Ik neem aan dat je bedoelt de lampen vallen uit en niet de motor valt uit -> dit is niet echt aan de accu of dynamo te wijten.
Als de lampen uit gaan als je stationair rijdt, dan is en je accu en je dynamo stuk. je dynamo hoort als de motor loopt wat meer als 14 volt te leveren op je accu, constant. Stationair of 7000rpm. Iets minder spaning is op zich geen probleem, 't is een indicatie. 12 volt is wel te weinig. Je accu op zich moet ook deze 12 volt leveren.
op je dynamo zit een stekkertje. Controleer of deze nog zuiver is en goed contact maakt. Deze geeft het acculampje-signaal.
Ph2 Gtt Acculampje knippert
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
m`n motor valt dus wel uit.
Alleen als ik m`n choke open zet en hem om en nabij de 2000 toeren laat draaien blijft die wel lopen.
Alleen als ik m`n choke open zet en hem om en nabij de 2000 toeren laat draaien blijft die wel lopen.
Lege accu en kapotte dynamo of slechte verbinding dynamo-accu of je ontsteking zit op je dynamo aangesloten, zodat ie geen stroom krijgt van de accu zodra de dynamo uitvalt. Dynamo is sowieso stuk als je geen stroom meer hebt onder 2000 toeren.peter5GTTurbo schreef:m`n motor valt dus wel uit.
Alleen als ik m`n choke open zet en hem om en nabij de 2000 toeren laat draaien blijft die wel lopen.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Probleem is een soort van met opgelost.
Lampje van m`n accu knippert nog wel eens, maar blijft niet de hele tijd aan staan.
Stekkertjes op die spanningsregelaar zaten niet helemaal vast.
Stationair probleem ook een soort van met opgelost.
Choke beugel op de carb zat helemaal los deze weer vast gezet.
En m`n stationair schroef stond niet meer op de juiste stand.
Alles netjes afgesteld in de garage liep perfect, ff een test rondje.
Ik kom weer bij m`n garage aan plof weer uit, weer m`n carb afgesteld en hij liep weer goed.
Zit er nog verschil tussen warm en koud stationair??
Lampje van m`n accu knippert nog wel eens, maar blijft niet de hele tijd aan staan.
Stekkertjes op die spanningsregelaar zaten niet helemaal vast.
Stationair probleem ook een soort van met opgelost.
Choke beugel op de carb zat helemaal los deze weer vast gezet.
En m`n stationair schroef stond niet meer op de juiste stand.
Alles netjes afgesteld in de garage liep perfect, ff een test rondje.
Ik kom weer bij m`n garage aan plof weer uit, weer m`n carb afgesteld en hij liep weer goed.
Zit er nog verschil tussen warm en koud stationair??
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
peter5GTTurbo schreef:Lampje van m`n accu knippert nog wel eens, maar blijft niet de hele tijd aan staan.
Stekkertjes op die spanningsregelaar zaten niet helemaal vast.
In 90% van de gevallen met knipperend acculampje bij een GTT is de oorzaak: Slecht contact van die stekker op de spanningsregelaar. Ff schoonspuiten met contactspray en weer stevig aandrukken.
Ik weet zeker als je da stekkertje inspuit met contactspray, dat ie dan helemaal niet meer knippert.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor