[GTTP2]Probleem, krijg hem niet in zijn 5 [vers.b dood?!]

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
jeroen.k

Koen schreef:Afremmen op de motor werd voorheen ook bij rijles geleerd. Maar sinds enige tijd is dat niet meer. Belachelijk eigenlijk is veel beter om op de motor af te remmen, scheelt in slijtage van de remmen, en als t glad is op de weg kun je beter ook niet de remmen gebruiken. Dus al die rookies die net twee a drie jaar hun rijbewijs hebben gebruiken te veel de remmen :-) (no offence)
Ach het heeft allebei voordelen en nadelen! Voordeel van op de motor remmen is dat het beter schijnt te zijn voor je motor. Je je remmen minder (intensief) gebruikt waardoor ze langer meegaan. Nadeel hiervan is dat het 'meer' benzine kost en de mensen achter je niet altijd zien dat je remt (oeps kusje) en idd ook wat net gezegd werd. Het bevorderd de slijtage aan je koppeling.
Voordeel op de rem remmen. Die dingen zijn er nou eenmaal voor gemaakt :p je spaart je kopeling (joh!) je wet altijd goed hoe de conditie van je remmen is. De mensen achter je zien dat je remt. Nadeel hiervan is. Het is verschrikkelijk irritant achter iemand te rijden die om de minuut zijn remlicht laat zien. bij glad wegdek is het minder veilig omdat remmen in rincipe je wielen blokkeert wat een slip kan veroorzaken en op de motor heb je hier minder last van. Wat ik dan ook altijd doe is een combinatie van beide. Namelijk tot de 60 ongeveer op de motor remmen en dan in zn twee en de rem erbij! werkt perfect.

Remde met mn vorige auto bijna altijd op de motor, totdat ik een noodstop moest maken en toen kwam ik er pas (te laat) achter dat mn remmen niet zo goed meer waren! :(
Anonymous

ik zie niet in waarom je koppelingsveren zo veel sneller zouden slijten van het terugschakelen. naatuurlijk alles wat gebruikt wordt slijt meer dan als het niet gebruikt wordt dus behandel je hele auto als je nieuwe vriendin :p en niet eentje waar je van af wil >-) he scheelt een hoop aan stukken op lange termijn dan he .
Riël
Über-Spammer

Chrisv schreef:
Riël schreef:Weet je zeker dat je bak zelf nog in goede staat is? Keb hetzelfde probleem, bij de 3 en de 4 na lange ritten. Net of de versnelling niet bestaat. ff wiebelen (lees: rammelen) aan de pook en dan wil ie er wel weer in. Ik ga dus fijn een andere bak kopen ... Niet om je te ontmoedigen, maar als ie de ene keer wel goed schakelt zal het je schakelstang niet zijn ... toch?

Nieuwe bakolie wil ook nog wel es een beetje helpen
Ik hoor ook een ijzergeluid als ik hem in de vijf zet, dit was sinds dat ie is gerepareerd. Verder geen last van alleen ff *Krt* asl je hem in de 5 zet.

Misschien hier iets mee te maken?
Ja dat deed ie bij mij ook in de 3 .. krrt .. precies dezelfde symptonen, schakelstang en alles ok.. wat gebeurt me eergister? Ikke rij op een file in, sta stil, file trekt weer op, ikke wil hem uit de 5 halen, wil het nog eens proberen, nnnng nog eens (jaja hele rij achter me op de linkerbaan), passagier gaat maar es hardhandig aan de pook trekken FOK jaja hij is eruit mooi doorrijden 1 .. 2... nggg nggg nngg nix meer ... 3 4 en 5 eruit, de pook wil er nog nie eens meer in. (van heerlen naar sittard in de 2 terug FANTASTISCH :D) de bak is dus helemaal aan gort. Ik hoop niet dat die vanjou er ook heen gaat maar ik zou toch langzaam aan es een ander bakje beginnen te zoeken, of deze reviseren.
Plaats reactie