Even voorstellen: Victor-J: ClioRS 182

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Prachtig Victor, eerste Clio en dan meteen zo een. (Y)
We zullen het maar niet hebben over die oude golf die de foto's verpest.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

He He, ff dimmen he :D Distributieriem van je V6 al vervangen ? :p
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Erg mooi Victor!! :worship:

Even die grilletjes nog insmeren? Lekker zwart maken en hij lijkt weer heerlijk fris. Ontzettend mooi kleurtje, ben jaloers!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Heel dik :worship: :worship: :beer: :beer: :beer: Veel plezier ermee
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Rik Hamberg schreef: Even die grilletjes nog insmeren? Lekker zwart maken en hij lijkt weer heerlijk fris.
insmeren, brrr... Kan je makkelijker even een verffohn pakken en rustig ff verwarmen. :)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Mooie kar, heb 'm diverse keren zien staan bij Veban, gefeliciteerd!

@Gerald
Het is mij al vaker opgevallen bij detailing events dat diverse bezoekers een fohn mee brachten, word het zwarte plastic daar zwarter van?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

TsaArno schreef: @Gerald
Het is mij al vaker opgevallen bij detailing events dat diverse bezoekers een fohn mee brachten, word het zwarte plastic daar zwarter van?
het haalt de olie (waar het kunststof van gemaakt is) weer naar boven, en dus mooi zwart. zonder smeermiddel ellende. :D
Heb ik ook ooit als tipje van een bevriend spuiter ;-)
Grote voordeel is dat als je het zo doet je in een toekomst de boel alsnog zou kunnen spuiten, in tegenstelling tot wanneer je een silicone middel (oid) gebruikt.

geloof je me niet, pak dan de haarfohn van je vrouw/vriendin maar eens en probeer het op een stukje wat niet opvalt. :beer:
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Wist ik ook niet! Goede tip!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Dank allen! Moet zeggen dat dat grilletje er in het echt wel netjes uit ziet hoor! Schoonmaken komt al wel een keer binnenkort. Zit al weer mooi vol met vliegjes :X Sowieso bestel ik binnenkort even een mooie hoes voor buiten. Ik rij maximaal 2 keer per week met de auto, en ik moet helaas veel onder bomen parkeren voor het huis. Elke dag 15 minuten de tijd nemen om de vogelpoep te verwijderen heb ik ook weinig zin in.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Prachtige RS! Veel plezier ermee! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Prachtige Clio RS! Wat een gave kleur blijft dit toch op zo'n klein bommetje! (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Leuk detail trouwens, die Up! is van een maat van me, halve dag na de Clio op kenteken gezet. Mijn kenteken is 073 en die van hem 695 :P
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Gefeliciteerd met dit schitterende bezit! de beste en mooiste uitvoerig zo! Hou m heel! :biertjuh:
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Had een handdoek (CSF Delirium Drying Towel), shampoo (Dodo Juice to be Mild), en de Washingmitt van Meguiars besteld en de auto eens goed gewassen met de hand. Is me goed bevallen en kreeg er een mooi resultaat van! Moet alleen nog even iets hebben om de vliegen van de bumper en motorkap af te krijgen, want dat bleef helaas aardig zitten. Daarna de gekochte hoes over de auto heen getrokken. Auto heeft nu 4 dagen stil gestaan en (de hoes) zit helemaal onder de vogelkak.. Maar daarvoor heb ik de hoes ook gekocht!
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Victor-J schreef:Had een handdoek (CSF Delirium Drying Towel), shampoo (Dodo Juice to be Mild), en de Washingmitt van Meguiars besteld en de auto eens goed gewassen met de hand. Is me goed bevallen en kreeg er een mooi resultaat van! Moet alleen nog even iets hebben om de vliegen van de bumper en motorkap af te krijgen, want dat bleef helaas aardig zitten. Daarna de gekochte hoes over de auto heen getrokken. Auto heeft nu 4 dagen stil gestaan en (de hoes) zit helemaal onder de vogelkak.. Maar daarvoor heb ik de hoes ook gekocht!

beetje prima amigo eroverheen, en dan een goede wax....Boom die kleur knalt eruit!
Born Grippy
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Even een vraag aan jullie, ik heb een vrij duidelijk horende suis die van de motor af komt. Ik had laatst het idee dat dit nieuw was, maar daar begin ik aan te twijfelen. Is er iets wat heel typisch klinkt bij deze blokken qua een ondertoon in de vorm van een suis oid? Lijkt een beetje van een riem die veel lawaai maakt of iet wat aanloopt ofzo.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Is me nooit opgevallen bij mijn 172 destijds, kan je het localiseren? Hoor je het in of buiten de auto?
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Schroef binnenkort even de motorcover eraf. Je hoort het buiten de auto vooral vrij luid. Het loopt ook met het toerental mee.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

De Motorcover kan je er gewoon aftrekken vanuit de hoeken. Geen gereedschap bij nodig. Hoor je het ook het duidelijkst aan de kant van de riem? links als je er voor staat. en bij het linker voorwiel waar de riem achter loopt?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Bij een megane wel, bij een clio zit het met 4 schroeven vast (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

kanje de suis ook omschrijven als een fluit?

zou de koppeling tussen het spruitstuk en de kat kunnen zijn (alleen ori Renault gebruiken!)
Born Grippy
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Is niet echt een fluit naar mijn idee. Even met Ronald staan kijken gisteravond, wat op kwam in hem was een dynamo-lager of toch onder het kleppendeksel vandaan. Vandaag even met Veban bellen en kijken wat die er van denkt.
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Om het even positief te houden, net heb ik hem even mooi gewassen weer!

[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FFCB6F[/img]
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Echt een mooie kar zeg (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

bozothenutter schreef:kanje de suis ook omschrijven als een fluit?

zou de koppeling tussen het spruitstuk en de kat kunnen zijn (alleen ori Renault gebruiken!)
Het is meer een schrapend geluid wat mee gaat met het toerental, het eerste wat in me opkwam was een lagertje van de dynamo ofzo maar het leek echt uit de cilinderkop ergens te komen, even met een slangetje zitten luisteren aan m'n oor en dan lijkt het echt onder het kleppendeksel weg te komen. Ik ken het geratel van een klapperende nokkenas-verstelling maar dit klonk naar mijn idee toch net weer anders. Al heb ik op youtube even wat rond gezocht en daar kom ik wel wat overeenkomende geluiden tegen bij een verrotte nokkenas-verstelling. Gezien het feit dat hij ook niet echt heel geweldig stationair loopt en ik daar eigenlijk niet echt iets op kan vinden en ik dat ding onder de 5000RPM eigenlijk best wel dood vind verdenk ik toch die nokkenas-verstelling zo als eerste inschatting.

Ik heb wel eens met wat 172's gereden en die hadden naar mijn gevoel best wel wat kracht onderin en bij de hogere toerentallen werd dat alleen maar meer en meer maar deze lijkt naar mijn idee echt geen reet te doen om dan bij 5000 RPM als een idioot er vandoor te gaan. Is alweer een tijd geleden dat ik met een RS182 heb gereden maar naar mijn idee had die vergeleken met de F7P 1.8 16V's die ik altijd in de 19 16V's reed juist onderin kracht en bovenin alleen maar meer. Voor m'n gevoel heeft een F7P 1.8 16V aanzienlijk meer vut onder de 5000 RPM dan deze 2.0 en er zijn hier vast wel wat mensen die het met mij eens zijn dat een F7P onder de 4000 RPM echt totaal geen dakpan van een nat dak af trekt... Ik ben een beetje verpest met die foute opgevoerde Golf IV TDI van mij die inmiddels harder loopt dan die kaal gestripte 19 van mij met F7P ooit gedaan heeft (oke.. rechtuit dan :P) aangezien dat gewoon lekker van z'n plek gaat zolang je maar zorgt dat je boven de 1500 RPM zit. Daardoor voelt elke atmo benzinemotor een beetje suf aan die ik tussendoor rijd.

Ter vergelijking: Een F7P'tje doet gewoon weinig onder de 4000 RPM, als je het gas onderin laat liggen lijkt het gewoon alsof hij het niet eens probeert en hij je gewoon wil laten weten dat je nog even moet wachten tot er wat meer toeren beschikbaar zijn, een F7R Williams daarentegen begint lekker te roggelen vanaf 2500 RPM met een duwtje in je rug om dan uiteindelijk lekker lineair vermogen op te blijven opbouwen. Maar voor m'n gevoel wil deze RS182 wel.. hij doet z'n best en je hoort 'm bakken met lucht aantrekken maar hij lijkt er echt helemaal niets mee te kunnen. Heb gisteren samen met Victor nog even een blokje om gedaan en er toch wel weer serieus illegale snelheden mee behaald en daar lijkt hij verder geen moeite mee te hebben.. zolang hij maar op toeren is. :)

Ik heb het er nog over gehad met Henk van Veban wat betreft de nokkenas-verstelling aangezien die stationair destijds ook niet zo mooi rond liep tijdens de proefrit. Hij had al een mooi tijdje stilgestaan dus dacht er niet al te veel van en Henk verdacht eerder het gasklephuis dan de nokkenas-verstelling omdat die wel zou gaan ratelen dan wat hij toen nog niet deed. Henk heeft het gasklephuis nog vervangen en ik meen een lambdasonde voor aflevering. (was ik niet bij)

Ik weet dat die motoren niet allemaal enorm mooi rond lopen maar deze lijkt gewoon regelmatig even een poging te doen om stil te vallen. De stationairloop in combinatie met dat hij onderin niet echt bijzonder van z'n plek gaat. (mijn mening) Dat Zijn voor mij eigenlijk wel een beetje de symptomen voor in ieder geval iets wat met de nokkenas-timing te maken zou kunnen hebben.

Heb 'm niet compleet uit elkaar geschroefd gisteravond, Enkel de motorplaat er af gehaald en zitten luisteren want er zit nog garantie op dus ik blijf er mooi nog even vanaf. De distributieriem is recent vervangen bij de vorige eigenaar door een NIET-Renault dealer. Kan net zo goed een autobedrijfje zijn geweest die niet de benodigde gereedschappen had om de boel te blokkeren en 'm gewoon net niet helemaal lekker op tijd gekregen heeft en van de opgelopen stress een paar looprolletjes niet meegepakt heeft die nu misschien op sterven naar dood zijn.

Eerst maar eens kijken wat Henk er van vind volgende week. Komt vast goed!
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Daan2D schreef:Bij een megane wel, bij een clio zit het met 4 schroeven vast (Y)
Crap! Echt waar joh? Ben ik dat nu alweer vergeten? Nu ik er over nadenk..... Het waren wat groenige bouten (I)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ronald1916V schreef:
bozothenutter schreef:kanje de suis ook omschrijven als een fluit?

zou de koppeling tussen het spruitstuk en de kat kunnen zijn (alleen ori Renault gebruiken!)
Lang verhaal
Van wat ik weet was de Clio RS best wel vlot te noemen onderin, eenmaal boven de 4500/4750 toeren werd het pas echt feest.

Met vervangen distributieriem kan er bezuinigd worden en fouten gemaakt naar wat ik heb begrepen.

Maar ik begrijp dat de auto bij Veban vandaan komt...dan komt het goed zoals Ronald al zegt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat idee had ik ook namelijk, Komt bij Veban vandaan inderdaad dus zal wel goedkomen. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een 172/182 moet bij 2500 al een duwtje in de rug geven en wanneer de nokkenas versteld idd een serieuze duw.
Onderin hoort die zeker niet dood te zijn.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

nokkenasversteller begint bij 1200toeren (16graden) en gaat bij 6800toeren (of 6500) weer terug.
die serieuze duw waar je het over hebt is eigenlijk slechte mapping van renault ivm verbruik (5000toeren)...Henk kan dit fixen waardoor de auto veel beter doortrekt.
Born Grippy
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Hij gaat er aankomend weekend weer heen zodat Veban zijn magie op de Clio los kan laten. Kunnen gelijk de overige dingetjes gefixt worden die we al afgesproken hadden. Moet allemaal wel goedkomen lijkt me!
Laatst gewijzigd door Victor-J op wo 10 jun 2015 6:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

bozothenutter schreef:nokkenasversteller begint bij 1200toeren (16graden) en gaat bij 6800toeren (of 6500) weer terug.
die serieuze duw waar je het over hebt is eigenlijk slechte mapping van renault ivm verbruik (5000toeren)...Henk kan dit fixen waardoor de auto veel beter doortrekt.
Je hebt gelijk idd. Werkt ook pas boven de 75 graden koelwater temp.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

even voor de duidelijkheid...ik bedoelde Henk van Fastchip....niet van Veban.
Dacht dat Veban ook een generiek map van fastchip erop kon zetten?
Born Grippy
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

bozothenutter schreef:even voor de duidelijkheid...ik bedoelde Henk van Fastchip....niet van Veban.
Dacht dat Veban ook een generiek map van fastchip erop kon zetten?
Ah.. Achja zijn nogal wat Henks op deze wereld he :D
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Auto is vandaag weer teruggekomen van Veban. Probleem van het gesuis bleek een van de meelooprollen te zijn welke niet vervangen was bij de vorige eigenaar. Deze is incl een multieriemsetje vervangen. Gelijk ook de claxon en de cruise control weer werkend, waardoor hij eigenlijk weer klaar is! In het weekend bestel ik een nieuwe pookknop en ik zit er nog over te dubben of hij binnenkort gechipt gaat worden bij Fastchip! Dat laatste is even een budgetafhankelijke vraag :D
Plaats reactie