Met wie spreek je dan altijd??On 2002-02-06 10:42, JBL-GT-Turbo
wrote:
Jeroen, Aegon doet moeilijk vandaag, ze zijn sjaggo ofzoik weet niet of jullie zaken doen met London verzekeringen, maar die accepteren heel gemakkelijk.. premie ligt dan wel iets hoger.
ACT: Verzekeringen
-
Bij Aegon altijd met Geert Brouwer.. of voor classicers met Willem Papjes
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Jeroen K. Volgens mij zit ik ook bij die "Londen...".
Ik betaal dan 626EURO p/jr.
Sta ikzelf EN mn ma verzekerd. (voor als mn ma van 50+ ook nog es 'de blits' wil maken als ze boodschappen gaat doen!!HAHAAAA!)
Dat was voor mij op dit moment t goedkoopste geloof ik.(als de verzekering dan ook op MIJN naam staat dan!)En dan bouw ik tenminste ook mn eigen no-claim op!(HOOP IK!!!hahaha.)
En ik MOET NU(!!) toch al verzekerd staan, omdat ik vanavond in mn auto naar huis moet!
Ik merk wel dat er nog errrug veel niet helemaal duidelijk is voor iedereen...
Toch wel goed dat t onderwerp weer-es naar boven is gekomen!
Dus Job....thanx for the offer...maar t is op dit moment niet echt meer nodig.
Ik zal je nog wel es mn gegevens doorsturen zodat je t alsnog een keer voor me uit kan zoeken. En als je dan toch nog iets goedkopers voor me vind, dan kan ik alsnog omwisselen.....TOCH?!?!?!?!(kan dat eigenlijk makkelijk??)
nogmaals bedankt mensen!
eerder.
Ik betaal dan 626EURO p/jr.
Sta ikzelf EN mn ma verzekerd. (voor als mn ma van 50+ ook nog es 'de blits' wil maken als ze boodschappen gaat doen!!HAHAAAA!)
Dat was voor mij op dit moment t goedkoopste geloof ik.(als de verzekering dan ook op MIJN naam staat dan!)En dan bouw ik tenminste ook mn eigen no-claim op!(HOOP IK!!!hahaha.)
En ik MOET NU(!!) toch al verzekerd staan, omdat ik vanavond in mn auto naar huis moet!
Ik merk wel dat er nog errrug veel niet helemaal duidelijk is voor iedereen...
Toch wel goed dat t onderwerp weer-es naar boven is gekomen!
Dus Job....thanx for the offer...maar t is op dit moment niet echt meer nodig.
Ik zal je nog wel es mn gegevens doorsturen zodat je t alsnog een keer voor me uit kan zoeken. En als je dan toch nog iets goedkopers voor me vind, dan kan ik alsnog omwisselen.....TOCH?!?!?!?!(kan dat eigenlijk makkelijk??)
nogmaals bedankt mensen!
eerder.
-
omwisselen kan, moet je een vrijwaringsbewijs scoren, oftewel, 2x auto overschrijven om naam naar een vriend en weer terug de volgende dag 
het is een sneaky manier, maar werkt oh zo perfect!

het is een sneaky manier, maar werkt oh zo perfect!
Ik heb mijn auto dus bij de FBTO (ja, die met Monique van der Ven op een vuilnisbelt) verzekerd, WA en dat kost me 42 euro per maand.
Nou heb ik laatst dus een schadegevalletje veroorzaakt, ik keek niet goed door me brilletje 's avonds en ik zag dus een Xsara over het hoofd.
Nou had mijn auto slechts een paar schrammetjes en ik had een nieuwe bumper en koplamp nodig, maar bij die Xsara zat dus z'n hele zijkant in puin
De schade netjes afgehandeld, krijg ik weken later een brief en een acceptgiro of ik ff snel 551 gulden eigen risico wilde betalen aan de FBTO.
Dit geldt namelijk voor bestuurders onder 23 jaar, boven 23 is deze 350 gulden.
Dus ik was daar een beetje verbaasd over, maar het stond dus gewoon in de polisvoorwaarden.
Dus, lees de polisvoorwaarden heel goed en let op de eigen risico bij schade....
Nou heb ik laatst dus een schadegevalletje veroorzaakt, ik keek niet goed door me brilletje 's avonds en ik zag dus een Xsara over het hoofd.
Nou had mijn auto slechts een paar schrammetjes en ik had een nieuwe bumper en koplamp nodig, maar bij die Xsara zat dus z'n hele zijkant in puin

De schade netjes afgehandeld, krijg ik weken later een brief en een acceptgiro of ik ff snel 551 gulden eigen risico wilde betalen aan de FBTO.
Dit geldt namelijk voor bestuurders onder 23 jaar, boven 23 is deze 350 gulden.
Dus ik was daar een beetje verbaasd over, maar het stond dus gewoon in de polisvoorwaarden.
Dus, lees de polisvoorwaarden heel goed en let op de eigen risico bij schade....
-
mooie klote is dat, hebben ze bij Aegon niet, verhoogd eigen risico bij jeugdige bestuurders.. je betaald alleen 15% meer premie.. voor zover ik weet werken weinig maatschappijen met een verhoogd eigen risico voor bestuurders 23<
job, (of een andere verzekerings man), kan je eens vragen:
ik heb een motorfiets van 26 jr oud, al een paar jaar geschorst. Sinds een maandje heb ik vrijstelling van houderschapsbelasting gevraagd en gekregen. De schorsing loopt binnenkort af. De motor is nog ernstig in de restauratie, staat binnen en komt dus niet op de openbare weg.
vraag: moet ik hem toch verzekeren?
Volgens mij niet, want dat moet volgens mij alleen als je op de openbare weg komt, maar mijn collega's twijfelen daaraan.
r
ik heb een motorfiets van 26 jr oud, al een paar jaar geschorst. Sinds een maandje heb ik vrijstelling van houderschapsbelasting gevraagd en gekregen. De schorsing loopt binnenkort af. De motor is nog ernstig in de restauratie, staat binnen en komt dus niet op de openbare weg.
vraag: moet ik hem toch verzekeren?
Volgens mij niet, want dat moet volgens mij alleen als je op de openbare weg komt, maar mijn collega's twijfelen daaraan.
r
-
Na overleg met mijn baas en directe collega zijn wij tot de heldere conclusie gekomen dat als je de motor niet meer geschorst hebt dat je hem WEL moet verzekeren.. Ik ben nu telefonisch aan het navragen of er zoiets is als classieker tarief voor motoren..
Anders is het aantal cc's v/d motor van belang. (P.S. Werk met dezelfde personen als Job, hij zal hetzelfde antwoord geven.. Of dwars zijn en het effe anders vertellen :lol
Anders is het aantal cc's v/d motor van belang. (P.S. Werk met dezelfde personen als Job, hij zal hetzelfde antwoord geven.. Of dwars zijn en het effe anders vertellen :lol
maar de constatering dat ik mijn motor niet verzekerd heb kan toch alleen maar op de openbare weg plaatsvinden? Zoals gezegd kom ik daar niet. Hij is niet eens zichtbaar vanaf de o.w.
De boete uitdelerij is toch niet gekoppeld via het kentekenregister, net zoals de automatische apk-te-laat boetes?
Er bestaat wel een classic verzekering voor motor, dan moet je aantoonbaar maken dat je woon-werk vervoer heb (=easy), max aantal km's rijden enzo.
Als nu verzekeren toch moet, dan wil ik hoogstens een heel simpel fake-verzekeringetje dokken, waarbij ik geen km's mag maken. Die bestaan.
Als de motor over een jaar ofzo klaar is verzeker ik em natuurlijk wel, maar alleen bijna voor nix. De WA voor mijn 500 cc off-the-road was een paar jaar geleden Hfl 75,- per jaar(unive) Ik heb al 3 verzekeringen (want 3 voertuigen
) vanuit 0 opgebouwd naar max noclaim, dat ga ik voor zon hobby motor niet overnieuw doen.
De boete uitdelerij is toch niet gekoppeld via het kentekenregister, net zoals de automatische apk-te-laat boetes?
Er bestaat wel een classic verzekering voor motor, dan moet je aantoonbaar maken dat je woon-werk vervoer heb (=easy), max aantal km's rijden enzo.
Als nu verzekeren toch moet, dan wil ik hoogstens een heel simpel fake-verzekeringetje dokken, waarbij ik geen km's mag maken. Die bestaan.
Als de motor over een jaar ofzo klaar is verzeker ik em natuurlijk wel, maar alleen bijna voor nix. De WA voor mijn 500 cc off-the-road was een paar jaar geleden Hfl 75,- per jaar(unive) Ik heb al 3 verzekeringen (want 3 voertuigen
-
de verzekeraars moeten aan het RDW doorgeven welke kentekens zij verzekeren.. er blijven dan vanzelf kentekens openstaan zonder verzekering erachter... Zo kom jij dus vanzelf aan het licht.. dan krijg je een paar waarschuwingen van het RDW dat je je motor verzekeren moet.. snappie?
Als je vervolgens de openbare weg oprijdt met je on-verzekerde motor kan de politie je OOK nog een boete geven voor het rijden op de openbare weg zonder verzekering. Maar dat staat los van de boete die je van het RDW opgelegd krijgt.
Een klassieker verzekering werkt niet op basis van no-claim, maar een vast bedrag, vaak heel erg laag.. Aegon kent zoiets niet, de rest heb ik nog niet gebeld, maar ga voor de grap eens naar de maatschappij die je huidige auto heeft..
Als je vervolgens de openbare weg oprijdt met je on-verzekerde motor kan de politie je OOK nog een boete geven voor het rijden op de openbare weg zonder verzekering. Maar dat staat los van de boete die je van het RDW opgelegd krijgt.
Een klassieker verzekering werkt niet op basis van no-claim, maar een vast bedrag, vaak heel erg laag.. Aegon kent zoiets niet, de rest heb ik nog niet gebeld, maar ga voor de grap eens naar de maatschappij die je huidige auto heeft..
ok das duidelijk, (1) de rdw geeft waarschuwingen, en bovendien (2) de politie kan je een boete geven als men je aanhoud enzo.
(2): zal niet voorkomen
en (1): we wachten rustig af. De waarschuwing zal betrekking hebben op risico bij het verschijnen op de openbare weg.
Ik ga hem dus nu niet verzekeren, want ik vind dat onzin. Immers: ik loop nu niet meer risico dan toen hij geschorst was.
Ik snap wel dat iedere raadgever default een veilig antwoord geeft. Kan je diegene in ieder geval later niet de schuld geven.
maarrrr thanks.
(2): zal niet voorkomen
en (1): we wachten rustig af. De waarschuwing zal betrekking hebben op risico bij het verschijnen op de openbare weg.
Ik ga hem dus nu niet verzekeren, want ik vind dat onzin. Immers: ik loop nu niet meer risico dan toen hij geschorst was.
Ik snap wel dat iedere raadgever default een veilig antwoord geeft. Kan je diegene in ieder geval later niet de schuld geven.
maarrrr thanks.
Die fake verzekering die ken ik. (waarop je geen kilometers mag rijden)
Een vriend van mij zoiets waardoor hij alleen in de zomer mocht motorrijden.
-
- Contacteer:
Nog even een vraag aan de man van Univé: is het errug kwalijk als het kenteken op mijn naam staat en de verzekering op die van m'n pa? Ik bedoel, hoe groot is de kans dat men daar moeilijk overgaat doen? Ik heb er laatst geen problemen mee gehad, maar ja, wat niet is kan altijd nog komen...
En wat kunnen de gevolgen zijn, indien men er wel moeilijk over gaat doen?
En wat kunnen de gevolgen zijn, indien men er wel moeilijk over gaat doen?
-
Als niet man de Univé maar wel van een assurantie-tussenpersoon:
Als het verschillend genoteerd staat, hebben ze daar bij acceptatie misschien niet zo op gelet, alleen bij schade kijken ze er misschien beter na, dus verstandiger is om het kenteken ook op naam van je vader c.q. moeder te zetten zodat de indruk dieper wekt dat het daadwerkelijk HUN auto is.
Andersom kan natuurlijk ook, de verzekering gewoon op jouw naam zetten (blijf ik persoonlijk het verstandigste vinden, betaal je iets meer (kuch, iets
) maar geen risico met niet uitbetalen en je bouwd je eigen schadevrije jaren op.
Als het verschillend genoteerd staat, hebben ze daar bij acceptatie misschien niet zo op gelet, alleen bij schade kijken ze er misschien beter na, dus verstandiger is om het kenteken ook op naam van je vader c.q. moeder te zetten zodat de indruk dieper wekt dat het daadwerkelijk HUN auto is.
Andersom kan natuurlijk ook, de verzekering gewoon op jouw naam zetten (blijf ik persoonlijk het verstandigste vinden, betaal je iets meer (kuch, iets

das maf dat die maat dat voor elkaar krijgt.On 2002-02-06 15:10, Ploegah
wrote:
Want een motorverzekering is tamelijk goedkoop omdat je gemiddeld maar het halve jaar rijdt. Daarom hoef je voor de houderschapsbelasting ook maar de helft te betalen. (het zg. halfjaarstarief)
-
Trouwens robert, nee het RDW geeft eerst waarschuwingen over het feit dat je niet verzekerd bent, vervolgens volgt er een sanctie bedrag. Krijg je die waarschuwingen dan moet je alsnog, met terugwerkende kracht vanaf het moment dat je EIGENLIJK verzekerd had moeten zijn alsnog een verzekering ingaan.
Jammer maar helaas, je komt er niet onderuit om onverzekerd rond te rijden.
Het is ons in het verleden wel gebeurd dat 1 klant verzwegen had dat hij al een halfjaar onverzekerd rondreed. Daarnaast had hij zijn aanvraagformulier niet teruggestuurd, toen hij eenmaal schade kreeg kwam hij wel bij ons bleren.. In gods' (en Aegons') gratie heeft de Maatschappij de schade wel uitgekeerd en meneer vervolgens op de zwarte lijst gezet.
Jammer maar helaas, je komt er niet onderuit om onverzekerd rond te rijden.
Het is ons in het verleden wel gebeurd dat 1 klant verzwegen had dat hij al een halfjaar onverzekerd rondreed. Daarnaast had hij zijn aanvraagformulier niet teruggestuurd, toen hij eenmaal schade kreeg kwam hij wel bij ons bleren.. In gods' (en Aegons') gratie heeft de Maatschappij de schade wel uitgekeerd en meneer vervolgens op de zwarte lijst gezet.
-
Robert over die zomerverzekering :
Hij heet een Motorverzekering met Winterstop, hoef je maar voor de mooie dagen des jaars te betalen (uuhm, niet alleen als de zon schijnt uiteraard) en als het echt koud is, geldt de verzekering niet, maar mag je uiteraard ook niet rijden.
Hij heet een Motorverzekering met Winterstop, hoef je maar voor de mooie dagen des jaars te betalen (uuhm, niet alleen als de zon schijnt uiteraard) en als het echt koud is, geldt de verzekering niet, maar mag je uiteraard ook niet rijden.
-
- Contacteer:
Ik heb al schade gehad, maar toen was er niks aan 't handje...On 2002-02-06 15:24, JBL-GT-Turbo
wrote:
Als niet man de Univé maar wel van een assurantie-tussenpersoon:
Andersom kan natuurlijk ook, de verzekering gewoon op jouw naam zetten (blijf ik persoonlijk het verstandigste vinden, betaal je iets meer (kuch, iets) maar geen risico met niet uitbetalen en je bouwd je eigen schadevrije jaren op.
Maar is niet gezegd dat het de volgende keer weer goed gaat. Misschien dat ik het kenteken toch ook maar op pa's naam moet zetten. De verzekering op mijn naam mag dan misschien het verstandigste zijn, maar dan betaal ik me dus echt scheel! Dan is het snel gebeurd met autorijden... Da's toch ook niet helemaal de bedoeling.
Iemand een idee wat dat kost om het kenteken over te zetten op pa's naam?
-
Als je echt niet rondrijd met die motor, kun je hem toch ook nog gewoon nog een jaar schorsen? dan vervalt de verzekeringsplicht ook, geldt niet alleen voor de wegenbelasting.
Dat is in mijn ogen de enige andere oplossing.
Dat is in mijn ogen de enige andere oplossing.
-
Nikki, kenteken overschrijven op naam van pappa kost ong. 12,= ofzo.. Bijna geen geld, vergeet alleen niet door te geven aan de verzekeringsmaatschappij dat het kenteken vanaf dat moment ook echt op pappa's naam staat, omdat hij anders brieven van het RDW thuiskrijgt dat hij zijn nieuwe GT-T moet verzekeren.. (snappie?)
-
- Contacteer:
Ik snap het... dank je! 

grumbel grumbel, tis gewoon geldklopperij zonder enig ander doel.
