Lex-Megane RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

@pascalrsthrophy

als je zonder cat gaat rijden krijg je toch een storingslampje op je dashboard??
voor een andere downpipe wil ik de knip nog wel even open trekken :grin:
70mm milltek?
weet nog niet welke spacers,niet al te breed denk ik meer omdat ik niet het plan had om voor spacers te monteren en anders valt het mischien te veel op.
ergens tussen de 10-15mm met langere bouten of zo
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Zit een verlengstuk op de downpipe waar lamdasonde sensor inzit zodat je geen foutmeldingen krijgt.
Heb de downpipe via dixie laten monteren in belgie zeer netjes en vakkundig gedaan (Y)
Ik rij nu met alleen spacers achter 17mm, heb ze tijdje geleden aan een kant ook voor op gezet maar vind het geen gezicht wielen komen dan buiten de auto voor.
Hoop dat er binnekort weer een dynodag is dan ga ik nog een keer rollen kijken wat de downpipe voor winst geeft.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

met motorcover dippen bedoel ik dit
[img]http://streamlinecarbon.com/v2/wp-conte ... cover1.jpg[/img]
heb net een water dip setje carbon look besteld en nieuwe oranje stickers.
eens kijken of dat goed gaat lukken,in het verleden wel dingen gewrapt in echt carbon maar denk dat dit beter gaat lukken

maarre..cat weg is toch niet door de keuring komen??

moet ook nog eens een inlegfiltertje bestellen,denk pipercross of zo
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb je uiteindelijk spacers geplaatst, if so hoeveel mm?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

heb de 17mm spacers al binnen maar nog niet gemonteerd.
was eigenlijk op zoek naar iets dunners,rond de 14-15mm maar die heb ik niet kunnen vinden.
denk dat 17mm ook meteen de max is van wat je kan monteren achter,want de wielen zullen echt een flink stuk naar buiten gaan komen.

ook 2 nieuwe federal 595 rs r-en besteld,die binnen een paar weken laten monteren.

intussen al een BMC inlegfilter geplaatst trouwens.
beetje aan het kijken/lezen voor een andere downpijp en mischien een sportkat.
maar het gaat mij niet echt om het extra vermogen maar meer om extra geluid,iets wat je met een sportkat er toch ook weer niet bij krijgt is mijn ervaring.
backbox chop was ook weer niet mijn plan omdat er net nieuw rvs onder zit.
screamerpijp doolt ook weer door mijn hoofd,maar dan moet er ook meteen weer flink wat aangepast worden zo lijkt het.
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Hey lex, rij nu sinds 3 maanden ook met downpipe zonder cat maar het geluid is nu perfect in combinatie met rvs uitlaat systeem. Alleen nu ff oplissing vinden om hem door de apk te krijgen? Heb je al ervaring met die slicks? Ben benieuwd erna?
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

De Federal's zijn geweldige banden, heb ze eerst onder mijn evo gehad en vorig jaar m'n eerste setje opgereden met de Megane. Heb zaterdag contact gezocht met Steverink, die laten mij maandag weten of ze de RS595r's kunnen leveren; ff vier nieuwe bandjes voor de zomer :grin:

Ik heb voor 'voor' 10mm spacers liggen, was nodig ivm mijn schroefset. Zit nu te dubben of ik achter ook 10mm moet doen of meer, heb het idee dat idd 15mm prima zou moeten passen.

Na het plaatsen van mijn 200 Cell 3" sportcat is mijn uitlaat wel degelijk meer 'herrie' gaan maken, klinkt allemaal veel rauwer. Ik vind een milltek veel en veels te dreunend voor een daily, maar daar lijk ik alleen in te staan :X :smile:
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Ja sportkat.wil ik op zich wel,maar ben er nog niet uit.
Op ebay e.d komen dingen voorbij voor leuke prijzen,dus mischien komt het er nog wel eens van.

De federals zijn weer een gok voor mij,heb veel lopen googlen en zo en schijnt als ze warm zijn gewoon beter zijn als toyo';s r888 en andere merken.
2de keus zouden kumho's ku36 zijn geweest die toch meer richting een straat band gaan,maar ook regematig voor het circuit gebruikt worden zo heb ik gelezen.
Woon-werk verkeer is voor mij maar 5km dus zelfs straatbanden worden dan nog geeneens warm bij mij.
Had op mijn 206 gti Regal Racers zitten en dat werkte goed totdat de weg nat werd :grin:
[img]http://i78.photobucket.com/albums/j98/d ... 86/034.jpg[/img]
Zo lang je je rijstijl aan past bij nat weer en gewoon weet dat je dan echt geen grip hebt en daarmee kan leven ... :lol:

@pascalrsthrophy
Denk dat jij het in je chip moet zoeken om door de apk te komen?
Met zo'n rs tuner ding kan je dan een andere map inladen,dat je er dan als het ware een andere map in zet waarbij je vermogen gewoon flink gedowntuned is en onsteking is aangepast en alles.
Daar zou ik het in zoeken,om voor de apk de kat er weer tussen te zetten is gewoon veel te veel werk
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

bandjes al een tijdje binnen,nog ff wachten op montage
[img]http://i61.tinypic.com/9r6cu9.jpg[/img]
en aan het rondkijken voor een water/methanol injectie kit,sinds ik er nog niet helemaal uit ben hoever ik wil gaan met tunen lijkt mij zo'n setje geen slecht begin.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

225 breed, dat is dan weer jammer ;-)
Water/methanol injectie, dat zijn serieuze stappen! Niet bang dat het blok niet met het hoge koppel om kan gaan?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

denk dat een gemiddeld chippie meer pk's en nm's er bij gaat geven,en sinds ik nog standaard rond rijd moet dit toch allemaal makkelijk kunnen lijkt mij.
ja goed je moet niet de grootste nozzle gaan gebruiken die er is natuurlijk,maar als je aan de veilige kant gaat zitten kan er weinig mis gaan
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Heb je al naar het prijsverschil tussen een methanolkit tov een chip gekeken? Als ik even op www.coolisbetter.nl kijk naar een basisset zit je rond de 300 eu. Kan me niet voorstellen dat dat veel verschilt met een chip.

wat is je doel van de injectiekit?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

nee klopt,qua prijs ligt WMI en een chip redelijk in de buurt bij elkaar.
het gaat mij meer om de extra koeling die wmi injectie kan gaan geven en de extra pk's zijn een leuke bonus.
als ik later toch mischien achter een grotere turbo/injectoren/intercooler enz enz aan ga is het handig om te weten dat je de wmi nog extra aan kan passen om het extra vermogen te'helpen'.
kies ik nu voor een chip en ik wil aan de grotere turbo enz enz dan moet ik weer een nieuwe chip dus dit is meer een veilige keus mocht ik in de toekomst nog extra vermogen willen.
en met wmi is het niet nodig om euro 98 te tanken maar gaat dat ook goed met euro 95 door de 'octaan boost'die methanol gaat geven dus na een paar jaar rijden verdien ik mijn geld weer terug :smile:
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Dag Lex, ik zoek een band voor mijn Meg rs die ik hoofdzakelijk met droog weer gebruik met een incidentele bui zou deze dan een goede keuze zijn?.
TsaArno schreef:225 breed, dat is dan weer jammer ;-)
Waarom is dit jammer TsaArno?.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Het hoort in zijn ogen 235 te zijn...
enkel was dit alleen bij de phase 2, de cup onderstellen en de phase 1 trophy.

Een "gewone" ph 1 heeft 225...

Ik heb onder mijn trophy ook 225 ipv de 235...die +/- halve cm... jammer dan....ik moest 4 nieuwe banden. ..scheelde me aan totaalprijs bijna de vierde band.

En ik merk er niets van...
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

AH ok dank je, ik had al gezien dat er een behoorlijk verschil in zat.
Zal waarschijnlijk een setje Federals worden.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

of deze federals een goede keuze onder een daily zijn?
hangt van veel dingen af denk ik,woon-werk verkeer voor mij is maar 5km,als dit al bv 40km zou zijn zou ik mischien niet deze banden hebben gekozen.
ze zitten er nog niet onder maar weet al wel zeker(ook door veel te googlen)dat het gewoon ruk banden zijn als de weg nat is.
als je daar dan gewoon je rijstijl aan aanpast kan er weinig mis gaan,maar de linkerbaan op de snelweg als het regent zal ik bv echt niet zo snel gaan doen.
zelf de profiel diepte van deze dingen stelt weinig voor,straat banden zijn nieuw 8mm of zo(?)denk dat het met deze wel bij 5-6mm al op houd en heb deze federals dus ook gewoon nieuw.

die regal's die ik onder mijn 206 gti had die vonden ook natte weg ook niet erg prettig,en die waren al veel meer een straatband dan deze federals en hadden ook een normale profieldiepte en nog sommige flauwe bochten op een natte weg..40km p/u in zijn 3de versnnelling en je schoof gewoon weg.
al waren die regals een stuk harder,mischien dat zachtere banden juist weer beter werken in de regen?geen idee..

mijn 2de keus zouden kumho KU36 zijn,al zijn die al echt veel meer een sportieve straatband.
ik heb er nu nog continentals onder zitten en ergens eind september of zo komen die er ook gewoon weer terug onder want met semi slicks in de herfst/winter rijden dat is toch echt wel vragen om problemen.
trouwens deze federals zijn alleen online te bestellen,de euromaster of kwikfit kan deze dus echt niet uit een of ander boek bestellen voor je.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je werkt bij Peter Appel zeker? Zie nu aan jou foto ook waar jij woont, rij ik regelmatig langs :D
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

rijd nu een paar dagen met de federal's;die dingen grippen echt zeg!
denk alleen wel als je er een zomer flink mee gaat raggen dat ze echt zo verdwenen zijn :smile:
ik heb ze nog niet echt heel warm gehad,maar zie al zeker de eerst slijtage plekken,banden zijn ook best wel zacht.
voelen iets minder comfortabel aan met rijden als de continentals die er op zaten,rol geluid zal ook vast wel meer zijn,maar alleen de looks al is gewoon een 10+ haha

nog driftig aan het tobben of het wel of niet wmi injectie gaat worden of toch een chippie,of iets anders..want voor een paar honderd euro kan je ook heel wat anders leuks gaan kopen.
met wmi ben ik op zich bang dat ik het blok dan weer te veel ga'tunen'en dan weer allerlei vage problemen ga krijgen met sensoren of weet ik wat,een chip is op dat punt natuurlijk wel veel meer safe.

volgende stap;remklauwen opnieuw porsche geel spuiten en nog de spacers monteren.
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Fototje van rs met slicks :foto:
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

17mm spacers inmiddels gemonteerd,DE perfecte maat (Y)
nog steeds erg tevreden over de federals,op nat weg dek is er ook echt niks mis mee.
goed met hoosbuien en plassen op de snelweg zal het wel weer een ander verhaal worden,maar ok..

nog diverse plannen;
-carkitje word ingebouwd.
een bury 9068
[img]http://www.advanced-incar.co.uk/media/c ... tall_1.jpg[/img]

-afspraak gemaakt voor een chip op maat bij bullpower,zou ik rond de 255/260pk uit moeten komen.
weet bijna zeker dat ik het alleen bij een chip laat en niet geld ga uitgeven aan een grote IC en andere turbo en injectoren en weet ik wat.
zit nu al te denken om een megane rs III te nemen als volgende auto,blijf nog wel een tijd met deze rijden maar is dus niet echt mijn plan om hele grote upgrades te gaan doen.

-remklauwen opnieuw porsche geel maken,al wacht ik ff op warmer weer

-ringtrip komt er ook aan met een vriend van me,mits het goed weer is.
zal wel weer totaal anders zijn als de vorige x dat ik daar ben geweest sinds ik nu met 100pk meer rijd,en vorige keren met een groepje gereden hebt.
nieuwe foto's komen vast wel of voor het ringtripje of er na
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

LexRS schreef:
-afspraak gemaakt voor een chip op maat bij bullpower,zou ik rond de 255/260pk uit moeten komen.
weet bijna zeker dat ik het alleen bij een chip laat en niet geld ga uitgeven aan een grote IC en andere turbo en injectoren en weet ik wat.
zit nu al te denken om een megane rs III te nemen als volgende auto,blijf nog wel een tijd met deze rijden maar is dus niet echt mijn plan om hele grote upgrades te gaan doen.
Niet vervelend bedoeld, maar waarom ga je niet naar de specialist? En dus naar Fastchip... Kijk maar eens in de rollenbankmeetings wat er mogelijk is.

of stuur -Jo- eens een berichtje. :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Laat je geen pk's aansmeren kerel.
Check even de topic van Dyno dagen in Goes en dan vooral de mogelijkheden en onmogelijkheden van een Megane II RS.

Voor de rest, doe je ding en mooie kleur. (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Heb zeker de goede verhalen over Fastchip gelezen,maar sinds die echt niet bij mij op de hoek zit en elke tuner een chippie kan maken voor een RS is mijn keuze toch ergens anders op gevallen.
Ik weet dat Bullpower al lang mee gaat en vroeger(tja ben al wat ouder)iedereen met een chip van hun reed vond ik dit de meest logische keuze.
Als je gaat googlen kom je zo op een tiental bedrijven die een RS kan chippen,varierend van 250 euro tot 650 euro.
Ik ga er nu een beetje tussenin zitten; en als er nog een x een vervolg komt op de dyno dagen zal ik er zeker bij zijn om uitdraaien te gaan vergelijken.
Precies die data voor afgelopen/komende dyno dag ga ik niet redden dus vandaar ook wel deze keuze eigenlijk.
Laat mij ook geen pk's aansmeren;heb redelijk lopen zoeken naar info en alles en sommige chippers die beloven gewoon 280pk terwijl zover ik weet je met een standaard turbo echt moeilijk boven de 270pk(ongeveer)uit gaat komen zonder grotere IC en enz.
Heb ook redelijk wat ervaringen opgedaan met andere tuners,heb altijd met opgefokte auto's gereden met andere nokkenassen,geflowde kop enz enz.
Kan ook zo een paar adressen geven waar ik ervaringen mee heb gehad met rollenbank en chippen en alles waar je met bijna een standaard blok al 10pk extra op de uitdraai krijgt tov de fabrieksopgave.
Wil er gewoon wat extra pktjes bij en dan houd het bij mij ook gewoon weer op(denk ik)
Geen idee wat er standaard nu uit komt rollen,mischien houd het al wel op bij 210pk?
Maar zal zeker nog meer info op gaan zoeken,had al vernomen dat je koppeling teveel nm's niet heel leuk gaat vinden dus mischien om mijn koppeling nog een beetje te gaan sparen mischien kiezen om er minder nm's uit te laten halen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Grafieken vergelijken gaat hem helaas niet worden omdat in Goes de wielpk's worden weergegeven.

Er is dus geen omrekening op die uitdraaien toegepast zoals dat wel is bij Bullpower zo uit me blote hoofd.

En zoals je zegt, iedereen kan een chippie bakken maar dat is nu juist het punt.

Op site van Bullpower de Twingo RS van dorpsgenoot op de rollenbank.

147 pk sterk en niks sterker/sneller dan mijn Twingo RS137 ( alweer 4 jaar geleden).. :grin:
In middengebied zelfs sneller.

Bij de Megane diesel zijn ze ook erg enthousiast over de te behalen pk winst 135pk tov de standaard 110pk.

Kortom, laat je geen knollen voor citroenen verkopen, maar je uitleg lezend zal dat wel goed komen.

Ben benieuwd naar de uitdraai zodra geweest bij Bullpower.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Even een kleine opmerking.
ik heb met mijn megane 2 RS ...244 wielpk
laten we zeggen 270 blokpk's
en zo'n 410 nm op de wielen
Grotere ic...
Grotere uitlaat vanaf turbo
200cell katalysator
Air intake een afgesloten systeem
Helix koppeling

En dan een stage 2 fastchip chip...

Das echt redelijk maximaal..qua turbo enz

Dus als je alles standaard houd ( wat op zich prima is ) lijkt het me sterk dat er 270 pk uitkomt...met enkel een chip.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Even een kleine opmerking.
ik heb met mijn megane 2 RS ...244 wielpk
laten we er 270 blok.
en zo'n 410 nm op de wielen
Grotere ic...
Grotere uitlaat vanaf turbo
200cell katalysator
Air intake een afgesloten systeem
Helix koppeling

En dan een stage 2 fastchip chip...

Das echt redelijk maximaal..qua turbo enz

Dus als je alles standaard houd ( wat op zich prima is ) lijkt het me sterk dat er 270 pk uitkomt...met enkel een chip.
Simpel te verklaren:

244 wielpk : 90% vermogen voor het gemak dus 10% aandrijfverlies gerekend = 2,71111 x100 = 271 pk aan de krukas.

