Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Backup bleek inderdaad verrot te zijn. Erg vervelend.
V.w.b. styles e.d. daar ga ik binnenkort wel ff over nadenken.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Xedrah

Ik kan niet zeggen dat ik het mooi of handig vind. :(
Job-turbo
Contacteer:

Ik vind het nix...... :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Arjen

Ik ben druk op zoek naar valium. Het nieuwe forum duizelt me voor de ogen. Het is wel heel erg druk en onoverzichtelijk. Het vroegere forum was in principe toch perfect ?

Eerst maar ff afwachten, wat de plannen van Bas precies zijn. Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom het forum veranderd is. Er zal ongetwijfeld heel veel tijd en moeite in gestoken zijn, daarom vind ik het lastig om "kritiek" te hebben. Dus hou ik het hiet voorlopig maar bij.
Stefijn

Kijk hier voor hetzelfde type forum, maar dan totaal andere aanblik: http://membres.lycos.fr/clantfj/phpBB

Je kunt totale conversies maken voor dit type forum zonder daadwerkelijk de code aan te tasten, dus zo flexibel als de pest. Geef die mensen wat tijd zeg!

Kijk hier voor een aantal andere voorbeelden:

http://www.phpbb.com/styles/styles_demo/

Gewoon links in de tabel een style uitkiezen en die zie je dan rechts in het forum, complete conversies!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Subtrial is een mooie voor hiero... denk ik..

of die van TFJ site :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Wit is zo pijnlijk in de oogjes.. :(

maar suc6 en sterkte 8) :-)
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Stefijn heb mail
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen

Stefijn schreef:Kijk hier voor hetzelfde type forum, maar dan totaal andere aanblik: http://membres.lycos.fr/clantfj/phpBB

Je kunt totale conversies maken voor dit type forum zonder daadwerkelijk de code aan te tasten, dus zo flexibel als de pest. Geef die mensen wat tijd zeg!

Kijk hier voor een aantal andere voorbeelden:

http://www.phpbb.com/styles/styles_demo/

Gewoon links in de tabel een style uitkiezen en die zie je dan rechts in het forum, complete conversies!
Ik heb hier dus ff rondgekeken, maar volgens mij zijn ze vergeten dat internet voor mensen is en niet voor kraaien. Alles glimt, draait en schittert. Het lijkt mij juist handig wanneer je alles rustig en in 1 oogopslag kunt zien. Dan maar geen smilies en andere meuk.
Stefijn

Ik zeg niet dat alles moet draaien en blinken, je kunt natuurlijk ook een heel simpele opzet maken, DUUUHHH!

DIt zijn alleen maar voorbeelden om te laten zien dat je het totáál om kunt gooien, maar dat komt blijkbaar niet helemaal over.
Arjen

Wat was er dan mis met het oude, naar mijn mening echt perfect werkende forum ? Oftewel: wat biedt php 2.0 dan meer?
Laatst gewijzigd door Arjen op wo 1 mei 2002 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

om een kort antwoord te geven..

doe een zoek actie op het internet en zoek de verschillen. :D
Stefijn

Lees ook mijn 1e paar posts van dit topic, en ook die van Bas in DIT topic
Arjen

Heb ff gelezen maar ik zie nog steeds geen voordelen of het moet wezen, dat ik maar 1 keer hoef in te loggen (dat kost me anders toch wel 1 seconde!). Deze tijdswinst wordt, mijn inziens, ruimschoots teniet gedaan door de enorme soep van tekens, knipperende dingetjes en het eindeloos zoeken naar nieuwe reply's. Dit omdat de nieuwe posts niet op tijdvolgorde staan, maar zo te zien op type-forum (ICE, chat enz). Maar naar ik begrijp wordt er nog aan gewerkt en het is altijd makkelijk om kritiek te hebben................maar zo ben ik nu eenmaal.
Stefijn

Wellicht kun je dan ook nog even DIT topic doorlezen waarna je zult zien dat je niet via de diverse forums op de frontpage hoeft te kijken maar gewoon een lijst kunt oproepen met alle nieuwe topics en topics waarin iets is gebeurd sinds je laatste bezoek aan dit forum.
Vrijwel gelijk aan de mogelijkheid "active topics" wat ook niet meer is dan een lijstje van topics waarin activiteit is geweest in een bepaalde periode :-)
Menno

de laatste posts zijn gewoon niet te zien hoor Stefijn. Die optie die jij noemt gaat er van uit dat je ten aller tijden alles leest, niet bepaald sluitend dus. Tevens is 't noodzakelijk om ingelogd te zijn. Waarom dat ingelogd zijn maar een beperkte geldigheid heeft is me ook volstrekt onduidelijk, maar zal ongetwijfeld wel een mooie verklaring hebben.
Stefijn

Dat is niet waar, alle topics waarin iets gebeurt, óók die waarin je niet eerder hebt gereageerd EN gloedjenieuwe, komen in dat lijstje. Check het maar eens goed.

En over dat inloggen, ik blijf wel ingelogd (maar weet niet voor hoelang, kan wel ingesteld worden) maar op het oude forum moest ik ALTIJD opnieuw inloggen bij alles wat ik deed, dus ..
Menno

keb 't nogeens gecheckt, en 't doet precies wat de naam van 't knopje doet vermoeden: 't laat wijzigingen zien sinds de laatste keer dat je ingelogd was. Alles wat er de vorige keer al stond krijg je dus niet meer te zien, of je 't nou gelezen hebt of niet. Beetje jammer.
Stefijn

Menno schreef:keb 't nogeens gecheckt, en 't doet precies wat de naam van 't knopje doet vermoeden: 't laat wijzigingen zien sinds de laatste keer dat je ingelogd was. Alles wat er de vorige keer al stond krijg je dus niet meer te zien, of je 't nou gelezen hebt of niet. Beetje jammer.
Dan heb je nog een knop waar je alle topics kunt zien waarin je al gepost hebt.

Mijn ervaring met de oude lijst active topics is verder dat als ik door de lijst met topics heen ben gegaan en er de interessante uitgepikt heb, ik bij de volgende keer alleen een aantal van de nieuwe topics ga bekijken, en niet topics die ik al eerder niet interessant bevonden heb alsnog ga bekijken. Vond ze niet voor niks niet interessant.

Maar goed, Bas en zijn collega-admins kunnen er denk ik vrij goed mee overweg, dus een aanpassing van die lijst en andere requests zit vast wel in de mogelijkheden.

Het valt me eigenlijk voornamelijk op hoe negatief RTCers tegenover verandering staan (jaja, de open deur komt nu: dit is wel verandering maar geen verbétering. Nou ik zal je zeggen: ik heb al diverse malen meegemaakt dat hele bedrijven over gaan op nieuwe software voor wat voor doeleind dan ook en altijd, maar dan ook ALTIJD zeikt het hele bedrijf dat de voorlaatste versie toch echt het beste was, en niemand snapt waarom die niet meer voldeed. Erg voorspelbaar allemaal. Mensen zijn van nature nou eenmaal tegen verandering, want dat tast hun zekerheid aan)

Jammer alleen dat de meeste mensen hier alleen maar klagen... :-* Beetje jammer
Arjen

De "latest posts" bij de oude versie stonden mooi op tijdsvolgorde, oftewel het laatste reply stond dan bovenaan. Nu staat ie ergens tussen alle andere nog niet geziene posts.

En ik zie echt niet wat ik er nu beter van wordt dat ik nu kleurtjes en smilies enz eenvoudig kan toevoegen. Lekker belangrijk, een vraag wordt daar echt niet beter door beantwoordt.
Robert dB.

De echte "latest posts" knop mis ik toch ook wel. Werkte voor mij toch echt het meest overzichtelijk!
Menno

Het valt me eigenlijk voornamelijk op hoe negatief RTCers tegenover verandering staan (jaja, de open deur komt nu: dit is wel verandering maar geen verbétering. Nou ik zal je zeggen: ik heb al diverse malen meegemaakt dat hele bedrijven over gaan op nieuwe software voor wat voor doeleind dan ook en altijd, maar dan ook ALTIJD zeikt het hele bedrijf dat de voorlaatste versie toch echt het beste was, en niemand snapt waarom die niet meer voldeed. Erg voorspelbaar allemaal. Mensen zijn van nature nou eenmaal tegen verandering, want dat tast hun zekerheid aan)
Stefijn, 't is je natuurlijk van harte gegund om erg blij te zijn met dit nieuwe forum, maar wat je hier verkondigt roep je ook alleen maar omdat 't nu toevallig in je straatje past. In alle andere gevallen ben jij een van de meest conservatieven. Als 't voor jou echt een algemene waarheid was had je je 5je immers allang ingeruild voor een smart, want da's veel nieuwer, zowel qua concept als uitvoering.
Als voor jou echt geldt elke verandering is een verbetering had je je 5 toch allang voorzien van de nieuwste spoilers en vleugels, niet omdat ze mooi zijn, maar omdat 't de nieuwsten zijn?

Dus voordat je ons afzeikt omdat we te conservatief zijn in jouw ogen, denk eens na wat de gemiddelde forum bezoeker wil. (hier klopt je vergelijking met systeembeheerders wel weer perfect: zijn in 99% van de gevallen ook gewoon computerfreaks die zich niet verdiepen in gebruikers). Probeer op z'n minst eens uit te leggen wat die voordelen nou zijn, want ik ben er echt nog geen 1 tegengekomen, tov een fors aantal nadelen.
Jammer alleen dat de meeste mensen hier alleen maar klagen... :-* Beetje jammer
Jij zou ook iets meer kunnen doen dan alleen maar toejuichen, en ff constructief toelichting geven, ipv niet werkende oplossing geven.

Tot slot: uiteraard wordt de activiteit van Bas en de andere beheerder(s) bijzonder gewaardeerd, en dat weten ze. Zie 't als een goed teken dat we ons zo druk maken om deze site.
Stefijn

Ik heb al lang geprobeerd om de voordelen van dit forum aan de man te brengen (laatste 40 posts hebben alleen maar met dit forum te maken) maar dat lukt niet, ach ja, jullie hebben waarschijnlijk gelijk dan maar en is het ook echt niks :-)

Ik zal nog wel een poging wagen om een RTC-waardig design te maken, misschien een pleister op de wonde
Anonymous

Menno, een lijst van alle verbeteringen:

- View posts since last visit
- Usergroups waardoor ik bijvoorbeeld niet iedere keer hoef in te loggen in nl.RTC.bestuur, en niet apart hoef in te loggen als multi person moderator.
- duidelijke who's online
- Memberlist waarin je bijvoorbeeld kan zien wie er allemaal uit den haag komen, en vele andere zaken
- top ten posters list
- mogelijkheid een poll te maken in een topic
- Bepaal zelf wanneer je eenm ailtje oid wil ontvangen
- Private messages werkt als een mailbox
- editor voor posts is veel beter voor de gemiddelde leek
- View posts per user, plus aantal posts per user per dag
- de mogelijkheid om 'unanswered posts te zien
- verbeterde zoekopties, o.a. sortering

Verslechteringen

- Geen latest posts (ik zga net een view 24-hours staan dus dat komt wel goed)
- Lay-out, persoonlijk vind ik het een verbetering maar ik ben geloof ik de enige, hij past iig goed in XP. Anyway er word een nieuwe gemaakt in ouwe stijl

Ik ben het met je eens dat een kritische blik absoluut noodzakelijk is, maar over een tijdje wil je echt niet meer terug naar het oude. Normaal gesproken gaan dit soort veranderingen langzaam en vind men het wel OK. Maar omdat er lang gewacht is met een update (de layout-code zat in de forum-code) is het nu ineens heel heftig.
Ikzelf als doorgewinterde nerd heb er ook even een dagje over gedaan om er echt aan te wennen, maar het is de moeite waard.
Menno

ok, zal nog ff een paar van de verslechteringen melden:

- je moet nu ingelogd zijn om lijstje met posts te zien
- vaak staat er bij een topic-overzicht wel vermeld dat dat er nieuwe posts in een topic zijn, maar kan je die niet te zien krijgen.
- d'r mot vrij regelmatig opnieuw ingelogd worden.
- helaas krijg ik erg vaak witte schermen met foutmeldingen
- overzichtelijkheid, maar misschien komt dat nog als er een nieuwe skin omheen zit?
Stefijn

Probeer dan op zijn minst 1 positief dingetje neer te pennen :lol: of ben je insane dat staat iig wel onder je naam ;)

Ehm..van dat regelmatig inloggen, dat heb ik niet hoor, misschien moet je je cookies effe verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik had dat juist op het oude forum dat ik altijd opnieuw moest inloggen.
Verder: als je dus altijd ingelogd blijft - zoals het eigenlijk zou moeten zijn op dit forum - vervalt je andere puntje, dat je eerst moet inloggen om iets te zien.

Foutmeldingen heb ik niet gehad, en Bas is vast geinteresseerd wáár je precies die foutmeldingen krijgt, zodat ie er iets aan kan doen.

De overzichtelijkheid is inderdaad wat minder, ook omdat er erg veel forums op het hoofdscherm staan. Een compacter design kan dat verhelpen, kleinere letters en icons :) zoals op het oude forum (want daar waren dezelfde aantallen forums op het hoofdscherm)
~thijs~
Contacteer:

Sorry, maar ik vind toch dat de oude makkelijker werkt en er beter uitziet (ja ik weet dat er aan gewerkt word). Gewoon veel posten dan went het vast wel
Hans R.

Ploegah schreef:Menno, een lijst van alle verbeteringen:

- View posts since last visit
- Usergroups waardoor ik bijvoorbeeld niet iedere keer hoef in te loggen in nl.RTC.bestuur, en niet apart hoef in te loggen als multi person moderator.
- duidelijke who's online
- Memberlist waarin je bijvoorbeeld kan zien wie er allemaal uit den haag komen, en vele andere zaken
- top ten posters list
- mogelijkheid een poll te maken in een topic
- Bepaal zelf wanneer je eenm ailtje oid wil ontvangen
- Private messages werkt als een mailbox
- editor voor posts is veel beter voor de gemiddelde leek
- View posts per user, plus aantal posts per user per dag
- de mogelijkheid om 'unanswered posts te zien
- verbeterde zoekopties, o.a. sortering
FF een opmerking hier over:

Ik en waarschijnlijk een hoop anderen gebruikers gebruiken maar 3 of 4 van deze (nieuwe) opties.
Daarom is het moeilijk om de voordelen van het vernieuwde forum te zien.
Ik ben er ook nog niet helemaal blij mee, maar ik heb dan ook nog niet echt de tijd genomen om het te laten wennen.
Over een paar dagen of weken :) valt het best wel mee.
Anonymous

Vraagje: waarom staat erin de lijst met latest posts een topic wat alleen door members met special access kan worden gelezen? Deze hoort toch tot het afgesloten forum voor bijvoorbeeld mods en admins? Is het dan niet logisch dat deze dan ook niet in de lijst met latest topics komt?
Bart V

Bas,

Zou je mischien dat vinkje onderaan ''Notify me when a reply is posted'' standaard uit kunnen zetten. Ik vind het zwaar irritant (net als anderen denk ik) als ik een berichtje krijg als er een reply is op me zoveelste post. Ik moet dat ding nu steeds uitvinken voordat ik op submit druk. Is dit mogelijk??

Bedankt.
Plaats reactie