ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten. :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

the coolkid schreef:hallo iedereen

ik zit met een probleem aan men mégane
gisteren merkte ik ineens op dat er uit de uitlaat bij het starten een hoop rook uitkwam. En ook dat bij het stationair draaien er wat problemen waren.
nl hij draaide niet constant. De motor kon precies elk moment afslagen.
Deze problemen zijn nu ineens weg
Maar ik wilde daarnet ermee wegrijden en nu na een paar kilometer merkte ik op dat de temperatuur van de motor wel erg hoog stond :(
En heb dan de motorkap open gedaan en het koelwater is nog steeds koud.
Nu denk ik dat men waterpomp stuk is
Zijn er nog mensen die dit voorgehad hebben?
En is dit makkelijk zelf te vervangen of niet?

dank bij voorbaat
grtz the coolkid
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Lady Justice schreef:Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten. :)
Bij 120 km/u draait ie +/- 3750 toeren.
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Kan iemand mij vertellen in welke type Megane de onderstaande armsteun allemaal past?? (Bv. Coupe, Phase 1, Scenic enz..)

Alvast bedankt :beer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... steun2.JPG[/img]
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Niemand?? :s
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Ik zou het niet weten, ik heb wel een Coupe, maar daar zit gelukkig geen armsteun in. :)
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

ik zou Cris-MC eens een pm sturen die heeft er 1 in zn coupe ph. 1
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Kan iemand mij vertellen waar het relais voor het dimlicht zit bij een Mégane Coupé van 1996? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Misschien een domme vraag hoor maar hoeveel bobine's heeft een Coupe uit 2001?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Jacco Osté schreef:Kan iemand mij vertellen waar het relais voor het dimlicht zit bij een Mégane Coupé van 1996? :D
:D :D :D

Of iemand enig idee waar het anders aan kan liggen dat het dimlicht af en toe weigert? :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

ff je vraag stellen op het RMC Forum :wink:
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...

bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...

en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...

@Wilma, hier lezen we ook hoor... :p
ik word er zoo moei van.
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Fleetwood schreef:@Wilma, hier lezen we ook hoor... :p
Weet ik wel Rem (F)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

(L) ... :D
ik word er zoo moei van.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Fleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootje ;)
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he :P

Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost? :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jeroen 16e
Berichten: 76
Lid geworden op: za 21 jan 2006 21:54
Locatie: Lienden

@ Jacco

Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824
Stel je eens voor................................mooi hè?
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Jacco Osté schreef:
Fleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootje ;)
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he :P

Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost? :)
als je het weet,waarom vraag je het dan... :D :lol: :p

welk typenummer is het?
ik word er zoo moei van.
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...

bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Was dat het antwoord op mijn vraag?

Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Jeroen 16e schreef:@ Jacco

Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824
Thanx :D (Y)
(Zie verder onderaan ;) )
Fleetwood schreef:
Jacco Osté schreef:
Fleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootje ;)
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he :P

Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost? :)
als je het weet,waarom vraag je het dan... :D :lol: :p

welk typenummer is het?
*HAPT*
Ik wist het nog niet :p
Monteurs hebben iets verder gezocht en daar kwam uit dat de zekeringkast het begeven heeft...
Nieuwe kost 294 EX :S

En dan nu het leuke van het verhaal: Je kunt de zekeringkast niet afzonderlijk vervangen...
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mij :p
Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...

Gaat de klant niet leuk vinden :p


Waarschijnlijk wordt het de Beun-oplossing :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ze hebben bij mij eerst 1 bobine vervangen omdat hij opeens stuk was...toen ben ik gaan klagen bij renault nederland en hebben ze me die andere 3 ook vervangen...dit komt omdat er een productie fout was in die reeks van bobines die standaard in de megaantjes zaten!



Lady Justice schreef:
Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...

bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Was dat het antwoord op mijn vraag?

Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Lady Justice schreef:
Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...

bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Was dat het antwoord op mijn vraag?

Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
ja geloof het wel...

die 4e komt dan ook nog wel... :D
ik word er zoo moei van.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Jacco Osté schreef:
Jeroen 16e schreef:@ Jacco

Misschien kan deze je verder helpen
Van het RMC forum:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... 4#msg80824
Thanx :D (Y)
(Zie verder onderaan ;) )
Fleetwood schreef:
Jacco Osté schreef:
Fleetwood schreef: en dimlichtprobleem kan ook in de schakelaar zitten...
Dimlichtprobleem zit in de zekeringkast, dies naar zn grootje ;)
De schakelaar is na de zekering het eerste wat gecontroleerd wordt he :P

Iemand zo'n kast nog liggen of weet wat een nieuwe kost? :)
als je het weet,waarom vraag je het dan... :D :lol: :p

welk typenummer is het?
*HAPT*
Ik wist het nog niet :p
Monteurs hebben iets verder gezocht en daar kwam uit dat de zekeringkast het begeven heeft...
Nieuwe kost 294 EX :S

En dan nu het leuke van het verhaal: Je kunt de zekeringkast niet afzonderlijk vervangen...
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mij :p
Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...

