Nieuwe Megane Top!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Xedrah

Ik zal het op de pos./neg. balans bij positieve zaken voor de Megane neerzetten. :D

Verder wel toegestaan dat ik ook Opel blijf rijden? :wink:
Anonymous

Xedrah schreef:Ik zal het op de pos./neg. balans bij positieve zaken voor de Megane neerzetten. :D

Verder wel toegestaan dat ik ook Opel blijf rijden? :wink:
nou alleen omdat jij het bent. :wink:
Xedrah

Gelukkig :) :lol:
Robby
Contacteer:

Over 1,5 week ben ik dus rijder van de 3 deurs 1.9 dci uitvoering in de kleur zwart, met de velgens die onder die lichtblauwe megane op de duo foto hierboven staan. :)

RJB.
Abel
Über-Spammer

Xedrah schreef:Seat Leon Sport TDi. :D
Leuke auto, maar doet me teveel aan een kadet denken...

:)
Xedrah

Dat komt omdat de Kadett zo'n geweldige auto is. :-* :D

Tja, ik mag het zeggen. :wink:

Nee, ik denk Abel, dat het komt omdat het ook een hatchback is. hehehe :wink:
Abel
Über-Spammer

r5 ook.. lijkt die op een kadet???? het komt gewoon door die achterraam en die hoge kont ala kadet ;)
Xedrah

Tis inderdaad de achterkant van zowel de Kadett als de Leon die ik mooi vind. Van beiden vind ik de voorkant minder. Leuke overeenkomst die ik zelf nog niet gezien had. :)
Peter @ Malta
Contacteer:

Goed, ik heb hem nu dus eindelijk in het echt gezien. In één woord: wauw.

Ik vind de buitenkant mooi, het gestileerde interieur is om je vingers bij af te likken en mijn vrouw en ik hebben al besloten in welke kleur we hem willen hebben: 'Fiery Red'. Nou is het alleen nog vechten om drie- (wil ik) of vijf-deurs (wil zij) en alle extra's zoals glazen dak, xenon-lampen etc.

OK, OK, vooropgesteld dat we de loterij winnen, want haar Ka is minder dan drie jaar oud en mijn Scénic minder dan twee (met net iets meer dan 10.000 km op de teller).

Ze hadden er trouwens best veel werk van gemaakt. Je kwam binnen in een stemmig verlichte ruimte met her en der panelen waarop je de verschillende exterieur- en interieurkleuren en -materialen kon zien, de zijstrips, enz. Daarna zag je een Mégane met de motorkap open, zodat je de 1.6 16v kon zien (zag er een stuk minder druk uit dan mijn motor) en tenslotte, achter een zwart gordijn en onder een heleboel halogeenlampen, een stuk of tien Méganes in allerlei kleuren en uitvoeringen.

Je kreeg ook een kleine attentie bij binnenkomst en ik heb dus nu een sleutelhanger in de vorm van een Mégane-stuur.

Maar ik zou drommels graag een Mégane II onder mijn zitvlak willen hebben. Driedeurs 1.6 16v glazen dak climate control Dynamique, graag.

- Peter
Arjen

Ik heb gisteren op de RAI ff in de nieuwe Megane gezeten. Nu noemen ze mij hier kabouter Pigelmee, maar zelfs ik zat voorin klem met mijn harses tegen het dag. En waar je achterin je schoenmaat 45 moet laten ? Ik zou het niet weten. Een R11 of 19 is echt veel ruimer. Maar het blijft wel een hele mooie auto om te zien.
Jan-Geert (Momentsleutel)

Arjen schreef:Ik heb gisteren op de RAI ff in de nieuwe Megane gezeten. Nu noemen ze mij hier kabouter Pigelmee, maar zelfs ik zat voorin klem met mijn harses tegen het dag. En waar je achterin je schoenmaat 45 moet laten ? Ik zou het niet weten. Een R11 of 19 is echt veel ruimer. Maar het blijft wel een hele mooie auto om te zien.
ik kan er zelfs fatsoenlijk inzitten met mn 2 meter , stond die stoel niet in de hoogste stand??
Arjen

Nope! In de Peugeot 307 had ik hetzelfde probleem. Alleen in de Fiat Stilo had je wel fatsoenlijk ruimte.
Jan-Geert (Momentsleutel)

strange... al in de vel satis gezeten?? ;-)
Peter @ Malta
Contacteer:

Of achterin mijn Scénic, maar dan moet ik wel eerst even een hondennetje bestellen. :lol:

Ik ben 1,85m en ik had ruimte zat voorin. Achterin was het passen en meten, maar ik kreeg de indruk dat de voorstoel helemaal naar achteren geschoven was.

Bovendien kan ik me niet de laatste keer herinneren dat ik achterin een auto zat. :wink:

- Peter
Robby
Contacteer:

Weet iemand waar ik al ergens sportveren voor de nieuwe megane kan krijgen?
Vooralsnog heeft alleen elia ze, maar die zijn me een beetje te duur....

RJ.
Jeroen
Contacteer:

Bij SK Tuning hebben ze het volgende:

1. Gewindefahrwerk Mégane 2 KW Inox 1,070.00EUR

Dieses KW-Gewindefahrwerk wird aus INOX mit TÜV-Gutachten für die Vorder -und Hinterachse für alle Megane2 geliefert. Dieses Gewindefahrwerk bietet eine sehr gute Straßenlage und ausreichend Restfederweg. Der TÜV-geprüfte Verstellbereich beträgt an der Vorderachse 35-55mm. Dieses Fahrwerk richtet sich speziell an den sportlichen Fahrer.

2. Gewindefahwerk Mégane 2 KW Inox mit Härteverstellung 1,290.00EUR

Dieses KW-Gewindefahrwerk wird aus INOX mit TÜV-Gutachten für die Vorder -und Hinterachse für alle Megane2 geliefert. Vorne und hinten wurden härteverstellbare Dämpfer verbaut. Dieses Gewindefahrwerk bietet eine sehr gute Straßenlage und ausreichend Restfederweg. Der TÜV-geprüfte Verstellbereich beträgt an der Vorderachse 35-55mm. Dieses Fahrwerk richtet sich speziell an den sportlichen Fahrer.

3.Tieferlegungsfedernsatz Mégane 2 ca.45/30mm 195.00EUR

Tieferlegunsfedernsatz vom Speziallisten abgestimmt! Der Federnstaz 4Stück werden einfach gegen die original Federn ausgetauscht! Die Tieferlegung ist natürlich auch vom Motor und von der Ausstattung abhänging aber ca. 45/30mm! Sie werden mit Tüvgutachten geliefert! Diese Federn sind für alle verfügbaren Mégane 2 Modelle passend!

Veban Evolution Part in Lelystad levert produkten van SK Tuning.
Robby
Contacteer:

Bedankt voor de info! ik wist wel dat er iets bestond van rond de 200 euro, maar niet dat dit dus een complete set (voor + achter) inhield.

RJ.
Jeroen
Contacteer:

Op ons forum is de volgende vraag gesteld:

Sinds 4 weken ben ik de trotse bezitter van een gloednieuwe Megane. Bevalt prima, rijdt perfect en voorzien van heerlijke technische snufjes,.. echter.
De Renault service moest al een keer bij me langskomen omdat mijn accu leeg was (en ik dus alleen nog met grote moeite in de auto kon komen). Volgens hen omdat ik mijn lichten had laten aanstaan maar volgens de garage en het instructieboekje moet dit niet eens mogelijk zijn omdat dit vanzelf uit hoort te gaan.
Afgelopen week toen ik bij mijn moeder in Groningen op bezoek was zag ik tot mijn verbazing van boven in het flat dat de lichten van mijn auto weer branden. Nadat ik bij mijn auto was aangekomen constateerde ik dat niet alleen de lampen brandden maar dat tevens de auto niet afgesloten was en dat de motor liep !!!
Voordat ik nu bij mijn huisarts langsga om te vragen of er bij mij een vroege dementie aan het intreden is zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die vragen hebben of vergelijkbare ervaringen met de nieuwe Megane en de electronische sleutel.
Het is natuurlijk wennen zo'n nieuw sleutelsysteem, maar mijn gloednieuwe auto in een grote stad niet afsluiten, mijn lichten laten branden en de motor laten lopen, zo dronken ben ik nog nooit geweest.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
Met de Laguna waren er ook veel problemen met de keycard, zijn dit dezelfde problemen?
Maus

Zo, das slordig.
Ik heb alleen gehad dat ik zelf vergeten was m'n verlichting uit te doen. Voor de rest heb ik, voor zover ik weet, nog niet van zulke problemen gehad.
Robke
Car: Lexus IS250

Wat ik gehoord heb van iemand die bij een Renault dealer werkt, is dat het vaker voorkomt dat de auto spontaan start, zelfs als hij in een versnelling staat.

Schijnt iets met de software niet goed te zijn, dus ik zou maar even bij de dealer navragen hoe het precies zit.
Peter @ Malta
Contacteer:

Maus schreef:Ik heb alleen gehad dat ik zelf vergeten was m'n verlichting uit te doen. Voor de rest heb ik, voor zover ik weet, nog niet van zulke problemen gehad.
Maar gaat 'ie dan niet piepen wanneer je je licht nog aan hebt en je de deur opent? Dat doet mijn Scénic tenminste, hoewel de nieuwe Clio van mijn schoonvader dat niet doet (en hij dus een lege accu had).

- Peter
Maus

Dat doet ie ook wel, maar ik hoor 't alleen niet altijd. :)
jef

Maus schreef:Dat doet ie ook wel, maar ik hoor 't alleen niet altijd. :)
die piepies zijn toch best hard...
Plaats reactie