Maarja, dat is dan wel met je aanpassingen etc...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

oh nee op 270pk ga ik zeker niet rekenen,weet wel dat dat niet gaat.
al had ik al wel een chipper gevonden(weet alleen niet meer welke)die dus alleen met een andere chip er al ruim 270pk uit kon halen :smile:
heb er alleen een andere uitlaat onder en een inlegfilter dus als ik in de buurt van de standaard opgave kan komen ben ik al goed tevreden,dan nog de chip er in en als ik dan rond de 250pk uit zal komen dan mag ik niet klagen denk ik.
tja als ik dan op een andere bank kom te staan en er rolt 240pk uit..so be it..
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Het enige wat we je kunnen adviseren is om de fastchip topics op dit forum door te lezen en je eigen conclusies te trekken.
Ik rij net als Jochem met een stage 2 mapping rond, mis enkel de milltek uitlaat en heb bijna 30 pk minder dan hem..
In mijn mening zijn er maar 3 goede tuners in Europa, RS Tuning (UK), FastChip (NL) en Dijon (FR)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoppa 30 pk .... :smile:
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Ondertussen gechipt..niet bij bullpower..hij had problemen met zijn software en durfde het niet aan om op die dag mijn auto te gaan mappen..
Is DTC tuning geworden in Enkhuizen;meer omdat ik tijd had ..hij had tijd..en was mooi in de buurt.
Laten we het houden op 250pk/350nm? :smile:
Hangt er natuurlijk maar weer net vanaf waar ik hem op de rollenbank ga zetten en wat er dan op die bank uit gaat komen.
Kan hem bij wijze van morgen zo op de bank van Hurricane Racing in Heerhugowaard zetten of bij Unlimited Tuning dan weet ik zeker dat er uitdraaien uit gaan rollen die ..anders zullen zijn :D
Mischien word het wel eens een ritje naar zeeland ja of komt er iets anders interessants op mijn pad,heb voor nu geen plannen om te gaan banken.
Kan nu wel zien dat mijn maximale turbodruk omhoog is gegaan naar 1.4 bar op mijn nieuwe DSD-SLM boost meter.
[img]http://i60.tinypic.com/2up4603.jpg[/img]
Nette meter,goede kwaliteit,zo'n beetje standaard al gemonteerd in iedere impreza of evo
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

en een paar rondjes op Zandvoort mogen racen,gaan we zeker nog een x doen :smoke:
[img]http://i59.tinypic.com/24zfwno.jpg[/img]
al had ik wel wat meer van de brembo's verwacht eigenlijk,en ben nog geeneens heel fanatiek.
wil er proberen een beter gevoel in te krijgen,of het nu kwam dat mijn blokken niet op temperatuur waren of zo..maar lag er 1x bijna af doordat ik echt zwaar op de rem ging staan maar ik niet steeds meer vertraagd werd.
plan;rvs remslangen,betere remblokken(denk carbone lorraine of pagid oid)en mischien 5.1 remvloeistof
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hmm, klinkt meer als fading. dat je remmen te heet werden en dat de blokken gaan glijden. Check je schijven eens? nu opeens blauw zeker. Als ik jouw was zou ik dan als eerste de HC schijven van brembo kopen (goedkoopste ook nog eens) in combinatie met ferodo ds2500 blokken, dit zijn al sinds jaar er dag de ultieme straat/race remblok.

nieuwe remvloeistof is natuurlijk ook nooit verkeerd, verse dot 4 is ook goed hoor. Dot 5.1 moet je vaker vervangen, is onderhouds gevoeliger vanwege nog ergere hygroscopische eigenschappen.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

fading nog geeneens aan gedacht,is dat standaard brembo spul daar zo gevoelig voor dan?
geloof dat ik die flinke remactie zelfs al in de 1ste ronde gemaakt had,en ergens halverwege op de baan dus dan ben je pas net onderweg.
een tijd geleden moest ik op de snelweg ineens flink remmen omdat iemand vlak voor mij ineens een auto in ging halen,toen remde ik zo hard dat mijn gevarenlichten aan gingen maar dan rem je niet tot stilstand natuurlijk en mischien een paar seconden.
nu ging ik vol in de ankers vanaf mischien 90 km p/u,bleef wel remmen omdat ik voor mijn gevoel anders de bocht niet ging halen, trapte echt hard op het pedaal,vertraagde niet enorm en ook mijn kniperlichten gingen niet aan.
mijn schijven hebben er ook geen rand op zitten of zo en de blokken zitten nog zeker op 75% rondom.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja, toch eerst eens kijken naar die blokken dan. beetje raar idd.

Beetje anders wat, ik kan me nog een setje blokken van Ronald19-16V herinneren, die waren na een dagje ringen totaal vervormd. Zo hard geremd, dat de blokken rood zijn geworden. In die blokken was gewoon een cirkel geduwd van de remzuiger. Da's pas fading :D
Plaats reactie