Winter's coming..... Back again!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
jj

Wat dacht je van "holbewoners" :lol: :lol: :lol:

die smeren ook tot het voldoende glijd :wink:

Siliconenspray is inderdaad de beste oplossing, houdt je rubbers soepel en is toch niet vettig.
Eénmaal spuiten is ook voldoende voor de hele winter
(duurt toch nooit lang in Nederland)

M'n buurman heeft zo'n voorgloei dinges in z'n auto laten bouwen, dus nooit koude start of bevroren adem in de voiture :p
jeroen.k

Kheb ook eens gekeken wat zo'n systeempje kost. Dit systeem warmt op afstand of tijdklok je koelvloeistof op, zodat de motor en auto warm worden (zet de kachel ook aan) als je dan wil rijden is je auto al warm en je motor ook al een beetje. ZO'n systeempje kost 1300 euro! :( Dan maar gewoon lekker krabben en ff kou happen! :)
Anonymous

ander probleem is trouwens dat mijn auto bijna niet meer warm word.

koelvloeistof blijft hangen tussen het 2e en 3e streepje, olie krijg ik niet warmer dan 80 graden.

Ik denk dat ik morgen de goeie ouwe renault 4 truc met het stuk karton voor de radiateur ga toepassen :wink:
Marcel B.

Volgens mij is het met dit weer gewoon heel moeilijk om de auto echt warm te krijgen lijkt me.
Gewoon omdat de koeling extreem goed is zegmaar.
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Heheh, kun je doen jah. Die van mij wordt warm zat. (alhoewel ik olie niet kan zien (geen olietemp meter)
Anonymous

oxje schreef:Volgens mij is het met dit weer gewoon heel moeilijk om de auto echt warm te krijgen lijkt me.
Gewoon omdat de koeling extreem goed is zegmaar.
Ja precies.

Daarom plaatsen we een stuk karton voor de radiateur, zodat de koeling wat minder goed is.

Onder de kap van de clio is niet veel ruimte, dus dan zal het best lekker warm worden. (en dus kan je die kachel lekker aan gooien)
Bart V

perfect weer om te testrijden met mn 19 als ie klaar is :-D Die luchthapper zal ook wel helpen nu, zeker als je tegen de wind in rijd.
Nielske

en wederom is me demping/vering vooraan aan bestuurderskant weer zwaar k*t... snap er niets van, kan toch niet alleen maar komen door het koude weer?!

gisterochtend had ik het ook en s'middags was het weer gewoon super... en nu, the day after... same shit :evil:
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Ben

Is het nou verstandig om de intercooler van een gtt niet meer te freeflowen?
want die van mij staat nog steeds gefreeflowed
Peter @ Malta
Contacteer:

da-goof schreef:wat wil je met al die as daar he :lol:
Of het woestijnzand... ik kan met enige regelmaat een laag Sahara van mijn auto halen.

- Peter
Anonymous

Ben schreef:Is het nou verstandig om de intercooler van een gtt niet meer te freeflowen?
want die van mij staat nog steeds gefreeflowed
Yep, tis nu verstandig om dat uit te zetten
RickGT TURBO
Contacteer:

Moontje Mégane Coupé schreef: Vorig jaar ook ingesmeerd met Vaseline (zelf gedaan) en geen problemen gehad... :wink:
Wil je niet zo kinky praten....
Wordt er helemaal warm van.... :)

Vaseline is inderdaad het makelijkste glijmiddel....
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Contacteer:

Ploegah schreef:Ik vind dit echt klote.

waarom zit die handrem er anders op ?

Maar goed, we zetten hem wel in de versnelling, renault rijden is nu eenmaal lijden...
Hahaha sorry hoor maar waarom vind je het klote dat je je handrem niet gebruikt. Een handrem is voor op een berg parkeren en de handbreakturn.
Gewoon in de versnelling zetten dat ding....
Xedrah

Ploegah schreef:Ik vind dit echt klote.

waarom zit die handrem er anders op ?

Maar goed, we zetten hem wel in de versnelling, renault rijden is nu eenmaal lijden...
Mijn rijinstructeur zei altijd dat de handrem voor scherpe bochten is. Zou dat het zijn? :lol: :wink:
Floris
Contacteer:

Ik heb bij deze nog geen echte problemen ondervonden <<afkloppen>> 's ochtends.
Starten en lopen is het motto van de dag. Enkelt een tijdje vernikkelen in die auto is toch het grote probleem... de verwarming is denk ik niet meer wat het zou moeten zijn... :p
Anonymous

RickGT TURBO schreef:Hahaha sorry hoor maar waarom vind je het klote dat je je handrem niet gebruikt. Een handrem is voor op een berg parkeren en de handbreakturn.
'gewoon in de versnelling zetten'

das echt klote, want dat vergeet ik altijd. (dat ie erin staat) Vanochtend tegen mijn vriendin start jij hem alvast dan ga ik ff krabben. Nou ik lag der bijna onder. (was wel gelijk wakker)

en voor op de berg parkeren: dan moet je hem juist in zijn verselling zetten, want de versnelling is 100% zeker en de handrem kan stuk gaan. De handrem is juist voor normaal gebruik.
robert

Het gaat nog verbazend goed met -10.
meteen starten, hij draait meteen netjes 1500 rpm, zonder aan het gas te zitten kan je meteen al keren.
En dat met een sintermetalen koppeling.

Bij het afstellen van de injectie is het niet kouder geweest dan -2, voor koudere starts heb ik de zaak gewoon wat geextrapoleerd. :)

Bij de 205 (simpel carbmotortje) moest ik de stationairafstelling wel een tikje verdraaien, en het op de winterstand zetten van het luchtfilter hielp ook wel een eind.
robert

Ploegah schreef:Vanochtend tegen mijn vriendin start jij hem alvast dan ga ik ff krabben. Nou ik lag der bijna onder. (was wel gelijk wakker)
aha zon vriendin; zeg maar dat ze van robert de koppeling moet intrappen tijdens het starten.
Anonymous

gheghe ik zal het doorgeven.

alhoewel dat lastig gaat vanuit de passagiersstoel.

(die andere stoel mag ze niet in zitten :-D )
RickGT TURBO
Contacteer:

Ploegah schreef:
RickGT TURBO schreef:Hahaha sorry hoor maar waarom vind je het klote dat je je handrem niet gebruikt. Een handrem is voor op een berg parkeren en de handbreakturn.
'gewoon in de versnelling zetten'

das echt klote, want dat vergeet ik altijd. (dat ie erin staat) Vanochtend tegen mijn vriendin start jij hem alvast dan ga ik ff krabben. Nou ik lag der bijna onder. (was wel gelijk wakker)

en voor op de berg parkeren: dan moet je hem juist in zijn verselling zetten, want de versnelling is 100% zeker en de handrem kan stuk gaan. De handrem is juist voor normaal gebruik.
Ja, das wel lullig.... :D
martin rs

ik heb de eerste blunder al gemaakt. de ruit was vies van al dat pekel dus ik denk maar em even schoon bij de pomp en kan meteen tanken. loop naar binnen om te betalen kom weer buiten zit me ruit dichtgevroren. ging wel heel erg snel stond ik bij de pomp te krabben haha. was wel zo weer weg
Rory

Gewoon irritant rijden als hij net gestart is, dat rare gehobbel dus :)
Achjah het blijven auto's en bij -6 zou ik ook niet zon zin hebben om te werken :lol:

Gelukkig ben ik weer eens niet de enige met die probleempjes :wink:
Patrick L.

Patrick L. schreef:.. blijkt dat er een klein scheurtje in het expansievat zit. Die heb ik inmiddels al op de sloop gehaald en zet ik er morgen in. Vanmiddag zag ik onder de radiator een vochtplekje liggen, effe naar de onderkant van de radiator gekeken , is ook beetje vochtig. Nou hoop ik niet dat de radiator naar zijn gootje is :(
maar verder is alles goed... :wink:
Expansievat vanochtend verwisseld, brrr koude wind buiten. Waarschijnlijk lekt de radiateur bij het ontluchtingsdopje linksboven in de radiateur, rubbertje zal wel uitgedroogd zijn, heb voor de zekerheid maar een nieuwe besteld. Zo`n simpel ding hadden ze natuurlijk niet op voorraad bij ome Reno.
Dirk (CRX)

Starten = Lopen.. 1500 toeren met de automatische choke en na 3 min loopt ie TOPPIE! Lang leve Japanse blokjes! echter is hij helemaal roestbehandeld, want dat pisbakkenstaal schrikt al van de zoutpot op tafel, laat staan PEKEL!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Peter @ Malta
Contacteer:

Ploegah schreef:'gewoon in de versnelling zetten'

Hmmm. Waar ik 'm ook neerzet, hij staat altijd (1) op de handrem, (2) in de versnelling tegengesteld aan de richting die de auto uit zo rollen en (3) met de wielen naar de stoeprand gedraaid, ook weer rekening houdend met de rolrichting. Maar goed, er zijn hier evenveel vlakke stukken als er heuvels zijn in Nederland.

Nou had ik gedacht om Kerstmis 2003 bij mijn ouders in Nederland door te brengen en wellicht met de auto vanuit Genua te gaan, maar met al deze verhalen over de winter én dat ik de Alpen zou moeten oversteken begin ik toch een beetje te twijfelen of het wel zo'n geweldig idee is.

"Nederlander in Franse auto met Maltees nummerbord dondert in Zwitsers ravijn."

- Peter
Anonymous

de passen zullen toch wel dicht zijn dus je moet door de tunnels.

En je komt niet in de krant hoor als je in het ravijn lazert, er zijn passen waar mensen in het weekend dagelijks in donderen. (bijna allemaal motorrijders dat wel)
Serge1916V

19 16V start goed!!!
Alleen misschien wel ietsje langzamer als wanneer het warm is.
TJOEKETJOEKETJOEKE VVVRRRROOOEEEEMMMMM!!!!!! :D
Meteen 1100 toeren en loopt goed.
Hoor wel de kleppen, maar die zijn binnen de minuut ook afgesteld en dan loopt ie perfect.
Alleen een lichte tik in de motor :( $#^%$#@%#!!!
Ra!ser0

Weinig last voorlopig, Alleen stationeer loopt ie niet helemaal lekker in het begin... beetje schommelen tussen 1500 en 2250 toeren...
is na een minuutje ook weer normaal :)

en ik moet nog ff met de rubbers aan de slag.
R19 S 1.7
Mrtn
Car: R5GTT

Mijn witte hulk wordt nog chagrijniger wakker als ik zelf [:evil:] en allebei flink roken als we wakker worden...

Wat dat betreft passen we wel bijmekaar :wink:
Mrtn = Maarten
Haas
Car: Megane RS

enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....:(

Iemand misschien een simpele oplossing afgezien van een andere termostaat??
Anonymous

~Haas~ schreef:enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....:(

kartonnetje voor je radiateur.
Haas

Ploegah schreef:
~Haas~ schreef:enigste probleem is dat die frikandel niet op temperatuur komt....:(

kartonnetje voor je radiateur.
had ik zelf ook al aan zitten denken maar dacht: zal wel weer een vlooienoplossing zijn....:lol:

Moet natuurlijk wel uitkijken datie niet TE warm wordt daardoor.....Enig idee hoeveel ik af kan plakken?? De helft ofzo??
Anonymous

geen idee, je hebt een metertje in je dash zitten dus dat word trail and error denk ik.
Haas

Ploegah schreef:geen idee, je hebt een metertje in je dash zitten dus dat word trail and error denk ik.
lol...ok, tnx zal wel lukken...:D
Nielske

frikandel op temp. krijgen.... hmmm, leent zich voor allerhande flauwe opmerkingen :lol:
maar ik kan me beheersen.... doh, sorry haas toch niet........ nieuwe friteuse een oplossing.

nee ff serieus ik denk dat de optie van ploegah, zo 1,2,3 de meest voor de hand liggende oplossing is en de goedkoopste
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Plaats reactie