Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Je pakt hem wel gelijk goed aan zeg! Ga je nog wat extra's doen nu je hem toch open hebt liggen?
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Martijnberk schreef:Je pakt hem wel gelijk goed aan zeg! Ga je nog wat extra's doen nu je hem toch open hebt liggen?
De cilinderkop zal gereviseerd worden, en alle pakkingen worden vervangen door het betere materiaal.
Dan kan ik nadien redelijk betrouwbaar met wat hogere druk rondkarren...

De 'fan' voor de radiator ga ik ook vervangen, er zit te véél speling op.

Een andere kachel-radiator heb ik ook liggen, dus dashbord eruit en dan kan die er ook weer in...

Nog werk zat dus :wink:
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Mooie foto's
Echt wel leuk om zo te zien hoe jullie dat doen :)
Veel SUC7


Gr
Serge
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Inderdaad, je kachel radiateur, beter voorkomen dan genezen. Heb dezelfde problemen gehad dat ik kon zwemmen in m'n GTT. Zwembandjes om en gaan!
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!

Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Renault, créateur de GTT !!!
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Voor je kachel radiator hoeft je dashbord er niet uit. je kan hem aan de bestuurders kant er zo uit trekken als jeje gas pedaal ff op de bodem drukt en uiteraard eerst je console weg haalt.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ha dit had ik ook een 2 week geleden gedaan... leuke klus ik hoefde alleen geen revisie.. die smurrie ziet er wel heftig uit. niet relaxt. jammer van dat ringetje.. is dat zon ringetje van de benzine leidingen in de carb?

suc6 met die mooie bak van je ;)
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Amai marc, ziet er erug smerig uit! Dit is toch niet helemaal normaal meer. Heeft het ringetje ook schade toegebracht aan je cilinders??
je zal weer sneller rondkarren dan je denkt.
Greetz geert :D
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Goose schreef:Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!

Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Ik monteur...? nope...
Die vriend...? nope.. (is trouwens Kevinb met de paars/purperen GTT van RTC)


héhé.. maar hij heeft al wel een GTT gesloopt en een andere ingebouwd. Ik heb wat sloopervaring van m'n kadett van vroeger (2x nieuw blok)

Maar geen vrees... mijn vader is al meer dan 30 jaar mecanieker en zal ons ondersteunen met zijn ruime kennis bij het monteren :-)

We hebben trouwens de meeste stukken teruggevonden van het ringetje.. ik denk zelfs alles..
Laatst gewijzigd door Mark G op wo 10 jul 2002 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Abel schreef:is dat zon ringetje van de benzine leidingen in de carb?
Eén van de ringetjes die gebruikt worden bij die twee bouten om de carb vast te zetten, op het spruitstuk...
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Mark G schreef:
Goose schreef:Mark, wat een werk..! Je durft wel..! Ben je zelf monteur? en die vriend op de foto? Wat een job...tjonge, daar zou ik niet aan durven beginnen, petje af hoor! Enne natuurlijk een foto van je Fannie!

Goede foto's! Heb je alle stukjes metaal gevonden?
Heel veel succes met inbouwen straks !
Ik monteur...? nope...
Die vriend...? nope.. (is trouwens Kevinb met de paars/purperen GTT van RTC)


héhé.. maar hij heeft al wel een GTT gesloopt en een andere ingebouwd. Ik heb wat sloopervaring van m'n kadett van vroeger (2x nieuw blok)

Maar geen vrees... mijn vader is al meer dan 30 jaar mecanieker en zal ons ondersteunen met zijn ruime kennis bij het monteren :-)

We hebben trouwens de meeste stukken teruggevonden van het ringetje.. ik denk zelfs alles..

Ik denk dat ge beter is een andere vriend zoekt, als ge de eerste foto bekijkt, wanneer de 'vriend ' er nog niet was ,tegenover de laatste, waar die vriend terug is doorgegaan! :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Hehhe die turbo he mark wat voor 1 is het ??

:D

leuk dat je zo'n rapportage maakt..

als je hem nou helemaal leuk maakt die rapportage..
dan kunnen we hem ook op .nl inlijsten.. voor als mensen willen weten hoe iets moet of gaat :)
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Ik denk dat ge beter is een andere vriend zoekt, als ge de eerste foto bekijkt, wanneer de 'vriend ' er nog niet was ,tegenover de laatste, waar die vriend terug is doorgegaan! :lol:
:lol: hehe Kevin, je bent zeker de lolbroek thuis..!

Ik ben blij dat jullie erom kunnen lachen, wat een werk zeg. enne gelukkig hebben jullie ervaring en een vader als mechanische bron! Veel succes nogmaals..!
Renault, créateur de GTT !!!
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Mark, je bent goed bezig...het plezier later zal alles goed maken, je zal er veel uit leren... Wat ik me afvraag is eigenlijk wat die smurrie is???En of da wel normaal is, heb zelf mijn kleppendeksel er af genomen, maar ben niet zo'n smurrie tegengekomen, heeft er iemand nog zoiets in z'n motor tegengekomen??
Groeten Mark enne, komt wel goed met je geel ding...ben ik zeker van :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

James schreef:Wat ik me afvraag is eigenlijk wat die smurrie is???En of da wel normaal is, heb zelf mijn kleppendeksel er af genomen, maar ben niet zo'n smurrie tegengekomen, heeft er iemand nog zoiets in z'n motor tegengekomen??
Groeten Mark enne, komt wel goed met je geel ding...ben ik zeker van :wink:
Volgens mij heeft de vorige eigenaar er 10 jaar met rondgereden, zonder de olie te verversen...
Enkel maar bijgieten is niet voldoende hé.. :wink:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

:lol: hehe Kevin, je bent zeker de lolbroek thuis..!


Neenee, de lolbroek is Mark, hij heeft die rondel er ingesmeten!!! :p
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

En voorlopig kan ik er nog allemaal mee lachen...
:lol:
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

En Mark??? ga je enkel je cilinderkop onder handen nemen of nog iets anders, zoals oliepomp, nokkenas enz.?? Zoals te zien op de foto's aan die smurrie, zou ik toch maar eens kijken naar de oliepomp of die nie vol met dienen bucht zit (nu je toch bezig bent)!!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Ik moet toch meer dan een week wachten op de stukken van BBPerformance
(door Kevinb zijn intercooler duurd het wat langer :p héhé)

Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen, en massa foto's nemen..

Deze week zal het wat minder zijn, omdat ik moet werken tot 20h00.
Ook de cilinderkop moet nog binnen om te reviseren. Dat zal ook een paar dagen duren.

Met een beetje geluk zijn we eind volgende week terug aan het monteren...

(en dan hopen dat de carb niet meer lastig doet...
Maar dat is een ander verhaal... :wink: )
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Mark G schreef: Hierbij heb ik nog een vraagje..
In een boek dat ik heb over de 5 staat dat de cilinder-kop niet gevlakt mag worden.
Is dit echter niet mogenlijk door het gebruik van een dikkere koppakking?
Kop sowieso laten vlakken!
In dit geval moeten we het Reno boek toch tegenspreken :)
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Goof schreef: Kop sowieso laten vlakken!
In dit geval moeten we het Reno boek toch tegenspreken :)
Was ik inderdaad van plan...
Wat weet Reno nu ook van revisie :wink:
Wij kunnen dat allemaal beter... héhé

Ik heb ondertussen een aantal mails gestuurd naar revisie-bedrijven.
Er zijn er hier blijkbaar een massa in de buurt, dus ik kan kieskeurig zijn ;-)

Bij DEZE heeft kevinb al eens een kop binnengedaan, en het was mooi gedaan zegt ie..

Ik ga ook vragen of ik alles mee kan volgen, en foto's mag nemen van héél het gebeuren. Steeds wel leuk om te bekijken.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb ondertussen een mailtje terug van Autovak.

Geachte,

revisie cilinderkop inclusief testen en reinigen: € 204.54 exclusief 21% BTW

Voor alle verdere inlichtingen kan u steeds terecht in ons atelier op het nummer 03/450.93.76.


M v g

Autovak N.V.


Ik ga er een afspraak maken, en ook vragen of ik de volledige procedure mag volgen, met natuurlijk foto's.
Het is uiteindelijk goede reclame voor hén..
(ALS... het goed gedaan is :wink: )
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

anders moeten we er samen een keer binnenspringen,
kan misschien wel wat korting krijgen, is het al een stukje uitgespaart voor je siliconendarmen :p
Denk wel dat die btw er al afgelaten kan worden.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:anders moeten we er samen een keer binnenspringen,
kan misschien wel wat korting krijgen, is het al een stukje uitgespaart voor je siliconendarmen :p
Denk wel dat die btw er al afgelaten kan worden.
Dat zou schitterend zijn...
Ik bel volgende week om af te spreken..

(kan je dat adres eens doorgeven van die winkel waar die Turbo-druk meters te koop zijn... ThanX)
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb ondertussen de volgende stukken besteld bij BBPerformance...

UPRATED HEADGASKET/HIGH TENSILE BOLT SET (FULL HEADSET)
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img79.jpg[/img]

UPRATED EXHAUST / INLET MANIFOLD GASKET
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img49.jpg[/img]

Deze zullen ong. samen met het gereviseerde blok binnenkomen hoop ik...
Ik denk dat ik daarna vrij betrouwbaar de druk een beetje kan opschroeven.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Mark G schreef: (kan je dat adres eens doorgeven van die winkel waar die Turbo-druk meters te koop zijn... ThanX)
Auto sporting center
Plantin en Moretuslei 67
2018 Antwerpen

Tel:03/ 232.86.25

Voila, Toen ik die van mij ging halen hadden ze die in voorraad.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Mark G schreef:De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen
das heel goed gezien.
Die smurrie is zogenaamde "black sludge", en dat krijg je als je te lang met ouwe olie doorrijdt en relatief korte stukjes rijdt en daarbij flink doorgast. (dat heb ik horen zeggen tenminste)

Het nare van black sludge is dat als je nieuwe goeie olie erin kiept de zaak allemaal loskomt en je oliekanalen verstopt. exit engine!. Komt vaak voor na een halve revisie.
De enige maatregel (achteraf dan) is alles uitelkaar en schoonmaken.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

robert schreef:
Mark G schreef:De onderkant van de motor zal ik inderdaad ook demonteren.
Al die smurie moet overal weg.. ik ga er ook rustig m'n tijd voor nemen
das heel goed gezien.
Die smurrie is zogenaamde "black sludge", en dat krijg je als je te lang met ouwe olie doorrijdt en relatief korte stukjes rijdt en daarbij flink doorgast. (dat heb ik horen zeggen tenminste)

Het nare van black sludge is dat als je nieuwe goeie olie erin kiept de zaak allemaal loskomt en je oliekanalen verstopt. exit engine!. Komt vaak voor na een halve revisie.
De enige maatregel (achteraf dan) is alles uitelkaar en schoonmaken.
dat is, voor het zo bruut te zeggen BULLSCHIT man er bestaan genoeg middeltjes in de autoshop om bij te voegen bij de erste nieuwe olie
dan, naar 500km terug nieuwe olie en filter en klaar is kees.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ga je gang :D

welk middeltje dan bijvoorbeeld?
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

eerlijk gezegd...heb ik toch mijn bedenkingen bij die allerhande "middeltjes" zoals je zegt. Probeer maar eens zo'n smurrie eraf te krijgen zonder goed te echuren of te wrijven, veel geluk!!Nee het beste is elk onderdeel grondig onder handen nemen en maken dat die troep zo rap mogelijk uit de motor is!!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Héhé... die Gille

Voor alles heeft die een oplossing :wink:
Alles gaat toch uit elkaar.
Dus alles kan mooi clean terug in elkaar..

Zodadelijk breng ik de cilinderkop naar Kevin.
Deze gaat hem (hopelijk) morgen binnenbrengen.
Ik kan door de lastige uren van het werk niet op tijd bij het revisie-bedrijf geraken :(

Met een beetje geluk heb ik hem deze week nog terug.
Dan kan ik het weekend opofferen om alles terug in elkaar te proppen..
(indien de stukken er zijn van de U.K.)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

robert schreef:ga je gang :D

welk middeltje dan bijvoorbeeld?
clean-engine ofzoiets van MARLY heb ik al een keer gebrukt bij een auto was een R18 turbo en die motor rijd nog altijd,ff dat spul erin, olie erin en rijden maar 500km ,dan olie eruit nieuwe filter en verse olie,en omde 5000km nieuwe olie. :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ok, dat marly ken ik niet.
maar als het zon bende is als op bovenstaande foto's zou ik het er toch maar niet op wagen.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

robert schreef:ok, dat marly ken ik niet.
maar als het zon bende is als op bovenstaande foto's zou ik het er toch maar niet op wagen.
Noem je mijn wagen 'een bende' ?? :(
héhé... :wink:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

twas wel een bende smurrie.
Plaats reactie