robert schreef:als je zon ding opensloopt (sollie, ik kon het weer niet laten) dan zie je dat het een balg metertje is.
Een balg is een flexibel rond buisje wat uitzet en krimt bij druk en vacuum. Aan de binnenkant van balgje werkt de te meten druk, aan de buitenkant werkt daar tegenin de druk van de buitenwereld.
Dus het is een verschildrukmeter met de buitenwereld!
Volgens piet paulusma heeft de buitenwereld de volgende week last van hoge druk! Das iets hoger dan 1.0 bar absoluut. (1050 millibar oftewel 1.05 bar ofzo)
Dus dan zou, als je heel heel veel vacuum zuigt met je motor (het lukt je niet, maar vooruit) toch -1.05 bar kunnen zien.
Volgens deze uitleg zouden we deze komende winter dus een absoluut vacuum kunnen meten op de beschikbare schaal ?
toch (als de schaalverdeling het toe zou laten) kan die meter nog wel iets verder dan -1. rara hoe zit dat?
Een balg is een flexibel rond buisje wat uitzet en krimt bij druk en vacuum. Aan de binnenkant van balgje werkt de te meten druk, aan de buitenkant werkt daar tegenin de druk van de buitenwereld.
Dus het is een verschildrukmeter met de buitenwereld!
maar het metertje zou het nooit aan kunnen geven .....
ook niet als de schaalverdeling tot -1.1 liep ...
gezien het principe van meten op basis van drukverschil
Tijn schreef:je hebt de ideale kans om te kijken wat de drukval nu eigenlijk is : sluit hem eens een keertje in plaats van de standaard meter aan en kijk wat de waarde daar is .....
Krijn (Spiral) gaat voor mij ook zo een druk metertje kopen en dan sluit ik die onder de gasklep aan. Ik heb er al eentje boven de gasklep. Dus dan zal ik ook eens het verschil bekijken. Eens zien of mijn druk val precies het zelfde is als die van Krijn.
Heeft iemand anders het ook al getest?
Conrad verkoopt de turbodrukmeter al meer dan een jaar niet meer. Ik heb hem gewoon bij de automaterialen toko gehaald. die waren geloof ik blij dat ze dat ding eindelijk eens verkocht hadden Is niet zo veel vraag naar...
Tom schreef:in het boek zie ik hem idd ook niet staan. Ik heb ze ook wel eens bij de brezan zien liggen, gewoon in het schap. Dat is sneller dan conrad
Ja ok, maar wat komt daar aan verzendkosten bij, of kun je nix bestellen bij brezan? Ik wilde het namelijk bij conrad doen, had meteen nog wat andere dingen nodig namelijk.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ik heb er net even een gekocht, ik was eerst bij een autozaak hier in de buurt geweest en daar hadden ze hem liggen.
Kga nu ff proberen hem aan te sluiten hoop dat t lukt zonder weer terug naar mn pc te hoeven
ik heb net even dit stukje helemaal goed door zitten lezen. En het aansluiten van de drukmeter (niet dat lampje) is dus als volgt:
Slang van onsteking naar carb doorknippen, tstuk ertussen daar een slangetje aan wat direct naar de meter gaat. En klaar ben je?
Is dat btw dezelfde slang als waar de dumpvalve aan bevestigd is?