Dynodag Fastchip 15 nov wordt 22 nov 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Ik weet van het verschil tussen een geblazen (de clio tce) en ongeblazen (twingo rs) echter wil ik uit mijn twingo rs ook alles proberen te halen en ben eigenlijk wel benieuwd wat hij heeft en nog kan "winnen". En de overige dingen die arno17 aangeeft zijn pluspunten!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Daanoontje schreef:Ik weet van het verschil tussen een geblazen (de clio tce) en ongeblazen (twingo rs) echter wil ik uit mijn twingo rs ook alles proberen te halen en ben eigenlijk wel benieuwd wat hij heeft en nog kan "winnen". En de overige dingen die arno17 aangeeft zijn pluspunten!
Zat net nog even mijn oude zooi door te spitten, maar het is beslist aan te raden voor de Twingo RS.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
volledon
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 feb 2014 11:26
Car: megane rs r26

zo ook eindelijk na wat omzwervingen weer thuis wat een verschil merk je echt goed 40 nm in het bereik waar je heel veel zit 2000-4000
heel erg blij is nu net dat beetje extra wat het extra leuk maakt
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Fase 3 ook goed volbracht. Hij is heel thuis gekomen. En in zijn drie strepen trekken is nu ook geen probleem meer :D
Wel weer wat huiswerk meegekregen van Henk en Jo.
Voor de statistieken: op 1,1 bar 222 pk 354 nm adw. Morgen op mijn gemak maar eens kijken hoe dat rijd.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Resultaat 202 wpk en 304 nm




Jo en Henk bedankt!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

202 pk....mooi man. :D

Komt dat nog wel van de plek bij vol op het gaspedaal?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ja hoor gaat best
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gefeliciteerd Joost, zulke waarden uit een c-blok heb ik in Nederland nog niet voorbij zien komen. :biertjuh:
Erg knap en ik denk(hoop) dat je nu echt tevreden bent.

megane rs killer denk ik van 0 tot 180 :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bedankt en het is nog betrouwbaar ook.. :grin:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

en het resultaat van de 5 alpine?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Die heeft iets huiswerk mee gekregen, volgende week in de herkansing.

Wel een super gaaf project.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zo alle curves zien er erg goed uit zeg! die megane op lpg loopt ook erg netjes zo te zien.

en de GT's Wow, erg mooi. Ook erg tof voor Gerry dat die nu zo goed gaat, Ziet er erg goed rijdbaar uit. Erg mooie curve vanaf 4000 rpm mooi stabiel boven 200 :bang:

Joost word afgeschoten als een kanonskogel van af 3000Rpm :worship: Hebben jullie al een sper gemonteerd? dit is natuurlijk vragen om gebroken tanden aan je pignon wielen :beer:
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Was weer een gezellig dagje gisteren hoop gelachen en leuke dingen gezien (Y) , hier en daar de tent uitgerookt door het ouwe spul haha niks 14% bijtelling gewoon zuinigheids label Z :lol:. Klant van de Megane 3 RS265 Redbull was zeer tevreden over het resultaat bedankt namens de klant Henk en Jo. Henk heb nog even nagevraagd aan klant was toch BP Ultimate 98 dat hij getankt heeft misschien toch iets mindere kwaliteit geweest wie zal het zeggen. Op naar de volgende gezellige zaterdag (Y) .
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mooie resultaten! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Erg nette resultaten, vooral die van Joost vind ik netjes, gaat met z'n 1.4 de 1.8' voorbij vanaf 3000tpm (Y)

Welke loopt er op LPG dan?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

De laatste van de grafiekjes. Megane 1 2.0 16V van Marcel
Laatst gewijzigd door Arco op zo 23 nov 2014 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Dik tevreden ook (Y)
Henk en Jo: :thnx: voor de complimenten :worship: :agree: , tis ook een lekker blokkie :b
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

tutuur schreef:Welke loopt er op LPG dan?
Laatst gewijzigd door MgHammer op zo 23 nov 2014 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Erg nette resultaten, vooral die van Joost vind ik netjes, gaat met z'n 1.4 de 1.8' voorbij vanaf 3000tpm (Y)
Die van Koen was op 0,7bar, die van Joost op 1,7bar. Onder de gasklep |:
Reken zelf maar uit welke druk de turbo dan staat te draaien.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?
Ik heb geen kdfi. Standaard 16V ecu.
Die van koen is idd low boost. Afgedraaide standaard zuigers.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Abel schreef:hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?

Als die op vollas en afr draaid van 14 is het heel snel stuk!!!!!

Bij gaat de druk omlaag naar 1.4 bar dit zal niet heel veel schelen ten opzichten van de 1.7 bar
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Zo'n 30pk waarschijnlijk. 0,1bar was bij mij ongeveer 10pk.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ook dan gast het hard zat..... 1.2 bar was 180 pk adw de vorige keer.

En heb geen zin om te sleutelen omdat het stuk is.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Joost van der Hammen schreef:Ook dan gast het hard zat..... 1.2 bar was 180 pk adw de vorige keer.

En heb geen zin om te sleutelen omdat het stuk is.
Haha, daar hadden we het gisteren nog over. We worden oud :-(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef: hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
de drang om mee te doen met andere bedrijven was te groot...dus die AFR hebben we ge-fotos-hopped...
Abel schreef: En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me?
Ahja ?
Abel schreef: Koen is dat een klant van Jo?
Klant ? Koen hangt binnen onze sleutelgroep.
Abel schreef:zo ja is dit een low boost blok Jo?
yep, loopt superstrak. Diverse trackdays mee gedaan waaronder Super Sunday enkele weken geleden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

GerryTT schreef:
tutuur schreef:Erg nette resultaten, vooral die van Joost vind ik netjes, gaat met z'n 1.4 de 1.8' voorbij vanaf 3000tpm (Y)
Die van Koen was op 0,7bar, die van Joost op 1,7bar. Onder de gasklep |:
Reken zelf maar uit welke druk de turbo dan staat te draaien.
Euh op zijn eigen meter bijna 2 bar onder de gaslek...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooie resultaten zeg (Y)

Respect voor het resultaat Joost, het duurt ff voordat die fohn van je gaat blazen, maar als ie op druk is gaat ie ook als een malle :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

@Jo turbo blok moet je toch minimaal afr hebben van 13? en lijntje foto shoppen :D

ik wil echt niet zeggen dat ik er verstand van heb, maar klopt het niet dan afr voor gewoon goed lopende motor 12,5 en boven in wat rijker toch? De internals wat beschermen tegen hitte/pingelen door wat rijker te laten lopen.

aangezien turbo blokken meer kans hebben op pingelen, helemaal met hogedrukken wil je toch dat de mengsel extra rijk is?

zo leer ik er alleen maar van en hoop dat je me mijn intresse snapt en als ik fout zit dat je me daar op wijst :) ik geloof echt wel dat die blok mooi loopt maar als je naar de afr kijkt lijkt het als of er meer in kan zitten. helemaal dat dipje tussen 5500 en 6000 snap ik niet. Alhoewel ik kijk bij Gerry en daar zit die ook. (daar loopt het zelfs erger terug. max van de turbo?)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Abel schreef:@Jo turbo blok moet je toch minimaal afr hebben van 13? en lijntje foto shoppen :D

ik wil echt niet zeggen dat ik er verstand van heb, maar klopt het niet dan afr voor gewoon goed lopende motor 12,5 en boven in wat rijker toch? De internals wat beschermen tegen hitte/pingelen door wat rijker te laten lopen.

aangezien turbo blokken meer kans hebben op pingelen, helemaal met hogedrukken wil je toch dat de mengsel extra rijk is?