Ik hoop dat ik begin zomer de bike weer klaar heb, en wilde niet nog zon onzin schorsing voor een heel jaar dokken.
ik heb even een mail uitgedaan naar mijn tussenpersoon.
tenks enniewee
r
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-06 15:52 ]
Ik hoop dat ik begin zomer de bike weer klaar heb, en wilde niet nog zon onzin schorsing voor een heel jaar dokken.
ik heb even een mail uitgedaan naar mijn tussenpersoon.
tenks enniewee
r
-----------------
[ This message was edited by: robert on 2002-02-06 15:52 ]
Roberto,
tis inderdaad a bunch of crap. Het beste wat je in volgens mij kan doen is niets. Niet schorsen niet verzekeren, en niet rijden. Dit heb ik ook met mijn GT gedaan en dat werkte prima (behalve het niet rijden
). De boete voor niet schorsen is nl. 170 piek en schorsen kost geloof ik 150.
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-02-06 15:58 ]
tis inderdaad a bunch of crap. Het beste wat je in volgens mij kan doen is niets. Niet schorsen niet verzekeren, en niet rijden. Dit heb ik ook met mijn GT gedaan en dat werkte prima (behalve het niet rijden

[ This message was edited by: Ploegah on 2002-02-06 15:58 ]
-
No problem..
Eek the cat says : "It never hurts to help
"
Eek the cat says : "It never hurts to help

kep even gekeken naar de rdw site, ze hebben het over de plicht als voertuigbezitter.
Dus de truuk is het bezit, en niet het gebruik.
En het dreigement is minimaal 225 euro's. Als je onv. rondrijdt terecht natuurlijk, in mijn geval onzin.
Probleem is dat je alleen maar mag denken zoals de rdw, andere gevallen, hoe logisch ook, bestaan gewoon niet.
Dus volgens de rdw bestaat het niet dat ik em uit de schorsing haal, (omdat ik geen houderschapsbelasting meer hoef te betalen)
maar er niet mee ga rijden.
En het is allemaal gevat met de term "plicht als bezitter".
We kijken wat mijn tussenpersoon in de aanbieding heeft.
Dus de truuk is het bezit, en niet het gebruik.
En het dreigement is minimaal 225 euro's. Als je onv. rondrijdt terecht natuurlijk, in mijn geval onzin.
Probleem is dat je alleen maar mag denken zoals de rdw, andere gevallen, hoe logisch ook, bestaan gewoon niet.
Dus volgens de rdw bestaat het niet dat ik em uit de schorsing haal, (omdat ik geen houderschapsbelasting meer hoef te betalen)
maar er niet mee ga rijden.
En het is allemaal gevat met de term "plicht als bezitter".
We kijken wat mijn tussenpersoon in de aanbieding heeft.
-
Voor auto's kost het 135,= (nlg) per jaar.. dus een motor zal nog minder zijn.. dus dat zijn de kosten nu ook weer niet, toch?
ik vind van wel, omdat ik er nix voor terug krijg. Geen dekking of een ander product.
Tis alleen maar een administratieve handeling. Dat kan makkelijk voor hfl 25,-
-----------------
[ This message was edited by: robert on 2002-02-06 16:29 ]
Tis alleen maar een administratieve handeling. Dat kan makkelijk voor hfl 25,-
-----------------
[ This message was edited by: robert on 2002-02-06 16:29 ]
Juist !
de RDW gestapo moeten we eens flink de waarheid zeggen. Alleen maar gezeik met die lui, en het kost je nog een godsvermogen ook.
de RDW gestapo moeten we eens flink de waarheid zeggen. Alleen maar gezeik met die lui, en het kost je nog een godsvermogen ook.
-
je krijgt er wel een dekking voor terug, die heb je alleen, in jouw geval, niet nodig, maar je MAG dan dus wel de weg op met die motor..
als je je motor schorst krijg je dekking ??On 2002-02-06 16:32, JBL-GT-Turbo
wrote:
je krijgt er wel een dekking voor terug, die heb je alleen, in jouw geval, niet nodig, maar je MAG dan dus wel de weg op met die motor..
Nou ben ik het helemaal kwijt
-
Jah, wat robert zegt
sorry voor de verwarring Ploegah 

kèk ùit he !On 2002-02-06 16:50, robert
wrote:
ja tis een hagenees.
Die zijn nogal warrig.![]()