Gaat de klant niet leuk vinden :p


Waarschijnlijk wordt het de Beun-oplossing :D
Althans, dat vertelde meneer Holtrop mij :p
Zit gekoppeld aan het motormanagement en moet dus gelijk een complete set worden...


Ja als hij het zegt...:wink:

zou het echt zo zijn... (I)
ik word er zoo moei van.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Fleetwood schreef:Ja als hij het zegt...:wink:

zou het echt zo zijn... (I)
Daar kom je maar op 1 manier achter :P
Maarreuh... Ik ben geen monteur, ik doe alleen ff papegaaien hiero ;)
Ik zeg het er expres bij :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Fleetwood schreef:
Lady Justice schreef:
Fleetwood schreef:bij een 1.4-16V en een 1.6-16V,
zijn het er 4...

bij de 2.0-16V is het er 1 met kabels eraan...
Was dat het antwoord op mijn vraag?

Want de garage heeft naar eigen zeggen nu al 3 bobine's vervangen. (In 1 maand tijd)
ja geloof het wel...

die 4e komt dan ook nog wel... :D
Dan hoop ik maar dat dat nog binnen de garantie tijd gebeurd. :D
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Wat zijn jullie ervaringen met de electrische achterramen? Het raam aan de bestuurderskant hapert nu al af en toe. Zeggen jullie, 'het is erg gevoelig, niet te veel gebruiken', of 'het moet goed zijn, en je kunt het vaak gebruiken'?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

IK heb nergens last van.
Alleen toen ik de auto vorig jaar kocht, was er iets kapot in een schakelaar, waardoor ik het raam aan de bijrijderskant vanuit de bestuurdersstoel niet meer omlaag kon doen (wel omhoog :) ) maar dat is netjes onder garantie vervangen.

Ramen gaan verder perfect open bij mij. En nu met zomerse temperaturen gebruik ik ze meer dan ooit :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lady Justice schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de electrische achterramen? Het raam aan de bestuurderskant hapert nu al af en toe. Zeggen jullie, 'het is erg gevoelig, niet te veel gebruiken', of 'het moet goed zijn, en je kunt het vaak gebruiken'?
Knopje laten vervangen hoor. Nu kost t je nog niks
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Heel vaag, maar vandaag deed ie t weer gewoon. Kan niet zeggen dat de knopjes uitblinken in stevigheid trouwens.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Lady Justice schreef:
Lady Justice schreef:Stationair draait ie goed hoor, maar als ik bijv boven de 100 ga, maakt ie meer toeren als de 19. Ik zal er eens op letten en wat concretere cijfers neerzetten. :)
Bij 120 km/u draait ie +/- 3750 toeren.
vandaag ff voor je gekeken (ik vergat het steeds), mijn 1.6e doet in z'n 5 met 120 km/u op de teller 3000 toeren precies,
in de 4 met 120 doet ie 4000...
dus bij jou lijkt me dat best hoog dan eigenlijk..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Ik zal vandaag nog eens kijken, misschien lag het aan de verrotte bobine's.
TerrorMegane
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 feb 2006 20:59
Locatie: Etten-Leur

Ik heb een megan 5drs 1.4 rn uit 96` en ook bij mij loopt hij is de 5e versnelling bij 120 km/h op 3750 toeren. betekent dit dat er iets kapot is??? het leek mij niet verkeerd. ik reed hier voor een ford escort 1.6 16v en die liep idd met minder toeren bij de 120 maar ik d8 dat dat te maken had met het verschil in 1.6 en 1.4.. is de 3750 toeren bij 120 in de 5e versnelling nu wel goed of niet????
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Lady Justice schreef:Ik zal vandaag nog eens kijken, misschien lag het aan de verrotte bobine's.
Nee hoor, dik 3500 toeren bij 120 km/u.
Death Metal Speedcore
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
Locatie: einde van de weg

hoe rijd een megane coupe 1.6E eigenlijk? kan iemand me van wat info voorzien?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

gewoon bij een garage gaan proefrijden
dat moet je zelf ervaren
en de ene auto is de andere ook niet
dus zoooo ontzettend verschillend
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

je kunt even kijken op http://www.meganeclub.nl/index2.html

dan klikken op "De Club Auto's" in de rode balk bovenin, en dan staat er links een link naar "Rij-impressies"
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie