Vorderingen gtt fotos

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
gille
Contacteer:

R5GTE schreef:Ik ben in onderhandeling met iemand.
maar hij moet 300 euro opbrengen. tenzij me iemand heel goedkoop aan een Turbo kan helpen.
dan houd ik hem erbij voor de fun.
GTE voor doordeweeks , GTT voor in het weekend en Corvette voor in de zomermaanden.
Die andere GTE is sowieso ten dode opgeschreven want die heb ik nodig om mijn schuur weer een beetje te vullen. 8) :D 8)
ok breng hem maar voor 300 euro 8) 8) 8)[/quote]

Ik Pm je wel als het niets wordt.
want anders raken we offtopic :D[/quote] 8) 8) 8) 8) 8) :wink: :wink: :wink:
Riël
Über-Spammer

Jij hebt ook wat met smileys he gille ... :)

Nieuwe update: gtt loopt prima. Rariteiten eigenlijk wel: als ik de motor afzet blijft deze 2 a 3 seconden lopen!! Hij loopt in deze paar seconden veel mooier stationair als gewoon, rustiger. In lage toeren lijkt me de ontsteking nog niet goed te staan, trekt niet zonder turbo. Met turbo gaat ie als een speer. Ik begrijp niet wat het verschil is in de ontsteking als het contact af gaat.

De oorzaak van het door blijven lopen heb ik waarschijnlijk al gevonden: de radiateurfan. Deze gaat met het contact aan, draait altijd. Als ik het contact uitzet blijft deze doordraaien, dus ik neem aan dat de onsteking hier zijn spanning van krijgt! Ik heb het met de ruitensproeier ook geprobeerd als contact afgaat en deze blijft ook nog even doorsjpritsen, net als de lampjes in het dashboard.

Dus de ontsteking werkt via de stroom van de radiateurfan. Maar waarom loopt de motor op die stroom veel rustiger en gelijkmatiger (trilt minder etc)?

Kom er niet wijzer uit.

Verder ben ik bang dat ik toch koelvloeistof in de olie krijg, na een tijdje gereden te hebben vandaag is het pijl aardig gestegen! Hoe kan ik controleren of er daadwerkelijk koelvloeistof in zit?
Als het zo is, dan denk ik dat deze onderlangs de cilinderbus lekt, moet er dan een nieuwe bus in of kan hier een nieuwe rubber onder? Hoe gaat dat in zijn werk? Moet het blok er dan uit, want dan gaat mijn andere blok er gewoon in!

Nou dat was het weer voor vandaag .. goeienacht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef: Ik bedoelde die van jou met die nieuwe :) in die andere kop zaten die oude van mij, waren ook pas 1000 km oud maar zo lang stil heeft ze blijkbaar geen goed gedaan.
ah ok :D
ik vond het al zo'n zonde ;)
Abel
Über-Spammer

onder de bussen zit een dun rubber ringetje.
zit in een ondeblok pakking set.
Riël
Über-Spammer

Hoe ga ik die bussen eruit krijgen? Van onder, van boven? Misschien hoeven ze niet eruit? Daar weet ik nog nix vanaf! En kan ik de oude bussen met een nieuw ringetje gewoon gebruiken?
Abel
Über-Spammer

bussen trek je er boven uit.. maar al je dat wil doen moet het blok er uit... duss bouw de jouwe er nu gewoon in en doe deze in de kast....
Riël
Über-Spammer

Neeeeh ... :(:(:( kut weer een hoop werk...
R5GTE

Riël schreef:Neeeeh ... :(:(:( k#t weer een hoop werk...
als je in eerste instantie blok eruit had gekegeld had het je een hoop ellende gescheeld.
dat blok wat je had liggen was toch helemaal toppie.

maar ik voel met je mee hoor. ik mot van ut wiekend ok nog un blokkie uuthoalen. :)
Patrick L.

Riel, die Renix moet eraf, daar krijg je ook problemen van. Ik zal Thomas bellen of ie een 208 heeft liggen.

inmiddels gebeld, Thomas heeft nog een 208 liggen, te koop, ik pm je zijn gsm nummer.
Riël
Über-Spammer

Thanx patrick voor de research!

Verder krijg ik al een beetje een goed gevoel bij de auto, hij blijft mooi lekker lopen. Ik laat dat andere blokje nog ff daar waar ie is, ff rustig aan moet ook weer es aan school gaan denken :) tijd zat om te sleutelen, en ik kom weer van A naar B.

Die onsteking gaat er z.s.m. vanaf, ik denk dat deze ook de oorzaker is geweest van de defecte kop dus edwin en dennis schop die kerel nog maar es :)

Verder moet er gelast worden, aan weerskanten in de dorpels een lekker gat waar je je vuist makkelijk kwijt kan .. owie hehe ziet er lekker uit.

