[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

geduld is een schone zaak is dan zeker van toepassing zeker.
ik heb een keer mee geholpen met een motor verwisselen van een slopen,dat was in 1 avondje gedaan,nou moet ik zeggen dat daar geen ecu in zat.
maar je komt altijd wel wat tegen wat niet wilt meewerken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

chris-r19 schreef:geduld is een schone zaak is dan zeker van toepassing zeker.
ik heb een keer mee geholpen met een motor verwisselen van een slopen,dat was in 1 avondje gedaan,nou moet ik zeggen dat daar geen ecu in zat.
maar je komt altijd wel wat tegen wat niet wilt meewerken.
Maarten heeft al een schema geritseld en a;s het goed is is het plug en play

maar we zien wel

:D
Marcel dLC

Als het zo makkelijk gaat moet ik ook maar eens een 1.7 blok ritselen :p
Marcel dLC

jeroen.k schreef:a;s het goed is is het plug en play

maar we zien wel

Plug and pray zul je bedoelen :D
jeroen.k

Marcel dLC schreef:Als het zo makkelijk gaat moet ik ook maar eens een 1.7 blok ritselen :p
Je hoort het zaterdag/zondag/maandag wel :D ;) :D
jeroen.k

Marcel dLC schreef:
jeroen.k schreef:a;s het goed is is het plug en play

maar we zien wel

Plug and pray zul je bedoelen :D
zoiets ja! :lol:

Ach Maarten heeft de schema's van de kablebomen van beide auto's dus wat kan er mis gaan? :p
Mrtn
Car: R5GTT

Ach................
......als Jeroen maar vertrouwen in me heeft :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Marcel dLC

Als het in een keer goed gaat weet ik je te vinden >-)
jeroen.k

Marcel dLC schreef:Als het in een keer goed gaat weet ik je te vinden >-)
Hoe dan? Hij woont helemaal niet in Lelystad hoor? :lol:

Heb topicnaam ff veranderd trouwens!
chris-mc
Contacteer:

Ik hoop voor je dat het plug and play wordt ipv
plug and pray :D :D :lol: :wink:
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

chris-r19 schreef:Ik hoop voor je dat het plug and play wordt ipv
plug and pray :D :D :lol: :wink:
Hallelujah! :lol:

Nee, komt helemaal goed zeg ik je! :D
Bart V

oke, ik ben beniewd. Rijd wel goed hoor een 1.7 mpi, trekt onderin net zo goed als een 16V, alleen vaanf 4000 is de 16V sneller.
jeroen.k

Bart V schreef:oke, ik ben beniewd. Rijd wel goed hoor een 1.7 mpi, trekt onderin net zo goed als een 16V, alleen vaanf 4000 is de 16V sneller.
Heeej, Je hebt eindelijk een 16v? :D

Rijdt wel supah naam ik aan?

Heb gisteren al een sprintje gedaan met de 1.7 tegen mijn 1.4 (mn vriendin in de 1.4) hehehe, weet ik meteen waarom ik de auto gekocht heb! :D

Nu als het blok erin zit nog ff bewijzen tegenover een maat van me dat die 1.7 sneller is dan zijn 1.4 16v Polo! :D gelooft ie niet namelijk :p

Ik las op Carbase trouwens dat er ook een TXE is gemaakt met maar 90 pk en minder koppel (128 nM dacjt ik). Is dit weer zo'n f#cking fout van Carbase? Of klopt dit echt? En hoe kan ik dan controleren welke ik nu heb? :S
Bart V

Ja 16V rijd fantastisch, vooral die wegligging he :-D

Ja klopt, vanf 89 tot 90 is er ook en txe uitvoering geweest met een 1.7 carburateur motor. die leverde idd minder vermogen als de 1.7 mpi. De mpi overigens levert zonder kat rond de 100 pk. De 1.7 mpi in de gte van bas hagen leverde zelfs op de testbank 122 pk, (motor komt uit 19 txe) dit met alleen een open luchtfilter en een aangepaste uitlaat (geen spaghetti uitlaatspruitstuk) Dus die fabrieksopgave van 96 pk klopt niet helemaal. Je merkt het ook wel, want het rijd als een trein.

Greetz
jeroen.k

Bart V schreef:Ja 16V rijd fantastisch, vooral die wegligging he :-D

Ja klopt, vanf 89 tot 90 is er ook en txe uitvoering geweest met een 1.7 carburateur motor. die leverde idd minder vermogen als de 1.7 mpi. De mpi overigens levert zonder kat rond de 100 pk. De 1.7 mpi in de gte van bas hagen leverde zelfs op de testbank 122 pk, (motor komt uit 19 txe) dit met alleen een open luchtfilter en een aangepaste uitlaat (geen spaghetti uitlaatspruitstuk) Dus die fabrieksopgave van 96 pk klopt niet helemaal. Je merkt het ook wel, want het rijd als een trein.

Greetz
Beterz! :D
jeroen.k

Nog ff een vraagje, ik wil bij de 1.7 ook ff de distributie vervangen,...heb je dan alleen de distributieriem nodig? Of ook spanrollen? Of is dat alleen bij een 16v?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ga voor zeker en vervang de spanrollen en de v-snaar gelijk nu je er toch bij kan.

Gr. Frits
jeroen.k

Frits schreef:Ga voor zeker en vervang de spanrollen en de v-snaar gelijk nu je er toch bij kan.

Gr. Frits
Ja V-snaar was ik ook van plan! maaruh,...spanrollen zitten ook op een 1.7 8v? (weet niet wat de functie van die dingen zijn?) maar die moeten dan dus ook ff vervangen? :S
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Weet er ook niet alles van hoor.

Maar je zal op de een of andere manier spanning in je distributie riem moeten krijgen. Dit doen de spanrollen. wat de sterkte enz moet zijn weet ik niet maar is al wel eens behandeld op het forum.

Verbeter me a.u.b mocht ik het mis hebben.

Gr. Frits
Bart V

jeroen.k schreef:
Frits schreef:Ga voor zeker en vervang de spanrollen en de v-snaar gelijk nu je er toch bij kan.

Gr. Frits
Ja V-snaar was ik ook van plan! maaruh,...spanrollen zitten ook op een 1.7 8v? (weet niet wat de functie van die dingen zijn?) maar die moeten dan dus ook ff vervangen? :S
Er zitten 2 lagers op. 1 spanlager om de snaar de spannen, en 1 meelooplager. Als je kijkt naar hoe de distributiesnaar loopt zie je het. De volgorde is zo: Snaar loopt vanaf krukastandwiel naar de oliepomp, vanaf daar naar het spanlager, vanaf daar gaat hij over het nokkenas tandwiel, en gaat dan via het meeloop lager weer naar de krukas. Als je kijkt kan je het zo zien.

Ik heb eens meegemaakt dat er 1 vast liep mat als gevolg een gebroken snaar en dus kromme kleppen. Die lagers zijn niet goedkoop, maar je moet ze wel vervangen, je kan er nu ook mooi bij, achteraf zit je alleen maar de kloten omdat je er niet goed bij kan. Die lagers kosten bijelkaar rond de 100 euro (assiocaal he) En de snaar zal 50 euro kosten. Voor 150 euro weet je wel zeker dat het veilig een ton mee kan. Ook je multieriem moet je idd ff vervangen, als die breekt zit je zonder waterpomp, daz ook niet fijn.

Succes
jeroen.k

Thx! :D
jeroen.k

Wat voor bakolie gaat er eigenlijk in zo'n JB3 bak?
..W..???
chris-mc
Contacteer:

Ik verwacht nu van jullie beide foto's :D :D

ik ben van beide benieuwt hoe ze beeldscherm er uit zullen zien.

Ik vond het jammer toen ik er achter kwam dat ik geen distibutie ketting meer had.maarja,je krijgt er ook wat voor terug :D
jpp_GTX

bakolie JB3: 75W/80W
jeroen.k

jpp_GTX schreef:bakolie JB3: 75W/80W
Thx, wist het inmiddels al en heb het al gehaald, maat toch thanx! De onderdelen die ik gehaald heb (met korting) waren bijna nog duurder dan de auto! :(
V-Snaar, distributieriem, spanrollen, olie, bakolie, oliefilter en koelvloeistof, 180 pleuro's! :( maja, dat ben ik na zaterdag waarschijnlijk allemaal vergeten! :D
chris-mc
Contacteer:

die grijns/lach zal je dan ook wel op je gezicht hebben als je hem onderin legt. :D
niet te veel natuurlijk,is ook niet goed meteen.
en dan ben je idd die 180 pleuro vergeten,tis maar geld :) :D
jeroen.k

Idd ja :D maaruh wat dioet die megane eigenlijk ipv van die mooie 19 in je usericon? :p

we zijn in dit topic toch een beetje met de 19 gang hè! ;)
chris-mc
Contacteer:

het is zeker een 19 gang geworden hiero,zat ik al op te wachten,beetje ervaring,kennis en belevenissen uitwisselen.

sorry voor de megane icon :(
tis mn nr1 renault,en ik heb in de nieuwe gereden en dat was echt gaaaafff,kan er niks aan doen.....

maar mn 19 zal zeker voor de komende jaren mijn project blijven,deze week hoop ik de volgende stap te ondernemen,ligt er an wat ik met de prijzen kan doen :D :D
Vos

Bart V schreef:Ja 16V rijd fantastisch, vooral die wegligging he :-D

Greetz
122 pk met een GTE?? :D
Clio 16v.....
Bart V

als je dus geen kat hebt, en een leuke uitlaat met openluchtfilter zou ik eens een testbank bezoeken.
Mrtn

122 ipv 95 pk? dat is bijna een verschil van 30pk's,
wat bijna weer 1/3 is van het oorspronkelijke aantal.

Kan toch niet met alleen kat-weg en filter :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:122 ipv 95 pk? dat is bijna een verschil van 30pk's,
wat bijna weer 1/3 is van het oorspronkelijke aantal.

Kan toch niet met alleen kat-weg en filter :)
Testbank test ook op de wielen hè! Dus op die 122 pk op de krukas is een formule losgelaten waar ik gerust 10 pk vanaf zou trekken!
Mrtn

Erix wrote:
Owkeej dan...

Harderwijk is alleen wel stukkie rijden (ik kom uit de buurt van Breda) dus moet nog eventjes kijken hoe we dat gaan regelen.

Mischien kun je wat met Ad (hooliead) afspreken? Die komt maandag een motorblok ophalen bij mij en die woont in Breda!

:lol: :lol: :lol: je zet wel druk op me op deze manier :lol: :lol: maandag al ophalen :evil: , dus er mag gewoon nix fout gaan zaterdag :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

kheb gewoon blind vertrouwen in je! ;)

Maar er mag sowieso niks fout gaan, anders heb ik maandag geen auto om naar mn werk te komen! :p

maaruh mocht het nu verschrikkelijk kut gaan met overbouwen dan moet ik Ad gewoon afbellen! :(

Maar ik neem aan dat als jij vrij krijgt het best moet lukken! :)
Plaats reactie