GTT verkocht :( , Williams gekocht! :D

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ai Merijn....

Toch jammer hoor van je gt.
Blijft toch iets speciaals zo'n turbootje.
Maar ja, dat weet je zelf ook, en gelukkig heb je dr ook iets speciaals voor in de plaats genomen.

Effe huilen om de gt,
:(

en dan maar lekker scheuren in de willie!
:D

Misschien zie ik je ooit nog wel eens in Oss met dat ding.

mazzl.
Haas
Car: Megane RS

phatz0r :D

Hoop m snel te mogen aanschouwen op de volgende FNO :D
Merijn
Über-Spammer

Abel schreef:Ach.. dat turbo gevoel is ook toch eigelijk net niet het he....

:D:D:D

:p
Hahaha... Een combinatie van een Willie en een Turbootje zou zeker niet onaangenaam zijn! :) Het blijft toch iets speciaals, zo'n geblazen bakkie!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

He Abel, wat zeg je nou...?
"Net niet he"
Les 1: Een goede GTT is veeeeel leuker dan een Willie!
Les 2: Met een goede GTT stelt een (standaard) Willie echt nix voor joh! De Willie zal alleen op de lange afstand wat sneller zijn, maar wat is er nou leuker dan een stoplicht sprintje :lol: :lol:

Dus veel succes bij t stoplicht Abel 8)

Groeten Ivo
Merijn
Über-Spammer

Een standaard GTT tegenover een standaard Williams? Dat gaat de GTT op papier wel verliezen... ;)
Steven
Car: M536

En in praktijk ook.... ik heb het al gezien met meerdere Willy's waaronder die van JP die toen nog helemaal standaard was....
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ik heb hier een andere mening over.

Een maatje van me heeft een achterberg getunede williams,volgens mij de oude van zeeuw.

Ik heb had toendertijd een redelijk getunde gtt.

En bij een stoplicht sprint liep ik zeker 25 meter
uit tot aan zijn 3 met 140 km/uur.

Daarna kon ik hem niet bijhouden want dat ding ging echt hard op het rechte eind.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Merijn
Über-Spammer

Heeft er misschien iemand de feiten over de accelleratie van 80 naar 120 in 4 en 5? Ben ik wel benieuwd naar wat het verschil tussen een GT en een Williams is... :)
Merijn
Über-Spammer

Jeroen:

Dat kan zijn, maar dat wil dus alleen maar zeggen dat GT'tjes wat meer 'tunable' zijn, lijkt mij. :)

Enneh... De ene chauffeur is de andere niet...
RO 16v

Jeroen Lubking schreef:Ik heb hier een andere mening over.

Een maatje van me heeft een achterberg getunede williams,volgens mij de oude van zeeuw.

Daarna kon ik hem niet bijhouden want dat ding ging echt hard op het rechte eind.
Ik heb zelf een clio 16v met megane kop, alles bewerkt door Achterberg en een hele speciale versnellingsbak (tandwiel verhoudingen zijn aangepast).
Van 0-140 blijf ik een Subaru (standaard) voor, daarna loopt de Sub weg tot de 210 en dan ga ik er weer overheen en kom hem niet meer tegen. 8)
Hoe dat met een GTT is weet ik niet.
Volgens Achterberg moeten de Willams motoren met bak v/d Megane en de kleppen v/d Megane rond de 6 sec aan de 100 zitten.
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:

Ik heb zelf een clio 16v met megane kop, alles bewerkt door Achterberg en een hele speciale versnellingsbak (tandwiel verhoudingen zijn aangepast).
Van 0-140 blijf ik een Subaru (standaard) voor, daarna loopt de Sub weg tot de 210 en dan ga ik er weer overheen en kom hem niet meer tegen. 8)
Volgens Achterberg moeten de Willams motoren met bak v/d Megane en de kleppen v/d Megane rond de 6 sec aan de 100 zitten.
hier word weer met de sec. gegooid heren.
6sec is rap hoor zelfs voor een achterberg blok,ik vertelde dit verhaal aan RAEPERS en die lachte ff(6sec)en die verhalen van ik blijf een subaru voor,noway mannen niet met een wat opgepept achterberg blok hoor.
ik heb vandaag met een STI geraced (265 pk)en die bleef lekker duwen ,maar ik kon er nie van weg hoor geen mm,en ik denk met een sprint dat ik het nie kan halen,wel op koppel,maar das het enige,en zoals Merijn zegt,het hangt van de chauffeur af
Jeroen Lubking
Contacteer:

zo ver ik weet zit er onder de williams van mijn maat een megane bak,en is het blok volledig gebleuprint en gechipt,geeft ongeveer 180pk.
Wat deze naar de honderd doet weet ik niet en doe ik ook geen schatting van.

Mijn gtt had toen 172pk op de krukas met een gebleuprint blok en 1.4 bar, en ik rij met 13" wielen.Deze was sneller met optrekken,we hebben het wel 5 keer achter elkaar geprobeert,hij kon het zelf niet geloven.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Xedrah

Hoeveel Nm koppel had jou GTT toen bij 172 pk, Jeroen?

Ik vraag me af hoeveel het koppel nog toeneemt bij een hogere turbodruk. Een andere mij bekende waarde van een GTT is: 0,9 bar, 194 Nm en 143 pk.
[rsi]peerke

Jeroen Lubking schreef:zo ver ik weet zit er onder de williams van mijn maat een megane bak,en is het blok volledig gebleuprint en gechipt,geeft ongeveer 180pk.
Wat deze naar de honderd doet weet ik niet en doe ik ook geen schatting van.

Mijn gtt had toen 172pk op de krukas met een gebleuprint blok en 1.4 bar, en ik rij met 13" wielen.Deze was sneller met optrekken,we hebben het wel 5 keer achter elkaar geprobeert,hij kon het zelf niet geloven.
Ik heb een aantal weken terug even een stukje met Jeroen meegereden. Ik weet niet hoeveel PK's zijn bakkie toen had, maar ik vond het niet normaal!!
Abel
Über-Spammer

jochem de haas schreef:He Abel, wat zeg je nou...?
"Net niet he"
Les 1: Een goede GTT is veeeeel leuker dan een Willie!
Les 2: Met een goede GTT stelt een (standaard) Willie echt nix voor joh! De Willie zal alleen op de lange afstand wat sneller zijn, maar wat is er nou leuker dan een stoplicht sprintje :lol: :lol:

Dus veel succes bij t stoplicht Abel 8)

Groeten Ivo
zie je die smilies niet??? het was sarcastich bedoeld. ik bedoel. nothing beats het turbo gevoel... nu ik kan misschien wel iets bedenken... maar dat is prive :D
RO 16v

gille (mountainbike) schreef:
RO 16v schreef:

hier word weer met de sec. gegooid heren.
6sec is rap hoor zelfs voor een achterberg blok,ik vertelde dit verhaal aan RAEPERS en die lachte ff(6sec)en die verhalen van ik blijf een subaru voor,noway mannen niet met een wat opgepept achterberg blok hoor.
ik heb vandaag met een STI geraced (265 pk)en die bleef lekker duwen ,maar ik kon er nie van weg hoor geen mm,en ik denk met een sprint dat ik het nie kan halen,wel op koppel,maar das het enige,en zoals Merijn zegt,het hangt van de chauffeur af
Gille als ik een Impreza GT turbo (standaard en geen STI) voorblijf dan doet een goed getunde Willams dat helemaal, ik heb het al verschillende keren gezien en zelf ook ondervonden dat zo'n impreza langzamer is als je een goed getunde Clio hebt.
En 6 sec is te doen, mijn clio is toen gemeten op 6,4 sec van 0-100 en dat is maar een 1.8 16v ik heb wel alles laten aanpassen wat mogelijk was.
Maar een snele tijd neerzetten ligt helemaal aan de chauffeur.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Oh Oh, wat heb ik gezegd zeg, ineens alle "clio jongens"tegen me... :-*
En trouwens die tienden van seconden merk je bijna niet hoor.
T grootste gedeelte ligt echt puur aan de chauffeur!

Let wel, t zijn allemaal eigen ervaringen hoor.

Veel plezierige km's allemaal, en fijne kerstdagen jongens :wink:

Ivo
Marcel B.

Maar hij heeft wel een williams gekocht! :)
Don't walk the grass... smoke it
RO 16v

@ Ivo ik heb juist het grootste respect voor de GTT, de turbo, de knallen en het pssst geluid, waarom denk je dat ik een turbo op m'n Clio wil. 8)
jean-paul

Steven (Fiets) schreef:En in praktijk ook.... ik heb het al gezien met meerdere Willy's waaronder die van JP die toen nog helemaal standaard was....
beetje late reactie,maar had toen wat prob's en nu alleen nog maar meer,toen was het de katalysator en is het nog minder leuk.
Steven

Wat is er loos dan?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hebby trubbles?
ik kan hem misschien wel uitlezen
maar als je dat wil moet je ff seintje geven
zal ik het ff regelen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jean-paul

krukaskeerringen en distributiekeerringen versleten.
en als ie dan toch openlicht nieuwe koppeling
RO 16v

Das niet leuk JP, zijn er dan nog meer onderdelen versleten?
Steven

Blue print? :)
jean-paul

ik weet het niet maar als ie open ligt zien we het wel,maar eest eens op de offerte w88.
want als het me meer dan 1500 pleuros gaat kosten gaat ie meteen door naar achterberg voor een blue-printje.
Steven

Niet zelf uitbouwen? Ik help wel mee :)
RO 16v

JP als je het onderblok wilt blueprinten hoef je niet naar Achterberg.
Het enige wat je dan moet laten doen is de cilinders extra fijn laten honen kost iets van 180 gulden en een nieuwe set zuigers, en de krukas met drukgroep moeten terglijkertijd worden gebalanceerd kost iets van 150 gulden.
Dit is ook het enige wat achterberg aan het onderblok doet.

p.s. het blueprinten van een 2 liter kost iets van 10.000 gulden bij Achterberg.
Steven

Hmm waar laat je dat uitbalanceren voor 150 oude nlg?
RO 16v

Ik weet niet de naam van het bedrijf maar als ik het goed had had Mickael alle gegevens, vraag het eens aan hem.
Anonymous

HEt blueprinten zelf win je bijna geen ruk , max 3-5 pk. Wel minder slijtage en wat netter lopen. Stop je geld niet in dit soort dingen maar koop bv een korte versnellingsbak, is veel goedkoper ennuh 235km/u rijden lukt toch nergens meer...

Wat de cijfertjes betreft:

Met een cupblokje incl grotere kleppen, nokkenassen, spagh, hogere benz druk en redelijk kaal van binnen (-75kg) ga je net maar dan ook net onder de 7s (6,9s). Heb het wel over een 1800 16v maar compleet nieuw! MEt een williams zul je sneller gaan maar 6s. is onzin. Je zult er in de buurt kunnen komen als met 125kg minder rijdt en kortere bak, alhoewel je dan ook nog een keer extra moet schakelen.
jean-paul

jongens,ik wil dat hij weer goed wordt en als het me al veel geld gaat kosten,kan ik hem net zo goed laten reviseren.als ie sneller wordt ok,maar daar gaat het mij niet om.
wat ik toen hoorde van achterberg is dat ie hem helemaal uit elkaar trekt en weer opnieuw opbouwd,balanceerd en materiaal vervangt als dat nodig is,want dit geintje gaat me ook een boel geld kosten
wouter 16v

Ik ben ook bezig samen met Maarten Hendriekx om een 2 ltr williamsblok te laten tunen en te reviseren. Dus alles en dan komen we toch echt niet aan prijzen van 10 duizend gulden. En dan heb ik het over kop bewerken andere zuigers, dus zeg maar compleet tunen, heel het blok dus.
Tom
Moderator
Car: MB

wist het ook al een tijdje :p , maar nogmaals veel plezier ermee Merijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Zo... dit topic maar weer eens naar boven halen, aangezien ik na een klein jaartje Williams-rijden toch wel weer toe ben aan een GT'tje. :D

Dus als iemand een spijkerharde heeft staan, gimme a call! :)
Plaats reactie