tectyleren...doen of laten doen??
waar schijnbaar niemand zin in heeft om ze te beantwoorden 

jeroen: kan gebeuren 
Paskie: idd, mijn clio moet klaar zijn 3 nov en met ook nog een tentamenweek volg week is dit een drukke week voor mij, dus snelle en goede hulp is nodig

Paskie: idd, mijn clio moet klaar zijn 3 nov en met ook nog een tentamenweek volg week is dit een drukke week voor mij, dus snelle en goede hulp is nodig

-
Als je de hitteschilden tectyleerd en je gaat een paar dagen later rijden ga het stinken. Vooral bij de katalysator. Die wordt snel al behoorlijk heet. Dus het lijkt mij niet verstandig om die mee te nemen. Kun je er beter bijvoorbeeld nieuw aluminiumfolie om heen maken.Maar nu zijn mijn hitteschildjes best wel verroest
Kan ik deze as ook insmeren met tectyl?
Is geen probleem. Alleen de groene remleidingen kun je beter niet doen. Want dan kan het zijn dat ze bij de APK denken dat je leidingen verroest waren en dat je ze daarom hebt ingesmeerd. Kameraad van mij heeft daar al eens een opmerking over gehad. En ook geen rubbers raken. Want die worden dan keihard. Verder kun je bijna alles van metaal insmeren met tectyl.
succes ermee. Zet wel een petje op want die troep krijg je slecht uit je haren.
*Check*illuminator schreef:Zet wel een petje op want die troep krijg je slecht uit je haren.

Heb al een afspraak gemaakt bij de kapper voor morgenvroeg, nou moet er alleen de komende week niets meer in me haar komen anders moet ik de tondeuze te voorschijn halen....

tnx iig voor de antwoorden...

Misschien een overbodige tip,maar wij spuiten de boel altijd flink in de olie.Dat kruipt echt in alle kleine hoekjes,en als er al roest zit trekt het daar ook in en vertraagt het proces aanzienlijk.Bovendien heb je met tectyl kans dat er toch vocht onder komt en daar kom je pas veel te laat achter wanneer het tectyl afbladert.Bij de meeste bouwmarkten verkopen ze van die vloeistofspuiten waar je natuurlijk wel een compressor voor nodig hebt.In ieder geval is oude olie goedkoper dan tectyl en wij hebben er zeer goede ervaringen mee.
Bedankt voor de tip, maar tis wel een beetje aan de late kant (niet jouw schuld overigens hoor) want ik ben al bijna klaar. Heb er wel vertrouwen in dat t goed is gelukt, zit er goed op en heb er me best op gedaan...Heino schreef:Misschien een overbodige tip,maar wij spuiten de boel altijd flink in de olie.Dat kruipt echt in alle kleine hoekjes,en als er al roest zit trekt het daar ook in en vertraagt het proces aanzienlijk.Bovendien heb je met tectyl kans dat er toch vocht onder komt en daar kom je pas veel te laat achter wanneer het tectyl afbladert.Bij de meeste bouwmarkten verkopen ze van die vloeistofspuiten waar je natuurlijk wel een compressor voor nodig hebt.In ieder geval is oude olie goedkoper dan tectyl en wij hebben er zeer goede ervaringen mee.

oke dan, het einde van het avontuur nadert...maar goed ook, heb er echt geen zin meer in.
De bodem, subframe, wielkasten en kofferbak staan allemaal netjes opnieuw in de tectyl. Verder de randen waar je normaal je krik inzet ook ff flink bijgewerkt. Alle open chassisbalken goed ingespoten met ML. Nu alleen de uitlaat er nog ff opnieuw en goed onder hangen.
Wat een plakspul btw zeg...Weet iemand nog een handigheidje waardoor de tectyl sneller droogt? Het is op zich wel droog, maar het plakt nog zo verschrikkelijk, das niet handig...En nee, ik heb geen zin om er met de fohn op los te gaan...
De bodem, subframe, wielkasten en kofferbak staan allemaal netjes opnieuw in de tectyl. Verder de randen waar je normaal je krik inzet ook ff flink bijgewerkt. Alle open chassisbalken goed ingespoten met ML. Nu alleen de uitlaat er nog ff opnieuw en goed onder hangen.
Wat een plakspul btw zeg...Weet iemand nog een handigheidje waardoor de tectyl sneller droogt? Het is op zich wel droog, maar het plakt nog zo verschrikkelijk, das niet handig...En nee, ik heb geen zin om er met de fohn op los te gaan...

ja kijk, het droogt ook wel, het loopt er niet meer af ofzo, maar het blijft gewoon zo plakkerig...Ik hoop echt dat t vrijdagavond redelijk plakvrij is (maar zal wel niet
) want dan heb ik m nodig...werk en FNO

KLAAR 
Hij kan er weer een tijd tegen
Bedankt voor al jullie hulp....

Hij kan er weer een tijd tegen

Bedankt voor al jullie hulp....

-
- Moderator
- Car: MB
de mijne staat ook weer strak in de tectyl. Alleen aan de voorkant moet ik nog een keertje achter het plastic zien te komen.
Dit is er nu gebeurd
- onderkant schoon gemaakt en in de tectyl op de meeste plaatsen (meer was niet nodig)
- dorpels van onderen schoon gemaakt en in de tectyl
- subframe bladroest (heel klein beetje) eraf gehaald. Daarna in de menie en in de tectyl
- achterschermen in de tectyl
- dorpels van binnenuit gedaan en achterscherm van binnen (ML)
- deuren van de binnenzijde (Ml)
- achterklep aan de binnenzijde in de ML en roest puntjes weggehaald en in de menie gezet (heb een lakstiftje besteld)
- motorkap aan de binnenkant (tussen die lagen plaat in en dus niet in het zicht) in de ML gezet.
- torsie dopjes eraf gehaald. Zag er nog goed uit. Meteen even vol gezet met vet en toen het dopje er weer op. Nu kan er geen lucht meer bij
Verder meteen even remmen en klauwen schoon gemaakt (bleken blauw te zijn) en opnieuw alles in het koper vet gezet. Dat was wel nodig, 1 wiel kreeg ik er bijna niet af. Moest echt geweld gebruiken.
Dit is er nu gebeurd
- onderkant schoon gemaakt en in de tectyl op de meeste plaatsen (meer was niet nodig)
- dorpels van onderen schoon gemaakt en in de tectyl
- subframe bladroest (heel klein beetje) eraf gehaald. Daarna in de menie en in de tectyl
- achterschermen in de tectyl
- dorpels van binnenuit gedaan en achterscherm van binnen (ML)
- deuren van de binnenzijde (Ml)
- achterklep aan de binnenzijde in de ML en roest puntjes weggehaald en in de menie gezet (heb een lakstiftje besteld)
- motorkap aan de binnenkant (tussen die lagen plaat in en dus niet in het zicht) in de ML gezet.
- torsie dopjes eraf gehaald. Zag er nog goed uit. Meteen even vol gezet met vet en toen het dopje er weer op. Nu kan er geen lucht meer bij
Verder meteen even remmen en klauwen schoon gemaakt (bleken blauw te zijn) en opnieuw alles in het koper vet gezet. Dat was wel nodig, 1 wiel kreeg ik er bijna niet af. Moest echt geweld gebruiken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams