Welke kabel vervangen bij het overbouwen van 1100 -> GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Mrtn
Car: R5GTT

't is niet mijn manier, maar goed......er zijn meer wegen naar Rome.

Ik zou gewoon het blok eruit takelen en daarna pas het subframe loshalen, dit bij beide auto's zo.
De stekkerbezetting ken je ook al controleren....NU, daar hoeft 't blok er in principe niet voor uit.

It's your choice.....
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Komt wel redelijk overeen toch? Ik zou het hele subframe van een gtt eronder hangen, gewoon de cabrio eroverheen tillen! Dan heb je gelijk alles goed. Je kan de bestaande electronica waarschijnlijk gewoon aansluiten, paar extra kabels zitten bij het gtt blok, voor het gtt dashboard. Wel ff kijken hoe je radiateur en intercooler kwijt gaat komen, en vergeet die benzineverdeler bij het passagiersvoorwiel niet :) Verder nog wat? Iemand?
Wordt een aantal keer herhaald geloof ik... 't is echt niet zo lastig als je denkt, heb het blokje er nou al een paar keer uitgehad, en volgens mij is dit gewoon een kwestie van schroeven losmaken en vastzetten. Past net als een lego-pakketje.

Je woont in belgie? Is het niet zo ver? Anders wil ik je wel es een keertje meehelpen, als iets niet lekker mocht gaan. Ik vind een cabrio zooo sjiek!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
kevinb
Contacteer:

Wat jullie allemaal nu vertellen was ik eigenlijk allemaal al van plan, eerst wordt de volledige cabrio gesloopt, de achteras van de gt enzo er onder, dan wordt hij gespoten, turbokit enzo aangepast, en zo verder, met dan de motor enzo in te bouwen.

Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Volgens mij zijn de fiches groter dan het gat in de chassisbalk waar ze door zitten.
Daarmee dacht ik dus, of het nattuurlijk gemakkelijker was om deze gewoon te laten zitten.
Of dit mogelijk is, en of dat het de juiste zijn, heeft een gt andere aansluitingen?
Het zijn de kabels die vertrekken onder het dachboard links en rechts, en zo door de chassisbalken lopen naar voren, en uitkomen aan de fichen onder de koplampen.
Tom
Moderator
Car: MB

maar wie zegt dat die kabels in de chassis balken moeten liggen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kevinb
Contacteer:

moeten niet, maar is wel het properste denk ik, en als ik ze dan toch moet overzetten, moet ik ze nog wel uit de andere uitkrijgen, niet?
Tom
Moderator

moet niet, maar zoals je zelf al zegt is dat natuurlijk wel het netste.

Denk alleen dat je stevig moet knippen om ze eruit te krijgen en dat je dus ook moet knippen om die nieuwe erin te trekken
kevinb
Contacteer:

Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.
Mrtn
Car: R5GTT

kevinb schreef:Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.
Als je hebt gesleuteld in de kou is een kampvuurtje best welkom :lol:
Mrtn = Maarten
hitman

das weer een voordeel aan werken als monteur: een garage en brug tot je beschikking :D .en nog een voordeel een leraar/vriend van mij werkt bij renault dus als het goed zit heb ik ook de broodnodige info erbij :D

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Tom
Moderator

kevinb schreef:Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.
als je netjes te werk gaat en alles zeer goed isoleert gaat dat wel goed komen.

Gebruik alleen niet te dunne kabels !!!
Riël
Über-Spammer

kevinb schreef: Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Maar waarom moeten die eruit?? Kan me niet voorstellen dat een gtt een andere bekabeling naar achter heeft als een gewoon 5je. Toch alleen voor de achterlampen en ruitensproeier? Ohja misschien voor de remblokjessensor, als die achter al zit...
Tom
Moderator

kevinb schreef:Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Volgens mij zijn de fiches groter dan het gat in de chassisbalk waar ze door zitten.
Daarmee dacht ik dus, of het nattuurlijk gemakkelijker was om deze gewoon te laten zitten.
Of dit mogelijk is, en of dat het de juiste zijn, heeft een gt andere aansluitingen?
Het zijn de kabels die vertrekken onder het dachboard links en rechts, en zo door de chassisbalken lopen naar voren, en uitkomen aan de fichen onder de koplampen.
Voorkant dus Riel :wink:
Martijnberk
Contacteer:

Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!

kosten GTT 350,-

Of je koopt van mij:

Blok (met turbo en dynamo en bak, aandrijfassen)
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
subframe, veren en schijven
benzinetank

voor 300,-
da-goof
Contacteer:

dat bedoel ik, heb je alles compleet voor weinig geld en kun je de blauwe sparen en er geld van maken.
catrinus

kevinb schreef:
Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Volgens mij kun je deze kabels weer gebruiken. Maar ze zijn er gemakkelijk eruit te krijgen en ook weer erin te plaatsen. Die van mij heb ik er zo uit getrokken en er ook zo weer in geplaatst. Stelt niet veel voor vind ik.
There will be plenty of time to rest when your dead
kevinb
Contacteer:

Martijnberk schreef:Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!

kosten GTT 350,-

Of je koopt van mij:

kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank

voor 300,-
Hey bedankt voor het aanbod, maar de gt is al zo goed als afgebroken, (carrosserie)
Als ik dat dan nog helemaal moet terug gaan opbouwen, spuiten, nieuwe dorpels, enzo kost het me nog meer tijd, en dan weet ik zo dat ik hem dan toch niet meer wegdoe.
Nee, de blauwe wordt afgebroken, hoe pijn het ook doet, maar heb er 3 jaar plezier van gehad, voor 50.000bfr..(1250€) mag je al is iets afbreken, niet?
En het wordt is tijd om met iets nieuw te beginnen.
Als ik die cabrio dan weer beu ben koop ik me waarschijnlijk toch weer een gt-ke.
Hier in belgie gooien ze die toch naar je hoofd!
Riël
Über-Spammer

Ach die kabels kun je toch gewoon laten liggen?!
kevinb
Contacteer:

Martijnberk schreef:Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!

kosten GTT 350,-

Of je koopt van mij:

kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank

voor 300,-
Ging jij nu ook geen turbo motor in je cabrio steken?
of lees ik hier nu een GTE?
Hoever sta je met je projektje?
kevinb
Contacteer:

Oke, de kabels zijn er uit! :D
Heb geoefend op de gtt die ik momenteel aan het afbreken ben, als ik binnekort aan de cabrio begin zal ik wel eerst ff chekken of de fiches hetzelfde zijn, want om ze der terug in te krijgen zal nog een ander werkje zijn! :(

Het beste is om van onder het dashboard ze er zo uit te trekken.
Moet je serieus aan snokken, maar heb zo op het eerste zicht niks beschadigd! :p
catrinus

erin plaatsen is super makkelijk. Ik had binnen 5 min beide kabels er door getrokken
kevinb
Contacteer:

hoe heb je dat gedaan? eerst een koortje of lasbaget doorgestoken? of gewoon een beetje peuteren?

Niet dat het zo voor direct is, maar dan weet ik voor wat ik binnekort sta.
catrinus

Bij de kokerbalken heb ik een stuk electriciteit draad gebruikt (0,25 eurocent voor 1 meter bij mij:P). Ik heb met schilderstape de kabels bij elkaar geplakt. Ik heb alles plat gelegd zodat het plastic niet kan blijven haken e.d. Dat stuk kabel door de kokerbalk geschoven en daar de kabelboom aan vastgeknupt. En trek aan die kabel. ik weet niet hoe jou auto er bij staat maar de mijne is helemaal kaal en ik ben in de motorruimte gaan staan en heb zo via de voorraam de kabel begeleid zodat hij er soepeltjes door ging. Het stelt echt niets voor die kabels. Ik zag er ook tegenop maar viel reuze mee. En die afdek rubber in de bodem wel goed aandrukken. Anders plopt hij er zo weer uit en heb je een probleempje.
kevinb
Contacteer:

oké! hartelijk bedankt voor de info! :wink:
als het zo ver is laat ik nog iets weten, heb nog eerst een heleboel werk, 1.1 moet er uit, alles schuren, spuiten enzoverder, en dan komt het terug opbouwen ,met incl. de kabels terug leggen!
Martijnberk
Contacteer:

kevinb schreef:

kosten GTT 350,-

Of je koopt van mij:

kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank

voor 300,-
Ging jij nu ook geen turbo motor in je cabrio steken?
of lees ik hier nu een GTE?
Hoever sta je met je projektje?
mijn cabrio is ook helemaal gestript, ga de bodem van het weekend helemaal kaal schuren en dan wordt ie doorgelast en verstevigd om de PK's van het GTE blok te weerstaan. Daarna ga ik hem met coupe onderdelen helemaal opbouwen. Ik heb een paar leuke dingen op de kop weten te tikken, zoals gegroefde remschijven en een remus einddemper (ga ik allemaal zo snel mogenlijk ophalen)
bruno @af
Contacteer:

kevinb schreef:Hier in belgie gooien ze die toch naar je hoofd!
Dan had ik er graag eentje naar mijn hoofd gekregen ... (voor een komend projectwagentje)
kevinb
Contacteer:

Zal bellen als ik de volgende keer met een blauw oog rondloop. :p
Nee, wat ik wil zeggen is dat de prijzen hier in België toch een pak lager liggen dan in NL.
kevinb
Contacteer:

Martijnberk schreef: mijn cabrio is ook helemaal gestript, ga de bodem van het weekend helemaal kaal schuren en dan wordt ie doorgelast en verstevigd om de PK's van het GTE blok te weerstaan. Daarna ga ik hem met coupe onderdelen helemaal opbouwen. Ik heb een paar leuke dingen op de kop weten te tikken, zoals gegroefde remschijven en een remus einddemper (ga ik allemaal zo snel mogenlijk ophalen)
Moet je is wat foto's van nemen, als je wilt, van dat oplassen ,intreseerd me ook wel, zeker omdat ik met de motor met de tijd (lees: als er terug $$ is) nog wel wat van plan ben.
Geert Claes

kevinb schreef:Zal bellen als ik de volgende keer met een blauw oog rondloop. :p
Nee, wat ik wil zeggen is dat de prijzen hier in België toch een pak lager liggen dan in NL.
Ja ik ken zelfs van die gekken die er een kopen die zo goed als helemaal in orde is met een kapot deurtje en een kapot spatbord voor 500 euro.

:wink: :p :p
canonballman

Aan Geert Claes en KevinB:

worden er in Belgie eigenlijk veel/vaak R5 Cabrio's aangeboden, of staan ze haast nooit te koop?

groeten van een Reserve-Belg :)
canonballman

Vindt dat namelijk wel mooie cabrio's. Als ik er ooit 1 tegenkom met mankement(en) ofzo.......

Ja dat lijkt me wel iets!

Reinier
Tom
Moderator

kevinb schreef:Oke, de kabels zijn er uit! :D
Heb geoefend op de gtt die ik momenteel aan het afbreken ben, als ik binnekort aan de cabrio begin zal ik wel eerst ff chekken of de fiches hetzelfde zijn, want om ze der terug in te krijgen zal nog een ander werkje zijn! :(

Het beste is om van onder het dashboard ze er zo uit te trekken.
Moet je serieus aan snokken, maar heb zo op het eerste zicht niks beschadigd! :p
waarom niet gewoon de nieuwe met behulp van de ouder erin trekken? Lijkt me anders een beetje dubbel werk
Geert Claes

canonballman schreef:Aan Geert Claes en KevinB:

worden er in Belgie eigenlijk veel/vaak R5 Cabrio's aangeboden, of staan ze haast nooit te koop?

groeten van een Reserve-Belg :)
Ik denk dat de cabrio's in belgie ook zeer zeldzaam zijn. Die dat kevin nu heeft die ben ik per ongeluk tegengekomen in de koopjeskrant, je moet er echt op vallen he.

De prijzen liggen dikwijls veel te hoog voor de staat van da auto, maar ja het is dan ook zeldzaam he.
Martijnberk
Contacteer:

[img]http://home.planet.nl/~berkh384/sloop01.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~berkh384/bacara.JPG[/img]

wat foto's van mijn projectje zoals ie nu is
Geert Claes

MMMMM, veel zetel weinig auto :wink:
Riël
Über-Spammer

Dat zijn wel mooie stoelen zeg in zon ding! Ruilen voor kuipjes? :D