Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Eric H
Contacteer:

On 2002-04-03 13:08, JBL-GT-Turbo
wrote:
Massa in de RCA draden.. dat klopt ook wel, maar die moet je zeker weten niet loshalen, anders krijgt je versterker geen signaal meer :smile:

elk stekkertje van de RCA is 2 polig + en -
Ja, dat is wat ik zeg, ik heb het gehoord en als ik het me bedenk heeft mijn broer het een keer geprobeerd.
Het is alleen moeilijk om uit teleggen wat ik bedoel.

Ik bedoel niet de draden die IN de kabel lopen, maar de draad van de buiten mantel.
( het wordt er warrig nou........ )
Kzal m'n broer wel ff mailen om te vragen hoe het zit.
Dirk (CRX)

On 2002-04-03 13:10, Jesper16v
wrote:
Ik heb de massa (min toch??) aan een schroef gezet die aan het chassis vast zit (in de achterbak achter de achterlicht) Ik ben nu ook in Oss bij Halfords geweeest (jaja die is er ook!!! :lol: ) maar hoe moet ik die nou weer in godsnaam aansluiten! Het is zo'n zwart doosje met daaraan 3 draadjes. Een rode (To car stereo) een zwarte (GND) en een oranje (to car battery). Ik wil graag weten waar ik die draadjes moet plaatsen. Achterin de achterbak of achter de radio (waar overigens voor de clio kenners geen ruimte is!)

Ik hoor het graag van jullie!

Gr.

JP
Die moet achter de radio vastgemaakt worden.. tussen de switched power (via het contact) en de constante power (rechtstreeks vanaf de accu) en de massa draad (rechtstreeks NAAR de accu) en diezelfde draden heb je ook bij de radio.. meestal rood, zwart en geel (geel is meestal constant)
Jesper16v
Contacteer:

Maar ik heb helemaal geen ruimte meer achter mijn radio!
En ik dacht dat ie ergens bij de versterker moest, want zonder versterker doet ie dat niet!?????

JP
Arjen

Soms wil remotekabel, die tussen de RCA-kabel zit, ook wel eens voor storing zorgen.
Anonymous

On 2002-02-22 09:09, JBL-GT-Turbo
wrote:
Ik installeer de Kenwood en ik krijg :

- Plop geluid bij aanzetten.
zoiets als:

plopperdeplopperdeplop !

Hallo ploppertjes !

Dan zijn het sven zijn maatjes
Anonymous

Nogmaals:
Weten jullie echt zeker dat de massa's van radio en versterkers perfect zijn?

Dat is 99 van de 100 keer het probleem..

Gr, Peter
Robke
Car: Lexus IS250

Een goede massa haal je onder de achterbank vandaan. Goed blankmaken en dan een schroef er doorheen.
Wel opletten dat je niet door de tank heen schroeft.
Anonymous

Het beste gebruik je een gat dat bestemd is voor de gordels. Zit je altijd goed wat betreft de tank...

Gr, Peter
Dirk (CRX)

On 2002-04-03 22:55, Peter
wrote:
Het beste gebruik je een gat dat bestemd is voor de gordels. Zit je altijd goed wat betreft de tank...

Gr, Peter
Daar heb ik dus de massa voor de achterste versterker weg.. de voorste heb ik een schroef van de slede van een voorstoel losgehaald en hem daar onder gegooid..
Michiel

He JBL-GT-T, het kan ook schelen dat je verschillende massapunten gebruikt. Kunnen verschillende stroomkringen gaan lopen -> gezoem. Daarom kun je het beste alles op 1 punt aarden.
Su6
Dirk (CRX)

Zo hebben ze eerst ook met de andere radio gespeeld.. Ik ga binnenkort de radio laten doormeten, uitslag volgt.
Anonymous

Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar ik heb een keer hetzelfde gehad, toen bleek dat de tulpkabel achter mijn radio klem zat en er een draadbreukje inzat.

Ander sterkkertje erop gesoldeerd en het speelde weer perfect!
Jesper16v
Contacteer:

Nou ik word dus echt gek nu,
Ben gisteravond naar een autogarage van vriend geweest en daar hebben we de PLUS en de MIN en de SIGNAAL kabels allemaal 2 meter van de auto gehad en hij stoort nog steeds!!#@@$#@#!@#%$$%$^

We gaan nu nog een ding proberen, verslag volgt nog!!

Gr
JP
Anonymous

Wat ben je nu precies van plan dan, als ik vragen mag?

Gr, Peter
Jesper16v
Contacteer:

Ik be nnnn aahetwrk dus kan ff geen lange vralen typen :wink:
Sorry

Maar het is in de geest van een andere kabelboom van deradio aanleggen en dan de + niet via de zekeringenkast maar echstreeks naar accu want we denken dat de storing daar ergens vandaan komt! want als ik mijn aanjager aan zet hoor ik die ook door mijn speakers.

Er zit nog een heel verhaal bij maar dat type ik wel als ons plannetje gelukt is ok!!!

JP
Dirk (CRX)

On 2002-04-04 09:42, Patrick
wrote:
Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar ik heb een keer hetzelfde gehad, toen bleek dat de tulpkabel achter mijn radio klem zat en er een draadbreukje inzat.

Ander sterkkertje erop gesoldeerd en het speelde weer perfect!

Eerste waar ik aan dacht.. andere draden ertussen, buitenlangs effe snel getest, no result.. Maar toch ontzettend bedankt voor het meedenken.. overigens.. ik heb nu 2 gel accu's van Micha gekocht, nog bedankt voor de tip!!
Anonymous

+ van de headunit trek ik ook altijd rechtstreeks naar de accu. Dat is een eerste vereiste.

Succes, Peter
Dirk (CRX)

ook geprobeerd, hielp geen flikker.. vreemd hè? maar binnenkort komt de radio er effe uit.. komt ie onder de loep!
Anonymous

Is het wel een nieuwe (uit de doos?)?
productiefoutje dan..

Gr, Peter
Dirk (CRX)

Geen nieuwe, vandaar.. Als het een nieuwe was geweest was ik allang teruggegaan.. maar deze heeft het probleem ook alleen op de RCA outputs.. Ik heb hem nl. spelend uit die andere auto gehaald toen was ie perfect (ja, wel zonder versterkers!)
Anonymous

Aiaiaiai,
Dan misschien openmaken en op de print solderen...

Gr, peter
Dirk (CRX)

Klopt, maar daar heb ik dus zelf de kennis niet voor in huis, dus gaat ie naar de shop die het wel kan..
Remco_Rs
Contacteer:

en als je nou eens bv van een oude radio de filter tussen de + draad er tussen uit haald
en tussen de + van de versterker zet helpt dat niet?
Dirk (CRX)

On 2002-04-04 21:26, ZERO-X
wrote:
en als je nou eens bv van een oude radio de filter tussen de + draad er tussen uit haald
en tussen de + van de versterker zet helpt dat niet?
Ik wou het niet zeggen, maar waar HEB jij het over? een filter van de oude radio.. een ontstoringsfilter, die wil jij tussen 25mm2 draadzetten? :smile: mooi soldeerwerk en verlies in die draad dan!
Jesper16v
Contacteer:

Nou vanmiddag gaat het gebeuren, ik ben het nu zat dat zingend/ploppend/ruisend gedoe!! Dus heb ik een nieuw kabelboompie gekocht en gaan we even lekker knutselen! verslag volgt nog.

P.S. Als ie dan nog ruist dan hebben we een RTC-Psychiater nodig

Gr.
JP
Dirk (CRX)

On 2002-04-05 09:16, Jesper16v
wrote:
Nou vanmiddag gaat het gebeuren, ik ben het nu zat dat zingend/ploppend/ruisend gedoe!! Dus heb ik een nieuw kabelboompie gekocht en gaan we even lekker knutselen! verslag volgt nog.

P.S. Als ie dan nog ruist dan hebben we een RTC-Psychiater nodig

Gr.
JP
Al stilgestaan bij het feit dat het misschien een pokke radio kan zijn?
Jesper16v
Contacteer:

Dat is het nou juist.
Dat is ie niet! :smile:

Ik heb er ook al een Kenwood KDC-9590 op gehad en daar deed ie het ook bij!
dus..............

[ This message was edited by: Jesper16v on 2002-04-05 10:38 ]
Dirk (CRX)

Succes.. mooi dat je de uitslag laat weten, kan ik mij daar weer op gaan orienteren :lol:
Jesper16v
Contacteer:

Jij hebt toch het zelfde probleem??
Dirk (CRX)

Yeps, maar ik denk toch dat het bij mij in de radio zit, want de rest is 100% goed aangelegd en doorgemeten..
Jesper16v
Contacteer:

HET IS GELUKT!!!!
MIJN RUIS IS WEG!! :smile: :smile: :smile: :smile:

Wat ik heb gedaan is eerst:
- Weer alle kabels buiten de radio: nog steeds ruis
- Andere radio: nog steeds ruis :sad:
- Filters er tussen: nog steeds ruis >(
- Andere versterker : ruis weg :smile:
- Dus andere versterker moeten kopen >(
Dat vond mijn portomonee niet ercht leuk :sad:
Maar mijn oren zeker wel :grin:

Ik had een 12 jaar oude ALPINE 3525 versterker die het in een andere auto als een zonnetje deed! maar in die van mij niet.
Nu heb ik er een CALIBER 5 kanaals in zitten en die doet et super. Dus bij mij heeft het aan de versterker gelegen.

Gr.
JP
gille
Contacteer:

dus nu kan je het ploplied zonder geruis terug spelen hahahahahahah, ik ben kabouter PLOP en samen met mijn vrienden kun je me altijd in mijn paddestoel vinden ok zo???,
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

mooi dan is er weer een probleem de Radio wereld uit.. :grin:

Veel plopperdeplop plezier dan he..
illuminator

Hee JBL-GT-Turbo.
Heb jij toevallig een bod gedaan op een macrom versterker. Ik heb deze namelijk dezelfde avond nog gekocht en opgehaald.
Samen met een caliber subwoofer.
Plaats reactie