De renaultjes

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bram (vospower)

MJ schreef:
Tom schreef:kun je niet gewoon benzineleiding nemen voor zoiets. Van die doorzichtige bijvoorbeeld. Kost een paar euro voor een rol van 5 meter (is ook handig voor ontluchten van remmen)
Was dat benzineslang of ruitensproeierslang?! Benzineslang is over het algemeen redelijk zwart, kun je trouwens er wel voor gebruiken...
Ruitensproeierslang wil onder de kap ook wel erg zacht worden, dus beter niet gebruiken.

waarom niet gewoon altijd op 0,9 bar :p
Patrick L.

heb vanochtend benzineslang gehaald voor de bleedvalve en dat werkt goed. dus dat is opgelost! :)

nu het volgende porbleem, de GT loopt niet meer stationair :( . Ik was wat aan het rijden richting elsloo via catsop (ha Bram :wink: ) rij daar over een flinke drempel en daarna valt de motor uit, starten en weer verder rijden , stoppen en weer uitvallen, als je rijd lijkt er niets aan hand, op druk ook niet, alleen stationair valt ie uit, trek je de choke uit blijft ie wel lopen maar met een hoop gepruttel.
Iemand wat tips waar ik moet beginnen te zoeken?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Je heb, denk ik, je co-schroef verloren toen je over die bobbel reed.
Patrick L.

non, die zit er nog in, dat had ik al gechecked onderweg terug naar huis toen ie weer uitviel. heb de search gebruikt , mischien ergens een stekker los kan ook...of de carb is inwendig geblesseerd geraakt....
Patrick L.

stekkers zijn zitten er eigenlijk niet, en die er zitten zijn aangesloten, ook slangetjes nagekeken maar ook niets te zien wat los zit ofzo.
Steven
Car: M536

Als je nou aan de bijrijderszijde staat, daar kijk je op de carb en zit halverwege de carb, vlak onder het deksel een hele grote schroef. die je met een grote platte schroevendraaier eruit kan vissen.

Die ff schoonspuiten met remmenreiniger ofzo en dan nog es proberen, als die verstopt zit wil ie ook slecht stationair lopen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Let wel op dat ie niet op straat uit elkaar valt .......de onderdeeltjes zijn lastig zoeken
Patrick L.

ik zal straks eens ff kijken of ik die er uit kan vissen.

zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?tips?
ik heb de auto morgen nodig, dit is wel kut zeg :(
Patrick L.

het gebakje loopt weer netjes.
heb het bovenste gedeelte van de carb eraf gehaald en alle gaatjes die ik zag met luchtdruk (blij met mijn compressortje :D ) schoongeblazen, ook die schroef eruit en schoon geblazen, ook de co-schroef losgedraaid en lucht doorgeblazen, daarna de carb opnieuw afgesteld, co en staionair ,en loopt nu weer prima, gelukkig :)

heeft toch ergens een vuiltje in gezeten.
de carburateur zag er verder schoon uit.
Patrick L.

Gisteravond en vanavond geexperimenteerd met andere schokdempers, had eerst 50mm icm coupedempers, nu van Rob geleend 35mm icm gele Koni`s, resultaat:
50mm
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gtgrijs.jpg[/img]

35mm
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/verlaging35-1.JPG[/img]

Nou ja, 50mm ziet een stuk beter uit dus binnenkort maar weer omwisselen.... :D
Patrick L.

Vanmiddag ff Maurice gebeld of hij nog de dikke zuiger dumpvalve had liggen, ja dus. Die ben ik meteen maar ff gaan halen bij hem tadaa...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/nwe_dumpvalve3.JPG[/img]

had eerst de zwarte Bosch, werk ook goed, maar deze blaast harder af en bij trap op het gas gaat ie sneller dicht heb ik gemerkt, voelt sneller de turbo in komen :)
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb je gister gespot in susteren richting roermond tussen 5 en half 6 :wink: ik ging richting sittard :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Blijft een vette bak om te zien Pat! (L)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
oldskool

ja mag er zeker wezen hoor hoop dat ie nog lang mee mag gaan .
zeker nu die weer ssspppppppttttttttt doet (Y)
Patrick L.

Thanx!

hij loopt momenteel ook best lekker , meteen maar ff afkloppen op de houten tafel hier :wink: .....

het witte portier dat ik een tijd geleden bij je weggehaald zit er nu eindelijk ook in Marcel :D
MarcoG
Contacteer:

Netjes Patrick. (Y)
Je mag me ook een keer het e.e.a. uitleggen over leidinkjes leggen voor turbo gebruik. :beer: Koetsj ik wel es naar Bunj, kan ik meteen het goede voorbeeld bekijken.
Patrick L.

ff het stof van dit topic blazen.... :)

sinds dinsdagavond ben ik weer een 5-je rijker, een lowbudget hok van `90 een 1.4 TR, kleur zwart met wat parkeerdeukjes, sunroof 8) , maar geen roest.

Gisteren even op de krik gehad, blijkt een as hoes gescheurd te zijn (pas gebeurd zo te zien), 2 fuseekogels hebben teveel speling (vermoedde ik al). Daarnaast maar meteen verdelerkap/rotor en bougies nog vervangen.
Eens kijken of er vanavond al mee kan beginnen.
Rob

Patrick L. schreef:ff het stof van dit topic blazen.... :)

sinds dinsdagavond ben ik weer een 5-je rijker, een lowbudget hok van `90 een 1.4 TR, kleur zwart met wat parkeerdeukjes, sunroof 8) , maar geen roest.

Gisteren even op de krik gehad, blijkt een as hoes gescheurd te zijn (pas gebeurd zo te zien), 2 fuseekogels hebben teveel speling (vermoedde ik al). Daarnaast maar meteen verdelerkap/rotor en bougies nog vervangen.
Mooi Pat,
Nu nog met de buik op de grond en gaan met die tweetraps carb!

Toch geen 205-je dit keer?
cyberdanny

Patrick L. schreef:ff het stof van dit topic blazen.... :)

Heej Patrick,
nieuw project??wat zijn de plannen voor deze 5, ga je er een turbo blokje in takelen?? Ik ben eens benieuwd! :)
Patrick L.

dit wordt het vervoermiddel voor komende winter, dan kan de GTT in de garage blijven staan.

moet niet veel gaan kosten, zolang ik maar droog zit :)

en Rob ja lager wil ik em wel, ik ga de gele veren van jouw eens proberen als je het goed vind! (Y)
daarna de stalen cupvelgen eronder en dan is het wel af eigenlijk.

zit zo`n simpel express dasch in, 1 klok en 3 schakelaars :lol:
Rob

Patrick L. schreef:dit wordt het vervoermiddel voor komende winter, dan kan de GTT in de garage blijven staan.

moet niet veel gaan kosten, zolang ik maar droog zit :)

en Rob ja lager wil ik em wel, ik ga de gele veren van jouw eens proberen als je het goed vind! (Y)
daarna de stalen cupvelgen eronder en dan is het wel af eigenlijk.

zit zo`n simpel express dasch in, 1 klok en 3 schakelaars :lol:
Of ik het goed vind... Tja.. Oei... Nou.. :p

PM
Patrick L.

thanx hè Rob (Y)
Patrick L.

Hier wat foto`s van het gebakje "la 5TR"...

erg hoog, mooie wieldeksels......

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... b_5TR1.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... l_5TR2.JPG[/img]

ik hou toch meer van wat verlaging, rijd lekkerder en ziet een stuk beter uit. Van Rob de verlagingsveren geleend, achter de torsieas eruit, was een makkie gelukkig...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5TR311.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5TR312.JPG[/img]

Beter, maar nog niet wat het moest zijn. die fietsbandjes was ik al snel zat, dus de schuur in en andere velgen zoeken, en kijk de stalen cupvelgen er weer onder. nadat ik het hart van de velgen zwart had gespoten.....ook ff de oranje knippers iets donkerder gespoten en klaar...

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _5TR42.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _5TR43.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _5TR41.JPG[/img]

blijven toch leuk, die gebakjes... :D
Haas
Car: Megane RS

:bang:
Chris@R5

Superbakkie 8)
Jij en je schuurtje :~
cyberdanny

Dat ziet er erg netjes uit Pat!!! Die verlaging doet 'm goed, en die velgjes zijn super!!! :wink:
Badlands

Gaaf man, heb je grote foto's van de tr?
Rob

Staat goed die verlaging! Maakt veel verschil op een niet-GT versie hè :wink:
Geen last van aanlopen met die 15"-ers?

Om het af te maken heb ik nog een GTT phase 2 bumpertje liggen voor een zacht prijsje :p
Patrick L.

@chris, mijn garage ligt vol met ouw zooi, af en toe zit er wat bruikbaars tussen :wink:
@danny, thanx!
@Badlads, ga het proberen te vergroten, maar dan vallen de parkeerdeukjes zo op...
@Rob, jouw veren doen het goed onder de TR (Y) is die bumper nog ok? je hebt niet toevallig een GT stuur over? want dit stuurtje vind ik echt niks, zo dun.
Aanlopen valt me nog mee, heb em niet te diep gelegd achter, alleen bij te hoge snelheid over een drempel/kuil veert ie wat te ver in en dan kraakt het ff...
Rob

Patrick L. schreef:@Rob, jouw veren doen het goed onder de TR (Y) is die bumper nog ok? je hebt niet toevallig een GT stuur over? want dit stuurtje vind ik echt niks, zo dun.
Aanlopen valt me nog mee, heb em niet te diep gelegd achter, alleen bij te hoge snelheid over een drempel/kuil veert ie wat te ver in en dan kraakt het ff...
Bumper, zie http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2863

Stuur heb ik niet over.
StanGTE
Car: Renault 5 GTE

Hey Patrick, prachtig R5.... echt vet zo met velgen en verlaging....

Ik heb ook nog een bumper maar daar moet nog veel aan gebeuren!
daarnaast weet ik dat op marktplaats voor hele lange tijd een gtt stuurtje te koop heeft gestaan 30 euri in Stein ergens, dat is nog de moeite toch?
Patrick L.

Stan, ik zal idd eens op markplaats zoeken of dat stuurtje er nog is, thanx :)
MarcoG
Contacteer:

Ziet er tip top uit Bunde (Y)
BlackEagle

ferri nais

:D
Rob

Patrick L. schreef:Stan, ik zal idd eens op markplaats zoeken of dat stuurtje er nog is, thanx :)
stuur op marktplaats

:wink:
Plaats reactie