't wordt wel wat :) zeg de groetjes he!
Abel
Über-Spammer

En het water probleem speeld niet meer?
edwinvr
Contacteer:

Riël schreef:...Die onsteking gaat er z.s.m. vanaf, ik denk dat deze ook de oorzaker is geweest van de defecte kop dus edwin en dennis schop die kerel nog maar es :) ...
zit zo langszamerhand meer te denken aan een drive-buy shooting :( :evil:

hehehe :wink: :lol:

[edit]
het was trouwens een dame...
[/edit]
R5GTE

edwinvr schreef:
Riël schreef:...Die onsteking gaat er z.s.m. vanaf, ik denk dat deze ook de oorzaker is geweest van de defecte kop dus edwin en dennis schop die kerel nog maar es :) ...
zit zo langszamerhand meer te denken aan een drive-buy shooting :( :evil:

hehehe :wink: :lol:

[edit]
het was trouwens een dame...
[/edit]
gangbang dan maar misschien ?? 8)

Riel het zit je ook niet mee he, nou weer muizen in de carrosserie gehad.
dan kun je ook lekker met de kwast en de tectyl aan de gang :D
als ik jou was zou ik daar nog effe mee wachten tot begin december. kun je gelijk nog wat bijverdienen als pieterknecht :lol:
Matijs
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

Het water probleem lijkt zich te stabiliseren :) ik merk in elk geval NOG nix.

Een re 234 erop zitten nu, da's dus dezelfde als de 209? Merk in elk geval verschil, loopt een stuk mooier nu, en pakt beter op. Thanx again pat!!! De dorpels moeten eerdaags echt gelast worden, is wel veel roest dus daar komt een mooie plaat op. En ja, dan met de tectyl en een kwast.

Als ik hard heb gereden hoor ik als ie stationair loopt in de turbo 'tik' .... 'tik' ... heel raar, net of er iets inzit. Kan ook de warmte zijn maarja (er zat een corrado in mijn nek :)) Ik reed hem overigens best aardig aan stront hoor, alleen bij 160 kwam ie dichterbij en toen langs :( maarja moet toch rustig aan doen met 'm .. trok ook maar door tot tegen de 5000.

Ik hou jullie op de hoogte, groeten!
Riël
Über-Spammer

Ahja we blijven bezig .. lagertje tikt in 't blokje .. benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Ow ja remschijven achter zijn aan de binnenkant op en een wiellager achter is *E*@# ... Had 'm beter helemaal kunnen strippen eerst :D

Mzzl!
Riël
Über-Spammer

joa ... nou loopt ie dus soepel ... blijft het ook bij :)

Koelvloeistof is weer verraderlijk, expansievaatje was leeg. Maar losdraaien van de dop weer vol genoeg. Wazig.

En op de autobaan vandaag ging ie me ineens van links naar rechts en een hoop geronk. Denk wat is er nou NOG met deze bak ??

Vluchtstrook op, ff gekeken, mega speling in 't linkerwiel. Blijkt dat de draagarm onder van de wielophanging super veel speling heeft op 't subframe!! Lekker. Nog nooit meegemaakt. Zitten hier bussen in, of rubbers?

Nou we blijven lekker bezig. Groetjes!
Abel
Über-Spammer

draag arm zit in rubberen bussen.
lisa

jeez.. jij hebt ook geen geluk riél... suc6.
edwinvr
Contacteer:

begin me eigen af te vragen hoe dat $#^@%&-ding door de keuring is gekomen vorig jaar :evil:

suc6 Riël!
R5GTE

Riel,

je kent het gezegde van die koeien en de sloot he? :wink:

mijn GTT is nu "verkocht"
als ze hem nog op komen halen ?

maar hadden we niet beter kunnen ruilen ??

turbootje drop en koppelingutje wissulu en gassen maar. 8)

Nee hoor, ik zit je maar een beetje op te kloten :D
komt best goed jouw karretje ziet er toppie uit.
enne je hebt nog de tijd tot 3 november want dan wil ik hem toch echt wel zien.

suc6 enne keep posten met nieuwe info.
Riël
Über-Spammer

Ruikt naar benzine bij de oliedop -- zijn dit klote kleppen of alleen de rubbers? Verklaart ook weer het extreem hoge benzineverbruik, wat die witte ook al had :evil: dit is dus zijn cilinderkop ...

Wat nu nog te doen:

Afwachten wat Bar's stop-leak brengt in het koelsysteem, heeft alweer 2,5 liter water opgezopen en ik weet echt niet waar het moet zitten dan.
Dorpels lassen
Draagarmrubber maken
Nieuw lager achter+nieuwe schijven achter
Andere cilinderkop of revisie
Stangetje aan de carb voor acceleratieverrijking zit niet meer geborgd. Iemand hier nog iets voor?
Spuitwerk
Paravan bijwerken (roest)
Deurophanging
Oliedruksensor doet nix
Oliepeil meter doet 't als ie er zin in heeft
Antiperculatie ontbrak, heb er hier nog een liggen

Ben serieus een volvo blokje aan't overwegen, we zitten nou toch al vet into blokjes wisselen.

