Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
Je pakt hem wel gelijk goed aan zeg! Ga je nog wat extra's doen nu je hem toch open hebt liggen?
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
De cilinderkop zal gereviseerd worden, en alle pakkingen worden vervangen door het betere materiaal.Martijnberk schreef:Je pakt hem wel gelijk goed aan zeg! Ga je nog wat extra's doen nu je hem toch open hebt liggen?
Dan kan ik nadien redelijk betrouwbaar met wat hogere druk rondkarren...
De 'fan' voor de radiator ga ik ook vervangen, er zit te véél speling op.
Een andere kachel-radiator heb ik ook liggen, dus dashbord eruit en dan kan die er ook weer in...
Nog werk zat dus
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Mooie foto's
Echt wel leuk om zo te zien hoe jullie dat doen
Veel SUC7
Gr
Serge
Echt wel leuk om zo te zien hoe jullie dat doen

Veel SUC7
Gr
Serge
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
Inderdaad, je kachel radiateur, beter voorkomen dan genezen. Heb dezelfde problemen gehad dat ik kon zwemmen in m'n GTT. Zwembandjes om en gaan!
Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!
Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Renault, créateur de GTT !!!
Ha dit had ik ook een 2 week geleden gedaan... leuke klus ik hoefde alleen geen revisie.. die smurrie ziet er wel heftig uit. niet relaxt. jammer van dat ringetje.. is dat zon ringetje van de benzine leidingen in de carb?
suc6 met die mooie bak van je
suc6 met die mooie bak van je

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Amai marc, ziet er erug smerig uit! Dit is toch niet helemaal normaal meer. Heeft het ringetje ook schade toegebracht aan je cilinders??
je zal weer sneller rondkarren dan je denkt.
Greetz geert
je zal weer sneller rondkarren dan je denkt.
Greetz geert

-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Ik monteur...? nope...Goose schreef:Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!
Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Die vriend...? nope.. (is trouwens Kevinb met de paars/purperen GTT van RTC)
héhé.. maar hij heeft al wel een GTT gesloopt en een andere ingebouwd. Ik heb wat sloopervaring van m'n kadett van vroeger (2x nieuw blok)
Maar geen vrees... mijn vader is al meer dan 30 jaar mecanieker en zal ons ondersteunen met zijn ruime kennis bij het monteren

We hebben trouwens de meeste stukken teruggevonden van het ringetje.. ik denk zelfs alles..
Laatst gewijzigd door Mark G op wo 10 jul 2002 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Mark G schreef:Ik monteur...? nope...Goose schreef:Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!
Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Die vriend...? nope.. (is trouwens Kevinb met de paars/purperen GTT van RTC)
héhé.. maar hij heeft al wel een GTT gesloopt en een andere ingebouwd. Ik heb wat sloopervaring van m'n kadett van vroeger (2x nieuw blok)
Maar geen vrees... mijn vader is al meer dan 30 jaar mecanieker en zal ons ondersteunen met zijn ruime kennis bij het monteren
We hebben trouwens de meeste stukken teruggevonden van het ringetje.. ik denk zelfs alles..
Ik denk dat ge beter is een andere vriend zoekt, als ge de eerste foto bekijkt, wanneer de 'vriend ' er nog niet was ,tegenover de laatste, waar die vriend terug is doorgegaan!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Hehhe die turbo he mark wat voor 1 is het ??

leuk dat je zo'n rapportage maakt..
als je hem nou helemaal leuk maakt die rapportage..
dan kunnen we hem ook op .nl inlijsten.. voor als mensen willen weten hoe iets moet of gaat

leuk dat je zo'n rapportage maakt..
als je hem nou helemaal leuk maakt die rapportage..
dan kunnen we hem ook op .nl inlijsten.. voor als mensen willen weten hoe iets moet of gaat

Ik denk dat ge beter is een andere vriend zoekt, als ge de eerste foto bekijkt, wanneer de 'vriend ' er nog niet was ,tegenover de laatste, waar die vriend terug is doorgegaan!

Ik ben blij dat jullie erom kunnen lachen, wat een werk zeg. enne gelukkig hebben jullie ervaring en een vader als mechanische bron! Veel succes nogmaals..!
Renault, créateur de GTT !!!
Mark, je bent goed bezig...het plezier later zal alles goed maken, je zal er veel uit leren... Wat ik me afvraag is eigenlijk wat die smurrie is???En of da wel normaal is, heb zelf mijn kleppendeksel er af genomen, maar ben niet zo'n smurrie tegengekomen, heeft er iemand nog zoiets in z'n motor tegengekomen??
Groeten Mark enne, komt wel goed met je geel ding...ben ik zeker van
Groeten Mark enne, komt wel goed met je geel ding...ben ik zeker van
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Volgens mij heeft de vorige eigenaar er 10 jaar met rondgereden, zonder de olie te verversen...James schreef:Wat ik me afvraag is eigenlijk wat die smurrie is???En of da wel normaal is, heb zelf mijn kleppendeksel er af genomen, maar ben niet zo'n smurrie tegengekomen, heeft er iemand nog zoiets in z'n motor tegengekomen??
Groeten Mark enne, komt wel goed met je geel ding...ben ik zeker van
Enkel maar bijgieten is niet voldoende hé..
En Mark??? ga je enkel je cilinderkop onder handen nemen of nog iets anders, zoals oliepomp, nokkenas enz.?? Zoals te zien op de foto's aan die smurrie, zou ik toch maar eens kijken naar de oliepomp of die nie vol met dienen bucht zit (nu je toch bezig bent)!!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Ik moet toch meer dan een week wachten op de stukken van BBPerformance
(door Kevinb zijn intercooler duurd het wat langer
héhé)
Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen, en massa foto's nemen..
Deze week zal het wat minder zijn, omdat ik moet werken tot 20h00.
Ook de cilinderkop moet nog binnen om te reviseren. Dat zal ook een paar dagen duren.
Met een beetje geluk zijn we eind volgende week terug aan het monteren...
(en dan hopen dat de carb niet meer lastig doet...
Maar dat is een ander verhaal...
)
Ik moet toch meer dan een week wachten op de stukken van BBPerformance
(door Kevinb zijn intercooler duurd het wat langer

Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen, en massa foto's nemen..
Deze week zal het wat minder zijn, omdat ik moet werken tot 20h00.
Ook de cilinderkop moet nog binnen om te reviseren. Dat zal ook een paar dagen duren.
Met een beetje geluk zijn we eind volgende week terug aan het monteren...
(en dan hopen dat de carb niet meer lastig doet...
Maar dat is een ander verhaal...
Kop sowieso laten vlakken!Mark G schreef: Hierbij heb ik nog een vraagje..
In een boek dat ik heb over de 5 staat dat de cilinder-kop niet gevlakt mag worden.
Is dit echter niet mogenlijk door het gebruik van een dikkere koppakking?
In dit geval moeten we het Reno boek toch tegenspreken

-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Was ik inderdaad van plan...Goof schreef: Kop sowieso laten vlakken!
In dit geval moeten we het Reno boek toch tegenspreken
Wat weet Reno nu ook van revisie
Wij kunnen dat allemaal beter... héhé
Ik heb ondertussen een aantal mails gestuurd naar revisie-bedrijven.
Er zijn er hier blijkbaar een massa in de buurt, dus ik kan kieskeurig zijn

Bij DEZE heeft kevinb al eens een kop binnengedaan, en het was mooi gedaan zegt ie..
Ik ga ook vragen of ik alles mee kan volgen, en foto's mag nemen van héél het gebeuren. Steeds wel leuk om te bekijken.
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Ik heb ondertussen een mailtje terug van Autovak.
Geachte,
revisie cilinderkop inclusief testen en reinigen: 204.54 exclusief 21% BTW
Voor alle verdere inlichtingen kan u steeds terecht in ons atelier op het nummer 03/450.93.76.
M v g
Autovak N.V.
Ik ga er een afspraak maken, en ook vragen of ik de volledige procedure mag volgen, met natuurlijk foto's.
Het is uiteindelijk goede reclame voor hén..
(ALS... het goed gedaan is
)
Geachte,
revisie cilinderkop inclusief testen en reinigen: 204.54 exclusief 21% BTW
Voor alle verdere inlichtingen kan u steeds terecht in ons atelier op het nummer 03/450.93.76.
M v g
Autovak N.V.
Ik ga er een afspraak maken, en ook vragen of ik de volledige procedure mag volgen, met natuurlijk foto's.
Het is uiteindelijk goede reclame voor hén..
(ALS... het goed gedaan is
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
anders moeten we er samen een keer binnenspringen,
kan misschien wel wat korting krijgen, is het al een stukje uitgespaart voor je siliconendarmen
Denk wel dat die btw er al afgelaten kan worden.
kan misschien wel wat korting krijgen, is het al een stukje uitgespaart voor je siliconendarmen

Denk wel dat die btw er al afgelaten kan worden.
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Dat zou schitterend zijn...kevinb schreef:anders moeten we er samen een keer binnenspringen,
kan misschien wel wat korting krijgen, is het al een stukje uitgespaart voor je siliconendarmen![]()
Denk wel dat die btw er al afgelaten kan worden.
Ik bel volgende week om af te spreken..
(kan je dat adres eens doorgeven van die winkel waar die Turbo-druk meters te koop zijn... ThanX)
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Ik heb ondertussen de volgende stukken besteld bij BBPerformance...
UPRATED HEADGASKET/HIGH TENSILE BOLT SET (FULL HEADSET)
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img79.jpg[/img]
UPRATED EXHAUST / INLET MANIFOLD GASKET
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img49.jpg[/img]
Deze zullen ong. samen met het gereviseerde blok binnenkomen hoop ik...
Ik denk dat ik daarna vrij betrouwbaar de druk een beetje kan opschroeven.
UPRATED HEADGASKET/HIGH TENSILE BOLT SET (FULL HEADSET)
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img79.jpg[/img]
UPRATED EXHAUST / INLET MANIFOLD GASKET
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img49.jpg[/img]
Deze zullen ong. samen met het gereviseerde blok binnenkomen hoop ik...
Ik denk dat ik daarna vrij betrouwbaar de druk een beetje kan opschroeven.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Auto sporting centerMark G schreef: (kan je dat adres eens doorgeven van die winkel waar die Turbo-druk meters te koop zijn... ThanX)
Plantin en Moretuslei 67
2018 Antwerpen
Tel:03/ 232.86.25
Voila, Toen ik die van mij ging halen hadden ze die in voorraad.
das heel goed gezien.Mark G schreef:De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen
Die smurrie is zogenaamde "black sludge", en dat krijg je als je te lang met ouwe olie doorrijdt en relatief korte stukjes rijdt en daarbij flink doorgast. (dat heb ik horen zeggen tenminste)
Het nare van black sludge is dat als je nieuwe goeie olie erin kiept de zaak allemaal loskomt en je oliekanalen verstopt. exit engine!. Komt vaak voor na een halve revisie.
De enige maatregel (achteraf dan) is alles uitelkaar en schoonmaken.
dat is, voor het zo bruut te zeggen BULLSCHIT man er bestaan genoeg middeltjes in de autoshop om bij te voegen bij de erste nieuwe olierobert schreef:das heel goed gezien.Mark G schreef:De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen
Die smurrie is zogenaamde "black sludge", en dat krijg je als je te lang met ouwe olie doorrijdt en relatief korte stukjes rijdt en daarbij flink doorgast. (dat heb ik horen zeggen tenminste)
Het nare van black sludge is dat als je nieuwe goeie olie erin kiept de zaak allemaal loskomt en je oliekanalen verstopt. exit engine!. Komt vaak voor na een halve revisie.
De enige maatregel (achteraf dan) is alles uitelkaar en schoonmaken.
dan, naar 500km terug nieuwe olie en filter en klaar is kees.
eerlijk gezegd...heb ik toch mijn bedenkingen bij die allerhande "middeltjes" zoals je zegt. Probeer maar eens zo'n smurrie eraf te krijgen zonder goed te echuren of te wrijven, veel geluk!!Nee het beste is elk onderdeel grondig onder handen nemen en maken dat die troep zo rap mogelijk uit de motor is!!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Héhé... die Gille
Voor alles heeft die een oplossing
Alles gaat toch uit elkaar.
Dus alles kan mooi clean terug in elkaar..
Zodadelijk breng ik de cilinderkop naar Kevin.
Deze gaat hem (hopelijk) morgen binnenbrengen.
Ik kan door de lastige uren van het werk niet op tijd bij het revisie-bedrijf geraken
Met een beetje geluk heb ik hem deze week nog terug.
Dan kan ik het weekend opofferen om alles terug in elkaar te proppen..
(indien de stukken er zijn van de U.K.)
Voor alles heeft die een oplossing
Alles gaat toch uit elkaar.
Dus alles kan mooi clean terug in elkaar..
Zodadelijk breng ik de cilinderkop naar Kevin.
Deze gaat hem (hopelijk) morgen binnenbrengen.
Ik kan door de lastige uren van het werk niet op tijd bij het revisie-bedrijf geraken

Met een beetje geluk heb ik hem deze week nog terug.
Dan kan ik het weekend opofferen om alles terug in elkaar te proppen..
(indien de stukken er zijn van de U.K.)
clean-engine ofzoiets van MARLY heb ik al een keer gebrukt bij een auto was een R18 turbo en die motor rijd nog altijd,ff dat spul erin, olie erin en rijden maar 500km ,dan olie eruit nieuwe filter en verse olie,en omde 5000km nieuwe olie.robert schreef:ga je gang
welk middeltje dan bijvoorbeeld?
