[R5GTT]drap aan dop van koelvloeistof

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Effe voor de duidelijkheid: financieel gezien is geen enkel (rot) GT'tje het waard om er geld in te steken. Je verliest er altijd geld mee. Maar de lol die je ervoor terugkrijgt is voor sommigen genoeg om door te gaan.

De keus is verder aan jezelf. GT's zijn nu eenmaal niet de meest betrouwbare en zeker geen roestvrije auto's. Ik zou als ik jou was nog eens gaan kijken wat er precies aan moet gebeuren, of je carrosserie goed is en of je het dan nog wel waard vind. Haal je skirts er voor de gein eens af en kijk hoe die eruit zien. Als alles verroest is, dan moet je jezelf achter je oren gaan krabben wat je ermee wilt. Opknappen en nog minstens 5 jaar meer rondkachelen of iets anders zoeken?

Ik heb dezelfde keuzes moeten maken... :(
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Wat hoor ik u weer voor genozum over distrubutie ketting vervangen? :wink:

Het is een renault C motor met zijliggende nokkenas.
Bij vervangen van de koppakking komt de distubutsie
helemaal niet aan de orde. :D
Behalve de klepstoterstangetjes en stoter busjes dan.

Ik zou zeggen koop eens een vraagbaak van een renault super 5.
Daar staat een special stukje in over het vervangen van de koppaking van een GTT.
Ik zelf zou niet zonder deze bijbel kunnen.

En wat werk betreft ben je langste bezig alle pakking resten te verwijderen maar op zich valt het mee.
Juist omdat je niets aan de dustrub(dinges) :D hoeft te doen.

Maar naast een koppakking moet je ook nieuwe "rekbouten" hebben voor je kop.
En als je de kop eraf hebt zou ik zelf naar een motor revisie bedrijf gaan en hem een op fris beurtje laten geven.

Nou moet je natuurlijk zelf weten wat je doet.
Maar ik waat uit ervaring dat de koppakking toch
niet de rottigste klus is aan een GTT.(Ga maar eens
een koppeling vervangen zonder brug. :wink: )
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Het is een renault C motor met zijliggende nokkenas.

Dat moet wel een hele revolutionaire motor zijn want ik heb nog nooit van een zijliggende nokkenas gehoord! :wink:



onderliggende is een gebruikelijker woord, alhoewel hij natuurlijk wel een beetje aan de zijkant ligt........
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Wat jij wil! :D
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Als je de koppakking toch gaat vervangen,heb ik wel een verbetering voor je.

Ik heb een sterkere en dikkere competitie koppakking
en de bij behorende zwaardere kopbouten liggen.
Dit kost niet veel meer als een standaard koppakking.
Als je intresse hebt hoor ik het wel van je.

succes.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee ho nou. Vertel hier eens iets meer over... Ik zit ook nog met een lekke koppakking. En 'Als je iets doet doe het dan goed' is mijn devies, dusss. Prijs?
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

koppakkingset compleet: 125 euro
zwaardere kopbouten: 35 euro
info zie: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=19
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

is dat niet een beetje te duur een gewone 1,9 koppakking kost 72 euro zonder korting.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is natuurlijk duurder, maar je hebt dan ook wel iets beters! :)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

hallo is wel ff 50 euro duurder koop je bijna een normale voor
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

en zou zo'n pakking nou echt veel beter zijn als een originele?

ik vraag het me af.


zijn die pakkings ook 1,9 dik?
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

£57.58 * 1.6 toch is 92.13 de rest is allemaal verzendkosten?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jeroen Lubking schreef:Ik heb een sterkere en dikkere competitie koppakking
Dikker en sterker dus...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

En hoeveel dikker is dat dan? Ik ben zelf een tegenstander van het verlagen van de CR, dus dat is wel ff belangrijk.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ikke nie wete! :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zou die GT gewoon verkopen man!

Wat een klotebak!

Hij is niet helemaal mooi meer, koppakking naar de hoeren, wie weet wat nog meer!
Wat een kutauto.

En dan heb je dr nog wel 750 euro voor neegelegd ook!!

Gewoon weg met dat ding.
Gt's zijn zoiezo baggerauto's.
Gaan alleen mar stuk man.
Alleen maar narigheid.

Ik weet zeker dat iemand op dit forum dat sloopbakkie van je wel overkoopt voor een 300Euro en je zo van je lijden verlost.

Kan je tenminste een degelijke auto kopen.

succes ermee!












[ :wink: ]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mind the smiley... toch!? :lol:
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 29 jan 2003 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

:lol:

Ik bied dan maar alvast 300 euro!



Jij 301 Krijn? :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

302 :D
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

spir@l schreef:Ik zou die GT gewoon verkopen man!

Wat een klotebak!

Hij is niet helemaal mooi meer, koppakking naar de hoeren, wie weet wat nog meer!
Wat een kutauto.

En dan heb je dr nog wel 750 euro voor neegelegd ook!!

Gewoon weg met dat ding.
Gt's zijn zoiezo baggerauto's.
Gaan alleen mar stuk man.
Alleen maar narigheid.

Ik weet zeker dat iemand op dit forum dat sloopbakkie van je wel overkoopt voor een 300Euro en je zo van je lijden verlost.

Kan je tenminste een degelijke auto kopen.

succes ermee!












[ :wink: ]
Zow, das duidelijk :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Kijk jong, ik weet de staat niet van je GT en hoe het met roest etc zit, maar als ik jou was zou ik gewoon je koppakking maken. Dit is niet zo heel veel werk (hè Wilco :wink: ), zolang je alles maar goed schoon maakt. En je hebt alleen die kopbouten en een nieuwe pakking nodig. Maar die kopbouten zou ik niet bij onze vrienden bij de dealer halen, want dan ben je arm :evil: .
Het plezier dat je er voor terug krijgt is het toch al waard. En bij deze wagen weet je tenminste wat er aan is. Als je nu weer een andere gaat kopen dan kan daar net zo goed weer heleboel mis mee zijn.
Succes in elk geval
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou ik ga erop het moment nog niks aan doen. hij lekt toch niet de cilinders in dus zo erg is het nog niet.

maar ik koop misschien een hele gt erbij voor 200 euro. en dan dumpie er op en blazen maar weer.

maar wie heeft er ervaring van koppakking vervangen in de buurt van zwolle.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

1 ding is zeker roest heeft de gt van mij genoeg.

zelfs bij het achterwiel die dikke balk naar achter is normaal zo ! ! en die van mij !
! ! !
!____! ____!

is gewoon heel stuk weggerot.
en wielkasten kijk ik dwars door heen.

maar van de buiten kant nog helemaal nix
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou dat wil dus niet maar was een u vorm en is nu een L geworden.

maar die pakking moet zowiezo vervangen worden.

maar is zoveel makkelijker lijkt mij als de motor eruit is.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

red_Turbo schreef:nou dat wil dus niet maar was een u vorm en is nu een L geworden.

maar die pakking moet zowiezo vervangen worden.

maar is zoveel makkelijker lijkt mij als de motor eruit is.
Maar die van 200 is dat wel iets dan?
Kun je niet beter 1tje zoeken die al gewoon wat beter is.
Want hoe lang heb je de gtt nu die je nu hebt?
some people are alive only because it's illegal to kill them
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

bijna een jaar in mijn bezit dus ik weet wel waar ik naar moet kijken bij een 5je en ik ga zaterdag ff stukje rijden in de 5. kwa roest moet hij beter zijn als die van mij.

zit alleen geen turbo op maar dat moet ff gefixt worden. wil de motor wel horen
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

red_Turbo schreef:bijna een jaar in mijn bezit dus ik weet wel waar ik naar moet kijken bij een 5je en ik ga zaterdag ff stukje rijden in de 5. kwa roest moet hij beter zijn als die van mij.

zit alleen geen turbo op maar dat moet ff gefixt worden. wil de motor wel horen
Ah ok, nee ik dacht dat je deze nog niet zo lang had.
some people are alive only because it's illegal to kill them
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou wat denk je 200 euro zal dat wat wezen?

ik hoop het wel maar verwacht natuurlijk niet te veel.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

red_Turbo schreef:nou wat denk je 200 euro zal dat wat wezen?

ik hoop het wel maar verwacht natuurlijk niet te veel.
Ik ben geen kenner...

maar ik kan je wel zeggen dat je voor 200 niet veel moet verwachten.
some people are alive only because it's illegal to kill them
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

weet niet of het doorgaat. kan ook nog een motor kopen van martijn.

lijkt mij wel een redelijke motor. is onderhouden door renault dealer zegt hij.

ga ik binnenkort ook even kijken. scheelt me heleboel tijd als ik motor zo kan overzetten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

red_Turbo schreef: ga ik binnenkort ook even kijken. scheelt me heleboel tijd als ik motor zo kan overzetten
Tegenover koppakking vervangen? Dacht het niet hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

zonder versnellings bak he. je takelt dat 1400tje er zo uit man geen probleem.

is toch veel makkelijker als koppakking vervangen.


Als ie er uit ligt kan ik veel makkelijker die koppakking vervangen heb ik alle tijd en meer ruimte om te sleutelen. kan ik de rest ook controleren van het blok.

wie weet of dat blok van mrtn goed is.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En hoe ga je die versnellingsbak erafhalen dan? Koppakking is moeilijkheidsgraad euh niet veel hoor. Blok eruit is een stuk meer werk, al es gedaan? Bak krijg je er zo niet onderuit.

Dat blok van mrtn weet niemand wat van denk ik, hij had deze auto ergens vandaan waar ie er maar 'verloren' bijstond. Liep verder prima wat ik heb gehoord, dus tja?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

nou hoe mijn vraagbaak dat beschrijft eerst losdraaien en dan bout er uit halen :) :lol:
Plaats reactie