Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Michel S.
Contacteer:

nee, wanneer ik de druk met 1 bar vehoog wordt die 2 keer met 1 bar verhoogd. Dus je hebt 2 keer een verdubbeling. dus 74 liter maal 2 kom ik op 140+. dan heb ik 1 bar. Wil ik het nog een verhogen, moet ik het huidige volume nog een keer verdubelen. oftwel rond de 300liter.

toch.
Menno

Nou breekt m'n klomp, ik geef 't op.

1*2*2=3?????????????????????
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

ikke snap het ook niet meer helemaal. Wanneer ik met absolute druk reken, dan klopt jou verhaal, maar als ik tel met mijn oude kennis kom ik op een heel andere waarde uit. Ik, denk dat ik fout zit omdat ik niet de absolute druk pak.

mijn excuses

mzzl
Menno

gelukkig, komt 't toch nog goed :smile::smile:
rev it like a rental
Menno

hele bereking geeft trouwens aan dat je 't met een airco-kitje ook niet gaat redden. Jou zou 't berekende vermogen , keer een of ander flut rendement, mechanisch moeten leveren, slecht plan.
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

En de conclusie is!!!!! Een water gekoelde interkoeler! Dat dan d.m.v. waterspray of de water gekoelde interkoeler. :lol:
Marius

En dan hopelijk de gesprayde, want als die andere kapot gaat kun je je blok ook gelijk weer reviseren.
Laatst gewijzigd door Marius op di 31 jul 2001 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Contacteer:

Dat is niet geheel waar. Je koelt je interkoeler, dus als de koeleimg kapot gaat :smile:
Menno

Tenzij je natuurlijk interne lekkage hebt, en je motor koelwater begint te slurpen.

Zoals sommigen misschien ook wel gezien hebben op Vive La France, eeeen Pug 405 T16 heeft standaard een watergekoelde intercooler. Volgens mij zit er trouwens op een T****A Celica ook een.
rev it like a rental
Jeffrey E.

He mannen lekker bezig en succes ermee.:wink:
Michel S.
Contacteer:

Zo'n water gekoelde intercooler(charge cooler) is nog niet eens zo'n gek idee. Wat ik heb gezien met mijn experiment hier ging dat heel goed. Maar zelfs als de intercooler ploft, heb je niks te vrezen. Aangezien er druk op de intercooler staat zal die geen water hapen, maar eerder bubbeltjes blazen. en als je dan geen turbo druk zou hebben en het er zou een onderdruk heersen, zou die inderdaad water gaan drinken, maar zo erg is dat niet. Het is niet zo dat die in 1 keer liters naar binnen slokt, want das wel erg. maar dat beetje wat die zou binnen krijgen, dat valt wel mee. Wannee je je charge cooler vrij hoog zou hangen zou die inderdaad flink wat water drinken, en das denk ik fout.

groetjes
Plaats reactie