GTE Blue Sport Chris@R5
tsja dan had ik wel ergens een dode draad moeten meten. Maar toch doet alles het gewoon.Florus schreef:Misschien dan toch ergens een kabelbreuk,zo geweldig zijn die kabelbomen bij 5jes niet
Misschien maar een turbo erin, stuk minder electronica

Tsja als iets goed in elkaar zit heb je er geen omkijken naar.
Als iets kapot gaat is het tot daar aan toe, maar dan wil ik wel weten WAT?
En als ik naar de garage ga en ze zeggen: "Ja, misschien is het dat..."
Tsja wat moet je dan?
blijven zoeken
succes!
succes!
-
kan je niet helpen, maar hoop voor je dat hij gelijk heeft, misschien heb je het dan eindelijk gevonden..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
komt wel heel nauwkeurig begreep ik anders loopt die niet netjes stationair, klopt dat?robclio16V schreef:De TPS is alleen af te stellen met een schroevendraaier en een multimeter.
Je moet alleen wel even weten welke spanning je tussen welke draden moet meten en hem daarop afstellen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik zou 't gewoon ff checken, als je tenminste de gelukkige eigenaar bent van een multimeter. In de scan hierboven staat psies wat je moet meten.
Haal de stekker van de computer af, je multimeter in de ohmstand, en de meetpennen op pooltje 2 en 18. Zodra je gas los laat, moet je 'm van oneindig naar 0 ohm zien springen.
Haal de stekker van de computer af, je multimeter in de ohmstand, en de meetpennen op pooltje 2 en 18. Zodra je gas los laat, moet je 'm van oneindig naar 0 ohm zien springen.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hoop dat je weer wat verder bent chris
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik neem aan terwijl de motor uit staat?Menno schreef:ik zou 't gewoon ff checken, als je tenminste de gelukkige eigenaar bent van een multimeter. In de scan hierboven staat psies wat je moet meten.
En dan de pennen in de stekker van de computer (in het interieur)?
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op ma 9 jan 2006 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zonder computer loopt ie niet...Chris@R5 schreef:
Ik neem aan terwijl de motor uit staat?
En van de ECU af of van de schakelaar?

Project: GTT Blue Sport
Yeps, motor uit, 35 polige stekker van de computer afhalen, en met de pennen meten in de stekker.
De nummers staan aan de binnenkant van de stekker. (of je onthoudt dat de langste rij van 1 tot 18 is, en 1 aan de kant van de kabelboom zit.
)
De nummers staan aan de binnenkant van de stekker. (of je onthoudt dat de langste rij van 1 tot 18 is, en 1 aan de kant van de kabelboom zit.

rev it like a rental
Vaak 1. op de multimeter.
Er staan geen nummers in. Dus alleen meten op de rij van 18? En niet op de korte rij?Menno schreef:Yeps, motor uit, 35 polige stekker van de computer afhalen, en met de pennen meten in de stekker.
De nummers staan aan de binnenkant van de stekker. (of je onthoudt dat de langste rij van 1 tot 18 is, en 1 aan de kant van de kabelboom zit.)
ff de meetpennen tegen elkaar aan houden. Als ie dan wel richting 0 gaat is de meter in ieder geval ok.
Maar dat je nu dus oneindig meet, geeft aan dat die sensor geen stationair ziet. Afstellen, en anders vervangen, zou ik zeggen.
(als je d'r echt nie uit komt, kan je wel een keer langskomen, 't moet gewoon fixable zijn)
Maar dat je nu dus oneindig meet, geeft aan dat die sensor geen stationair ziet. Afstellen, en anders vervangen, zou ik zeggen.
(als je d'r echt nie uit komt, kan je wel een keer langskomen, 't moet gewoon fixable zijn)
rev it like a rental
Als ik de punten tegen elkaar houd gaan ze naar nul.Menno schreef:ff de meetpennen tegen elkaar aan houden. Als ie dan wel richting 0 gaat is de meter in ieder geval ok.
Maar ik gooi de gok ook nog op een andere lambdasonde.
Het euvel begon immers toen ik langer dan 15km achter elkaar 180 en harder heb gereden. Dat ding kan een keer

Tnx voor het aanbod, als het echt niet meer lukt doe ik dat zeker.
-
- Contacteer:
Misschien is dat wel het probleem juist joh dat je alleen maar de 1 blijft zien!Chris@R5 schreef:Nou het werkt weer geweldig, ik kan nergens iets op meten. Overal geeft ie 1 op.
Op het gas reageert ie niet, helemaal niks. Het zal wel hoor...
Klereding loopt tenminste
Ik zou hier even verder naar kijken als ik jou was als dit het is weet je tenminste waar je moet gaan zoeken
Ik heb er nog niet rechtstreeks op gemeten. Dus dan de weerstand meten tussen de buitenste polen?Bart V schreef:Heb je al rechtstreeks op de TPS gemeten? en weet je zeker dat je de juiste pinnen op de stekker van de ECU te pakken hebt?
(lijkt me ook makkelijker en trefzekerder...)
d'r van uitgaande dat je goed gemeten hebt, op de juiste pooltjes, heb je nu dus aangetoond dat hier 't probleem zit. Als je direct op de sensor ook oneindig meet, is de sensor fout afgesteld of defect. Als 't daar wel goed is, heb je een probleem in de kabelboom.
rev it like a rental
Ff dubbelcheck dan maar:Menno schreef:d'r van uitgaande dat je goed gemeten hebt, op de juiste pooltjes, heb je nu dus aangetoond dat hier 't probleem zit. Als je direct op de sensor ook oneindig meet, is de sensor fout afgesteld of defect. Als 't daar wel goed is, heb je een probleem in de kabelboom.
-Ik moet meten in de stekker van de ecu.
-tussen de 2de en de 18de aansluiting en de 18de en de 3de.
-Ik tel vanaf de kabel beginnende op de bovenste rij naar de 2de aanluiting en de 18de aansluiting.
-Zo ook voor de 3de en de 18de.
Er zijn echter een paar dingen:
Waar moet zwart en waar rood op? Of maakt dat niet uit?
Niet alle stekkergaten zijn bezet en dus tel ik alleen de stekkers die bezet zijn.
- Rood en Zwart van je meter maken niet uit
- De stekkerpinnen zonder bedrading moet je wél meetellen. Je kan ook ff het plastic kapje van de stekker afhalen. Aan de binnenkant van de stekker staat per pin het bijbehorende nummer, en zo kan je je dus nooit vergissen.
- De stekkerpinnen zonder bedrading moet je wél meetellen. Je kan ook ff het plastic kapje van de stekker afhalen. Aan de binnenkant van de stekker staat per pin het bijbehorende nummer, en zo kan je je dus nooit vergissen.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Heb je em te koop gezet?