Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman

Trouwens, de benzine aanvoer aansluiting op de tankflotter van een 11 gtx is dunner dan bij een ingespoten 11 (scheelt 0.5 cm)

Jij bent goed geinformeerd! :) De aansluiting op de tank is inderdaad niet erg ruim bemeten.
Lijkt me geen probleem, weet het echter niet zeker.

Maar dat is niet HET probleem, want anders zou de motor zeker wel een keer knallen of BIJNA aanslaan.

Ik weet bijna zeker dat het een electronisch probleem is.....................
Menno

tis normaal dat je pomp ff 3 seconden aangaat, en dan weer uit. Zodra je een toerental hebt moet ie aan blijven. Dat je pomp ff loopt suggereert dat de voedingen goed zijn aangesloten.

Dezelfde voeding gaat naar de injectoren, is die wel aanwezig?

Het toerentalsignaal komt binnen, want je hebt vonken. Weet je zeker dat dat nu nog zo is?

Misschien nog zoiets banaals als aanvoer en retour verwisseld, op de injectorrail?
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

canonballman schreef:Hee bedankt voor het meedenken jongens!

-ALS IK DEZE DRAAD AAN MASSA LEG DAN MEET IK WEL (BLOK????) SPANNING OVER DE INJECTOREN, anders niet.

..
deze draad moet je dus aan massa leggen
en dan fftjes naar de laatste tip van menno kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jasper11turbo

klopt, die kleinere aansluiting op je tankfflotter moet niets uitmaken...
A hij moet idd pruttelprut doen ... en
B Het project "trap een 1.8 16 v in een 11 "ging ook goed ... totaal geen problemen..
We denken verder.
groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Sander
Contacteer:

Menno schreef:tis normaal dat je pomp ff 3 seconden aangaat, en dan weer uit.
Dat klopt dat is normaal.
Menno schreef:Misschien nog zoiets banaals als aanvoer en retour verwisseld, op de injectorrail?
Op de pomp staat een pijl als het goed is. :wink:
Verkeert om doet hij niet veel hé. Heb je druk op je injectorrail?

S :D nder

P.s. werkt je mail alweer Reinier of heb je een nieuwe nu/ PM me andres even moet je nog hebben.
canonballman

tis normaal dat je pomp ff 3 seconden aangaat, en dan weer uit. Zodra je een toerental hebt moet ie aan blijven. Dat je pomp ff loopt suggereert dat de voedingen goed zijn aangesloten.

Dezelfde voeding gaat naar de injectoren, is die wel aanwezig?

Het toerentalsignaal komt binnen, want je hebt vonken. Weet je zeker dat dat nu nog zo is?

Misschien nog zoiets banaals als aanvoer en retour verwisseld, op de injectorrail?

Zodra ik de motor rondgooi (is dus een toerental gaat de pomp NIET meer aan)

En volgens mij (ik check dat morgen effe) is er dan ook geen spanning bij de injectoren, omdat die door hetzelfde (benzinepomp)relais worden aangestuurd.

Vonken heb ik nog steeds, dus er KOMT een toerental binnen.

En toevoer/afvoer verwisselt heb ik ook al aan gedacht maar dat is het volgens mij niet. Rood is toch afvoer en groen is toch toevoer?

Maar voor de zekerheid probeer ik dat toch eventjes...........
canonballman

deze draad moet je dus aan massa leggen
Dat dacht ik al, maar dan weet ik het nu zeker!
canonballman

Op de pomp staat een pijl als het goed is.
Verkeert om doet hij niet veel hé. Heb je druk op je injectorrail?

S nder

P.s. werkt je mail alweer Reinier of heb je een nieuwe nu/ PM me andres even moet je nog hebben.
Pomp zit goed aangesloten. Als ik voor de slang los trek spuit er benzine uit.

Enne, PM me maar Sander!

En nee ik heb nog STEEDS niet jou bandje gerepareerd................. :(
jeroen.k

Wat ik me toch serieus afvraag...een multipoint motor draait ong. op een brandstofdruk van 3 bar. Een Gtt met carb draait nog niet eens op 1 Bar, crab motoren hebben geen hoge druk nodig in het brandstofsysteem. Ik denk echt dat daar je fout zit. Probeer eens een pomp te scoren van een 11 GTE ofzo. Die moet ook gewoon op 3 bar draaien lijkt me. Een carb motor heeft ook geen retourleiding meen ik...dus mag er ook niet zoveel druk op zitten. Lijkt me sowieso sterk dat je de pomp van een carb-motor suc6vol op een multipointer kunt zetten, mijn monopoint pomp had er destijds al moeite mee! Ff pomp vervangen voor een pomp die 3 bar kan leveren! :D
canonballman

Wat ik me toch serieus afvraag...een multipoint motor draait ong. op een brandstofdruk van 3 bar. Een Gtt met carb draait nog niet eens op 1 Bar, crab motoren hebben geen hoge druk nodig in het brandstofsysteem. Ik denk echt dat daar je fout zit.
Hoe kom je erbij dat een GTT maar 1 bar benz. druk heeft?

Het is ook een electrische pomp, waarvan de druk geregeld wordt door een drukregelaar. Dus VOOR die drukregelaar kan de druk nog best hoog zijn.

Overigens zit onder mn 25 turbo eenzelfde pomp (ook injectie).
canonballman

Maar eerst moet ik toch zorgen dat de pomp wordt aangestuurd!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Heb je al plaatjes? :p
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
[rsi]peerke

Allereerst: ik heb respect voor de gasten die dit soort donorprojecten starten (en vooral diegenen die ze ook afmaken)

Maar.... ik begrijp niet, waarom iemand zich zoveel ellende op de hals haalt om iets voor elkaar te krijgen wat zichzelf nooit terugverdient.

Is dat een soort innerlijke knutseldrang ofzo
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

[rsi]peerke schreef:Maar.... ik begrijp niet, waarom iemand zich zoveel ellende op de hals haalt om iets voor elkaar te krijgen wat zichzelf nooit terugverdient.
Tis geen commerciele bezigheid, het zal vooral de drang zijn iets te doen wat weinig mensen al gedaan hebben. Plus dat als je de onderdelen hebt liggen, het erg zonde is om het weg te flikkeren of tegen bodemprijzen te verkopen (als je er al af komt).

Het is toch stoer dat je voor een paar honderd euro dikke duitsers snot kan rijden?

(had ik mn 11 nog maar :( )
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Maus

canonballman schreef:En voor diegene die met de goede oplossing komt loof ik bij deze al een kratje bier naar keuze uit bij de volgende meeting waar ik met mn Elf kom!
:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p
Stel dat Chris met de goeie oplossing komt? :) :wink:
canonballman

Allereerst: ik heb respect voor de gasten die dit soort donorprojecten starten (en vooral diegenen die ze ook afmaken)

Maar.... ik begrijp niet, waarom iemand zich zoveel ellende op de hals haalt om iets voor elkaar te krijgen wat zichzelf nooit terugverdient.

Is dat een soort innerlijke knutseldrang ofzo

Allereerst: bedankt!

En tja, het antwoord: je zegt het zelf al: KNUTSELDRANG!

Het is gewoon geinig............ :)
Het was op zich niet de bedoeling, maar ik HAD die motor+bak nou eenmaal.........

Net wat Bas al zegt: Zonde om in een hoek te laten liggen of voor een paar euros te verkopen.

En ja, leuk natuurlijk om een Bmw 320 (moet wel lukken lijkt me) snot te rijden met zon 'ouwelullenbak'. Ze verwachten het niet.............. :)
canonballman

Stel dat Chris met de goeie oplossing komt?
Dan kan ie zich de eerstvolgende meeting gaan bezatten! :lol:

Ennuh, @Bas, ik heb geen digicam, dus voor het resultaat zullen jullie toch echt effe moeten wachten...................
Jasper11turbo

Idd, een pomp van een 25 moet er onderpassen , zou nog weleens hetzlfde kunnen weze ook (stiekem) je weet he :
renault creature de automobiel....
alles hetzelfde maken (drukt de kosten)

de moeite waard om te proberen..

even voor de duidelijkheid....
reinier....
Ja, ik ben dezelfde van het 25 forum, heb ook een sloot r 25 staan...
Ik reageer alleen niet meer op het 25 forum omdat ik het niet leuk meer vind en de mentaliteit er sterk achteruitgegaan is.

groet .....11turbo (heb ik ook)
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
canonballman

Oo, ik kende jouw naam eigenlijk niet van het 25 forum.
Ik heb er ook al een tijdje niet meer gekeken. Beetje saai eigenlijk. En inderdaad een 'andere' mentaliteit, beetje zeikerig af en toe zelfs.

MAAR GOED: BACK ON TOPIC:

Ik ben net weer bezig geweest met de 11, maar nog steeds geen vooruitgang.

WAT ik ook doe: als ik het contact aanzet wordt de benzinepomp 2 seconden aangestuurd. Vervolgens als ik de motor rond laat gaan door de startmotor gaat de benzinepomp NIET meer aan.

Als de benzinepomp NIET aan gaat kunnen de injectoren dus ook niet open en dicht gaan, want die worden door dezelfde 'PLUS+' bedient als de pomp.

De motor VONKT NOG STEEDS.

Ik heb al wel een fout in de informatie (schema) ontdekt. Daar staat dat aansluiting 10 voor de startvergrendeling is, maar in een lijst met aansluitingen is dit alleen bij de 1800 F3P het geval. In het geval van de F3R is die aansluiting 'loos' wordt dus niet gebruikt. Zit ook inderdaad geen draad aan die aansluiting.

Verder staat er in die lijst met computeraansluitingen wel dat aansluiting 25 bij de F3R wordt gebruikt voor de startvergrendeling.
Echter deze aansluiting WEL of NIET aan massa leggen maakt niks uit:

DE MOTOR BLIJFT VONKEN, MAAR DE POMP en INJECTOREN WORDEN NIET AANGESTUURT BIJ HET STARTEN.

WIE O WIE GEEFT DE WINNENDE OPLOSSING?!!!!!!!!! :) :p :p
Sander
Contacteer:

Als de benzinepomp NIET aan gaat kunnen de injectoren dus ook niet open en dicht gaan, want die worden door dezelfde 'PLUS+' bedient als de pomp.
Beetje vaag; de pomp word toch op dat moment continu aan gestuurd en toch niet met de pulsentrein van de injectoren??

Maar als je daar dan zelf gewoon een continu 12V op zet d.m.v. een schakelaar b.v. en dan even testen.

S :D nder
jeroen.k

canonballman schreef:
Wat ik me toch serieus afvraag...een multipoint motor draait ong. op een brandstofdruk van 3 bar. Een Gtt met carb draait nog niet eens op 1 Bar, crab motoren hebben geen hoge druk nodig in het brandstofsysteem. Ik denk echt dat daar je fout zit.
Hoe kom je erbij dat een GTT maar 1 bar benz. druk heeft?

Het is ook een electrische pomp, waarvan de druk geregeld wordt door een drukregelaar. Dus VOOR die drukregelaar kan de druk nog best hoog zijn.

Overigens zit onder mn 25 turbo eenzelfde pomp (ook injectie).
Okeej die 1 bar zoog ik uit mn duim...maar ik denk gewoon heel sim-pel omdat ik geen technicus ben ofzo...maar soms bied dat wel perspectief :p

Kijk als die GTT pomp zoveel bar druk zou leveren...dan komt er toch binnen de kortste keren een opstopping aan benzine voor de carb, omdat ie geen retourleiding heeft zoals een injectie dat heeft? Of ga ik daar al helemaal mis? Dat was een beetje mijn redenatie eigenlijk...carb motor werkt niet op druk (Jah vuldruk >-) hehe) en injectie wel, maar jou kennende zal het vast goed komen! :D

Lijkt me wel vet alsie af is! :D
jeroen.k

canonballman schreef:Oo, ik kende jouw naam eigenlijk niet van het 25 forum.
Ik heb er ook al een tijdje niet meer gekeken. Beetje saai eigenlijk. En inderdaad een 'andere' mentaliteit, beetje zeikerig af en toe zelfs.

