-
- Contacteer:
zeker 275 euro is geen koopje, maar ik was mijn oude sub binnen onze club in een avond kwijt op het forum, dus heeft me totaal 230 euro gekost, maar een verantwoorde investering want ik heb er erg veel schik van.........en ik draai de laatste tijd weer veel meer (hard)trance in de auto 
het mooie is, dat ie gewoon heel veel aan kan, mijn oude sub was een erg leuk ding, maar op een gegeven moment hield het echt op en moest je eigenlijk per nummer de instellingen iets aanpassen, nu lijkt het dat gewoon zelf te doen. De woofer speelt telkens anders voor het gehoor, zelfs mijn vriendin vind het lekker klinken......nou dat zegt wel wat

het mooie is, dat ie gewoon heel veel aan kan, mijn oude sub was een erg leuk ding, maar op een gegeven moment hield het echt op en moest je eigenlijk per nummer de instellingen iets aanpassen, nu lijkt het dat gewoon zelf te doen. De woofer speelt telkens anders voor het gehoor, zelfs mijn vriendin vind het lekker klinken......nou dat zegt wel wat

Als je Roy echt weg wilt blazen, neem dan de Power HX2 (RFR3115)Dus om jou er nou eindelijk eens uit te blazen heb ik deze nodig:
RFR2215 15 inch 1000/2000![]()
Zet daar 4 BD1500 Power versterkers op en je blaast Roy het terrein af...
Voorlopig hou ik het ff bij mij huidige subjes.
Ik heb alleen wel besloten om een polyester kist te laten maken in mijn reserve wiel ruimte voor een van de twee woofers. De andere laat ik dan gewoon in de kist zitten waar die nu al inzit.
Dan heb ik:
- goed geluid op vakantie (laatst ff met een woofer rond gereden en dat is prima uit te houden, tino dit was toen wij naar pieter reden bijvoorbeeld) + een kofferbak die ik vol kan storten.
- echt goed geluid als ik ook de kist met de tweede woofer aansluit
Het kost ook niet zo heel veel knaken want ik hoef geen nieuwe woofer te kopen. er moet alleen wel een polyester kist komen ipv me reservewiel. Nu is mijn vraag: weet iemand een goede zaak die dat kan maken ?
Ik heb alleen wel besloten om een polyester kist te laten maken in mijn reserve wiel ruimte voor een van de twee woofers. De andere laat ik dan gewoon in de kist zitten waar die nu al inzit.
Dan heb ik:
- goed geluid op vakantie (laatst ff met een woofer rond gereden en dat is prima uit te houden, tino dit was toen wij naar pieter reden bijvoorbeeld) + een kofferbak die ik vol kan storten.
- echt goed geluid als ik ook de kist met de tweede woofer aansluit
Het kost ook niet zo heel veel knaken want ik hoef geen nieuwe woofer te kopen. er moet alleen wel een polyester kist komen ipv me reservewiel. Nu is mijn vraag: weet iemand een goede zaak die dat kan maken ?
ik weet niet of je qua volume dan een beetje aardig uitkomt, maar kun je niet:
een vlakke plaat nemen, die je luchtdicht over je bande-bak monteert, en waar je de woofer inhangt?
PS: ik ben nog steeds kinderlijk blij met me LPG-tank - Subwoofer combi. (Soortgelijke constructie)
een vlakke plaat nemen, die je luchtdicht over je bande-bak monteert, en waar je de woofer inhangt?
PS: ik ben nog steeds kinderlijk blij met me LPG-tank - Subwoofer combi. (Soortgelijke constructie)
Zo. Ik ga maar weer eens midden in een thread vallen...
Maar. Paul, als je op vakantie gaat is het toch wel aan te raden om een reservewiel mee te nemen. Denk ik zo.
Dan kan je je huidige ruimte wel volbouwen, maar dan moet dat ding dus ergens anders. Op/tussen je bagage. Uit ervaring: zo'n lompe ronde schijf is niet lekker te verwerken in je bagage!
Kun je niet beter een compactere sub-kist bouwen waar je je vakantie-rommel (incl. die 'p'-tent) efficient omheen of naast kan plaatsen?
En een sub in het reservewiel, onder een berg tassen en troep: hoe klinkt dat nou helemaal? Bij mij klonk dat eerlijk gezegd ook naar niks!
