Ik begrijp het verhaal en ben eigenlijk niet van plan om te gaan experimenteren met m'n motor en de olie.
Daar ik echter dus niet weet, wat er eerder in m'n blok heb gezeten - halfS. of volS. - en omdat de kleppen nu, bij 'n 'koude motor' even tikken op halfsynt. olie... (= hydr. klepstoters - wist ik!)
Dacht ik echt dat er misschien wel 'n volsyntheet in moet?! (je hoort wel eens verhalen

Ik hou het voorlopig gewoon bij de halfsyntheet van Elf (10w40), omdat ik niet weet wat overstappen op volS. voor schade aanricht.
Over die Castrol RS 10w60 zeg je, "is weggegooid geld"... Dit is overigens de volsyntheet, die ik als alternatief wil nemen... Ik heb hier persoonlijk echt goede ervaringen mee... motor loopt rustiger, sneller op temp etc.
Maar volgens jou kan ik dus gewoon beter blijven bij de 10w40 halfsyntheet?!
thnx, Nielske (die een beetje de weg kwijt is
