We zullen het maar niet hebben over die oude golf die de foto's verpest.
insmeren, brrr... Kan je makkelijker even een verffohn pakken en rustig ff verwarmen.Rik Hamberg schreef: Even die grilletjes nog insmeren? Lekker zwart maken en hij lijkt weer heerlijk fris.
het haalt de olie (waar het kunststof van gemaakt is) weer naar boven, en dus mooi zwart. zonder smeermiddel ellende.TsaArno schreef: @Gerald
Het is mij al vaker opgevallen bij detailing events dat diverse bezoekers een fohn mee brachten, word het zwarte plastic daar zwarter van?
Victor-J schreef:Had een handdoek (CSF Delirium Drying Towel), shampoo (Dodo Juice to be Mild), en de Washingmitt van Meguiars besteld en de auto eens goed gewassen met de hand. Is me goed bevallen en kreeg er een mooi resultaat van! Moet alleen nog even iets hebben om de vliegen van de bumper en motorkap af te krijgen, want dat bleef helaas aardig zitten. Daarna de gekochte hoes over de auto heen getrokken. Auto heeft nu 4 dagen stil gestaan en (de hoes) zit helemaal onder de vogelkak.. Maar daarvoor heb ik de hoes ook gekocht!
Het is meer een schrapend geluid wat mee gaat met het toerental, het eerste wat in me opkwam was een lagertje van de dynamo ofzo maar het leek echt uit de cilinderkop ergens te komen, even met een slangetje zitten luisteren aan m'n oor en dan lijkt het echt onder het kleppendeksel weg te komen. Ik ken het geratel van een klapperende nokkenas-verstelling maar dit klonk naar mijn idee toch net weer anders. Al heb ik op youtube even wat rond gezocht en daar kom ik wel wat overeenkomende geluiden tegen bij een verrotte nokkenas-verstelling. Gezien het feit dat hij ook niet echt heel geweldig stationair loopt en ik daar eigenlijk niet echt iets op kan vinden en ik dat ding onder de 5000RPM eigenlijk best wel dood vind verdenk ik toch die nokkenas-verstelling zo als eerste inschatting.bozothenutter schreef:kanje de suis ook omschrijven als een fluit?
zou de koppeling tussen het spruitstuk en de kat kunnen zijn (alleen ori Renault gebruiken!)
Crap! Echt waar joh? Ben ik dat nu alweer vergeten? Nu ik er over nadenk..... Het waren wat groenige boutenDaan2D schreef:Bij een megane wel, bij een clio zit het met 4 schroeven vast
Van wat ik weet was de Clio RS best wel vlot te noemen onderin, eenmaal boven de 4500/4750 toeren werd het pas echt feest.Ronald1916V schreef:Lang verhaalbozothenutter schreef:kanje de suis ook omschrijven als een fluit?
zou de koppeling tussen het spruitstuk en de kat kunnen zijn (alleen ori Renault gebruiken!)
Je hebt gelijk idd. Werkt ook pas boven de 75 graden koelwater temp.bozothenutter schreef:nokkenasversteller begint bij 1200toeren (16graden) en gaat bij 6800toeren (of 6500) weer terug.
die serieuze duw waar je het over hebt is eigenlijk slechte mapping van renault ivm verbruik (5000toeren)...Henk kan dit fixen waardoor de auto veel beter doortrekt.
Ah.. Achja zijn nogal wat Henks op deze wereld hebozothenutter schreef:even voor de duidelijkheid...ik bedoelde Henk van Fastchip....niet van Veban.
Dacht dat Veban ook een generiek map van fastchip erop kon zetten?