Over wat er op het kentekenbewijs staat of hoort te staan zijn al meer discussies geweest, wat er staat inderdaad geen Renault 17 Gordini maar Renault 17 TS Injection Cabriolet.Chris schreef:Ik ben helemaal niet thuis in het 17 wereldje... Wat maakt dit een Gordini?! Alleen de motor?! Want op het kenteken staat het verder ook niet vermeld.
Heeft hij de GTTurbo gehouden?!R 17 TS INJECTION CABRIOLET
En als je dan bij de RDW zoekt op 09-BX-58 dat is de andere nog bestaande Gordini, dan zie je Renault 17 Gordin"e" Cabriolet.
Maar het zijn beide R1327's, dit komt omdat de eerste aantallen R1327's die gebouwd zijn achterop het embleem hadden met Renault 17 TS injection.
Destijds bij de RDW wisten ze ook niet precies hoe ze te noemen, dus vandaar dat onze 2 Gordini's beiden fout en anders op kenteken gezet zijn.
Eigenlijk was de Renault 17 Gordini net zoals de Gordini's van nu, bivoorbeeld een Clio of Twingo RS die ze blauw spuiten en 2 witte strepen erover heen en voila je hebt een Gordini.
Want aan de Renault 17 heeft Amédée Gordini niet meer gewerkt hij was toen al overleden, in basis is dit namelijk exact dezelfde auto als de R1323 (Renault 17 TS injection)
Alleen zat er een iets ander motor in met een andere injectie, en een iets dikkere stabilisatorstang onder de auto voor de rest zijn ze volgens mijn weten identiek.
En inderdaad de GT Turbo staat netjes bij Herman in de schuur, hij mijn auto ik zijn auto.