende week woensdagavond een brug, wil dan het hele subframe er onder vandaan trekken, omdat het aan de bovenkant een beetje dicht zit. Maar auto moet wel weer van de brug.
Iemand goede tips daarvoor of ist gewoon een kwestie van een balk met wieltjes eronder poeren en gaan met die banaan?
Iemand goede tips daarvoor of ist gewoon een kwestie van een balk met wieltjes eronder poeren en gaan met die banaan?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
twee zogenaamde hondjes kopen en een balkje erover die je daaraan vastmaakt.
dan met een spanbandje het subframe aantrekken zodat alles goed vast zit en kan je er zo mee rijden/schuiven
dan met een spanbandje het subframe aantrekken zodat alles goed vast zit en kan je er zo mee rijden/schuiven
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Car: MB
als je enkel subframe laat zakken (zonder motor) kun je er gewoon in gaan staan in je eentje oppakken, is goed te doen. Met motor kun je ook gewoon een motortakel gebruiken als je die hebt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Ben nog op zoek naar een paar onderdelen om woensdag, donderdag en vrijdag alles in 1 keer te kunnen doen. Al op de markt en MP gekeken, maar daar kan ik het zo snel niet vinden.
Heb inmiddels al een niet-bekrachtigd stuurhuis (of iig, dat ligt in belgie voor me klaar). Volgens Bart moet ik dan ook een stuurkolom hebben van een onbekrachtigde 19, iemand toevallig nog een 1.4-tje (of andere 19) staan die toch niet hoeft te sturen?
Verder wil ik van die kolere ABS af, werkt allang niet meer. Maar in nattigheid is hij bijna niet te doseren met die DS3000. Zoek ik dus nog een booster voor, en een laguna hoofdremcilinder.
Heb inmiddels al een niet-bekrachtigd stuurhuis (of iig, dat ligt in belgie voor me klaar). Volgens Bart moet ik dan ook een stuurkolom hebben van een onbekrachtigde 19, iemand toevallig nog een 1.4-tje (of andere 19) staan die toch niet hoeft te sturen?

Verder wil ik van die kolere ABS af, werkt allang niet meer. Maar in nattigheid is hij bijna niet te doseren met die DS3000. Zoek ik dus nog een booster voor, en een laguna hoofdremcilinder.
-
- Contacteer:
Tja, wereld is klein he?
. Als je dat zou willen doen erg graag. En als je ook een stuurhuis hebt (dus wat op het subframe zit) zou het helemaal super zijn. Scheelt mij weer benzine om naar belgie te rijden...

Gert, waarom ga je niet naar de lokale sloop? Daar vind je alles wat je zoekt.
En een onbekrachtigd stuurhuis heeft ws. meer slagen lock-to-lock, dus dan zou ik eerder een bekrachtigd pakken en de aansluitingen gewoon afdoppen.
En een onbekrachtigd stuurhuis heeft ws. meer slagen lock-to-lock, dus dan zou ik eerder een bekrachtigd pakken en de aansluitingen gewoon afdoppen.
-
- Contacteer:
Dat heb ik nu, maar Bart raadde aan om er een gewoon stuur in zetten. Hij draait met manouvreren nu echt idioot zwaar. Nou is dat niet zo belangrijk natuurlijk.
Maar draai je niet op een gegeven moment die inrichting aan stront als er geen olie meer bijzit?
En een booster moet dan perse van een 16v zijn? Anders is het waarschijnlijk goeikoper om ff naar de sloop te gaan. Pest is alleen dat ze hier in de buurt nooit 16v modellen hebben staan.
Maar draai je niet op een gegeven moment die inrichting aan stront als er geen olie meer bijzit?
En een booster moet dan perse van een 16v zijn? Anders is het waarschijnlijk goeikoper om ff naar de sloop te gaan. Pest is alleen dat ze hier in de buurt nooit 16v modellen hebben staan.
Tja iedereen gooit die pomp er maar af met het idee 'scheelt vermogen', maar dat is volgens mij nauwelijks in hele procenten uit te drukken, zeker rechtuit scheelt zo goed als nix. Dus zet em dan gewoon terug als je het te zwaar vind sturen 
Dat drooglopen valt wel mee, ken wel meerdere mensen die zo rondrijden, bijv Robke had het ook op z'n 16v voor langere tijd.
En onbekrachtigd huis waar je veel meer aan moet draaien ga je je pas helemaal kapot aan ergeren, zo draai je bijv. voor de hugenholtz meer dan 90 graden en moet je half overpakken. Behoorlijk ruk dus.

Dat drooglopen valt wel mee, ken wel meerdere mensen die zo rondrijden, bijv Robke had het ook op z'n 16v voor langere tijd.
En onbekrachtigd huis waar je veel meer aan moet draaien ga je je pas helemaal kapot aan ergeren, zo draai je bijv. voor de hugenholtz meer dan 90 graden en moet je half overpakken. Behoorlijk ruk dus.
Ik reed inderdaad volgens mij meer dan een jaar zonder leidingen aan een bekrachtigd stuurhuis. Het was wel wat zwaarder dan met de bekrachtiging, maar ik vond het wel lekker sturen eigenlijk.
Ik had gewoon de leidingen van het stuurhuis afgezaagd en lekker zo laten zitten, nooit iets mee gebeurd.

Ik had gewoon de leidingen van het stuurhuis afgezaagd en lekker zo laten zitten, nooit iets mee gebeurd.

-
- Contacteer:
Hmm ok, was ook niet direct voor vermogen hoor. Was meer dat er simpelweg gewoon geen plek meer was. Zit een radiateur van een ford mondeo in, en die neemt iets meer ruimte in beslag dan de originele. En half overpakken is idd compleet ruk.
Dan laat ik het lekker zo zitten, scheelt me nogal wat werk ook.
Dan laat ik het lekker zo zitten, scheelt me nogal wat werk ook.
Zeker doen, voor sjezen zie je dat ze vaak eerder een korter stuurhuis nemen, al zul je dan ook wel de bekrachtiging terug moeten zetten.
Is er de 28e nog plek? Anders zal ik een maat es aansporen om z'n starslet es in te zetten. Kun je leuk mee battlen met je 19
Is er de 28e nog plek? Anders zal ik een maat es aansporen om z'n starslet es in te zetten. Kun je leuk mee battlen met je 19

jawel, mij in mijn poten gesnedenRobke schreef:Ik reed inderdaad volgens mij meer dan een jaar zonder leidingen aan een bekrachtigd stuurhuis. Het was wel wat zwaarder dan met de bekrachtiging, maar ik vond het wel lekker sturen eigenlijk.
Ik had gewoon de leidingen van het stuurhuis afgezaagd en lekker zo laten zitten, nooit iets mee gebeurd.![]()
![]()

-
- Contacteer:
Plek zat nog. Inschrijven op http://www.circuitdag.nl. 29ste is een dag van vrijrijden.nl. Denk dat ik dan, stel dat de auto heel is gebleven, zeker 's ochtends ook daar te vinden ben.Steven schreef:Zeker doen, voor sjezen zie je dat ze vaak eerder een korter stuurhuis nemen, al zul je dan ook wel de bekrachtiging terug moeten zetten.
-
- Contacteer:
Nou, het subframe is eronder vandaan. Was eigenlijk zo gebeurd. ABS gaat er vanaf spullen daarvoor zijn binnen. Scheelt weer aardig was kilo's voorin, en voor de rest ook nog ff lekker bezig geweest met weghalen van overbodige spullen...
[img]http://img230.imageshack.us/img230/8688/dsc0699di1.jpg[/img]
Lekker handig zo'n grote radiateur...
[img]http://img230.imageshack.us/img230/2715/dsc0704ll2.jpg[/img]
stoffig in de avond zon.
Vandaag de bak uit elkaar getrokken. Op de magneet zaten behoorlijk wat naaldlagers van de aandrijfas van de eerdere eigenaar. Het is inmiddels ook duidelijk waarom hij niet meer zo lekker naar en uit z'n 3 wilde schakelen....
Nieuwe schakelmof en 2 synchromesh ringen liggen morgen voor me klaar. Wat een geld weer voor van de stukjes ijzer.
[img]http://img292.imageshack.us/img292/5593/dsc0711ri7.jpg[/img]
En zo ziet het er dan kapot uit.
[img]http://img292.imageshack.us/img292/8119/dsc0713bs7.jpg[/img]
En nog maals.
Dit wordt hopelijk de volgende keer voorkomen door een geveerde sinterplaat koppeling.
[img]http://img230.imageshack.us/img230/8688/dsc0699di1.jpg[/img]
Lekker handig zo'n grote radiateur...
[img]http://img230.imageshack.us/img230/2715/dsc0704ll2.jpg[/img]
stoffig in de avond zon.
Vandaag de bak uit elkaar getrokken. Op de magneet zaten behoorlijk wat naaldlagers van de aandrijfas van de eerdere eigenaar. Het is inmiddels ook duidelijk waarom hij niet meer zo lekker naar en uit z'n 3 wilde schakelen....

[img]http://img292.imageshack.us/img292/5593/dsc0711ri7.jpg[/img]
En zo ziet het er dan kapot uit.
[img]http://img292.imageshack.us/img292/8119/dsc0713bs7.jpg[/img]
En nog maals.
Dit wordt hopelijk de volgende keer voorkomen door een geveerde sinterplaat koppeling.
-
- Contacteer:
Jep, volgens Bart staat hij veel te arm en klopt de ontsteking ook niet helemaal. Uitlaat werd veel te heet, en lambda klopte ook niet echt.
Zitten trouwen cat-cams in met volgende specs:
◄5502208 ►
INLAAT UITLAAT
klepspeling 0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 278° 271°
duratie [1.0mm+s] 238° 230°
klep lift 10.20mm 9.75mm
nok lift - -
klep spreiding 112° 112°
timing [1.0mm+s] 7/51° 47/ 3°
lift in BDP 1.75mm 1.30mm
Heb jij je al ingeschreven, want begint nu aardig krap te worden met plekjes.
Zitten trouwen cat-cams in met volgende specs:
◄5502208 ►
INLAAT UITLAAT
klepspeling 0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 278° 271°
duratie [1.0mm+s] 238° 230°
klep lift 10.20mm 9.75mm
nok lift - -
klep spreiding 112° 112°
timing [1.0mm+s] 7/51° 47/ 3°
lift in BDP 1.75mm 1.30mm
Heb jij je al ingeschreven, want begint nu aardig krap te worden met plekjes.
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op ma 28 jul 2008 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Daar ga ik ff nog geen geld aan uitgeven, is deze keer allemaal al weer duur zat. Zeker omdat en zeker 2 mee stoppen, en de 3de nog zit te twijfelen. Die blijven dus nog ff op het lijstje staan.Steven schreef:Ga je die assen nog timen met verstelbare poelies?
Ben benieuwd als ie een juiste map heeft, zal toch best vooruit moeten gaan
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:

Maar wees creatief, ben benieuwd

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
En Gert,
Is de 19 al weer klaar voor donderdag??
De 21 zo goed als. Morgenmiddag vrij genomen van m'n werk om de stabilisatorstang vast te zetten, de nieuwe gordel te monteren en alle onderdelen die als reserve mee moeten + gereedschap bij elkaar zoeken.
Hebben jullie een pit-box?
Wij zullen weer op P2 staan denk ik. Zie je donderdag vast wel
Groet, Tom
Is de 19 al weer klaar voor donderdag??
De 21 zo goed als. Morgenmiddag vrij genomen van m'n werk om de stabilisatorstang vast te zetten, de nieuwe gordel te monteren en alle onderdelen die als reserve mee moeten + gereedschap bij elkaar zoeken.
Hebben jullie een pit-box?
Wij zullen weer op P2 staan denk ik. Zie je donderdag vast wel

Groet, Tom
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Contacteer:
Nou, maar weer eens een update na afgelopen circuitdag. Weekend daarna beetje druk gehad met een bruiloft en nog wat feesten, heel vervelend allemaal dus
.
Geheel tegen de gebruiken in waren we woensdagavond 27 augustus om 23.30 al klaar met de auto. Na wat gedonder met een lager inpersen hebben we het wonderwel weer allemaal op tijd klaar gekregen.
Auto staat nu op gele Koni's (volgens handleiding mogen die niet harder dan 360 graden, waarom is dit?) Hebben we een gewone hoofdremcilinder van een laguna, een nieuwe schakelmof, een verbeterde ECU, een fatsoenlijke uitlaat en een paar kilo's verloren.
De auto heeft het de hele dag prima uitgehouden, op de dynamo na dan. Waarschijnlijk door de hitte en de hoge toeren weer verrot gelopen. De motor trok echt vele malen beter dan op spa (Menno BEDANKT!!!!) Ik kon nu ook op het rechte stuk de 325's redelijk van me af houden. Met aanremmen en door de bochten waren de meesten helemaal nergens meer te vinden. Tja dan heb je nog altijd een stelletjes Sakers, Marcossen, 130i cup, 996 biturbo, maar de meeste normale auto's legden het toch wel af. Ronde tijden helaas niet bijgehouden, maar gok zo dat die rond de 2.15 lagen. Foto's heb ik nog even niet online, die komen vandaag. Staan wel ergens online van een (zogehete) profi fotograaf, maar die zijn zo schofterig duur en van matige kwaliteit (alles gewoon bevroren, ja zo kan ik het ook...) dat ik daar weiger reclame voor te maken.
Auto was nog wel wat nerveus in het stuur, beetje een dood punt. Waardoor ik 's ochtends me verstuurde en op snelheid uit de slotemakers denderde. Blijkt dat het stuurhuis 2cm heen een weer schuift door versleten rubbers... Daar moeten we nog wat op bedenken, maar dat zal wel een stalen bussen oplossing worden
.

