Project 19 16V
Sven je hebt PMSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kan ie voor mij niet ook zoiets regelen?Bart V schreef:Een vriend van mij werkt bij Trueserver, en heeft voor mij het domein http://www.renaultfreak.nl geregeld :-D :-D Dacht dat hij een grapje maakte toen ik het zij voor de lol, maar hij heeft hem dus echt geregisteerd.
Maar inelkgeval zal ik alle foto's van mn project daar gaan neerzetten.
http://www.renaultfreak.nl dus :-D :-D
Greetz
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Is het gelukt?
kan je nog je foto's doorgeven van je 16v?
kan je nog je foto's doorgeven van je 16v?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
OKE DAAAAAAAN 16V RIJD
En hij rijd fantastisch en beter dan ooit tevoren :-D
De olielekkage werd niet veroorzaakt door de krukaskering, maar door een vergeten boutje van de distributiesnaar kap die onder op het blok doorgeboord is, olie kwam daar dus uit. Ik heb namelijk alle kappen van de distributiesnaar vervangen omdat ze gaar waren, maar deze zaten met 1 boutje minder bevestigd, en ik had niet in de gaten dat het gat wat overbleef voor dat ene boutje door het blok heen zat. Zit nu een boutje in en lekkage is voorbij :-D Voor de rest heb ik er een paar kleine stukjes mee gereden en na elke proefrit ff op de brug alles bekeken, maar alles ziet er goed uit.
Zal mij benieuwen of hij na morgen als ik er veel mee ga rijden nog ergens lekt ofzo.
Greetz

En hij rijd fantastisch en beter dan ooit tevoren :-D
De olielekkage werd niet veroorzaakt door de krukaskering, maar door een vergeten boutje van de distributiesnaar kap die onder op het blok doorgeboord is, olie kwam daar dus uit. Ik heb namelijk alle kappen van de distributiesnaar vervangen omdat ze gaar waren, maar deze zaten met 1 boutje minder bevestigd, en ik had niet in de gaten dat het gat wat overbleef voor dat ene boutje door het blok heen zat. Zit nu een boutje in en lekkage is voorbij :-D Voor de rest heb ik er een paar kleine stukjes mee gereden en na elke proefrit ff op de brug alles bekeken, maar alles ziet er goed uit.
Zal mij benieuwen of hij na morgen als ik er veel mee ga rijden nog ergens lekt ofzo.
Greetz
19 16V zijn mooie wagens, je ziet ze zelden...vooral de blauw-metallic versie.. yummmmBart V schreef:Zoals julie weten heb ik een R19 16V gekocht (foto's volgen) Maar nadat ik proefgereden had met dat ding en de eigenaar er weer mee naar huis was gereden ging de koppeling stuk (Mooi want hij betaalde de helft + transport.) Ik ga dus de hele motor eruit halen, de koppeling vervangen en meteen alles helemaal opknappen. Alles spuiten incl onderblok en subframe (die is nogal roestig) Ook zal ik de motor zelf grondig aanpakken zodat deze weer als nieuw is. Alles slangen eraf, schoonmaken en in de kunstofcleaner, net als alle kunstof delen.
Helaas moet ik dus eerst ff een weekje spitten en beunen voor hij weer rijd, maar dan is hij wel weer tip top.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Greetz
Ja jammer dat ik een zwarte heb (ookal lijkt hij blauw op de foto)turboman schreef:19 16V zijn mooie wagens, je ziet ze zelden...vooral de blauw-metallic versie.. yummmmBart V schreef:Zoals julie weten heb ik een R19 16V gekocht (foto's volgen) Maar nadat ik proefgereden had met dat ding en de eigenaar er weer mee naar huis was gereden ging de koppeling stuk (Mooi want hij betaalde de helft + transport.) Ik ga dus de hele motor eruit halen, de koppeling vervangen en meteen alles helemaal opknappen. Alles spuiten incl onderblok en subframe (die is nogal roestig) Ook zal ik de motor zelf grondig aanpakken zodat deze weer als nieuw is. Alles slangen eraf, schoonmaken en in de kunstofcleaner, net als alle kunstof delen.
Helaas moet ik dus eerst ff een weekje spitten en beunen voor hij weer rijd, maar dan is hij wel weer tip top.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Greetz
Foto's zal ik eind volgende week erop zetten, moet nog veel aan de auto doen, alarm, audio en boordcomputer inbouwen, dus daar ben ik nog wel ff zoet mee.
Greetz
-
Oh ik d8 ook echt dat ie blauw was!!
Maar ik vind zelf een zwarte 19 16V wel het mooiste
OH trouwens, ik heb zelf een Renault 19 16V(zwart
)
Grtzz

Maar ik vind zelf een zwarte 19 16V wel het mooiste

OH trouwens, ik heb zelf een Renault 19 16V(zwart

Grtzz
-
- Contacteer:
Gefeliciflapstaat man,nu maar lekker genieten en scheuren.
eneee........me want pic's

eneee........me want pic's

Nou hier alvast een voorproefje van hoe de motor eruit ziet. De rest ziet er ook zo uit, maar daar komen de fotos nog wel van, moeten nog op cd gebrand en upgeload worden, dus zal nog wel ff duren aangezien ik geen tijd heb.
[img]http://home.wanadoo.nl/voornvos/Renault ... motorr.jpg[/img]
[img]http://www.renaultfreak.nl/Renault1916v002.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/voornvos/Renault ... motorr.jpg[/img]
[img]http://www.renaultfreak.nl/Renault1916v002.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Bart V op do 19 dec 2002 7:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Om te beginnen heb ik uiteraard alles van de motor afgehad. Elk onderdeeltje kaalgemaakt met staalborstel en ontvet met remmenreiniger. Daarna alles opnieuw gespoten. Onderblok en kleppendeksel zitten in de 650 graden verf, de rest (beugels, motorsteunen, carterpan etc etc etc gewoon zwarte motip. Niks gepoetst dus, alles gespoten en aluminium zoals inlaatspruitstuk, kop en versnellingsbak gepolijst. Verder zijn ALLE boutjes, moertjes en ringetjes vervangen voor rvs exemplaren. Er zit niks op het blok wat niet of gepolijst, gepoetst of gespoten is. Meer foto's volgen, dan zie je stap voor stap wat ik gedaan heb en hoe de motor euitzag voor ik eraan begon.da-goof schreef:Hoe heb je die alu delen zo mooi gekregen? Over gespoten of ontzettend hard gepoetst met de een of andere reiniger.
Binnenkort zal ik ook wel posten wat ik allemaal gedaan heb aan de auto (daz veel) Ik zou het snelst klaar zijn als ik neerzet wat ik niet gedaan heb aan de auto.
Greetz
-
- Contacteer:
Ik ben zeer benieuwt.
zou geen kwaad kunnen als ik dat eens met mijn motor deed,ik wil dan ook de slangen vervangen.maarja ik heb helaas geen brug
zou geen kwaad kunnen als ik dat eens met mijn motor deed,ik wil dan ook de slangen vervangen.maarja ik heb helaas geen brug

Na een paar dagen gereden te hebben met mn 16V heb ik hem vandaag eens flink laten presteren, en DAMN wat is zon ding snel zeg, had niet verwacht dat dat ding zo snel zou trekken als je hem toeren laat maken, toch wel ff wat anders dan mn 19 txe, en die sleurde er al flink aan als je hem intrapte. En dan dat geluid als je hem doortrekt, heerlijk gewoon, en de wegligging niet te vergeten. gewoon een fantastische auto, ben er erg blij mee.
Ben nog druk bezig met de foto's. ze komen volgende week denk ik.
Greetz
Ben nog druk bezig met de foto's. ze komen volgende week denk ik.
Greetz
-
- Contacteer:
Nou brug zou beter zijn,meteen ombouwen maar mpiMrtn schreef:doe je 't toch zonder brug!!
kan je beter bij de onderdelen.
Ik zie ze graag verschijnen de foto's
-
toppie bakkie bart
eindelijk jouw 16v
ps dat logo 16v op de zijkant staat erg gaaf wil ik ook hebben in de toekomst maare eerst nieuw blokkie auw auw
veel plezier ermee
eindelijk jouw 16v
ps dat logo 16v op de zijkant staat erg gaaf wil ik ook hebben in de toekomst maare eerst nieuw blokkie auw auw
veel plezier ermee
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Zeer netjes Bart, daar mag je trots op wezen !
Onder de motorkap ziet het er zo goed als nieuw uit !
Mooi hoor
Onder de motorkap ziet het er zo goed als nieuw uit !
Mooi hoor
-
Bart,
Het ziet er erg netjes uit hoor! Mooie foto's trouwens.
Maareh...... wat doet die volvo daar tussen?
Gr. Marcel
Maareh...... wat doet die volvo daar tussen?
Gr. Marcel
wehehe, wist wel dat iemand het zeggen zou. Die volvo is van een maat van mij, en heb nog niet echt tijd gehad om de foto's te bewerken, dus heb alles er maar op gegooid wat ik die ochtend gemaakt had.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Bart,
Maareh...... wat doet die volvo daar tussen?![]()
Gr. Marcel
Heb geduld :-D De rest volgt, en die zijn beter. Deze zijn inderdaad niet helemaal gelukt.Abel schreef:Moet wel zeggen weinig diversiteit en veel foto's bewogen.chris-r19 schreef:Echt mooie foto's bart,houwe zo jo
Maar moet gezegt worden, Ik ruil zo mijn R5 in voor jouw 16V.:D
Ja heb een film van een halfuur ofzo, staat samenvatting op van 4 weken klussen begin tot eind op. Daar capture ik de mooiste plaatjes van en die zet ik neer in de vorm van foto's.martin rs schreef:ja had ook filmpjes toch??????
Greetz
-
hee bart ben jij die blonde op die foto?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>