zo leer ik er alleen maar van en hoop dat je me mijn intresse snapt en als ik fout zit dat je me daar op wijst :) ik geloof echt wel dat die blok mooi loopt maar als je naar de afr kijkt lijkt het als of er meer in kan zitten. helemaal dat dipje tussen 5500 en 6000 snap ik niet. Alhoewel ik kijk bij Gerry en daar zit die ook. (daar loopt het zelfs erger terug. max van de turbo?)
Abel, de 19 Turbo van Koen is NIET afgesteld. En Gerry 's auto kon ook niet optimaal afgesteld worden vanwege overhittings problemen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef: @Jo turbo blok moet je toch minimaal afr hebben van 13? en lijntje foto shoppen :D
Als je nu even logisch nadenkt dan weet je sowieso dat dit geen reële AFR meting is. Deze werd niet aangesloten omdat Gerry een extra lambda aansluiting heeft en Henk er rechtstreeks zijn wideband inzet. Henk ziet alles op zijn scherm.
Abel schreef:ik wil echt niet zeggen dat ik er verstand van heb, maar klopt het niet dan afr voor gewoon goed lopende motor 12,5 en boven in wat rijker toch? De internals wat beschermen tegen hitte/pingelen door wat rijker te laten lopen.

aangezien turbo blokken meer kans hebben op pingelen, helemaal met hogedrukken wil je toch dat de mengsel extra rijk is?
Je zegt idd dat je er geen verstand van hebt... :D Jij zou moeten weten dat de AFR waarde van de bank eigenlijk een narrow meting is en geen wideband. De sonde van bank zit in de einddemper. Wij meten tussen 15 en 50 cm van de turbo af. Geloof me maar dat de AFR goed is.
Abel schreef:zo leer ik er alleen maar van en hoop dat je me mijn intresse snapt en als ik fout zit dat je me daar op wijst :) ik geloof echt wel dat die blok mooi loopt maar als je naar de afr kijkt lijkt het als of er meer in kan zitten. helemaal dat dipje tussen 5500 en 6000 snap ik niet. Alhoewel ik kijk bij Gerry en daar zit die ook. (daar loopt het zelfs erger terug. max van de turbo?)
Als ik je nu vertel dat de auto van Koen geen custom map bezit...geloof je me dan ? Dit programma werd 20 jaar geleden geschreven door Henk voor zijn eigen 19T. Alle motoren die ik gebouwd heb lopen op dit programma zonder dat er ook maar iets gewijzigd werd. En geen enkele is tot op de dag van vandaag stuk gelopen. Het enige wat we veranderd hebben afgelopen zaterdag is de turbodruk, die stond net iets te laag. Bij wijze van spreken was dit gewoon een check-up.

En als je vergelijkingen wil maken mag je geen appels met peren vergelijken. Ik zie iedereen hier roepen, de 5 van Joost !!! Woohoo, ubergeil, fapfapfap... Wat jullie niet zien is dat ie pingelde (geen aanval op jou hoor Joost, gewoon even de feiten opsommen). Gerry zijn auto liep snot-snot-snot heet, dan houd het ook op. Liever veilig dan stuk lijkt me ? Meer is leuk, alleen heel duur in herstelling. En wie krijgt de schuld als het fout gaat ? Juistem... Bedoeling van Gerry was om op 1.5 bar te mappen. Indien Henk dit niet had geweigerd was hij nu denkelijk al stuk.

En over techniek en afstelling gesproken, iedereen kijkt naar het eindresultaat en een grafiek. Waar de meesten niet aan denken is hoe de spullen in elkaar gezet zijn en welke materialen er gebruikt zijn, daar zit meestal het probleem. Denk je nu echt dat Henk zomaar iemand laat wegrijden met een dip in de curve , zonder er alles aan gedaan te hebben om die lijn strak te krijgen ???? In sommige gevallen mag je als mapper doen wat je wil, als de auto er niet op reageert houd het op...toch ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Grappig, ik wilde bij die van Koen nog roepen dat die wel erg leek op Henk's 19, die ergens in 2005 nog eens op de bank ging voor controle.
Alvorens de prachtige wagen aan stukken werd geslepen door een langorig konijnesoort :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Pingelen zal wel door de extra druk gekomen zijn....... die terug geregeld gaat worden naar 1,4 bar

En die Haas heeft volgens mij het blok milieu vriendelijk verwijderd en de kas verkocht..... :grin:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Pingelen zal wel door de extra druk gekomen zijn....... die terug geregeld gaat worden naar 1,4 bar
Nah,... doen ze allemaal als ik het gas intrap :D
Plaats reactie