Geheel tegen de gebruiken in waren we woensdagavond 27 augustus om 23.30 al klaar met de auto. Na wat gedonder met een lager inpersen hebben we het wonderwel weer allemaal op tijd klaar gekregen.
Auto staat nu op gele Koni's (volgens handleiding mogen die niet harder dan 360 graden, waarom is dit?) Hebben we een gewone hoofdremcilinder van een laguna, een nieuwe schakelmof, een verbeterde ECU, een fatsoenlijke uitlaat en een paar kilo's verloren.
De auto heeft het de hele dag prima uitgehouden, op de dynamo na dan. Waarschijnlijk door de hitte en de hoge toeren weer verrot gelopen. De motor trok echt vele malen beter dan op spa (Menno BEDANKT!!!!) Ik kon nu ook op het rechte stuk de 325's redelijk van me af houden. Met aanremmen en door de bochten waren de meesten helemaal nergens meer te vinden. Tja dan heb je nog altijd een stelletjes Sakers, Marcossen, 130i cup, 996 biturbo, maar de meeste normale auto's legden het toch wel af. Ronde tijden helaas niet bijgehouden, maar gok zo dat die rond de 2.15 lagen. Foto's heb ik nog even niet online, die komen vandaag. Staan wel ergens online van een (zogehete) profi fotograaf, maar die zijn zo schofterig duur en van matige kwaliteit (alles gewoon bevroren, ja zo kan ik het ook...) dat ik daar weiger reclame voor te maken.
Auto was nog wel wat nerveus in het stuur, beetje een dood punt. Waardoor ik 's ochtends me verstuurde en op snelheid uit de slotemakers denderde. Blijkt dat het stuurhuis 2cm heen een weer schuift door versleten rubbers... Daar moeten we nog wat op bedenken, maar dat zal wel een stalen bussen oplossing worden

-
- Contacteer:
Ik KAN ze wel zover draaien, maar volgens mij stond er dat ik niet verder mocht dan 1 hele slag, dat was de stugste. Heb hem op het circuit toch iets harder gezet en ging stukker beter.
Ja oke, volgens mij gebruiksaanwijzing kan ik tot 720, ik heb ze nu op 360 staan en dat gaat aardig, moet er nog wat mee prutsen. Maar het lijkt me sterk dat 360 de max is als er bij mij 720 in het boekje staat 
Ik zou gewoon lekker draaien tot hij fijn aanvoelt.

Ik zou gewoon lekker draaien tot hij fijn aanvoelt.
-
- Contacteer:
Heb de handleiding even opgezocht, maar staat voor de meest sportieve stand echt 360 graden in. En een waarschuwing dat de dempers nooit volledig mogen worden afgesteld. Maar volgende keer zet ik ze gewoon 720 open en zien we eens hoe dat gaat. Bedankt in ieder geval.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Wat voor 325 ers kon je makkelijk achter je houden? straatversies neem ik aan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Luco wel lezen he? Makkelijk achter me houden wordt nergens gezegd. Als ze er al voorbij kwamen (dat was er maar 1) ging dat echt maar net. En bij aanremmen had ik hem alweer te pakken.
En die waren best een beetje aangepast, niet volledig circuituitvoering maar toch. En die 2:15 is echt een wilde gok, totaal niet bijgehouden.
Anyhow, foto's staan online: http://www.team009.nl
[img]http://www.team009.nl/images/fotos/28%2 ... 281080.jpg[/img]
Nieuwe sponsor beetje pluggen:)
[img]http://www.team009.nl/images/fotos/28%2 ... 281217.jpg[/img]
En die waren best een beetje aangepast, niet volledig circuituitvoering maar toch. En die 2:15 is echt een wilde gok, totaal niet bijgehouden.
Anyhow, foto's staan online: http://www.team009.nl
[img]http://www.team009.nl/images/fotos/28%2 ... 281080.jpg[/img]
Nieuwe sponsor beetje pluggen:)
[img]http://www.team009.nl/images/fotos/28%2 ... 281217.jpg[/img]