Just a thought :-\
Edo
Maar. Paul, als je op vakantie gaat is het toch wel aan te raden om een reservewiel mee te nemen. Denk ik zo.
Dan kan je je huidige ruimte wel volbouwen, maar dan moet dat ding dus ergens anders. Op/tussen je bagage. Uit ervaring: zo'n lompe ronde schijf is niet lekker te verwerken in je bagage!
Kun je niet beter een compactere sub-kist bouwen waar je je vakantie-rommel (incl. die 'p'-tent) efficient omheen of naast kan plaatsen?
En een sub in het reservewiel, onder een berg tassen en troep: hoe klinkt dat nou helemaal? Bij mij klonk dat eerlijk gezegd ook naar niks!
Just a thought :-\
Edo
wat mot je met een reservewiel dan? Dat ding d'r uit flikkeren is toch de eerste klap die je maakt, qua gewichts en ruimtebesparing?
Ik snap de aanwezigheid van dat ding echt niet zo. 't is een overblijfsel uit de tijd dat banden nogwel eens kapot gingen, en dient thans slechts ter geruststelling van tere zieltjes. Je neemt toch ook geen reserve dynamo, waterpomp or whatever mee?
Ik snap de aanwezigheid van dat ding echt niet zo. 't is een overblijfsel uit de tijd dat banden nogwel eens kapot gingen, en dient thans slechts ter geruststelling van tere zieltjes. Je neemt toch ook geen reserve dynamo, waterpomp or whatever mee?
Ja Menno, je hebt wel gelijk hoor.
Persoonlijk, als ik in Nederland blijf, dan heb ik ook geen reservewiel bij me. Niet alleen omdat ik een LPG onderbouw heb, maar ook omdat het niet nodig is. Met een blikje van die anti-lek zooi of 1 belletje naar de ANWB kom je overal (incl. weer thuis).
Maar in het buitenland is dat toch anders. Als ik naar de Pyreneeen ga, dan wil ik niet in the middle of nowhere met een lekke band staan, zonder ANWB / mobiel bereik, en alleen zo'n busje anti-lek waarmee je misschien de bergen niet eens uit komt!
Okay. Hangt af van waar je naar toe gaat. Maar een reserveband kan je een heel eind brengen. Met een gerust hart (ja ik ben een teer zieltje
)
Persoonlijk, als ik in Nederland blijf, dan heb ik ook geen reservewiel bij me. Niet alleen omdat ik een LPG onderbouw heb, maar ook omdat het niet nodig is. Met een blikje van die anti-lek zooi of 1 belletje naar de ANWB kom je overal (incl. weer thuis).
Maar in het buitenland is dat toch anders. Als ik naar de Pyreneeen ga, dan wil ik niet in the middle of nowhere met een lekke band staan, zonder ANWB / mobiel bereik, en alleen zo'n busje anti-lek waarmee je misschien de bergen niet eens uit komt!
Okay. Hangt af van waar je naar toe gaat. Maar een reserveband kan je een heel eind brengen. Met een gerust hart (ja ik ben een teer zieltje
pciesOn 2002-03-29 13:39, Menno
wrote:
wat mot je met een reservewiel dan? Dat ding d'r uit flikkeren is toch de eerste klap die je maakt, qua gewichts en ruimtebesparing?
dat ding word ook alleen in nederland zowat er nog bij gedaan in andere landen is het heel normaal dat je daar extra voor moet lappen.
OK, daar heb je gelijk in maar als ik op vakantie gaat dan doe ik echt alles met de auto en niet alleen de heen en terug reis. Heerlijk om dan ook goede muziek op oorstrelend volume mee te hebben.En een sub in het reservewiel, onder een berg tassen en troep: hoe klinkt dat nou helemaal? Bij mij klonk dat eerlijk gezegd ook naar niks!
dit kan ik natuurlijk zoiezo proberen want een plaat kost een tientje en een middagje zagen is leuk.On 2002-03-29 13:31, Menno
wrote:
ik weet niet of je qua volume dan een beetje aardig uitkomt, maar kun je niet:
hmmmmzzz
menno nog tips om dit luchtdicht te krijgen ?
