[Clio16V]Beste open air filter.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jeroen.k

Valstrik schreef:Ik wil gewoon een mooi sport-geluidje niet zo'n brul geluid, maar gewoon mooi als je wat meer toeren draait. En de remus demper achter hou ik want zover reikt me budget nog niet...moet ook nog witte knipperlichtjes enz. enz.

Maar zo'n middendemper en katvervanger kost 155 euro.
En een katvervanger 100 en dan zou ik nog een middendemper en die kost rond de 65 ofzo. dus...maar ik zal wel ff overleggen.. met dat bedrijfje...
Wat wil je dan met een middendemper? Die je wil je dan juist niet. Dus doe nu gewoon een middenpijp van een 1.2 is goedkoop en dus GEEN middendemper, oftewel meer sportief geluid tegen lage kosten. Katvervanger dan gewoon los is makkelijk met APK!

Alhoewel ik zou zeggen laat die kat lekker zitten, doe je nog iets goed voor het milieu ook! :D
Mickael

Valstrik schreef:Ik wil gewoon een mooi sport-geluidje niet zo'n brul geluid, maar gewoon mooi als je wat meer toeren draait. En de remus demper achter hou ik want zover reikt me budget nog niet...moet ook nog witte knipperlichtjes enz. enz.
Ah ok,

Dan zou ik de kat laten zitten, want als je die er onder uit haalt heb je echt een hard geluid. Dat geluid is niet echt donker te noemen (zeker niet met een remus), maar meer geknetter en scheller.

Wat ik zou doen, zeker als je zegt het geld niet echt te kunnen missen is: Je middendemper vervangen met een pijp van een 1.2 en dan kijken of dit het gewenste resultaat heeft.

Zijn er hier geen mensen die ff z'n katvervanger kunnen lassen?
Heb ik ook door een kennis laten doen en dat koste me nog geen 25 gulden.
Christian

je gaat gewoon met deze 3 tekeningen naar een metaal bedrijf heen en die lasse je dat mischien wel voor wijnig in me kaar ik heb er ook 1 zelf gemaakt maar moet hem nog een keer probeeren

[img]http://members.home.nl/p.amels/auto/Fla ... ntside.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/auto/Fla ... ckside.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/p.amels/Pipe.jpg[/img]

als ik mijne gepast heb en het past allemaal maak ik er meet en mischien wel gelijk van RVS :D
Valstrik

Dus zo'n 1.2 pijp is demperloos en past precies.. dan is dat een goede oplossing ja en dan kan ik idd die katvervanger nog nemen. :)

En als er iemand is die zo'n ding kan lassen, dan hoor ik het wel...
Christian

waar wou je hem van hebbe gewoon staal of rvs???
Mickael

Christian (MrCool) schreef:waar wou je hem van hebbe gewoon staal of rvs???
RVS, als je toch bezig ben :wink:

Ik heb nog een clio 16V :wink:
Christian

ja ga eerst eens vragen op men werk wat dat gaat kosten want je moet het per 6 meters bestellen he
Mickael

Christian (MrCool) schreef:ja ga eerst eens vragen op men werk wat dat gaat kosten want je moet het per 6 meters bestellen he
Ah oke,

Maar van die 6 meter maak je er ongeveer 25 st. van. Die ben je hier binnen een jaar wel kwijt, als je rond de 40-50 euro vraagt.
:p
Valstrik

Maak maar een mooi prijsje dan wil ik er wel een :wink:
Christian

ga morgen gelijk vragen :D
robert

Christian (MrCool) schreef:je gaat gewoon met deze 3 tekeningen naar een metaal bedrijf heen en die lasse je dat mischien wel voor wijnig in me kaar
ik denk dat ze je meteen weer naar huis sturen, want op deze manier zet je geen maten in een werktekening.
Als je deze maten overzet op metaal moet je eerst een potje rekenen namelijk. Het handigst is het rekenwerk eerst te doen, en dan handige maten op het papier te zetten.
Je gaat uit van het centrale nulpunt, daar zet je een x en y assen kruis op, en vanuit dit nulpunt zet je de diameters uit.
Waarom? nou de metaalman doet hetzelfde op metaal. Eerst ramt hij een centerpunt, dan krast hij de x en y as, daarmee gaat hij met een passer de cirkels uitzetten.
Christian

PFF ga maar naar een construktie bedrijf heen ik werk er zelf ook he soms krijgen we gewoon een schets daar moet je het mee doen maar hier komen ze echt wel uit hoor teminste ik ook :D ik heb hem al thuis liggen
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik kan de tekening wel lezen maar heb toch een opmerking:

Waarom zet je niet alle maten gewoon in MM dan kom je er veel makkelijker uit. Nu staat alles door elkaar. Nog zo iets zet je maten overzichtelijk onder elkaar een nooitdoor elkaar (he bah ik lijk wel een van mn leraren op deze manier).

En heb je nu 2 verschillende maten boutgaten?? kan lezen 8.3 (mm) en 10 (mm). Waarom?

Gr. Frits
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

je moet iemand vinden die die tekening van die kat-vervanger in het programma Auto-CAD kan maken dat ziet er tenmiste strak uit en het is volgens de 'regels'.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Hoezo iemand vinden :) Kan het ook zelf wel. Heb hem nu alleen hier niet op de pc staan maar kan morgen altijd ff kijken dat ik het netjes krijg, mocht er intresse in zijn.

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Of maak hem ff in Inventor.
Teken je hem gelijk in 3d, en bematen doet ie zelf.... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ALs of je in autocad niet 3d kan tekenen. Ook met maten en verschillende invals hoeken.

Of je maakt er nog meer van in 3dviz of zo kan je gelijk laten zien hoe alles werkt.

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Nou Inventor bemaat toch heel wat beter dan Autocad 3D.....
Cleaned Style
Projecttopic
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Inventor ken ik niet maar als jij het zegt zal ik je er op moeten geloven. Met autocad kan ik redelijk vooruit ook in 3d. En maten moet je wel zelf aangeven dat is wel een nadeel soms.

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Idd, daŽs nou net het probleem van Autocad 3d.
Ik kan het zelf ook goed, maar heb altijd moeite om in de viewports te bematen.
Cleaned Style
Projecttopic
Christian

Frits schreef:Ik kan de tekening wel lezen maar heb toch een opmerking:

Waarom zet je niet alle maten gewoon in MM dan kom je er veel makkelijker uit. Nu staat alles door elkaar. Nog zo iets zet je maten overzichtelijk onder elkaar een nooitdoor elkaar (he bah ik lijk wel een van mn leraren op deze manier).

En heb je nu 2 verschillende maten boutgaten?? kan lezen 8.3 (mm) en 10 (mm). Waarom?

Gr. Frits
ik heb de tekeing niet gemaakt ik had hem zelf ook wel anders gemaakt :D
Xedrah

Hier de resultaten van een luchtfiltertest.

Doe er je voordeel mee. :)

http://www.tomstickland.co.uk/astra/ast ... tm#afilter
Mickael

Xedrah schreef:Hier de resultaten van een luchtfiltertest.

Doe er je voordeel mee. :)

http://www.tomstickland.co.uk/astra/ast ... tm#afilter
Hmm idd leuk op het verschil te zien.

Helaas kan je niet zeggen dat als het voor een opel zo is dat voor een renault het zelfde is. Maar wel een goed middel om wat dingen te vergelijken.

Het grote verschil tussen een opel en een Renault is de ruimte onder de motorkap. Oftewel de warmte onder de motor kap.
Xedrah

Inderdaad, helemaal eens, maar de verschillen zijn wel leuk om te vergelijken.
Mickael

Xedrah schreef:Inderdaad, helemaal eens, maar de verschillen zijn wel leuk om te vergelijken.
:) dat zeker!
Valstrik

Zijn de katvervangers al klaar.........??..... :)
Christian

haha neej nog nie ga ik waarschijnlijk in de kerst vakantie mee bezig :D als het matriaal der is
Valstrik

ok dan... :wink:
Johan_16v
Contacteer:

ik heb mijn 16v in de zomer van vorig jaar gekocht, er lag (en ligt nog steeds) een open k&n luchtfilter in. maar er zit ook nog een buis van onderaan de bumper tot vlak onder de luchtfilter, dus ik denk dat hij hiermee wel voldoende koude lucht krijgt? kan het zijn dat het gewoon de buis van de originele (gesloten) luchtfilter is? groeten
ARNO16V
Contacteer:

Ja dat klopt, dat is de orginele luchttoevoer. :)
Tom
Moderator
Car: MB

de originele loopt naar je wielkuip toe en idd tot aan de onderzijde van je filterhuis
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Michel S.
Contacteer:

I hate to burst you bubble, maar de eerste luchtfilter wat op een standard clio winst brengt moet ik nog meemaken.

4 test objecten gehad, allemaal vermogensverlies door een open luchtfilter. van green, Piper tot K&N maakte allemaal vermogensverlies. Vooral merkbaar tussen de 2500 en de 4500 RPm. Daar zakt het koppel duidelijk in en kreeg je een kamelen-koppel(2 pieken)

Zelfs de aanzuigbuis van het orginele filter verwijderen gaf een negatief resultaat en zorgde voor een licht kamelen-koppel.

Mijn advies, blijf bij een orgineel filter, tenzij je de auto afsteld voor een open filter.

Voor degene die het niet geloven, geef een gil en dan zal ik even de gegevens uploaden.
Haas
Car: Megane RS

niet dat ik je niet geloof, maaruh....GIL :D

Ben wel benieuwd..heb je uitdraaien ofzo? :)
Frits Clio 16v

Had je met een g-tech gemeten toch?
Volgens mij had je die al eens eerder gepost.

Gr, Frits.
Michel S.
Contacteer:

dubbel post. Sorry
Laatst gewijzigd door Michel S. op vr 24 mar 2006 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie