[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....
Rob, hoef je met je auto nu niet meer op de rollenbank als je bv. nieuwe nokkenstokken erin hebt gelegd oid?
Nuttig spul Rob!
Wat heb je ervoor moeten aanpassen tov een standaard computer om dit te kunnen doen? Was het erg duur? Exc. laptop uiteraard
Wat heb je ervoor moeten aanpassen tov een standaard computer om dit te kunnen doen? Was het erg duur? Exc. laptop uiteraard

Adjust MAPS for forced induction
Turbo???
Voor de prijs hoef je het niet te laten
Maar zoŽn kit is dus goedkoper dan je auto te laten afstellen op een rollenbank?
Turbo???

Voor de prijs hoef je het niet te laten

Maar zoŽn kit is dus goedkoper dan je auto te laten afstellen op een rollenbank?

Laatst gewijzigd door MarcoG op za 26 mar 2005 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
leuke speeltjes Rob! ben benieuwd hoe t eruit gaat zien met je nieuwe velgen! ik hou mn mondje in ieder geval dicht

Ik hou het forum in de gaten.robclio16V schreef:Ja, die gaat in de verkoop, maar wanneer dat is durf ik niet te zeggen.

-
- Moderator
- Car: Megane
ik gok ook op 14inch cup 

mmm...P@TB@D schreef:ik gok ook op 14inch cup
ROB!!!! WEET JE HOEVEEL LAKLAGEN EROP DIE KUTVELGEN ZIT????

IK STRAAL ME EEN BREUK!!!
(Nee, CAPS is niet blijven hangen

Wees blij dat ik je van de straat houd.PtrGte schreef:mmm...
ROB!!!! WEET JE HOEVEEL LAKLAGEN EROP DIE KUTVELGEN ZIT????![]()
(Nee, CAPS is niet blijven hangen...dit is echt GESCHREEUWD!!!!!!!!!!!)

Die velgen zijn inmiddels al tot op 12" afgestraaldPtrGte schreef:mmm...P@TB@D schreef:ik gok ook op 14inch cup
ROB!!!! WEET JE HOEVEEL LAKLAGEN EROP DIE KUTVELGEN ZIT????![]()
(Nee, CAPS is niet blijven hangen...dit is echt GESCHREEUWD!!!!!!!!!!!)

Zo weer een kleine update. Gisteren heb ik m'n onlangs overleden dynamo vervangen voor een blinkend gereviseerd exemplaar.
Ik heb ook gelijk de stuurbekrachtiging eraf gegooid, want ik irriteerde me mateloos aan het gepiep en gejank van de pomp.
Het stuurt nu wel erg zwaar, maar dat went vanzelf wel.
Wat me wel erg opviel vanmorgen, was dat hij wel sneller leek te zijn nu de stuurbekrachtiging eraf is.
Ik heb ook gelijk de stuurbekrachtiging eraf gegooid, want ik irriteerde me mateloos aan het gepiep en gejank van de pomp.
Het stuurt nu wel erg zwaar, maar dat went vanzelf wel.
Wat me wel erg opviel vanmorgen, was dat hij wel sneller leek te zijn nu de stuurbekrachtiging eraf is.

-
- Moderator
het heeft ze voor en nadelen denk ik, maar het geeft wel meer het gevoel van een kart/raceauto 

-
- Contacteer:
voor zover rob's auto dat gevoel nog niet gaf
wanneer komen je nieuwe velgen eronder?

wanneer komen je nieuwe velgen eronder?
Het ene probleem is verholpen en de volgende staat al weer klaar om te gaan zieken........ 
Ik had al een tijdje geleden gemerkt dat heel soms de auto niks meer deed als ik het gas intrapte, dat was dan bij 6500+ toeren, dus ik dacht dat het wat met het stotteren te maken had.
Nu stottert hij wel heel erg veel, dus ik had de laptop er vanavond maar eens aangehangen en nu bleek dat de lambdawaarde bij stationair draaien 0.67 was.........
Dus ik denk dat de brandstofpomp z'n laatste adem heeft geblazen...
Dat gaat weer geld kosten, net nu ik het niet kan gebruiken.

Ik had al een tijdje geleden gemerkt dat heel soms de auto niks meer deed als ik het gas intrapte, dat was dan bij 6500+ toeren, dus ik dacht dat het wat met het stotteren te maken had.
Nu stottert hij wel heel erg veel, dus ik had de laptop er vanavond maar eens aangehangen en nu bleek dat de lambdawaarde bij stationair draaien 0.67 was.........
Dus ik denk dat de brandstofpomp z'n laatste adem heeft geblazen...
Dat gaat weer geld kosten, net nu ik het niet kan gebruiken.

Ik heb net even gekeken en het blijkt dat nog steeds de originele pomp erin zit, dus dan kan het wel dat hij kapot is na dik 240.000 km en 13,5 jaar te moeten pompen.
Ik heb een Bosch besteld en die is morgenvroeg binnen, dus dan heb ik weer wat te doen.
Ik heb een Bosch besteld en die is morgenvroeg binnen, dus dan heb ik weer wat te doen.
Ook een mooie kilometerstand Rob. De mijnes heeft pas 222.228km erop zitten, maar zodra die sneller gaat kan ik ook in minder tijd, meer km's maken. 
Gebruiken ze in de racerij trouwens ook de standaard bosch-pomp?
Gebruiken ze in de racerij trouwens ook de standaard bosch-pomp?
Ik weet niet hoe dat systeempje van je de lambdawaarde weergeeft, maar opzich betekent die lambdawaarde dat ie knetterrijk is. Dat wordt dus zekers niet veroorzaakt door een rotte brandstofpomp, maar door een sensor/kabel/computer-probleem.
Succes.
Succes.
eej Wob....
hoe weet je zonder Wide-Bandje dat je lambda 0,67 is???
ik dacht dat dat alleen kon met zo'n WideBand sensor...
ben wel benieuwd...aangezien ik binnenkort toch ook aan dat systeem ga...
hoe weet je zonder Wide-Bandje dat je lambda 0,67 is???
ik dacht dat dat alleen kon met zo'n WideBand sensor...
ben wel benieuwd...aangezien ik binnenkort toch ook aan dat systeem ga...

-
- Moderator
misschien dagt ik wat gemist heb hoor maar heb jij nou een turbo op je 16v?
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQD5AgAU ... PAKKET.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQD5AgAU ... PAKKET.JPG[/img]
de laatste keer niet..haha
nee hoor
nee hoor

-
- Moderator
zit zeker in de planning dan?
hoe kom je op dat idee dan?
Denk t niet, aangeizen rob zijn baan kwijt is sinds kort...
Denk t niet, aangeizen rob zijn baan kwijt is sinds kort...

-
- Contacteer:
Ik heb die foto al es eerder voorbij zien komen..volgens mij gaat dat over speelgoed wat Patrick ooit gekocht heeft (?)
-
Ja, dat was Patrick z'n kerstkadootje voor hemzelf meende ik.Paul1916v schreef:Ik heb die foto al es eerder voorbij zien komen..volgens mij gaat dat over speelgoed wat Patrick ooit gekocht heeft (?)

Yep, leuk kadootje, jammer dat ik er (nog) niks aan heb als de tijd en het geld niet in voldoende mate aanwezig zijn om het af te maken...Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ja, dat was Patrick z'n kerstkadootje voor hemzelf meende ik.Paul1916v schreef:Ik heb die foto al es eerder voorbij zien komen..volgens mij gaat dat over speelgoed wat Patrick ooit gekocht heeft (?)

maar... in the end...

-
- Contacteer:
volgend jaar kerstmis?

kerst 2006 zoals het er nu naar uit zietPaul1916v schreef:volgend jaar kerstmis?![]()

-
Mag ik een proefritje op de passengerseat reserveren als je dat allemaal in een auto ingebouwd heb Patrick?

ik vind het prima, maar no offence hoor, maar ik kan me herinneren dat jij wat groter bent dan ik en tis geen 19 waar het in moet dus ja...tis ff afwachten of je d'r in past!...Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Mag ik een proefritje op de passengerseat reserveren als je dat allemaal in een auto ingebouwd heb Patrick?![]()

maar goed...open misschien tegen die tijd wel een topic voor m'n boodschappenwagentje...
nu weer op-topic voor Hobby-Robbie...