
ACT: Mégane I
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten. 

the coolkid schreef:hallo iedereen
ik zit met een probleem aan men mégane
gisteren merkte ik ineens op dat er uit de uitlaat bij het starten een hoop rook uitkwam. En ook dat bij het stationair draaien er wat problemen waren.
nl hij draaide niet constant. De motor kon precies elk moment afslagen.
Deze problemen zijn nu ineens weg
Maar ik wilde daarnet ermee wegrijden en nu na een paar kilometer merkte ik op dat de temperatuur van de motor wel erg hoog stond
En heb dan de motorkap open gedaan en het koelwater is nog steeds koud.
Nu denk ik dat men waterpomp stuk is
Zijn er nog mensen die dit voorgehad hebben?
En is dit makkelijk zelf te vervangen of niet?
dank bij voorbaat
grtz the coolkid
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Bij 120 km/u draait ie +/- 3750 toeren.Lady Justice schreef:Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten.
Kan iemand mij vertellen in welke type Megane de onderstaande armsteun allemaal past?? (Bv. Coupe, Phase 1, Scenic enz..)
Alvast bedankt
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... steun2.JPG[/img]
Alvast bedankt

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... steun2.JPG[/img]
Niemand?? 

-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Ik zou het niet weten, ik heb wel een Coupe, maar daar zit gelukkig geen armsteun in. 

-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
ik zou Cris-MC eens een pm sturen die heeft er 1 in zn coupe ph. 1
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Misschien een domme vraag hoor maar hoeveel bobine's heeft een Coupe uit 2001?
Jacco Osté schreef:Kan iemand mij vertellen waar het relais voor het dimlicht zit bij een Mégane Coupé van 1996?



Of iemand enig idee waar het anders aan kan liggen dat het dimlicht af en toe weigert?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ff je vraag stellen op het RMC Forum 
Weet ik wel RemFleetwood schreef:@Wilma, hier lezen we ook hoor...

Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootjeFleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...

De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he

Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: za 21 jan 2006 21:54
- Locatie: Lienden
@ Jacco
Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824
Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824
Stel je eens voor................................mooi hè?
als je het weet,waarom vraag je het dan...Jacco Osté schreef:Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootjeFleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he
Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost?



welk typenummer is het?
ik word er zoo moei van.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Was dat het antwoord op mijn vraag?Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...
bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
ThanxJeroen 16e schreef:@ Jacco
Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824


(Zie verder onderaan

*HAPT*Fleetwood schreef:als je het weet,waarom vraag je het dan...Jacco Osté schreef:Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootjeFleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he
Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost?![]()
![]()
![]()
welk typenummer is het?
Ik wist het nog niet

Monteurs hebben iets verder gezocht en daar kwam uit dat de zekeringkast het begeven heeft...
Nieuwe kost 294 EX

En dan nu het leuke van het verhaal: Je kunt de zekeringkast niet afzonderlijk vervangen...
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mij

Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...
Gaat de klant niet leuk vinden

Waarschijnlijk wordt het de Beun-oplossing

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Ze hebben bij mij eerst 1 bobine vervangen omdat hij opeens stuk was...toen ben ik gaan klagen bij renault nederland en hebben ze me die andere 3 ook vervangen...dit komt omdat er een productie fout was in die reeks van bobines die standaard in de megaantjes zaten!
Lady Justice schreef:Was dat het antwoord op mijn vraag?Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...
bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
ja geloof het wel...Lady Justice schreef:Was dat het antwoord op mijn vraag?Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...
bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
die 4e komt dan ook nog wel...

ik word er zoo moei van.
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mijJacco Osté schreef:ThanxJeroen 16e schreef:@ Jacco
Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824![]()
(Zie verder onderaan)
*HAPT*Fleetwood schreef:als je het weet,waarom vraag je het dan...Jacco Osté schreef:Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootjeFleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he
Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost?![]()
![]()
![]()
welk typenummer is het?
Ik wist het nog niet
Monteurs hebben iets verder gezocht en daar kwam uit dat de zekeringkast het begeven heeft...
Nieuwe kost 294 EX
En dan nu het leuke van het verhaal: Je kunt de zekeringkast niet afzonderlijk vervangen...
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mij
Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...
Gaat de klant niet leuk vinden
Waarschijnlijk wordt het de Beun-oplossing

Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...
Ja als hij het zegt...
zou het echt zo zijn...

ik word er zoo moei van.
Daar kom je maar op 1 manier achterFleetwood schreef:Ja als hij het zegt...![]()
zou het echt zo zijn...