Voorlopig ff geen tijd moet een maat helpen een 2liter 16v in z'n d-kadett leggen :):) Hij heeft me altijd geholpen dus die krijgt mijn hulp weer. 5 is nu alleen voor nodige ritjes.

Mazzel!
Riël
Über-Spammer

edwinvr schreef:begin me eigen af te vragen hoe dat $#^@%&-ding door de keuring is gekomen vorig jaar :evil:

suc6 Riël!
Tja op een jaartje kan alles ineenkeer he!

Was fijn geweest als de gebreken elkaar ff konden opwachten ipv alles tegelijk :) maar 't blijft wel leuk zo he :D Wordt wel wat ... hoop ik ...
gille
Contacteer:

Riël schreef:Ruikt naar benzine bij de oliedop -- zijn dit klote kleppen of alleen de rubbers? Verklaart ook weer het extreem hoge benzineverbruik, wat die witte ook al had :evil: dit is dus zijn cilinderkop ...

Wat nu nog te doen:

Afwachten wat Bar's stop-leak brengt in het koelsysteem, heeft alweer 2,5 liter water opgezopen en ik weet echt niet waar het moet zitten dan.
Dorpels lassen
Draagarmrubber maken
Nieuw lager achter+nieuwe schijven achter
Andere cilinderkop of revisie
Stangetje aan de carb voor acceleratieverrijking zit niet meer geborgd. Iemand hier nog iets voor?
Spuitwerk
Paravan bijwerken (roest)
Deurophanging
Oliedruksensor doet nix
Oliepeil meter doet 't als ie er zin in heeft
Antiperculatie ontbrak, heb er hier nog een liggen

Ben serieus een volvo blokje aan't overwegen, we zitten nou toch al vet into blokjes wisselen.

Voorlopig ff geen tijd moet een maat helpen een 2liter 16v in z'n d-kadett leggen :):) Hij heeft me altijd geholpen dus die krijgt mijn hulp weer. 5 is nu alleen voor nodige ritjes.

Mazzel!
heb nog een goede kop liggen man,intresse msn he
Riël
Über-Spammer

Wat was ik blij net dat ik eindelijk een plas koelvloeistof vond!! Lekke slang, maar lekte op het blok, alleen onder het rijden, en verdampte meteen. Nou laat ik 'm altijd uitlopen op de oprit en die oprit daar zie je geen waterplassen op. Nou stond ie ff op de weg en jawel een pool koelvloeistof! En niet zo zuinig !! Hahaaa dat kunne we fixen, en dan hopen dat ie geen water meer zuipt. Da's al 1 probleempje van de wereld ;)

Trouwens ff een vraagje, deze koppakking is nog geen 400 km oud, als ik een andere kop monteer, moet dan toch een andere pakking erop?? Of kan het ook zo?
Rudo

Riël schreef: Trouwens ff een vraagje, deze koppakking is nog geen 400 km oud, als ik een andere kop monteer, moet dan toch een andere pakking erop?? Of kan het ook zo?

Eerlijk gezegd weet ik het antwoord niet, maar wat ik zou doen: voor de zekerheid toch maar weer een nieuwe pakking ertussen. Ik weet dat het weer extra centjes kost, maar er lijkt mij niets zo frusterender dan dat je erachter komt dat je pakking alsnog lek is nádat je de andere kop gemonteerd hebt!

Kun je Žm wéér openschroeven. :evil:

Dus dan maar het zekere voor het onzekere in mijn optiek.
Abel
Über-Spammer

Ik denk proberen. De kop hierna harde vast draaien dan eerst. 70 NM ipv. 60 of 65

suc6 en vergeet na draaien niet he..
Riël
Über-Spammer

En benzinelucht in de olie, is dat kapotte kleppen of kapotte kleprubbers of iets? Iemand?
catrinus

Benzine in de olie kan ook komen van vaak kleine endjes rijden. Als je eens een flink end gaat rijden(lekker zwaar belasten) dan verdampt de benzine wel uit de olie.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

En hij zuipt enorm veel, en dat deed die witte ook al, en enige overeenkomst tussen deze auto en die witte van me is de cilinderkop ... dus....
R5GTE

Riël schreef:En hij zuipt enorm veel, en dat deed die witte ook al, en enige overeenkomst tussen deze auto en die witte van me is de cilinderkop ... dus....
Turbodruk opschroeven dan maar
heb je tenminste het gevoel dat de benzine nuttig gebruikt word. :lol:

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over GTT die 1op11 lopen maar alle GTT die ik gehad heb waren niet zuiniger als 1op7
en dan ben ik nog een rustige rijder.
Riël
Über-Spammer

Hetzelfde hier. Ach ik ga es wat anders proberen...
Riël
Über-Spammer

Laatst gewijzigd door Riël op vr 27 sep 2002 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

oeps
bruno @af
Contacteer:

Riël schreef:Wat pics van de plekjes [img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc015/52.JPG[/img]
Plekjes ??? Dit is volgens mij een serieus gat (niets dat niet kan hersteld worden uiteraard ... :wink: [/u]
Plaats reactie