Welke kabel vervangen bij het overbouwen van 1100 -> GTT
't is niet mijn manier, maar goed......er zijn meer wegen naar Rome.
Ik zou gewoon het blok eruit takelen en daarna pas het subframe loshalen, dit bij beide auto's zo.
De stekkerbezetting ken je ook al controleren....NU, daar hoeft 't blok er in principe niet voor uit.
It's your choice.....
Ik zou gewoon het blok eruit takelen en daarna pas het subframe loshalen, dit bij beide auto's zo.
De stekkerbezetting ken je ook al controleren....NU, daar hoeft 't blok er in principe niet voor uit.
It's your choice.....
Mrtn = Maarten
Wordt een aantal keer herhaald geloof ik... 't is echt niet zo lastig als je denkt, heb het blokje er nou al een paar keer uitgehad, en volgens mij is dit gewoon een kwestie van schroeven losmaken en vastzetten. Past net als een lego-pakketje.Riël schreef:Komt wel redelijk overeen toch? Ik zou het hele subframe van een gtt eronder hangen, gewoon de cabrio eroverheen tillen! Dan heb je gelijk alles goed. Je kan de bestaande electronica waarschijnlijk gewoon aansluiten, paar extra kabels zitten bij het gtt blok, voor het gtt dashboard. Wel ff kijken hoe je radiateur en intercooler kwijt gaat komen, en vergeet die benzineverdeler bij het passagiersvoorwiel nietVerder nog wat? Iemand?
Je woont in belgie? Is het niet zo ver? Anders wil ik je wel es een keertje meehelpen, als iets niet lekker mocht gaan. Ik vind een cabrio zooo sjiek!
-
- Contacteer:
Wat jullie allemaal nu vertellen was ik eigenlijk allemaal al van plan, eerst wordt de volledige cabrio gesloopt, de achteras van de gt enzo er onder, dan wordt hij gespoten, turbokit enzo aangepast, en zo verder, met dan de motor enzo in te bouwen.
Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Volgens mij zijn de fiches groter dan het gat in de chassisbalk waar ze door zitten.
Daarmee dacht ik dus, of het nattuurlijk gemakkelijker was om deze gewoon te laten zitten.
Of dit mogelijk is, en of dat het de juiste zijn, heeft een gt andere aansluitingen?
Het zijn de kabels die vertrekken onder het dachboard links en rechts, en zo door de chassisbalken lopen naar voren, en uitkomen aan de fichen onder de koplampen.
Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
Volgens mij zijn de fiches groter dan het gat in de chassisbalk waar ze door zitten.
Daarmee dacht ik dus, of het nattuurlijk gemakkelijker was om deze gewoon te laten zitten.
Of dit mogelijk is, en of dat het de juiste zijn, heeft een gt andere aansluitingen?
Het zijn de kabels die vertrekken onder het dachboard links en rechts, en zo door de chassisbalken lopen naar voren, en uitkomen aan de fichen onder de koplampen.
-
- Moderator
- Car: MB
moet niet, maar zoals je zelf al zegt is dat natuurlijk wel het netste.
Denk alleen dat je stevig moet knippen om ze eruit te krijgen en dat je dus ook moet knippen om die nieuwe erin te trekken
Denk alleen dat je stevig moet knippen om ze eruit te krijgen en dat je dus ook moet knippen om die nieuwe erin te trekken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.
Als je hebt gesleuteld in de kou is een kampvuurtje best welkomkevinb schreef:Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.

Mrtn = Maarten
das weer een voordeel aan werken als monteur: een garage en brug tot je beschikking
.en nog een voordeel een leraar/vriend van mij werkt bij renault dus als het goed zit heb ik ook de broodnodige info erbij
groeten tom

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Moderator
als je netjes te werk gaat en alles zeer goed isoleert gaat dat wel goed komen.kevinb schreef:Daar heb ik juist het meeste bang voor, electr. is niet men beste vak. Maar wel belangrijk, en ook een beetje gevaarlijk, heb geen zin om na zo veel werk bij de eerste keer starten men nieuwe aanwinst in de vlammen te zien opgaan.
Gebruik alleen niet te dunne kabels !!!
Maar waarom moeten die eruit?? Kan me niet voorstellen dat een gtt een andere bekabeling naar achter heeft als een gewoon 5je. Toch alleen voor de achterlampen en ruitensproeier? Ohja misschien voor de remblokjessensor, als die achter al zit...kevinb schreef: Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
-
- Moderator
Voorkant dus Rielkevinb schreef:Het probleem van in het begin, was eigenlijk de bedrading die in de chasissbalken lopen, hoe ik die er uit krijg.
-
- Contacteer:
Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!
kosten GTT 350,-
Of je koopt van mij:
Blok (met turbo en dynamo en bak, aandrijfassen)
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
subframe, veren en schijven
benzinetank
voor 300,-
kosten GTT 350,-
Of je koopt van mij:
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank
voor 300,-
Volgens mij kun je deze kabels weer gebruiken. Maar ze zijn er gemakkelijk eruit te krijgen en ook weer erin te plaatsen. Die van mij heb ik er zo uit getrokken en er ook zo weer in geplaatst. Stelt niet veel voor vind ik.kevinb schreef:
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
Hey bedankt voor het aanbod, maar de gt is al zo goed als afgebroken, (carrosserie)Martijnberk schreef:Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!
kosten GTT 350,-
Of je koopt van mij:
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank
voor 300,-
Als ik dat dan nog helemaal moet terug gaan opbouwen, spuiten, nieuwe dorpels, enzo kost het me nog meer tijd, en dan weet ik zo dat ik hem dan toch niet meer wegdoe.
Nee, de blauwe wordt afgebroken, hoe pijn het ook doet, maar heb er 3 jaar plezier van gehad, voor 50.000bfr..(1250) mag je al is iets afbreken, niet?
En het wordt is tijd om met iets nieuw te beginnen.
Als ik die cabrio dan weer beu ben koop ik me waarschijnlijk toch weer een gt-ke.
Hier in belgie gooien ze die toch naar je hoofd!
Ach die kabels kun je toch gewoon laten liggen?!
-
- Contacteer:
Ging jij nu ook geen turbo motor in je cabrio steken?Martijnberk schreef:Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!
kosten GTT 350,-
Of je koopt van mij:
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank
voor 300,-
of lees ik hier nu een GTE?
Hoever sta je met je projektje?
-
- Contacteer:
Oke, de kabels zijn er uit!
Heb geoefend op de gtt die ik momenteel aan het afbreken ben, als ik binnekort aan de cabrio begin zal ik wel eerst ff chekken of de fiches hetzelfde zijn, want om ze der terug in te krijgen zal nog een ander werkje zijn!
Het beste is om van onder het dashboard ze er zo uit te trekken.
Moet je serieus aan snokken, maar heb zo op het eerste zicht niks beschadigd!

Heb geoefend op de gtt die ik momenteel aan het afbreken ben, als ik binnekort aan de cabrio begin zal ik wel eerst ff chekken of de fiches hetzelfde zijn, want om ze der terug in te krijgen zal nog een ander werkje zijn!