Maarreuh... Ik ben geen monteur, ik doe alleen ff papegaaien hiero

Ik zeg het er expres bij

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Dan hoop ik maar dat dat nog binnen de garantie tijd gebeurd.Fleetwood schreef:ja geloof het wel...Lady Justice schreef:Was dat het antwoord op mijn vraag?Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...
bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
die 4e komt dan ook nog wel...

-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Wat zijn jullie ervaringen met de electrische achterramen? Het raam aan de bestuurderskant hapert nu al af en toe. Zeggen jullie, 'het is erg gevoelig, niet te veel gebruiken', of 'het moet goed zijn, en je kunt het vaak gebruiken'?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
IK heb nergens last van.
Alleen toen ik de auto vorig jaar kocht, was er iets kapot in een schakelaar, waardoor ik het raam aan de bijrijderskant vanuit de bestuurdersstoel niet meer omlaag kon doen (wel omhoog
) maar dat is netjes onder garantie vervangen.
Ramen gaan verder perfect open bij mij. En nu met zomerse temperaturen gebruik ik ze meer dan ooit
Alleen toen ik de auto vorig jaar kocht, was er iets kapot in een schakelaar, waardoor ik het raam aan de bijrijderskant vanuit de bestuurdersstoel niet meer omlaag kon doen (wel omhoog

Ramen gaan verder perfect open bij mij. En nu met zomerse temperaturen gebruik ik ze meer dan ooit

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Knopje laten vervangen hoor. Nu kost t je nog niksLady Justice schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de electrische achterramen? Het raam aan de bestuurderskant hapert nu al af en toe. Zeggen jullie, 'het is erg gevoelig, niet te veel gebruiken', of 'het moet goed zijn, en je kunt het vaak gebruiken'?
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Heel vaag, maar vandaag deed ie t weer gewoon. Kan niet zeggen dat de knopjes uitblinken in stevigheid trouwens.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
vandaag ff voor je gekeken (ik vergat het steeds), mijn 1.6e doet in z'n 5 met 120 km/u op de teller 3000 toeren precies,Lady Justice schreef:Bij 120 km/u draait ie +/- 3750 toeren.Lady Justice schreef:Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten.
in de 4 met 120 doet ie 4000...
dus bij jou lijkt me dat best hoog dan eigenlijk..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Ik zal vandaag nog eens kijken, misschien lag het aan de verrotte bobine's.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 17 feb 2006 20:59
- Locatie: Etten-Leur
Ik heb een megan 5drs 1.4 rn uit 96` en ook bij mij loopt hij is de 5e versnelling bij 120 km/h op 3750 toeren. betekent dit dat er iets kapot is??? het leek mij niet verkeerd. ik reed hier voor een ford escort 1.6 16v en die liep idd met minder toeren bij de 120 maar ik d8 dat dat te maken had met het verschil in 1.6 en 1.4.. is de 3750 toeren bij 120 in de 5e versnelling nu wel goed of niet????
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Nee hoor, dik 3500 toeren bij 120 km/u.Lady Justice schreef:Ik zal vandaag nog eens kijken, misschien lag het aan de verrotte bobine's.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
- Locatie: einde van de weg
hoe rijd een megane coupe 1.6E eigenlijk? kan iemand me van wat info voorzien?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
gewoon bij een garage gaan proefrijden
dat moet je zelf ervaren
en de ene auto is de andere ook niet
dus zoooo ontzettend verschillend
dat moet je zelf ervaren
en de ene auto is de andere ook niet
dus zoooo ontzettend verschillend
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
je kunt even kijken op http://www.meganeclub.nl/index2.html
dan klikken op "De Club Auto's" in de rode balk bovenin, en dan staat er links een link naar "Rij-impressies"
dan klikken op "De Club Auto's" in de rode balk bovenin, en dan staat er links een link naar "Rij-impressies"
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)