5 gtt phase 1 harde klappen uit uitlaat

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Frank

We hebben het 2 x gemeten met 2x het zelfde resultaat.
gille
Contacteer:

Frank schreef:We hebben het 2 x gemeten met 2x het zelfde resultaat.
ergens een klep verbrand dan of zuigerveer gebroken
Steven
Car: M536

Oei Frank, klinkt niet zo mooi... denk dat je maar eens de kop moet lichten voor wat meer duidelijkheid.
Suc6 ermeej

Ruud, ik ga morgen even kijken (als het droog is zodat ik naar de brezan kan op met MTB'tje :) )

Gille, ik heb hier op me kamer nog een mooie 209 liggen van een 89-er. Dus met zo'n mooi doosje die altijd achter het schutbord heeft gezeten. Ziet er nog helemaal als nieuw uit en deed het nog perfect toen ik em uit de auto haalde. Maar thnx voor aanbod ;)
Matijs
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Oei Frank, klinkt niet zo mooi... denk dat je maar eens de kop moet lichten voor wat meer duidelijkheid.
Dat zou wel eens een heel pijnlijk aangezicht kunnen worden... Want CR van 5,5 op cilinder 3 is ook al heel slecht...
Succes ermee, and keep us posted. Liefst met foto's (sensatiezoekers die we zijn willen we natuurlijk alle stukken en gaten zien :wink: )
Rob

Frank schreef:Ik heb een compressie test laten doen met de volgende uitslag : cilinder 1: 8.0
2: 8.0
3: 5.5
4: 0.0

Dit zal waarschijnlijk voor die klappen gezorgd hebben.

Wat kan er nu kapot zijn .
Zuigerveren kapot? ,kleppen openstaan ?

Kleppen zijn 250 /300 km geleden gesteld door de renault dealer.
En je dieler heeft dit 250/300 km geleden gesteld?
Kijk dan eens of je hier mee terug kan gaan, of dat hij een van de kleppen niet heeft vastgedraaid. (lees: die schroefjes op de tuimelaars)
Want 0.0 is wel heel errug weinig.
Ik had laast ook dat 1 klep niet sloot :evil: waardoor er gassen door mijn carterontluchting naar buiten kwamen (check dit ook maar eens)
mark 5t
Contacteer:

of is het misschien een kantelende zuiger dit gaat
gepaard met vreemde tikken in het blok
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven

Ruud schreef:
Steven (Fiets) schreef:Ok bij mij lijkt het probleem van stotteren weg te zijn nadat ik een nieuwe rotor+kap monteer, maar als ik dan terug in de stad ben begint ie opeens in te houden en steeds vaker slagen over te slaan.

Lijkt net of ie dan op 2 cilinders onsteekt.

Ook als je rijd hoor je af en toe gewoon de gehele ontsteking wegvallen alsof het contact uit is en dan even later pakt ie em weer op met horten en stoten.
Bij hoge toeren lijkt ie normaal, maar das meer dan 4500 rpm.
Monteer je dan een ander verdelerkappie dan is het weer een tijdje weg.

Ook wazig...

Strax nog even bobinekabel en bougies scoren dan vernieuw ik alles vanaf de ontsteking en anders de onsteking zelf maar.....
Steven jong ik heb de zelfde problemen als jou :( kan het alleen ook niet vinden. Stoteren , inhouden , uitvallen en bij hogere toeren niks aan het handje.
Dan denk je het licht aan de onsteking en dan weer aan de carb , nou ik ben er bij mij uit het licht gewoon aan ze allebei. Een tip kijk je kabels van je onsteking eens na op kabelbreuken , pingelsensor en vliegwiel ddp sensor kabels ook. Dat heeft bij mij geholpen en de volgende week komt er een carb revisie setje in , en dan zien we weer verder wat mijn renautje nu weer van plan
Nou ik heb zojuist vervangen: bougiekabels, bougies, verdelerkap, rotor, complete ontsteking en ook een ander relais bij de ontsteking.

Goed heel lang starten, telkens ene paar slagen lopen en dan viel ie weer uit. Uiteindelijk wou ie 2500 lopen op de choke, flink gas erbij tot ie even over de 5.000 toeren ging en hij liep weer.

Nouja hij liep weer redelijk normaal, dus ik denk even testen en naar Haarlem gereden, op de terugweg toen ik bij een stoplicht moest wachten begon ie weer te haperen. Telkens als ik afrem voor een stoplicht ofzo dan komt het op, bij constant gassen op de snelweg is er nix aan de hand. Het is ook telkens als ie warm is.

Goed als je gasgeeft gaat ie tot 3000 toeren en blijft daar steken. Als je heel lang wacht krijg je zoveel naverbranding dat je turbodruk krijgt en gaat ie ineens door tot de 6000 toeren. Na een tijdje blijft ie niet eens meer lopen. Dit x heb ik he tniet zover laten komen, hij liep nog stationair dus ik heb de turbo laten afkoelen en em uitgezet.

Nu heb ik alleen de BDP sensor nognie vervangen, dus ik hoop dat die het is, anders weet ik het niet meer :( Pingelsensor is losgekoppelt geweest, maar die heeft er nix mee te maken. Net als de overdrukbeveiliging (kan het niet zijn, dan zou ie niet starten 3 slagen lopen en weer uitvallen)

Heeft iemand nog andere suggesties wat het kan zijn? Ik vind het maar een vaag probleem...
Steven

Hmm de BDP sensor geeft gewoon 200 ohm weerstand zoals in de vraagbaak staat, nu heb ik em er toch uitgehaald en gaat degene van me oude blok erin. (geeft ook 200 ohm, maar hiervan weet ik zeker dattie het doet).

Maar ik heb zo'n idee dat het niet hieraan ligt, dan vraag ik me af wat het anders kan zijn? Het lijkt toch te liggen aan de onsteking, gezien er op de meeting vlammen gespot zijn uit mijn Devil...
De carb zou toch andere problemen moeten geven?

Hij doet het dus telkens als ie warm is en je van de snelweg afkomt (nix ana de hand) afremt voor een stoplicht en bij het wegtrekken begint het schokken/inhouden en knallen uit de uitlaat.
Als je dan volgas geeft loopt ie max 3000 toeren met dikke steekvlammen uit de uitlaat, als ie na een tijdje door die na-ontbranding turbodruk krijgt schiet ie ineens wel door naar 6000 toeren.
Als je met het gas blijft rommelen loopt ie na een tijdje niet eens meer normaal stationair en valt ie telkens uit.
Starten dan doet ie een paar slagen en valt ie uit.

Als ie dan weer afgekoelt is start ie nogsteeds niet, als je dan een beetje met je gas en je choke speelt en je krijgt en eenmaal over de 3000 toeren dan loopt ie weer wel normaal?

Heeft iemand een oplossing, lees eerst even hierboven wat al vervangen is aub.
Arjen

Een verstopte carb en/of gescheurde membraantjes in de carb kan ook dit soort gekke effecten geven. Soms slecht starten, inhouden en knallen bij vol gas geven en gas loslaten. Ik zou toch eerst ff je carb checken.
Goof

Gezien het feit je alles vervangen hebt klinkt dan toch als je carb. :(
Misschien ff één van iemand anders proberen, weet je iig of dat het is of dat je dat kan uistluiten.
Plaats reactie