Bij de kokerbalken heb ik een stuk electriciteit draad gebruikt (0,25 eurocent voor 1 meter bij mij:P). Ik heb met schilderstape de kabels bij elkaar geplakt. Ik heb alles plat gelegd zodat het plastic niet kan blijven haken e.d. Dat stuk kabel door de kokerbalk geschoven en daar de kabelboom aan vastgeknupt. En trek aan die kabel. ik weet niet hoe jou auto er bij staat maar de mijne is helemaal kaal en ik ben in de motorruimte gaan staan en heb zo via de voorraam de kabel begeleid zodat hij er soepeltjes door ging. Het stelt echt niets voor die kabels. Ik zag er ook tegenop maar viel reuze mee. En die afdek rubber in de bodem wel goed aandrukken. Anders plopt hij er zo weer uit en heb je een probleempje.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
oké! hartelijk bedankt voor de info!
als het zo ver is laat ik nog iets weten, heb nog eerst een heleboel werk, 1.1 moet er uit, alles schuren, spuiten enzoverder, en dan komt het terug opbouwen ,met incl. de kabels terug leggen!
als het zo ver is laat ik nog iets weten, heb nog eerst een heleboel werk, 1.1 moet er uit, alles schuren, spuiten enzoverder, en dan komt het terug opbouwen ,met incl. de kabels terug leggen!
-
- Contacteer:
mijn cabrio is ook helemaal gestript, ga de bodem van het weekend helemaal kaal schuren en dan wordt ie doorgelast en verstevigd om de PK's van het GTE blok te weerstaan. Daarna ga ik hem met coupe onderdelen helemaal opbouwen. Ik heb een paar leuke dingen op de kop weten te tikken, zoals gegroefde remschijven en een remus einddemper (ga ik allemaal zo snel mogenlijk ophalen)kevinb schreef:Ging jij nu ook geen turbo motor in je cabrio steken?Martijnberk schreef:Jongens, ik heb nog een GTT staan met rot chassis maar met perfect blok. Je koopt hem leeg van me (stoelen er uit en deuren+achterklep weg) en bouwt die over, je blauwe GTT verkoop je en van dat geld koop je de velgen terug en laat je het blok tunen!
kosten GTT 350,-
Of je koopt van mij:
kabelboom (compleet)
achter as (compleet)
benzinetank
voor 300,-
of lees ik hier nu een GTE?
Hoever sta je met je projektje?
Dan had ik er graag eentje naar mijn hoofd gekregen ... (voor een komend projectwagentje)kevinb schreef:Hier in belgie gooien ze die toch naar je hoofd!
-
- Contacteer:
Moet je is wat foto's van nemen, als je wilt, van dat oplassen ,intreseerd me ook wel, zeker omdat ik met de motor met de tijd (lees: als er terug $$ is) nog wel wat van plan ben.Martijnberk schreef: mijn cabrio is ook helemaal gestript, ga de bodem van het weekend helemaal kaal schuren en dan wordt ie doorgelast en verstevigd om de PK's van het GTE blok te weerstaan. Daarna ga ik hem met coupe onderdelen helemaal opbouwen. Ik heb een paar leuke dingen op de kop weten te tikken, zoals gegroefde remschijven en een remus einddemper (ga ik allemaal zo snel mogenlijk ophalen)
- Geert Claes
Ja ik ken zelfs van die gekken die er een kopen die zo goed als helemaal in orde is met een kapot deurtje en een kapot spatbord voor 500 euro.kevinb schreef:Zal bellen als ik de volgende keer met een blauw oog rondloop.![]()
Nee, wat ik wil zeggen is dat de prijzen hier in België toch een pak lager liggen dan in NL.

-
Aan Geert Claes en KevinB:
worden er in Belgie eigenlijk veel/vaak R5 Cabrio's aangeboden, of staan ze haast nooit te koop?
groeten van een Reserve-Belg
worden er in Belgie eigenlijk veel/vaak R5 Cabrio's aangeboden, of staan ze haast nooit te koop?

-
Vindt dat namelijk wel mooie cabrio's. Als ik er ooit 1 tegenkom met mankement(en) ofzo.......
Ja dat lijkt me wel iets!
Reinier
Ja dat lijkt me wel iets!
Reinier
-
- Moderator
waarom niet gewoon de nieuwe met behulp van de ouder erin trekken? Lijkt me anders een beetje dubbel werkkevinb schreef:Oke, de kabels zijn er uit!![]()
Heb geoefend op de gtt die ik momenteel aan het afbreken ben, als ik binnekort aan de cabrio begin zal ik wel eerst ff chekken of de fiches hetzelfde zijn, want om ze der terug in te krijgen zal nog een ander werkje zijn!![]()
- Geert Claes
Ik denk dat de cabrio's in belgie ook zeer zeldzaam zijn. Die dat kevin nu heeft die ben ik per ongeluk tegengekomen in de koopjeskrant, je moet er echt op vallen he.canonballman schreef:Aan Geert Claes en KevinB:
De prijzen liggen dikwijls veel te hoog voor de staat van da auto, maar ja het is dan ook zeldzaam he.
-
- Contacteer:
[img]http://home.planet.nl/~berkh384/sloop01.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~berkh384/bacara.JPG[/img]
wat foto's van mijn projectje zoals ie nu is
[img]http://home.planet.nl/~berkh384/bacara.JPG[/img]
wat foto's van mijn projectje zoals ie nu is
- Geert Claes
MMMMM, veel zetel weinig auto 
Dat zijn wel mooie stoelen zeg in zon ding! Ruilen voor kuipjes?