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-03-29 15:52 ]
jawel, ik heb bij mij rondom een rand getaped met een soort schuimrubbertape. (5cm breed. mm of 5 dik). Die plaat trek ik vervolgens met bouten strak aan, en 't geheel is luchtdicht. Zorg wel voor een beetje stijve plaat.
Vervolgens heb ik een luidsprekerrooster platgetimmert, en erg goed vastgeschroefd over die woofer. Daar kun je nu gewoon een krat bier bovenop laten stuiteren, no problem. En zeg toch zelf, dat is 't enige echt belangrijke criterium.
Vervolgens heb ik een luidsprekerrooster platgetimmert, en erg goed vastgeschroefd over die woofer. Daar kun je nu gewoon een krat bier bovenop laten stuiteren, no problem. En zeg toch zelf, dat is 't enige echt belangrijke criterium.
"Spoken like a gentleman, give this man a beer" - 'Sunny' a Bronx tale
die bouten gaa ndna door je bodemplaat?>
bij mij zitten ze aan me tankframe, maar zal bij jou de bodemplaat worden lijkt me. ff inspuiten met iets antiroesterigs, en klaar. nog ff ter info: ik heb een donut vormige LPG tank, die in me bandenbak ligt. Het hart van die donut is dus me baskast. De bovenkant is dichtgemaakt met zo'n plaat. Aan de onderkant heb ik de ruimte tussen tank en wagenbodem dichtgepur'd. 't is een maar een kleine ruimte, maar ik heb maar een klein woofertje. Klinkt wel erg OK, en neemt geen ruimte in.On 2002-03-29 17:15, Ploegah
wrote:
"Spoken like a gentleman, give this man a beer" - 'Sunny' a Bronx tale
ik heb al een soort haak in die ruimte galoof ik dus das helemaal mooi.
Kga van het weekend eens ff lekker klussen. Eerst ff schatten hoeveel ruimte het is, ik heb nl. wel 70 liter nodig.
Kga van het weekend eens ff lekker klussen. Eerst ff schatten hoeveel ruimte het is, ik heb nl. wel 70 liter nodig.
kzal van mijn geklooi ook wel wat foto's maken.
Beter dat de winkels morgen wel open zijn.
Beter dat de winkels morgen wel open zijn.
Ik zou toch eens kijken of je niet iets met polyester of epoxy kan doen, dan weet je in iedergeval zeker dat je kist luchtdicht is.
En als je het metaal van reservewielbak als subkist gaat gebruiken, plak er dan een laagje bitumen op (dynamat, caliber of gewoon Gamma/Praxis). Dit tegen het meetrilllen van de hele auto!
En als je het metaal van reservewielbak als subkist gaat gebruiken, plak er dan een laagje bitumen op (dynamat, caliber of gewoon Gamma/Praxis). Dit tegen het meetrilllen van de hele auto!
uhm...
de laguna is uitgestemd.... (word verkocht in augustus)
De ICE van de laguna is al bijna helemaal verkocht. Ik heb alleen nog speakers liggen. (Pioneer TS-H1702 en TS-E1795)
De focus ligt nu op de clio. En hoe ! Maar daar ga ik niets over vertellen dat zien jullie wel als het af is. (misschien al op automania). Ook ga ik een uitgebreide foto reportage maken over de install, welke op de .nl site te bezichtigen zal zijn.
de laguna is uitgestemd.... (word verkocht in augustus)
De ICE van de laguna is al bijna helemaal verkocht. Ik heb alleen nog speakers liggen. (Pioneer TS-H1702 en TS-E1795)
De focus ligt nu op de clio. En hoe ! Maar daar ga ik niets over vertellen dat zien jullie wel als het af is. (misschien al op automania). Ook ga ik een uitgebreide foto reportage maken over de install, welke op de .nl site te bezichtigen zal zijn.
-
Uhm.....ik heb wel het een en ander op tafel zien liggen bij je gister....
Ik zal niks verklappen hoor! Het is in ieder geval wel goed spul
Ik zal niks verklappen hoor! Het is in ieder geval wel goed spul

[img]http://www.rockfordfosgate.com/ez2/fcss ... 4212_F.jpg[/img]
de Rockford RPF4212 is leuk: 400 watt RMS. Ruimte nodig van slechts 60 liter.
tyberium schreef: [img]http://www.rockfordfosgate.com/ez2/fcss ... 4212_F.jpg[/img]