MAAR GOED: BACK ON TOPIC:

Ik ben net weer bezig geweest met de 11, maar nog steeds geen vooruitgang.

WAT ik ook doe: als ik het contact aanzet wordt de benzinepomp 2 seconden aangestuurd. Vervolgens als ik de motor rond laat gaan door de startmotor gaat de benzinepomp NIET meer aan.

De motor VONKT NOG STEEDS.

Ik heb al wel een fout in de informatie (schema) ontdekt. Daar staat dat aansluiting 10 voor de startvergrendeling is, maar in een lijst met aansluitingen is dit alleen bij de 1800 F3P het geval. In het geval van de F3R is die aansluiting 'loos' wordt dus niet gebruikt. Zit ook inderdaad geen draad aan die aansluiting.

Verder staat er in die lijst met computeraansluitingen wel dat aansluiting 25 bij de F3R wordt gebruikt voor de startvergrendeling.
Echter deze aansluiting WEL of NIET aan massa leggen maakt niks uit:

DE MOTOR BLIJFT VONKEN, MAAR DE POMP en INJECTOREN WORDEN NIET AANGESTUURT BIJ HET STARTEN.

WIE O WIE GEEFT DE WINNENDE OPLOSSING?!!!!!!!!! :) :p :p
Dit was precies hetzelfde dat ik had na de overbouw van het F3N blokje in mn 19. Toen was het probleem dat de computer geen signaal kreeg van de ontsteking (stekkerbezetting kabelboom). Mischien bij jou ook het geval?
Abel
Über-Spammer

jeroen.k schreef:Kijk als die GTT pomp zoveel bar druk zou leveren...dan komt er toch binnen de kortste keren een opstopping aan benzine voor de carb, omdat ie geen retourleiding heeft zoals een injectie dat heeft? Of ga ik daar al helemaal mis? Dat was een beetje mijn redenatie eigenlijk...carb motor werkt niet op druk (Jah vuldruk >-) hehe) en injectie wel, maar jou kennende zal het vast goed komen! :D

Lijkt me wel vet alsie af is! :D
Ja je gaat de mist in. Zo simpel is het :p

In de GT Turbo zit een pneumatisch geregelde benzine druk regelaar, met retour leiding... :)
canonballman

Dit was precies hetzelfde dat ik had na de overbouw van het F3N blokje in mn 19. Toen was het probleem dat de computer geen signaal kreeg van de ontsteking (stekkerbezetting kabelboom). Mischien bij jou ook het geval?

JUIST!, daar dacht ik ook aan, aan jouw overbouwproject!

Ik heb het dus nog eens nagelezen op RTC.NL maar ik kom er niet echt verder mee.
Ik denk zelf eigenlijk ook dat er iets verkeerd zit of niet aangesloten is van de kabelboom.

Anders kan het ook aan de computer liggen misschien, maar daar valt niets aan te zien.

Bij een autobedrijf waar ik wel eens voor werk hebben ze ook een 94-er Laguna staan. Ik denk dat ik eens vraag of ik die een dag kan lenen om eens te meten en eventueel de computers uit te wisselen.

Ik weet het anders ook niet............ :(
canonballman

Beetje vaag; de pomp word toch op dat moment continu aan gestuurd en toch niet met de pulsentrein van de injectoren??
Nee, de injectoren worden geschakeld door MASSA van de computer.
Aan de andere kant staat er dus continu PLUS op. Dezelfde PLUS als die van de benzinepomp.
Bart V

Het ZOU kunnen dat je computer niet helemaal goed is, aangezien je ontsteking vonkt, en je pomp 2sec gaat lopen als je je contact aanzet, bedrading en relais zijn dus oke. Computer moet je pomp inschakelen zodra je ontsteking in werking gezet word (vanaf het starten) blijkbaar doet die computer dat dus niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat ik er naast zit, maar kan me eigenlijk niets anders bedenken.

Gr Bart
jeroen.k

Het zal dus waarschijnlijk in je stekkerbezetting van de kabelboom zitten...Mrtn is daar handiger mee ;) ik weet alleen dat het een signaal van de ontsteking was...misschien kan Mrtn een schema voor je inscannen? (ietsje beter dan die van de vraagbaak :p )
Mrtn
Car: R5GTT

Reinier, brabbel het gebeuren nog eens op, in volgorde van wat er gebeurt, ik raak de draad kwijt over 29 reply's :lol:

Een kratje bier bezorg je maar hier :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
canonballman

Okee, komt ie:

-Motor hangt erin
-koelsysteem NIET aangesloten
-uitlaat NIET aangesloten (lambdasonde WEL, hangt los te bungelen)

-contact aan: KLIK van benz.pomp relais---> benzinepomp gaat 2 seconden aan. Dan uit.

Tijdens het starten vonkt de motor WEL, maar gaat de benz.pomp NIET meer aan. Met het doorverbinden van het relais gaat de pomp natuurlijk WEL aan, en krijgen de injectoren dus ook een continu PLUS.
ECHTER: de injectoren worden door een massa-puls bedient, en als die massa-puls er niet is dan wordt er nog geen benzine ingespoten. Dat gebeurt dus ook niet.

2 verschillende draden WEL of NIET aan massa leggen maakt niks uit: het benzinepomprelais wordt NIET bedient!
canonballman

En de computer is , DENK IK, nog goed.

Ik heb de printplaat aan beide zijden GOED bekeken, maar zie nergens ook maar iets verdachts.

Maar dan nog: misschien kan ie TOCH stuk zijn.............
canonballman

EN JULLIE NOGMAALS BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!!

En Maarten.......als je met de solution komt mag je het zeggen: Heineken, Grolsch, you name it! :p
Mrtn
Car: R5GTT

Ok, ik ga zo even in het schemaboek kijken voor je.
Je maakt dus gebruik van de origenele kabelboom van de motor en bijbehorend stekkerblok, zoals ik bgrepen heb. Vaak heeft dit te maken met maar 1 draad op het stekkerblok die verschillende functies aanstuurt. Ik ga zo even kijken voor je :wink:
Mrtn = Maarten
canonballman

Het ZOU kunnen dat je computer niet helemaal goed is, aangezien je ontsteking vonkt, en je pomp 2sec gaat lopen als je je contact aanzet, bedrading en relais zijn dus oke. Computer moet je pomp inschakelen zodra je ontsteking in werking gezet word (vanaf het starten) blijkbaar doet die computer dat dus niet.
Dat zou kunnen ja, dat ie toch niet helemaal goed is. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat ie te weinig signalen krijgt, aangezien de kabelboom niet meer origineel is, en nog niet alle draden zijn aangesloten.
canonballman

Je maakt dus gebruik van de origenele kabelboom van de motor en bijbehorend stekkerblok, zoals ik bgrepen heb. Vaak heeft dit te maken met maar 1 draad op het stekkerblok die verschillende functies aanstuurt. Ik ga zo even kijken voor je
Yup, originele kabelboom van de motor en het org. stekkerblok.

En uit wat voor documentatie haal jij het schema?
jeroen.k

canonballman schreef:
Je maakt dus gebruik van de origenele kabelboom van de motor en bijbehorend stekkerblok, zoals ik bgrepen heb. Vaak heeft dit te maken met maar 1 draad op het stekkerblok die verschillende functies aanstuurt. Ik ga zo even kijken voor je
Yup, originele kabelboom van de motor en het org. stekkerblok.

En uit wat voor documentatie haal jij het schema?
uit HET schemaboek! :D
Plaats reactie